"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Marinen piirtäminen

Muut kuvat kuin miniatyyrien kuvat. Piirustukset, maastonpalat, pelipöydät, jne.
Crapman

Marinen piirtäminen

Viesti Kirjoittaja Crapman »

Okei olen jo jonkin aikaa yrtellyt piirtää mariineta niin kaoosta kuin lojalisteja, mutta piirtäminen ei oikein suju. Elikkäs hakisisin neuvoja marojen piirtämiseen. Oilisiko jotain piirustus ohjeita tai vastaavaa?

Ps: Vaikka tämä on galleria, niin en tiedä mihin muualle tän olisin iskenyt.
Only if Bible were steampunk.
half-

Viesti Kirjoittaja half- »

En sano, että osaisin piirtää kunnollista marinea. Itse aloitan olkapanssareista. Neljäsosa soikiopallosta. Siitä on hyvä ruveta piirtämään panssaria. Kannattaa tarkastella niitä figuja ja muita piirrustuksia. Selviää nopeasti se perusidea.
[Hassun hauska allekirjoitus]
Drago^

Viesti Kirjoittaja Drago^ »

Itse suosittelisin jotain pallohahmottelua aluksi tai tikku-ukko runkoa että näkisit miten se mahtuu siihen ja saisit jonkinlaisen asennon. Sitten siittä lähet hiljalleen hahmottamaan marsuasi. Sitten kun näyttää kivalta ala vahvistaan viivoja ja pyyhi hieman vanhoja pois. Sitten voisi kai tussata (piirrät tussilla reunojen päältä) ja kun se on tarpeeksi kuivunut pyyhi pois kaikki lyijykynän jäljet. Niin ainaskin saat selvän tyypin.
No pain no gain.
BioHazard

Viesti Kirjoittaja BioHazard »

Siis et uskokkaan kuinka paljon mallin katsominen auttaa. Mutta hyvin yllättävää, osaan piirtää örkki nobin chopalla ja kustom shootalla mutta space marineissa menee hermot...
Tol Cormp Norz Norz Norz
Yrittäisit Edes

Viesti Kirjoittaja Yrittäisit Edes »

No itse suosittelisin, että kuten KingLizard jo sanoikin aloittaisit mallista piirtämisellä, kun olet tyytyväinen tulokseen voit ruveta piirtämään ilman "apukuvaa" ja tarkastaa välillä miten joku kohta meni. Itse aloitan aina piirtämällä perus ihmisen ruumiin jota sitten "vahvistan" luonnostelu vaiheessa tämän jälkeen sommittelen panssarin ja teen yksityiskohdat. Suosittelisin, että aloitat päästä ja kun oletsaanut pään rungon valmiiksi katsot kuinka pitkä tyypistä tulee n.9+ päätä(perus ihminen 7pään pituutta).

Ehkä tämä auttaa, toivon mukaan...
Welcome to freak show. It`s called life.
Sinulla on pää, mutta niin on nuppineulallakin.
Natunen

Viesti Kirjoittaja Natunen »

Yrittäisit Edes kirjoitti:No itse suosittelisin, että kuten KingLizard jo sanoikin aloittaisit mallista piirtämisellä, kun olet tyytyväinen tulokseen voit ruveta piirtämään ilman "apukuvaa" ja tarkastaa välillä miten joku kohta meni. Itse aloitan aina piirtämällä perus ihmisen ruumiin jota sitten "vahvistan" luonnostelu vaiheessa tämän jälkeen sommittelen panssarin ja teen yksityiskohdat. Suosittelisin, että aloitat päästä ja kun oletsaanut pään rungon valmiiksi katsot kuinka pitkä tyypistä tulee n.9+ päätä(perus ihminen 7pään pituutta).

Minä en kyllä lähtisi ensimmäisenä päätä piirtämään. Jos nimittäin lähtee päästä liikkeelle jää maariini luultavasti paperiin nähden mitättömän pieneksi, tai sitten se ei edes mahdu paperille. Itse alkaisin vain hahmottelemaan ruumista kevyellä jäljellä, jonkin näköiseten soikioiden ja muiden eri muotojen kautta.

En myöskään lähtisi piirtämään alle oikeaa anatomiaa noudattavaa ihmistä. Suurimmassa osassa näkemistäni mariinikuvista (mukaanlukien sääntökirjojen ja codexien kuvat) ei meinaa saada ihmisruumista sijoitettua panssarin sisään, ja silti ne näyttävät järkeviltä. Jos tavallisen ihmisen laittaisi Power armorin sisään, tulisi tämän kyynärpäät ehkä siihen missä armorissa on olkapäät :D Mariinin piirtäminen ei siis todellakaan välttämättä vaadi sitä, että sisään olisi saatava menemään ihmisen ruumis. Se on sitten tietysti eri juttu, jos tieten tahtoen haluat piirtää sellaisen.
Muistakaa nämä ovat vain minun näkemykseni asioista. Muuten kyllä yhdyn edellä mainittuihin neuvoihin.

Pakko kyllä tunnustaa, ettei mariini ole mikään helpoin kohde piirrettäväksi. Pää etenkin tuottaa itselläni vaikeuksia.
Katsotaan saisinko aikaan jonkin näköisen tutoriaalin, jahka tilaamani piirtopöytä saapuu.
Ei se ole illuusio, se vain näyttää siltä.
Yrittäisit Edes

Viesti Kirjoittaja Yrittäisit Edes »

Natunen kirjoitti:
Yrittäisit Edes kirjoitti:No itse suosittelisin, että kuten KingLizard jo sanoikin aloittaisit mallista piirtämisellä, kun olet tyytyväinen tulokseen voit ruveta piirtämään ilman "apukuvaa" ja tarkastaa välillä miten joku kohta meni. Itse aloitan aina piirtämällä perus ihmisen ruumiin jota sitten "vahvistan" luonnostelu vaiheessa tämän jälkeen sommittelen panssarin ja teen yksityiskohdat. Suosittelisin, että aloitat päästä ja kun oletsaanut pään rungon valmiiksi katsot kuinka pitkä tyypistä tulee n.9+ päätä(perus ihminen 7pään pituutta).

Minä en kyllä lähtisi ensimmäisenä päätä piirtämään. Jos nimittäin lähtee päästä liikkeelle jää maariini luultavasti paperiin nähden mitättömän pieneksi, tai sitten se ei edes mahdu paperille. Itse alkaisin vain hahmottelemaan ruumista kevyellä jäljellä, jonkin näköiseten soikioiden ja muiden eri muotojen kautta.

En myöskään lähtisi piirtämään alle oikeaa anatomiaa noudattavaa ihmistä. Suurimmassa osassa näkemistäni mariinikuvista (mukaanlukien sääntökirjojen ja codexien kuvat) ei meinaa saada ihmisruumista sijoitettua panssarin sisään, ja silti ne näyttävät järkeviltä. Jos tavallisen ihmisen laittaisi Power armorin sisään, tulisi tämän kyynärpäät ehkä siihen missä armorissa on olkapäät :D Mariinin piirtäminen ei siis todellakaan välttämättä vaadi sitä, että sisään olisi saatava menemään ihmisen ruumis. Se on sitten tietysti eri juttu, jos tieten tahtoen haluat piirtää sellaisen.
Muistakaa nämä ovat vain minun näkemykseni asioista. Muuten kyllä yhdyn edellä mainittuihin neuvoihin.

Pakko kyllä tunnustaa, ettei mariini ole mikään helpoin kohde piirrettäväksi. Pää etenkin tuottaa itselläni vaikeuksia.
Katsotaan saisinko aikaan jonkin näköisen tutoriaalin, jahka tilaamani piirtopöytä saapuu.
Voi olla hyvinkin oikeassa, kun mietin tarkemmin mitä kirjoitin. On totta, että se pää tekee jekun, jos toisenki kun siitä aloittaa, ja se mitä sanoit "rautalanka" mallista aloittamalla on kyllä yleisesti parempi vaihtoehto, mutta itse olen siihen päästä aloittamiseen tottunut. Todennäköisesti marine on vaikeimpia/vaikein mitä 40k:n maailmassa on piirrettävänä. Elän toivossa ja toivotan sinulle onnea Natunen sen tutoriaalin piirtämisessä;).
Welcome to freak show. It`s called life.
Sinulla on pää, mutta niin on nuppineulallakin.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maastot ja pelipöydät”