Mikä olisi hyödyllistä cadian armeijassa?
-
Easterling
Mikä olisi hyödyllistä cadian armeijassa?
Sanokaapas te veteraanit että mitä olis hyvä olla 1000pts. Imperial Guard Cadian armeijassa.
-
vompovompatti
Shock trooppeja! Paljon shock trooppeja!
Ja sitten vasta otetaan kaikki mistä tykkää itse. Tietenkin toinen vaihtoehto on grenadier armeija, mutta tuosta en itse tiedä.
Vaunut ovat ig:n suola joten niitä kannattaa ottaa ainakin pari. Russeja tai liskoja riippuen maastosta yms.
Ja sitten vasta otetaan kaikki mistä tykkää itse. Tietenkin toinen vaihtoehto on grenadier armeija, mutta tuosta en itse tiedä.
Vaunut ovat ig:n suola joten niitä kannattaa ottaa ainakin pari. Russeja tai liskoja riippuen maastosta yms.
I am the king of Rome, and above grammar.
-Sigismund, Emperor of the Holy Roman Empire
-Sigismund, Emperor of the Holy Roman Empire
No, enpä ole mikään veteraani, mutta jonkin verran IG:llä pelannut. Ajattelitko pelata ihan codexin mukaisilla Cadialaisdoktrineilla vai tehdä oman sekoituksen? (Jälkimmäinen on siinä suhteessa parempi, että saa tehdä armeijastaaan vapaammin omanlaisensa.)
Command Squad on tietenkin joka tapauksessa pakollinen. Junior Officer riittänee hyvin johtajaksi, sillä muut vaihtoehdot tulevat kalliiksi pisteissä. Command Squadiin kannattaa ostaa myös lipunkantaja, jonka avulla joukot pysyvät paremmassa kurissa.
Troopeiksi voit valita Infantry Platoonia tahi Grenadiers-doktrinin avulla myös Storm Trooppereita. Infantry Platoonaan tarvitset aina Command Squadin ja vähintään kaksi Infantry Squadia. Infantry Squadiin kannattaa laittaa oikeastaan aina vähintäänkin heavy weapon. Oikeastaan jokaiset niistä ovat käyttökelpoisia, joten laita eri squadeihin eri aseita. Plasmat ovat ihan hyviä lisiä myös. Flamereita tai meltoja en käyttäisi lyhyen kantaman vuoksi.
Tavallinen Leman Russ Battle Tank on yleishyödyllinen väline. Veteraaniyksikkö kolmella special-aseella on aika tappava, erityisesti Deep Strikesta (Drop Troops -doktrinilla, tosin codexin mukaisilla cadialaisilla ei sitä ole). Storm Troopperit ovat myös ihan käteviä.
Command Squad on tietenkin joka tapauksessa pakollinen. Junior Officer riittänee hyvin johtajaksi, sillä muut vaihtoehdot tulevat kalliiksi pisteissä. Command Squadiin kannattaa ostaa myös lipunkantaja, jonka avulla joukot pysyvät paremmassa kurissa.
Troopeiksi voit valita Infantry Platoonia tahi Grenadiers-doktrinin avulla myös Storm Trooppereita. Infantry Platoonaan tarvitset aina Command Squadin ja vähintään kaksi Infantry Squadia. Infantry Squadiin kannattaa laittaa oikeastaan aina vähintäänkin heavy weapon. Oikeastaan jokaiset niistä ovat käyttökelpoisia, joten laita eri squadeihin eri aseita. Plasmat ovat ihan hyviä lisiä myös. Flamereita tai meltoja en käyttäisi lyhyen kantaman vuoksi.
Tavallinen Leman Russ Battle Tank on yleishyödyllinen väline. Veteraaniyksikkö kolmella special-aseella on aika tappava, erityisesti Deep Strikesta (Drop Troops -doktrinilla, tosin codexin mukaisilla cadialaisilla ei sitä ole). Storm Troopperit ovat myös ihan käteviä.
-
Easterling
Hellhoundista olen kyllä eri mieltä. 3+ saven omaavia armeijoita vastaan ei ole niinkään tehokas, mutta 4+ ja huonompia vastaan se niittää miestä kuin heinää. Ja kyllä se inferno cannon mariinejakin woundaa 2+.
Ja kuten sanottu massaa tarvii, kovin moni sotilas ei osu tai lasgun osuessaan mitään tee, joten tarvitset niitä suuren kasan.
Ja kuten sanottu massaa tarvii, kovin moni sotilas ei osu tai lasgun osuessaan mitään tee, joten tarvitset niitä suuren kasan.
"Another day nearer the battle,
So drink up my lads and look brave,
'Cos every day nearer the battle
Is another day nearer the grave."
So drink up my lads and look brave,
'Cos every day nearer the battle
Is another day nearer the grave."
- Githgulcag
Mutta on kuitenkin niin kallis hyötyynsä nähden, että eipä ole mitenkään hyvä (imho). Servitoreja pitäisi ostaa, että se saisi jotenkuten korjattua tankin, joten hinta nousee niin paljon, että voi samantien ostaa sen sijaan lisätankin tai muuta. Viepähän mokoma doktrininkin. Mutta jokainen tietenkin päättää itse, mitä armeijaansa haluaa.Aziz the combat fighter kirjoitti:Se pystyy korjaamaan hajonneita tankkeja ja hankkimaan itselleen servitoreja, eli se on ihan hyödyllinen.one man army kirjoitti:mitä tuolla techpriestillä tekkeepi.
Viimeksi muokannut Mirkki, Su 11.12.2005 18:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Se nyt on noppatuurista kiinni, että tekeekö se lasgun jotain vai ei. Minä olen vienyt death guardin solttujakin lasguneilla.
Ja toisaalta taas olen voittanut tyranidit lähitaistelemalla, kaksi ryhmää gauntteja ja 4 genestealeria tapoin lähistelemällä, warriorit pudotin lascannoneilla tosin. Ja ne mitä jäi jäljelle ekan vuoron jälkeen tuli iholle, lähistelin ne, ja voitin..
Ja toisaalta taas olen voittanut tyranidit lähitaistelemalla, kaksi ryhmää gauntteja ja 4 genestealeria tapoin lähistelemällä, warriorit pudotin lascannoneilla tosin. Ja ne mitä jäi jäljelle ekan vuoron jälkeen tuli iholle, lähistelin ne, ja voitin..
Trust is a weakness.
-
Easterling
Ihan perusjätkiä aseella X, mutta statit hiukan paremmat ku kaartilaisella. Fluffillisesti kyborgi, tehty tekemään työt toisten puolesta.
Ja se heoic senior ei ole liian kallis hintaansa nähden, mutta senior officer on turha(LD ei nouse eikä näillä klosikseen mennä). Ja grenadiereist ei kannata listaansa tehdä, kyllä se kaarti+heavy weaponit rulez.
Ja se heoic senior ei ole liian kallis hintaansa nähden, mutta senior officer on turha(LD ei nouse eikä näillä klosikseen mennä). Ja grenadiereist ei kannata listaansa tehdä, kyllä se kaarti+heavy weaponit rulez.
-
Easterling
-
Easterling