Grey Knight veikko
Grey Knight veikko
Terve, sain tässä ensimmäisen Grey Knightini valmiiksi, ja se on nyt täällä.
Klik
Koska kuvien laatu ei ole todellakaan mikään hyvä, niin kommentteja toivon lähinnä teemasta, ja jos siitä maalauksesta saa jotain selvää niin siitä vaan. Toi metalli näyttää noissa kuvissa tosi paksulle, mutta ei se oikeasti ole niin paksu. Niin, ja tuolla jätkällä ei lue nimeänsä siinä olka-systeemissä. En keksinyt mitään, ja todennäköisesti en olisi osannut tehdäkkään sitä, katsotaan seuraavilla jätkillä joiden kuvat tulee... ööö... Joskus. Siitä johtaja veikosta vois tehdä jonkun laisen showcase ukon, että tulis ees vähän hienompi.
Klik
Koska kuvien laatu ei ole todellakaan mikään hyvä, niin kommentteja toivon lähinnä teemasta, ja jos siitä maalauksesta saa jotain selvää niin siitä vaan. Toi metalli näyttää noissa kuvissa tosi paksulle, mutta ei se oikeasti ole niin paksu. Niin, ja tuolla jätkällä ei lue nimeänsä siinä olka-systeemissä. En keksinyt mitään, ja todennäköisesti en olisi osannut tehdäkkään sitä, katsotaan seuraavilla jätkillä joiden kuvat tulee... ööö... Joskus. Siitä johtaja veikosta vois tehdä jonkun laisen showcase ukon, että tulis ees vähän hienompi.
Minä olen posteljooni Jobin,
profeetta epämyönteisen ajattelun opin.
-YUP
-YUP
- chaosmaster92
Toki se maalattu on ja itseasiassa siinä ei ole lakkaa ollenkaan. Sen mä kyllä myönnän että sen kanssa tuli väännettyä aika paljon joten siihen tuli paksu kohta. Sanotaan vaikka että syytän kameraa, omasta mielestäni onnistuin kohtuullisen hyvin ukon kanssa. Kyllä mä haukut kestän kumminkin, mutta mieluummin otan kommentteja tuosta teemasta ja opettelen suosiolla ottamaan parempia kuvia.
edit: Kiitos tosta editistä chaosmaster. Mä otin tuon kohteliaisuutena.
edit: Kiitos tosta editistä chaosmaster. Mä otin tuon kohteliaisuutena.
-YUP
-YUP
- chaosmaster92
- Sly Cooper
Ööh, arvosana 7 ja et laittaisi tänne..? Pitääkö sen sitten olla joku timanttinen Kultainen Demoni että uskaltaa tykittää näytille..?chaosmaster92 kirjoitti:ton pää on jotenki vähä outo, onks se edes maalattu vai ei?? ja siinä on aikamoinen kerros lakkaa. En laittaisi tuollaista työtä tänne (ainakaan itse)
mutta se on oma päätös jos laittaa ja kestää haukut. Arvosana: 7
edit: odotan innolla niitä uusia ukkoja toivottavasti ne on parempia.
Ja millä ihmeen perustella 7 "jos kestää haukut"? Ô.o Eikös seiska tarkoita kouluarvosanana kohtalaista, ja 0-10 -asteikollahan 7 on jo hyvä.
...kunhan ihmettelen.
Sisulle.
Kannattaisi varmaan alkuun keskittyä pitämään maalit omilla paikoillaan ja ohentaa niitä.. Nyt ne on aikamoista liimaa, ja kaverilta alkaa yksityiskohdat kadota. Eli IMHO perusteet luontevasti haltuun.
Ja väriteemasta; Kannattaisi kenties vain korostaa tuolla rojaalilla punaisella vain joitakin tärkeitä osia; Esim. juuri olkasuoja on hyvä paikka moiselle, mutta itse en muualle välttämättä löisi. Paitsi tietenkin sitten jos hahmolla olisi viitta, tms.. Ja sama juttu kullan kanssa. Kannattaisi silläkin tyytyä vain korostamaan koristeita mielestäni.
Rehellinen kouluarvosana napsahtaisi nipin napin läpimenon rajalle.
Ei ollut tarkoitus olla ilkeä, mutta kyllä se on vaan niin, että tuossa napissa on aika paljon petrattavaa.. Kukin taitojensa rajoissa tietenkin, mutta jos noin rajusti lähtee yksityiskohtia niin kannattaa miettiä että mistä kiikastaa.
Suosittelisin aluksi ohentamaan maaleja, ja tietenkin, maalaamaan lisää.
Ugh.
CASKET
11.8. @ Pellavarock /w Amorphis, Moonsorrow, Stam1na, etc.
http://www.casketband.com / http://www.myspace.com/casketband
- Death Metal with Hardcore flavour -
- Iron-Father
Ootkos laittanut tohon pohjaväriä? Jos et ole niin suosittelen. Ja sitten voisi yrittää jättää joitain pieniä varjoja haarniskan rakoihin ja syvennyksiin. Jos tämä ei oikein onnistu niin voi tuikata metalliosille laimennettua mustaa inkkiä niin jo näyttää paremmalta. Mutta enempää en neuvo, kun en itsekkään niin asiantuntia ole. (kai) Ja tuo teema on minustakin ihan hyvä, vielä vois sitä vähän korostaa. Vielä kun maalaat lopun armeijan tänne meijän katottavaksi. 
Viimeksi muokannut Iron-Father, Pe 30.12.2005 01:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Taisi erehtyä, syökää minut sitten..."
Auts...Sly Cooper kirjoitti:[
Rehellinen kouluarvosana napsahtaisi nipin napin läpimenon rajalle.
Mä kyllä tykkän tosta punaisesta. Mä haluaisin säilyttää sen, mutta oisko se sitten sillai että sitä vois olla enemmän kuten tässä: http://www.coolminiornot.com/108959 Se on tosin terminaattori mutta soveltaa sitä jotenkin.
Eli takaisin maalaus pöydän ääreen ja opettelemaan maalausta... (Ja kuvaamista) Edit:Musta pohjamaali siitä löytyy juu. Kiitoset neuvoista, lisää kiitos.. Heh.
-YUP
-YUP
- Hands_of_blue
Pitkälti olen samoilla linjoilla Sly cooperin kanssa.
kouluarvosanasta sen verran, että kyllä tämä läpi menisi hyvänä yrityksenä ( olet jaksanut koristella basea ++)
Julma totuushan kuitenkin on, että hieno tämä ei ole. Siispä pari vinkkiä lienee paikallaan.
1. Kuten joku jo sanoi, ohenna maaleja. Nyt saan sellaisen kuvan, että olet maalannut melkein kuivuneilla maaleilla (levittyvät epätasaisesti)
2.hanki hyvä sivellin ja pidä se kunnossa.
3. En tiedä mitä maaleja käytät, mutta kaikki eivät käy figumaalaukseen (citadelin ja vallejon maalit on helpoin ja toimiva ratkaisu)
4.Maalaa
5. Kun saat aikaan tasaista jälkeä ja maalit osuvat tarkasti sinne minne pitääkin ala opetella helppoja maalaustekniikoita kuten drybrushaus, inkkaus, highlightaus ym.
6. Jos kiinnostusta riittää opettele "kehittyneempiä" tekniikoita kuten blendaus ja kump.
Muutaman vuoden kun vielä maalaat niin takuulla kehtaa laittaa tännekin figuja kehuttavaksi.
-Draven-
kouluarvosanasta sen verran, että kyllä tämä läpi menisi hyvänä yrityksenä ( olet jaksanut koristella basea ++)
Julma totuushan kuitenkin on, että hieno tämä ei ole. Siispä pari vinkkiä lienee paikallaan.
1. Kuten joku jo sanoi, ohenna maaleja. Nyt saan sellaisen kuvan, että olet maalannut melkein kuivuneilla maaleilla (levittyvät epätasaisesti)
2.hanki hyvä sivellin ja pidä se kunnossa.
3. En tiedä mitä maaleja käytät, mutta kaikki eivät käy figumaalaukseen (citadelin ja vallejon maalit on helpoin ja toimiva ratkaisu)
4.Maalaa
5. Kun saat aikaan tasaista jälkeä ja maalit osuvat tarkasti sinne minne pitääkin ala opetella helppoja maalaustekniikoita kuten drybrushaus, inkkaus, highlightaus ym.
6. Jos kiinnostusta riittää opettele "kehittyneempiä" tekniikoita kuten blendaus ja kump.
Muutaman vuoden kun vielä maalaat niin takuulla kehtaa laittaa tännekin figuja kehuttavaksi.
-Draven-
- Sly Cooper
No juuh, tuossahan on punainen ihan selkeän hallitseva väri. Jos maalaat noin, niin kannattaa myös maalata sitten niin, että se punainen tosiaan on se kantava väri teemassa.sisu kirjoitti: Mä kyllä tykkän tosta punaisesta. Mä haluaisin säilyttää sen, mutta oisko se sitten sillai että sitä vois olla enemmän kuten tässä: http://www.coolminiornot.com/108959 Se on tosin terminaattori mutta soveltaa sitä jotenkin.
Tuosta omasta napistasi sain käsityksen, että punainen oli vähän niiQ koristeena ja tehokeinona, ja vielä kun jannukin oli kuitenkin Grey Knight.
Ja tosiaan, kuuntele Dravenia, varsinkin maalien valinnan ja niiden ohennuksen suhteen. Ei mene oikeasti kauaakaan, kun oma rima nousee huimasti. Tsemiä!
CASKET
Uskallat jo verrata CMoN:in tuotoksiin?
Aika rohkea veto, mutta en suosittelisi. Kivahan niitä on katsella ja ottaa pari väriteemaideaa, mutta maalaustasoltaan ne ovat sen verta ylitsepääsemättömiä, että itse vain masennun jos alan vahingossakaan vertaamaan omia nappejani niihin otuksiin.
Mutta itse figusta. Mitä täällä on sanottukin (yllättävän hienovaraisesti itseasiassa. Peukkua teille), figu ei ole vielä hienojen kastissa, mutta hei, pitäisikökään? Jokainen aloittaa jostain, ja muistan kyllä hitto omat figuni vielä neljä vuotta sitten...
Mariinissa on kolme asiaa, jotka lisäisin maalausvaiheisiin, ja uskaltaisin väittää että jälki paranee huomattavasti. Nämä ovat kaikenlisäksi ihan aloittelijankin hoidettavissa.
1) Figun kokoamisen jälkeen pohjamaalaa figu. Ennen varsinaista maalausta varsinkin metallinapeilla pohjamaalaaminen on äärimmäisen tärkeää, että maalaus näyttää tasaiselta, ja suttuisuus minimoituu, kun ilman pohjamaalia metalli jää näkymään jos nyt mistäkin raosta, ja se ei näytä kovin hyvältä.
Käytä joko spray-maalia (GW:llä on omia spray-purkkeja, mutta myös tavallisemmista kaupoista saa erittäin hyviä purnukoita. Katsot vain, ettet mitään automaalia osta) tai sudi nappi useampaan otteeseen rankalla kädellä ohennetulla Chaos blackilla. Ota suurin pensselisi mitä löytyy, ota vaikka blisterin kansi tai jotain, nappaa aimo annos mustaa pensselilläsi ja lisää vettä maaliin, ehkä suhteessa 50/50. Tällä alat sitten vain maalaamaan figua joka raosta ja kolosta. Kunhan se on musta ja maali kuivunut, voit aloittaa maalaamisen. Mustalle pinnalle maalaaminen on paljon paljon helpompaa, kuin pohjamaalaamattomalle.
2) Ohenna maaleja. Samalla tavalla, kuin ohensit mustaa pohjamaalausvaiheessa, ota tarvittavaa maalia paletille ja lisää siihen pikkaisen vettä. Huomaat pian kyllä, milloin maali on sopivaa maalaukseen. Kannattaa pyyhkiä myös ylimääräinen maali pensselistä pois, että pensseli on vain kostea, ei pallo maalin valtavasta määrästä. Yritä maalata vain se alue, minkä tahdot metalliseksi/punaiseksi/miksi vain, ja varo laitoja. Lipsumiset voi toki kuitenkin korjata.
3) Korjauksiin käytän itse ihan mustaa, mutta musta inkkikin käy. Mustalla maalatessa muista ohentaa sitä paljon paljon paljon. Ei liiallisuuksiin kuitenkaan, mutta aika runsaasti kuitenkin.
(Yritä sitten tuostakin ottaa selvää) Ota tarkka ja pieni pensseli, ja vetisellä maalillasi maalaa nurkat ja vastaavat (varsinkin olkatoppauksissa, ja esimerkiksi figusi päässä, jossa metalli ja punainen yhdistyvät päälaella. Siihen kohtaan tällainen 'black-line' sopisi todella hyvin). Näin pienet sähellykset maalausvaiheessa saa korjattua helposti, ja lopputulos on tyylitellymmän ja tarkemman näköinen.
Toivottavasti auttoi yhtään, enkä selittänyt itsestäänselvyyksiä. Figu kuitenkin tarvitsisi ainakin sen pohjamaalauksen ja vähän ohennetut maalit. Niiden jälkeen jälki olisi varmasti jo pelikenttätasolla. Tsemppiä.
Mutta itse figusta. Mitä täällä on sanottukin (yllättävän hienovaraisesti itseasiassa. Peukkua teille), figu ei ole vielä hienojen kastissa, mutta hei, pitäisikökään? Jokainen aloittaa jostain, ja muistan kyllä hitto omat figuni vielä neljä vuotta sitten...
Mariinissa on kolme asiaa, jotka lisäisin maalausvaiheisiin, ja uskaltaisin väittää että jälki paranee huomattavasti. Nämä ovat kaikenlisäksi ihan aloittelijankin hoidettavissa.
1) Figun kokoamisen jälkeen pohjamaalaa figu. Ennen varsinaista maalausta varsinkin metallinapeilla pohjamaalaaminen on äärimmäisen tärkeää, että maalaus näyttää tasaiselta, ja suttuisuus minimoituu, kun ilman pohjamaalia metalli jää näkymään jos nyt mistäkin raosta, ja se ei näytä kovin hyvältä.
Käytä joko spray-maalia (GW:llä on omia spray-purkkeja, mutta myös tavallisemmista kaupoista saa erittäin hyviä purnukoita. Katsot vain, ettet mitään automaalia osta) tai sudi nappi useampaan otteeseen rankalla kädellä ohennetulla Chaos blackilla. Ota suurin pensselisi mitä löytyy, ota vaikka blisterin kansi tai jotain, nappaa aimo annos mustaa pensselilläsi ja lisää vettä maaliin, ehkä suhteessa 50/50. Tällä alat sitten vain maalaamaan figua joka raosta ja kolosta. Kunhan se on musta ja maali kuivunut, voit aloittaa maalaamisen. Mustalle pinnalle maalaaminen on paljon paljon helpompaa, kuin pohjamaalaamattomalle.
2) Ohenna maaleja. Samalla tavalla, kuin ohensit mustaa pohjamaalausvaiheessa, ota tarvittavaa maalia paletille ja lisää siihen pikkaisen vettä. Huomaat pian kyllä, milloin maali on sopivaa maalaukseen. Kannattaa pyyhkiä myös ylimääräinen maali pensselistä pois, että pensseli on vain kostea, ei pallo maalin valtavasta määrästä. Yritä maalata vain se alue, minkä tahdot metalliseksi/punaiseksi/miksi vain, ja varo laitoja. Lipsumiset voi toki kuitenkin korjata.
3) Korjauksiin käytän itse ihan mustaa, mutta musta inkkikin käy. Mustalla maalatessa muista ohentaa sitä paljon paljon paljon. Ei liiallisuuksiin kuitenkaan, mutta aika runsaasti kuitenkin.
Toivottavasti auttoi yhtään, enkä selittänyt itsestäänselvyyksiä. Figu kuitenkin tarvitsisi ainakin sen pohjamaalauksen ja vähän ohennetut maalit. Niiden jälkeen jälki olisi varmasti jo pelikenttätasolla. Tsemppiä.
Bueno, just tota mä Rune ja Draven kaipasin. Mutta enhän mä sitä toki niihin tuotoksiin verrannut, mä vaan kattelin että olisi ihan hieno teema. Mutta sen mä kyllä sanon että siitä löytyy pohamaalit... Heh. Siveltimistä multa löytyy Class Ohlosnilta kaksi sivellintä, ja sitten GW:n joku, ei kuitenkaan mikään himo tarkka ja sitten joku vanha pontso.. Tarviiskos vielä jotain? Kai sitä jonkun vois hommatakkin..
PS: Citadelin maaleja mulla on.
PS: Citadelin maaleja mulla on.
-YUP
-YUP