Ja luulet saavasi tällaisessa tilanteessa aikaan sitovan oikeustoimen? Sitten kun se pikku-Valtterin äiti ottaakin puhelimen kouraan ja vaatii tuhmaa Leevi-setää purkamaan kaupan, kun pikku-Valtteri tunsikin tulleensa huijatuksi, niin kukaan ei hyödy.KiKi-unfrag kirjoitti:Oli hintaa eli ei tarjoan aina surkean hinnan. Ei sitä koskaan tiedä vaikka siellä olisikin joku 9 vuotias ipana joka ei ymmärrä rahan päälle,
Figujen myynti Sotavasarassa
- The Captain
- Valvoja
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
Ja sitten tuhman Leevin äiti ja Pikku-Valtterin äiti molemmat kehuvat poikiaan rehellisiksi ja haukkuvat toisen poikaa. Kyllä Äidit ovat sitten ihmeellisiä.The Captain kirjoitti:Ja luulet saavasi tällaisessa tilanteessa aikaan sitovan oikeustoimen? Sitten kun se pikku-Valtterin äiti ottaakin puhelimen kouraan ja vaatii tuhmaa Leevi-setää purkamaan kaupan, kun pikku-Valtteri tunsikin tulleensa huijatuksi, niin kukaan ei hyödy.
Mutta juu, kyllä sotavasaran kautta on aika kasa kauppoja tullut tehtyä, suurin osa hyvä, mutta pari pientä epäonnistumistakin mahtuu joukkoon. Pahimpana ehkä scratchbuilt dredi, joka oli kyllä jotain ihan muuta kuin mitä olin ostamassa (vanhaa metallista GW:n tekemää SM drediä). Noh, oli se kyllä vanha, ja siinä oli metallia...) Mittakaava tuolla oli sopiva lähinnä Inquisitor dreadnoughtiksi, mutta kyllähän siitä sitten ihan kelpo scratch built defilerin rakensi.
Toinen kauhea huijaus oli, kun kerran etsin pussillisen nuijia, ja juuri kun olin niitä postiin viemässä, niin ostajapa ilmoittikin löytäneensä batallion laatikollisen empiren bitsejä sänkynsä alta... :) (Hyvä puoli oli, että tiesinpä sitten, mistä saan paljon blunderbusseja.)
Tosiaan ainoa oikea pettymys oli tuo scratchbuilt nappi, enkä nyt siitäkään onneksi kovin kovaa hintaa maksanut. Myyjä (ilmeisen nuori ja asiaan perehtymätön) vielä hyvitti asiaa muutamalla space crusaden avaruusmariinilla, joten aika ongelmattomia ovat kaupat olleet. Aika paljon olen parin postin miehiltäkin tavaraa ostanut, kyllä YV:n vastaustyyli kertoo minulle aika paljon siitä, haluanko edes yrittää tehdä kauppoja vai en.
Itse olen muutaman figun ostanut täältä. Vain yksi kyseenalainen tyyppi on tullut vastaan.
Mutta ongelmia säästää sillä, että ostaa vain suoraan ilman posteja. Voi samalla katsoa figun kunnon ja muuttaa hintaa jos se ei tyydytä. Tämä tapahtuu ylättävän usein (katkenneita/puuttuvia osia tai liimausvirheitä).
Hinnasta sen verran että ellei se figu ole paketissa ja paketti avaamaton en todennäköisesti ikinä maksa ~80% enempää oikeasta hinnasta. Ideana on kuitenkin käytetyn osto, joten se pudottaa hintaa. Mikäli sitten haluaa myydä sen megamaalatau 135% hinnasta niin myy sitten muille. Suurin osa maalauksista on kuitenkin ollut sellaisia mitkä menee poistettavien listallle.
Mutta ongelmia säästää sillä, että ostaa vain suoraan ilman posteja. Voi samalla katsoa figun kunnon ja muuttaa hintaa jos se ei tyydytä. Tämä tapahtuu ylättävän usein (katkenneita/puuttuvia osia tai liimausvirheitä).
Hinnasta sen verran että ellei se figu ole paketissa ja paketti avaamaton en todennäköisesti ikinä maksa ~80% enempää oikeasta hinnasta. Ideana on kuitenkin käytetyn osto, joten se pudottaa hintaa. Mikäli sitten haluaa myydä sen megamaalatau 135% hinnasta niin myy sitten muille. Suurin osa maalauksista on kuitenkin ollut sellaisia mitkä menee poistettavien listallle.
Aika paljon jo lupasit - Kenties juuri uudesta, haluamastani tavarasta voisin harkita jotain 75% hintaa, mutta käytetystä...Ei ikinä. Jotakuinkin 60% olen useimmiten tarjonnut, ja sillä moni on ollut viimeistäänkin halukas keskustelemaan asiasta.Hena kirjoitti: en todennäköisesti ikinä maksa ~80% enempää oikeasta hinnasta.
135% hinnasta ei muuten ole sitten yhtään mitään. Jollemme nyt puhu 200£ forgen erikoisfigusta ;D Jos ihan perusfiguja maalaa Tosi Hienoiksi, pitäisi saada joku 20€ per figu - muovisoltunkin kohdalla tämä vastaa jo jotain 1000% hintaa...Mikäli sitten haluaa myydä sen megamaalatau 135% hinnasta niin myy sitten muille.
Olen ostanut figuja halvalla - toisinaan tyyliin 10c metallisista jalkamiehistä ja vitosen lohikäärmeestä. Nämä myyjät eivät ole olleet alaikäisiä vaan yksinkertaisesti lopettaneita harrastajia, jotka mieluummin myyvät rojunsa helposti yhtenä kimpaleena hyvään kotiin kuin ryhtyvät venyttämään pennejä jossain kirjeenvaihtomaratoonissa. Itse harrastan toisinaan samaa. Jos jotain pitää saada pois nurkista, ei ole tarkoituksenmukaista hankkia tästä operaatiosta lisää stressiä. Saatan antaa tavaraa ilmaiseksi pois, kunhan se myös lähtee kertalaakista eikä minun tarvitse nähdä pisaraakaan ylimääräistä vaivaa.
Jos ette pyydä mitään, tarjoan vähän. Se ei ole vitsi vaan kokemuksiin perustuva minimihinta. Jostain syystä tässä vaiheessa kuitenkin myyjälle yllättäen ilmestyykin kirkas visio halutusta hintaluokasta, parhaimmillaan lukuisten kirosanojen saattelemana. Miksei sitä voinut sanoa jo alun perin, jos asia olikin niin voimallisen selvä? Uskokaa tai älkää, maailmaan mahtuu hyvin monenlaisia hintakäsityksiä. En ole ajatustenlukija. Ilmaiskaa omanne ajoissa.
Mitä nyt itse olen myynyt figuja, paras myyntivaltti tuntuu olevan hyvin yksikäsitteinen hintalappu, jolla tavara lähtee ja sillä hyvä. Moni muukin nimittäin osaa arvostaa kaupankäynnissä helppoutta enemmän kuin puolen euron säästöä kauhean tiedustelu- ja tinkausrumban jälkeen.
Minua muuten ei kiinnosta, paljonko tavara maksaisi Fantsussa. Kun ostan huutonetistä tai täältä, ostan huutonetistä tai täältä, en Fantsusta. Useimmiten tällaisten myyjien kanssa tehdyt bisnesyritykset ovat päättyneet siihen, että hintavaraus on 80% uuden tuotteen hinnasta + tietysti postit päälle. Niin ja isi vaatii, että lähetetään postiennakolla. Kiinnostuksen määrän saattaa arvata, kun esimerkiksi Maelstrom myy täysin korkkaamatonta tavaraa 10% alennuksella listahinnasta ilman postikuluja, monet kaupat vielä halvemmallakin tilanteesta riippuen, esimerkiksi Fantsu tukkualennuksella.
Huutokaupassa jaksan harvemmin edes vaivautua, jos kohteessa on hintavaraus. Se kun tarkoittaa aivan liian usein, ettei myyjä ole oikeastaan myymässä yhtään mitään, ainakaan huutohintaan. Minulla on parempaakin tekemistä kuin säätää tarjouksia kaksi viikkoa ja lopuksi havaita, ettei myyjä olekaan ymmärtänyt huutokaupan ideaa vaan elää jollain ihan eri planeetalla.
Lisäksi minua pännii se, ettei myyjä vaivaudu laittamaan ilmoitukseen tietoa, jonka ihmiset kuitenkin takuuvarmasti haluavat. Tähän luokkaan kuuluvat esimerkiksi figujen vuosikerta, maalausaste, mahdolliset konversiot, fyysinen sijainti...ja se hinta. Erityisen vähän ymmärrystä heruu myyjille, jotka kehottavat jokaista ostajakandidaattia ruinaamaan nämä tiedot erikseen sähköpostilla. Miksi? Myynti-ilmoitus on sitä varten, että siinä voi ilmoittaa kerrasta kaikille myytävän tavaran ja siihen liittyvät oheistiedot. Eikö täsmällisyys vähentäisi yhtä lailla myyjänkin myöhempää vaivannäköä? Ehkä kaikki vain eivät ajattele asiaa riittävästi eli noin puolta sekuntia.
Tietäkää myös se, että mahdollisia vikoja ei voi piilottaa tällä tavoin. Jos great cannon osoittautuu Köyliön Vihanneksen mainoskynän putkeksi, ainakin minä peruutan kaupan ja tavittaessa vaikka käräjöin, ettei asian suhteen jää mitään epäselvää. Samoin sinitarrasta tehdyt tosi hianot konversiot kannattaa mainita ennen kuin tavara tulee bumerangina. Lopputuloksena ei ole vuosisadan onnistunein huijaus vaan vähintään postikulujen verran tappiota. Kertokaa ne viat tai itse tehdyt ehostukset rehellisesti ja ajoissa, ettei pääse myöhemmin itku.
Nyt kun kaikki todelliset ja huhutut ongelmat on saatu listattua, kerrottakoon että kerrassaan huikea määrä kauppoja on mennyt aivan mutkitta. Korkeintaan niitä yksityiskohtia on saanut joskus kaivaa melkein kuin ne olisivat jonkin sortin valtiosalaisuuksia. Toisinaan saman kysymyksen on saanut esittää selvällä suomen kielellä kaksi tai kolme kertaa, ennen kuin myyjälle valkenee että haluan todellakin tietää kyseisen asian. Lopputulos on silti ollut ihan positiivinen, eikä ketään ole oikeasti tarvinnut viedä käräjille. Pieni esikarsinta ilmoituksen asun ja myyjän historian perusteella parantaa kummasti onnistumisprosenttia. Myös kuva kertoo usein enemmän kuin 10 000 sanaa. Jos kamera vain jollain keinolla löytyy, se on aivan ykköskonsti poistaa ylivoimainen enemmistö tavaraan liittyvistä epäselvyyksistä.
Tällaisia höyryjä tänään. Hukkaan taitaa vain mennä hyvä valitus, koska eivät ne oppia tarvitsevat kuitenkaan lue tai ymmärrä mitään ohjetta. Keinot ovat näiden osalta vähissä, joten useimmiten en edes yritä kaupantekoa. Hyviäkin myyjiä kun on maailma pullollaan. Kiitos heille.
Jos ette pyydä mitään, tarjoan vähän. Se ei ole vitsi vaan kokemuksiin perustuva minimihinta. Jostain syystä tässä vaiheessa kuitenkin myyjälle yllättäen ilmestyykin kirkas visio halutusta hintaluokasta, parhaimmillaan lukuisten kirosanojen saattelemana. Miksei sitä voinut sanoa jo alun perin, jos asia olikin niin voimallisen selvä? Uskokaa tai älkää, maailmaan mahtuu hyvin monenlaisia hintakäsityksiä. En ole ajatustenlukija. Ilmaiskaa omanne ajoissa.
Mitä nyt itse olen myynyt figuja, paras myyntivaltti tuntuu olevan hyvin yksikäsitteinen hintalappu, jolla tavara lähtee ja sillä hyvä. Moni muukin nimittäin osaa arvostaa kaupankäynnissä helppoutta enemmän kuin puolen euron säästöä kauhean tiedustelu- ja tinkausrumban jälkeen.
Minua muuten ei kiinnosta, paljonko tavara maksaisi Fantsussa. Kun ostan huutonetistä tai täältä, ostan huutonetistä tai täältä, en Fantsusta. Useimmiten tällaisten myyjien kanssa tehdyt bisnesyritykset ovat päättyneet siihen, että hintavaraus on 80% uuden tuotteen hinnasta + tietysti postit päälle. Niin ja isi vaatii, että lähetetään postiennakolla. Kiinnostuksen määrän saattaa arvata, kun esimerkiksi Maelstrom myy täysin korkkaamatonta tavaraa 10% alennuksella listahinnasta ilman postikuluja, monet kaupat vielä halvemmallakin tilanteesta riippuen, esimerkiksi Fantsu tukkualennuksella.
Huutokaupassa jaksan harvemmin edes vaivautua, jos kohteessa on hintavaraus. Se kun tarkoittaa aivan liian usein, ettei myyjä ole oikeastaan myymässä yhtään mitään, ainakaan huutohintaan. Minulla on parempaakin tekemistä kuin säätää tarjouksia kaksi viikkoa ja lopuksi havaita, ettei myyjä olekaan ymmärtänyt huutokaupan ideaa vaan elää jollain ihan eri planeetalla.
Lisäksi minua pännii se, ettei myyjä vaivaudu laittamaan ilmoitukseen tietoa, jonka ihmiset kuitenkin takuuvarmasti haluavat. Tähän luokkaan kuuluvat esimerkiksi figujen vuosikerta, maalausaste, mahdolliset konversiot, fyysinen sijainti...ja se hinta. Erityisen vähän ymmärrystä heruu myyjille, jotka kehottavat jokaista ostajakandidaattia ruinaamaan nämä tiedot erikseen sähköpostilla. Miksi? Myynti-ilmoitus on sitä varten, että siinä voi ilmoittaa kerrasta kaikille myytävän tavaran ja siihen liittyvät oheistiedot. Eikö täsmällisyys vähentäisi yhtä lailla myyjänkin myöhempää vaivannäköä? Ehkä kaikki vain eivät ajattele asiaa riittävästi eli noin puolta sekuntia.
Tietäkää myös se, että mahdollisia vikoja ei voi piilottaa tällä tavoin. Jos great cannon osoittautuu Köyliön Vihanneksen mainoskynän putkeksi, ainakin minä peruutan kaupan ja tavittaessa vaikka käräjöin, ettei asian suhteen jää mitään epäselvää. Samoin sinitarrasta tehdyt tosi hianot konversiot kannattaa mainita ennen kuin tavara tulee bumerangina. Lopputuloksena ei ole vuosisadan onnistunein huijaus vaan vähintään postikulujen verran tappiota. Kertokaa ne viat tai itse tehdyt ehostukset rehellisesti ja ajoissa, ettei pääse myöhemmin itku.
Nyt kun kaikki todelliset ja huhutut ongelmat on saatu listattua, kerrottakoon että kerrassaan huikea määrä kauppoja on mennyt aivan mutkitta. Korkeintaan niitä yksityiskohtia on saanut joskus kaivaa melkein kuin ne olisivat jonkin sortin valtiosalaisuuksia. Toisinaan saman kysymyksen on saanut esittää selvällä suomen kielellä kaksi tai kolme kertaa, ennen kuin myyjälle valkenee että haluan todellakin tietää kyseisen asian. Lopputulos on silti ollut ihan positiivinen, eikä ketään ole oikeasti tarvinnut viedä käräjille. Pieni esikarsinta ilmoituksen asun ja myyjän historian perusteella parantaa kummasti onnistumisprosenttia. Myös kuva kertoo usein enemmän kuin 10 000 sanaa. Jos kamera vain jollain keinolla löytyy, se on aivan ykköskonsti poistaa ylivoimainen enemmistö tavaraan liittyvistä epäselvyyksistä.
Tällaisia höyryjä tänään. Hukkaan taitaa vain mennä hyvä valitus, koska eivät ne oppia tarvitsevat kuitenkaan lue tai ymmärrä mitään ohjetta. Keinot ovat näiden osalta vähissä, joten useimmiten en edes yritä kaupantekoa. Hyviäkin myyjiä kun on maailma pullollaan. Kiitos heille.
Peikkojen äly on hitaanlainen ja ne epäilevät kovasti kaikkea mikä on niille uutta.
- El Capitan
- Peliporukkavalvoja
Itse olen vain yhden kerran ostanut täällä toiselta postin kautta. Onnistuihan se muutaman kömmähdyksen jälkeen ja ei täällä ainakaan näe kellään kalliita hintoja, mutta kumminkin niitäkin joku on laittanut aluksi ja lopussa laskenut.
Soturin ei tarvitse vuodattaa verta voittaakseen taistelun.
- Sinitähti
- Sinitähti
Puhut vähän mutta asiaa!Henri Ketonen kirjoitti:"äiti kielsikin ostamasta" tms
Käytännössä kuitenkin aina kun myyt jotain täällä niin maksajan nimenä näkyy jonkun jonkun naisen nimi jolla on sama sukunimi kun sillä pojalla joka sulta olis niitä lelusolttuja ostamassa ;-) Tuntuu suurin osa täällä olevan jotain 12v-porukkaa.
Kun haluatte hyvää, huuto.net auttaa. Itselläni ainakin 95-prosenttisesti hyviä kokemuksia sieltä, oon myyny jotakuinkin 15 tuotetta siellä ja homma on toiminu melkein aina salamannopeasti ja yhteydenpito useimmilla tyypeillä hyvä.
Toisaalta sit taas vaimo kiroaa sitä kun se myy paljon farkkuja ja muita kuteita huuto.netissä. Ostajat on yleensä teinityttöjä ja ne ei koskaan jätä palautetta ja lähettelee epämääräisiä maileja ja pitäis lähtee jonneki kaupungille viemää niitä housuja jne..hahaa =D
Aamen, myin aikaisemmin paljon kavereideni vanhoja figuja täällä pakettihinnoin ja tuntuu niin tyhmältä että jos myyn kilon figuja parilla kympillä niin joudun käymään jotain YV-maratoonia täällä jostain euron tai parin postikuluista. Niinpä se kai vaan menee kun viikkorahoillahan niitä maksetaan...Dolmot kirjoitti:...lopettaneita harrastajia, jotka mieluummin myyvät rojunsa helposti yhtenä kimpaleena hyvään kotiin kuin ryhtyvät venyttämään pennejä jossain kirjeenvaihtomaratoonissa.
No suurin osa on ollut 50-60% paikkeilla mitä olen ostanut. Mutta ne ovatkin olleet joko huonosti liimattuja, osittain rikkinäisiä (esim katkennut flybase) tai maalattuja (väärät värit tai liian huonosti jotta jättäisin maalit). Mutta koskemattomaan figuun voi maksaa jo sen isomman määrän. Ei sillä väliä kuinka kauan figu on maannut toisen laatikossa, vaan mitä sillä on tehty.Nostra kirjoitti:Aika paljon jo lupasit - Kenties juuri uudesta, haluamastani tavarasta voisin harkita jotain 75% hintaa, mutta käytetystä...Ei ikinä. Jotakuinkin 60% olen useimmiten tarjonnut, ja sillä moni on ollut viimeistäänkin halukas keskustelemaan asiasta.Hena kirjoitti: en todennäköisesti ikinä maksa ~80% enempää oikeasta hinnasta.
- The Captain
- Valvoja
Petos on rikos. Juuri tällaisia tilanteita varten on hyvä ottaa ne kauppakumppanin yhteystiedot talteen, niin tietää, kenen perään ne mukavat sinipukuiset sedät ja tädit lähettää.Rascal91 kirjoitti:mitä jos joku huijaa?
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
- El Capitan
- Peliporukkavalvoja
- puolisukeltaja
Varmasti on, muistin juuri että itsellenikin on ilmeisesti näin käynyt. Eli tämän vuoden elokuussa sovimme Lurkkikapteeni-nimisen käyttäjän kanssa kaupoista, rahat laitoin herran tilille, mutta figuja ei pariin viikkoon kuulunut, tätä ihmettelin ja heitin YV:llä, kaveri sanoi että oli unohtanut postittaa ja sanoi laittavansa postiin ensi tilassa, mutta eipä ole figuja kuulunut eikä herra ole ilmeisesti sotussa tämän jälkeen käynyt, tai ainakaan YV:tä lukenut. Jostain syystä tapaus oli unohtunut mielestäni...
Outoa kyllä, olen samaisen henkilön kanssa tehnyt kaupat aiemminkin ja hyvin sujuivat silloin.
Ei kenelläkään olisi tietoa mistä kyseisen henkilön tavoittaa, olisi ihan kiva setviä kaupat, mistään 20 euron paketista ei ollut kyse vaan (ainakin itselleni) isosta summasta.
Outoa kyllä, olen samaisen henkilön kanssa tehnyt kaupat aiemminkin ja hyvin sujuivat silloin.
Ei kenelläkään olisi tietoa mistä kyseisen henkilön tavoittaa, olisi ihan kiva setviä kaupat, mistään 20 euron paketista ei ollut kyse vaan (ainakin itselleni) isosta summasta.
- Nicodemus von Traube
- figunarkki
Juttele vanhempiesi kanssa asiasta, ota yhteyttä kauppakumppaniin ja tarvittaessa tee rikosilmoitus.Rascal91 kirjoitti:nojoo mushroomcultistin paketin odotus lähenee 3 viikkoa
omat vaihdokkini lähetin ajat sitten ja hän sanoi unohdin sun kamat on tulleet ja on hyvässä kunnossa. ja sen jälkeen en ole miehestä kuullut
-
hyytelöperuna
Kävin kerran tyypin kanssa kauppoja ftf ja hyvin meni. Ikävää että tällaista käy joillekulle. Itselläni pahin tapahtuma on ollut myyjän täydellisen hiljentymisen juuri ennen kauppojen sopimista.Rascal91 kirjoitti:nojoo mushroomcultistin paketin odotus lähenee 3 viikkoa
omat vaihdokkini lähetin ajat sitten ja hän sanoi unohdin sun kamat on tulleet ja on hyvässä kunnossa. ja sen jälkeen en ole miehestä kuullut
Vaikka voi tuntua hyvin tyhmältä, rikosilmoitus kannattaa. Pieni painostus poliisilta selvittää usein kaiken. Voi tietysti käydä niinkin, että poliisit tutkivat hetken, ja hylkäävät homman. Tällaista olen kuullut, ei aina jakseta kaikkiin pikkupikkujuttuihin tarttua täysillä.
- Pink Knight
Jup, näinhän se valitettavasti menee, että tuskin jaksaa poliisi setää paljoa kiinnostaa joku ''pieni'' <500€ petos, kun ei niitä autovarkaudetk...öh..anteeksi auton luvattomat haltuunototkaan paljoa tunnu kiinnostavan.hyytelöperuna kirjoitti:Vaikka voi tuntua hyvin tyhmältä, rikosilmoitus kannattaa. Pieni painostus poliisilta selvittää usein kaiken. Voi tietysti käydä niinkin, että poliisit tutkivat hetken, ja hylkäävät homman. Tällaista olen kuullut, ei aina jakseta kaikkiin pikkupikkujuttuihin tarttua täysillä.Rascal91 kirjoitti:nojoo mushroomcultistin paketin odotus lähenee 3 viikkoa
Kaveri osti 300€ xbox:n ja pelejä netistä maksoi rahat kiltisti tilille ja odotti kuukauden jos toisenkin eikä tavaraa alkanut kuulua. Noh hänpä sitten teki rikosilmoituksen ja poliisista sanottiin:'' Joo no katsotaan mitä voidaan tehdä''. Hän on nyt sitten muutamaa sataa köyhempi, mutta kannattaahan sitä aina yrittää jos vaikka poliisi edes vaivautuisi soittamaan ko. henkilölle. Yleensä siinä vaiheessa rupeaa tavaraa kuulumaan/rahat palaamaan.
Bronzed flesh on vähän tummempi kuin suomalaisen väri, veikkaisin jotain thaimaalaista. Dwarf flesh on enemmän ihmisen värinen. --Jubee
Hän ei ole postannut mitään sitten elokuun, eli voi hyvin olla, että ei vain ole kirjautunut sotuun, ja unohti koko homman. Tai sitten vain luulee pääsevänsä ilman rangaistusta, kuten pääseekin jos et mitään asialle tee.puolisukeltaja kirjoitti:Ei kenelläkään olisi tietoa mistä kyseisen henkilön tavoittaa, olisi ihan kiva setviä kaupat, mistään 20 euron paketista ei ollut kyse vaan (ainakin itselleni) isosta summasta.
Tilisiirron tiedot saat pankista, tilinumeron perusteella ihminen varmastikin löytyy, jolloin myös esim. puhelin numero mitä luultavimmin on saatavissa. Voi kuitenkin olla, että pankki ei noita tietoja muille kuin poliisille enää luovuta. Asian laidan kertominen voi kuitenkin auttaa, kun jokatapauksessa tuon maksutapahtuman perusteella sinulla on tieto joskus ollut.
Sen verran voimme sotavasaran puoleltakin selvittää, että henkilön tietokoneen sijainti on viestien perusteella kyllä vielä paikannettavissa, kun vain kyseiset tiedot luovutetaan asianomaisen henkilön palveluntarjoajalle, ja kerrotaan huijauksesta. Ei liene liian rajua mainita, että kyseisen henkilön viestit ovat tulleet Soneran Lappeenrannan reitittimen läpi. IP osoitekin on saatavissa (tämän avulla löytyy nettiliittymän haltijan yhteystiedot palveluntarjoajalta (tässä tapauksessa Sonera, ja Lurkkikapteenin IP kyllä näyttäisi olevan yksityiseen käyttöön jaettua mallia), mutta noiden tietojen luovuttaminen saattaa olla vähän kielletympää, eli jos niitä tarvitset, niin lähesty sotavasaran ylläpitäjää, hän varmaan tietää paremmin. (Voin myös yrittää YV:llä auttaa lisää, jos nyt tarve vaatii.)
Ja tämä ny siksi julkisena postina eikä YV:nä, että muutkin käyttäjän saavat mahdollisesti tietoa siitä, miten hommaa voi lähteä ratkaisemaan, vaikka ilmoittamasi tapaus nyt onkin esimerkkinä.
Ja voihan tämä vahingossa vakuuttaa jonkun potentiaalisen huijarinkin siitä, että kiinni kyllä saadaan jos tahdotaan.
- Lighthammer
- Peliporukkavalvoja
Tietty pitää muistaa että ihmisille voi tapahtua kaikenlaista, onnettumouuksia, sairastumisia jne, kesken jääneet kaupat eivät aivan välttämättä ole joka kerta petosyritys, joten maltti tässäkin asiassa on syytä pitää mukana.
Puolisukeltajan tapauksesta vielä sen verran, että tuli äsken mieleen, Lurkkikapteeni toimii moderaattorina Headquarters.fi-nimisellä foorumilla. Pikaisen tarkistuksen jälkeen mies ei ole heinäkuun jälkeen tuollakaan postaillut, mutta ylläpito saattaa sielläkin jotain hänestä tietää. Ja kyllä, minulla on melko vahva käsitys että kyseessä on sama käyttäjä. Varmasti en tietenkään voi mennä sanomaan, joten pahoittelut jos tässä osoitellaan eri ihmisiä.
Puolisukeltajan tapauksesta vielä sen verran, että tuli äsken mieleen, Lurkkikapteeni toimii moderaattorina Headquarters.fi-nimisellä foorumilla. Pikaisen tarkistuksen jälkeen mies ei ole heinäkuun jälkeen tuollakaan postaillut, mutta ylläpito saattaa sielläkin jotain hänestä tietää. Ja kyllä, minulla on melko vahva käsitys että kyseessä on sama käyttäjä. Varmasti en tietenkään voi mennä sanomaan, joten pahoittelut jos tässä osoitellaan eri ihmisiä.
Set fire to the family tree.