"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Aloittelijan O&G 1000p

Mikäli haluat palautetta ja kehitysideoita suunnitteilla olevaan armeijaasi, kirjoita listasi tänne. Voit myös antaa palautetta omista kokemuksistasi muille.
Poomermon

Aloittelijan O&G 1000p

Viesti Kirjoittaja Poomermon »

Eli olen vasta aloittelemassa koko warhammeria ja ensimmäinen etappi on maalata hallussa olevat figut pelikuntoon, mutta jo tässä vaiheessa olisi varmaan hyvä olla jonkinlainen kuva tulevasta armeijasta. Tämä siis siitä syystä ettei tulis hankittua "turhaa" kamaa ja että liimaisin joukoille oikenlaiset varusteet (kilvet, tms.). Tarkoitus on siis tehdä ensin 1000p armeija, jonka voisi kätevästi päivittää jotakuinkin turnauskelpoiseksi 2000 pisteeseen (sitten joskus...).

Olen lukenut O&G-kirjan sekä tutkinut tänne kirjoitettuja armeijalistoja ja niiden perusteella päätynyt seuranvanlaiseen armeijaan:

Heroes:

Black orc big boss 80p
- Drogs dead'ard armour +30p
- Great axe +4p
- general
= 114P

Night goblin shaman 60p
- lvl 2 wizard +35p
- Dispel scroll +25p
- nibblas itty ring +25p
= 145p

Core:

5 x goblin wolf riders 50p
- spears +5p
- shields +5p
- musician +6p
= 66p

5 x goblin wolf riders 50p
- spears +5p
- shields +5p
- musician +6p
= 66p

25 x Orc boyz 125p
- shields +25p
- musician +5p
- standard bearer +10p
- orc boss +13p
= 178p

25 x Orc boyz (Big'Uns) 125p
- Big'Uns +50p
- additional hand weapons +50p
- musician +5p
- standard bearer +10p
- orc boss +13p
- Noggs banner of butchery +25p
- Big boss tänne
=278p

Special:

Goblin spear chukka 35p

Goblin spear chukka 35p
= 70p

Orc boar chariot 80p

Eli yhteensä 997p

Tässä vaiheessa ovat vielä säännöt ja taktiikat hiukan hakusessa, joten laitoin vain yhteen läjään kaikenlaista mikä näytti hyvältä. Kaikenlainen kritiikki olisi mitä tervetulleinta

Edit: Listaa muutettu 9.1.06
Viimeksi muokannut Poomermon, Ma 09.01.2006 18:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
El Capitan
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja El Capitan »

Ihan hyvältä näyttää, mutta muutama ehdotus:

1. shamusi muuttuu yö muotoon (sieni on hyvä rouka ;D).
2. wolffeilta shield pois, hyvä varustus on spear ja muusikko.
3. uneihin boss, voimaa lisää.
4. ngoblinit 20 tai sitten 21 (näin joutuu vaikeammin karkuun).
5. itty ring pois ja scrolli tilalle, mutta käy noinkin.
El edit: niin ja big bossilta gw pois, jos on t3 väkeä, 2 asetta on parempi ja tulee silti s5 joten se on auts.

Onnea uudelle armeijalle ja voitokkaita pelejä.
Soturin ei tarvitse vuodattaa verta voittaakseen taistelun.
- Sinitähti
Pikku-Oskari

Viesti Kirjoittaja Pikku-Oskari »

El Capitan kirjoitti:Ihan hyvältä näyttää, mutta muutama ehdotus:

1. shamusi muuttuu yö muotoon (sieni on hyvä rouka ;D).
2. wolffeilta shield pois, hyvä varustus on spear ja muusikko.
3. uneihin boss, voimaa lisää.
4. ngoblinit 20 tai sitten 21 (näin joutuu vaikeammin karkuun).
5. itty ring pois ja scrolli tilalle, mutta käy noinkin.
El edit: niin ja big bossilta gw pois, jos on t3 väkeä, 2 asetta on parempi ja tulee silti s5 joten se on auts.

Onnea uudelle armeijalle ja voitokkaita pelejä.
1. Miksi hitossa? Pieni peli, ei tartte mithän. Shamaanin voi ennemmin tiputtaa ykkös tasolle ja jättää vaikka kokonaan pois pelistä, kun on näin pieni peli kyseessä.
2. Wolffeilla jos on shieldi, niin ne saattaa jopa pystyä tuomaan enemmän resoa kuin antamaan. Minun mielestä ne ovat parhaita joko noin tai ihan nakuna musikantilla.
3. Niinno... Ei siitä ole mitään järkyttävän suurta hyötyä, kun sinne on kuitenkin menossa Borcci. Ottaahan se challengeja vastaan, mutta Borccia ne ei ehkä paljoa pelota.
4. Jos kerran on ekstra pojoja, niin miksei 28? Lähtee vielä vaikeammin karkuun. Itse tykkään vielä isommista yksiköistä. Junat on sitten kauniita...
5. Itti ring on hiton hyvä. Kuluttaa dispeliä tai tiputtaa charruilta haavoja TAI tiputtaa maagien suojayksiköistä champpoja poikkeen.
Ja se GW on hyvä. Koskaan kun ei varmaan kannata tuunata listaa pelkän yhden vastustajan mukaan. Avaa puntti seiskalla jo hyvin knigettejäkin.

Sitten se mitä minä muuttaisin:
Sukkien tilalle lobba. Sukka ei tee mitään. Mörsöihin voi jo osua, mutta osuessaan lobba tekee sen paremmin. Loballa tippuu myös ritarit ja jalkaväki paremmin. Niin myös kärryt ja linnan muurit. Arvaaminen voi aluksi olla hankalaa, mutta siihen oppii. Ja sitten vielä jostain pisteitä toiseen lobbaan, niin tutisee kansalla puntit.
Kraztog

Viesti Kirjoittaja Kraztog »

Pidä vaan nuo chukat listassa,örkki armeija menee eteenpäin ja silloin loballa ammuttavat,omille vaarattomat laukaukset jäävät 1-2 kertaan,kun siihen yhdistetään misfire ja scatterointi,loban hyödyllisyys on kyseenalainen.Oma lobbani ei ole tappanut oikeastaan ketään.
:) hymiöt ei ole tosikoille :)
Teonanacatl

Viesti Kirjoittaja Teonanacatl »

Pikku-Oskari kirjoitti:

5. Itti ring on hiton hyvä. Kuluttaa dispeliä tai tiputtaa charruilta haavoja TAI tiputtaa maagien suojayksiköistä champpoja poikkeen.
Ja se GW on hyvä. Koskaan kun ei varmaan kannata tuunata listaa pelkän yhden vastustajan mukaan. Avaa puntti seiskalla jo hyvin knigettejäkin.
Nopea kysymys väliin. Voiko 'Itty Ringillä ammuskella yksiköissä olevia jäpiköitä?
"Kuunnelkaa lapset Teonanacatlia, joka tietää asiasta
hieman kauemmin pelanneena..."
- Illumina
"Teonanacatl ounaa."
- Usermaatra
"Något sagt i latin låter djupt."
-Trad.
Pikku-Oskari

Slugger kirjoitti:
Nopea kysymys väliin. Voiko 'Itty Ringillä ammuskella yksiköissä olevia jäpiköitä?
Voi. Löytyy loitsun kuvauksesta.
Teonanacatl

Viesti Kirjoittaja Teonanacatl »

Pikku-Oskari kirjoitti:
Slugger kirjoitti:
Voi. Löytyy loitsun kuvauksesta.
Ja minä olen pitkään jo pelannut, enkä tuota ole edes älynnyt! Johan löyty käyttöä sille!
"Kuunnelkaa lapset Teonanacatlia, joka tietää asiasta
hieman kauemmin pelanneena..."
- Illumina
"Teonanacatl ounaa."
- Usermaatra
"Något sagt i latin låter djupt."
-Trad.
Wizzbang

Viesti Kirjoittaja Wizzbang »

Varsin mainio lista, ainakin ekaksi listaksi. tosin noista Big ´unien ahw:stä en oikein tteidä choppa olisi parempi. kun käyttää sen banner of buthceryn chargessa niin aijai.... (sitten teet vielä maagilla ´ere we go:n niin johon tulee paljon iskuja.)
Poomermon

...

Kiitoksia kommenteista. Ajattelin seuraavia muutoksia listaani:

Pois:
Shamaanilta
- lvl 2 wizard +35p
- Dispel scroll +25p
Eli jos ei ole odetettavissa mitään magia vääntöä, pärjännee gaze of morkeilla ja itty ringillä.

Night goblineilta
- 7 night goblinia (jää 21) +14p
Nämä olivatkin vain pisteiden käyttöä.

Orc boyz
-shields +25p
Nämä örkit ovat halpoja ja saavatkin kuolla.

Eli vapautuu 99 pistettä.

Sisään:
- Big'Uneille orc boss +13
Ei tule mitään stat buustia bossille joten ei yhtä hyvä kuin perusörkeillä, mutta tulee ainakin +1A
- Orc boar chariot +80 with extra crew +6
Lähinnä koska minulla on kyseinen figu. Muuten, mihin sen kolmannen crewin voisi fyysisti laittaa kun on muutenkin kärryssä ahdasta?

Lisäkommentteja arvostetaan.
Wizzbang

Viesti Kirjoittaja Wizzbang »

Itse pistin sen kolmannen heebon sillen, että laitoin seinän (ylimääräisen) silleen poikittain siihen toisen päälle (toivottavasti tajusit mitä tarkoitin)
El Capitan
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja El Capitan »

Ei vaunuihin kannata ottaa lissä jätkiä, impacteilla ne tapot tulee, ja kärry on hullu, jos ottaa chargen vastaan.

Wolffeilla shieldi on turha kun ne ovat fast cavarlyä, niiden tehtävä on kuolla ja estää marssia ja tietenkin itse murha unitit pitää olla mahdollisemman halpoja.

Niin ja nämä listan muutokset kannattaa laittaa alkuperäiseen listaan ja laittaa "muokkasin" tekstin loppuun.
Soturin ei tarvitse vuodattaa verta voittaakseen taistelun.
- Sinitähti
Pecu

wolffi pojat

Viesti Kirjoittaja Pecu »

wolfriderien varustus riippuu vastustajasta jos esim. pelaat kääpiöitä vastaan kannattaa ottaa wolf ridereille jouset sitten on mukavaa kun sudet pörräävät kääpiöiden ympärillä ampuen niitä ja ne ei voi tehdä mitään (koska kääpiöt ovat hitaita köntyksiä) muttta jos joudut wolffi pojilla taisteluun olet lirissä.
The plan required something that felt no pity. No pain. No fear. Something unstoppable.
Pikku-Oskari

Re: wolffi pojat

Nezegg the Headbuster kirjoitti:esim. pelaat kääpiöitä vastaan kannattaa ottaa wolf ridereille jouset sitten on mukavaa kun sudet pörräävät kääpiöiden ympärillä ampuen niitä ja ne ei voi tehdä mitään (koska kääpiöt ovat hitaita köntyksiä) muttta jos joudut wolffi pojilla taisteluun olet lirissä.
Niin.. Hyvä... Juuri niin... Minun puolesta saat ampua susilla niitä 16+ toughness ja armour save neljän omaavia janttereita susipojilla niin paljon kuin huvittaa. Siitä kun ei ole yhtään mitään hyötyä. Miten olisi hitaita köntyksiä vastaan flankkaaminen tahi perseeseen tuleminen samalla kun joku iso blokki tulee edestä. Oletkos sitä vaihtoehtoa ajatellut? Siinä ne kuitenkin syövet pois sen kolme (3) rank bonusta ja tuovat yksi tahi kaksi (1-2) boonusta lisää. Tuskin ne niiden edestä kuolee.
Ei kun minä ammun mieluumin kääpiöitä jousilla...
Hyvä.
Pecu

hyvä idis

Viesti Kirjoittaja Pecu »

niin siis aivan kannattaa ottaaa susipojille lähitaistelu aseet tuo voisi olla hyvä idis tuo flankki tai rear attackki se vois toimii hieman paremmin (en muista miksi edes kirjoitin noin alunperin no minun virheeni)
The plan required something that felt no pity. No pain. No fear. Something unstoppable.
Rotten sound

Re: hyvä idis

Viesti Kirjoittaja Rotten sound »

Borc warbossille Ironskin shield,HA ja boar alle niin saat AS1 ward 4.
Kraztog

Viesti Kirjoittaja Kraztog »

Rotten sound kirjoitti:Borc warbossille Ironskin shield,HA ja boar alle niin saat AS1 ward 4.
Tai 2+ AS oikeastaan,eikös ironskin ollut 6+ kilpi?Jos ironskin kilven ottaa,kannattaa pomolle laittaa sitten taika ase mukaan.
:) hymiöt ei ole tosikoille :)
Pikku-Oskari

Rotten sound kirjoitti:Borc warbossille Ironskin shield,HA ja boar alle niin saat AS1 ward 4.
Niin ja sitten se tekee mitä? On yksin riehumassa missä sattuu ja kuolee ampumiseen tai siihen, että joku sitä nopeampi blokki tulee ja juoksee sen yli?
Ilman tuota kombinaatiota vaikka pelkällä drogin haarniskalla se on paljon kestävämpi ja hyödyllisempi jalkaväen seassa.
Itse ottaisin sille varmaan sen Re-Roll As haarniskan, isonkartun ja enchanted shieldin ja istuttaisin sen sitten kärryyn ja toivoisin, ettei vastustajalta tule mitään AaÄssää vievää ampumista. Omistaa herra kärryssä ollessaan noin sen 0+(?) re-roll armourin. Noin se painelee yksinään kaikenmaailman blokeista läpi, jos vain pääsee chargeamaan. Toimi loistavasti ainakin minulla silloin kun jaksoin pelata viimeksi örkeilläni.
Poomermon

...

Listaa muutettu. Itse lopulta päätin laittaa wolf ridereille kilvet, sillä jos ne eivät pelillisesti ole kovin merkittäviä, näyttävät ne ainakin tyylikkäiltä.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “FB: Armeijalistat”