"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Spraysta...

Miniatyyrien maalaukseen, konvertoimiseen sekä maastontekoon liittyvät kinkkiset kysymykset ja ongelmat.
Koala

Spraysta...

Viesti Kirjoittaja Koala »

Tällainen dilemma tärähti kuonon kärkeen tässä kun aamulla spreillä maalasin:
Itse nyt käytän Mastonin matta mustaa sprayta kun vanhani loppui, jälki on hyvää ja niin lista jatkuu, mutta suutin sotkee pullon. Maali kuin valuu puoliksi pitkin suuttimen reunaa ja osa roiskuu vähän minne sattuu samalla kun osa lentää ponneaineen kanssa sinne minne pitää. Onko tämä teillä muilla tapahtunutta ja koettua vaiko olisiko minulla käsissäni viallinen pullo?

Hassu kysymys myönnetään, mutta turhauttaa kun neliön alue on kuin terrori iskun jäljiltä muutaman hetken maalamisen jälkeen.

"Spläsh sanoi spreipullo ja pomppasi taas..."

Kiitos etukäteen.
gawd

Viesti Kirjoittaja gawd »

omakin maston valuttaa sitä maalia jos sitä "nappia" painaa silleen varovasti mutta jos painaa kovaa niin lentää normaalisti...
big or small,we loot it all.hmph..
Nilarakh
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Nilarakh »

Itellä ainakin on pysynyt sprayt siistinä ja käytän yksinomaan mastonia. Voisit neulalla koettaa sitä suutinta rassata, jospa siellä olisi roska tai jotain.
Mikäli ei ole, silloin sinulle on myyty viallinen pullo.

Pyöriikö pullossasi oleva suutin? Siis että voiko sitä kääntää eri kulmiin?
Kannattaa tuotakin katsoa...jospa siellä olisi murtunut jotain.

Editt//:Taas myöhästyin!
"ytimekäs ja hyvä *näyttää vaemman sormen peukaloa*" - Hovinarri

Cynae-aeaelioe
BioHazard

Viesti Kirjoittaja BioHazard »

Käytin mastonia kerran... I hate it. Nykyään (ja sitä ennen) käytin/käytän wurthin matta mustaa. TÄYSIN sama jälki kuin gw chaoksesa.
Tol Cormp Norz Norz Norz
Pollari

Viesti Kirjoittaja Pollari »

Menes viemään se takaisin kauppaan, ja koita saada uusi spray takaisin tai rahat käteen. Itse en myöskään käytä koko mastonin lakkaa figuihin, mutta maastoon sitten enemmän.
gawd

Viesti Kirjoittaja gawd »

Pollari kirjoitti: Itse en myöskään käytä koko mastonin lakkaa figuihin
lakkaa??matta mustastahan puhuttiin...

mutta joo kannattaa viedä sinne kauppaan ja vaikka näyttää että huonosti toimii, luulisi niiden uuden antavan,,,
big or small,we loot it all.hmph..
Nostra
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Nostra »

Kyllä ne suuttimet sotkee, väkisinkin.

Jos maalia ei kuitenkaan äärettömän paljoa valu, niin nou hätä, sen voi ottaa tilastollisena takaiskuna. Jos kuitenkin epäilet, että siellä olis jotain roskaa, niin tosiaan jollain tikulla voi koittaa putsata. Sprayhan liukenee myös asetoniin, joten sillä voi koittaa liottaa mahdollisia tukoksia pois - Suutinta ei kuitenkaan voi uittaa asetonissa, epäilen sen sulavan (muovia kun on). Olethan varmaan aina tyhjentänyt suuttimen maalista maalauksen jälkeen?
Koala

Viesti Kirjoittaja Koala »

Itse asiassa tähän omaan ongelmaani löytyi juuri sellainen mahdottoman yksiselitteinen vastaus kuin kahdeksan astetta pakkasta...

Itselläni ei ole oikein sisätilaspreijaus mahdollisuutta joten ulkona suihkuttelen, ja eihän tuo spray toimi pakkasessa... Hyvä minä! :P
No mutta erheen ja virheen kautta sitä maalaamista opitaan.

Kiitos kaikille vastauksista.
Nitrone

Viesti Kirjoittaja Nitrone »

Itse löysin tänään autotallin kätköistä Matsonin Kiiltävä Musta spraymaalipurkin, onko tällä paljon eroa pohjamaalaina Matta Mustaan?
"Time is a great teacher, but unfortunately it kills all its pupils" - Louis Hector Berlioz
Nostra
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Nostra »

NiTRONE kirjoitti:Itse löysin tänään autotallin kätköistä Matsonin Kiiltävä Musta spraymaalipurkin, onko tällä paljon eroa pohjamaalaina Matta Mustaan?
Nimihän sen sanoo...

Toinen kiiltää kuin tanssikengän kärki, toinen taas ei yhtään. Mattaa aina käytetään, enpä ole kiiltomustaa kenenkään kuullut näissä hommissa käyttävän.
Nitrone

Nostra kirjoitti:
NiTRONE kirjoitti:Itse löysin tänään autotallin kätköistä Matsonin Kiiltävä Musta spraymaalipurkin, onko tällä paljon eroa pohjamaalaina Matta Mustaan?
Nimihän sen sanoo...

Toinen kiiltää kuin tanssikengän kärki, toinen taas ei yhtään. Mattaa aina käytetään, enpä ole kiiltomustaa kenenkään kuullut näissä hommissa käyttävän.
Ok. Jatkan autotallin tonkimista, jos sieltä löytyisi sitä matta mustakin.

Kiitos kuitenkin selvennyksestä.
"Time is a great teacher, but unfortunately it kills all its pupils" - Louis Hector Berlioz
Solid

Viesti Kirjoittaja Solid »

.
Viimeksi muokannut Solid, La 10.01.2015 08:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Nitrone

Solid kirjoitti:Ja mielellään siinä pitäisi lukea "pohjamaali" tai "Primer"
Kaikista paras tulee,kun on ihan pohjamaaliksi tarkoitettu maali.
Eli sellasta. Noi "tavalliset" ei ole niin hyviä,ainakaan oman kokemuksen perusteella.
Eli itse käytän pohjamaalaamisen pohjamaalia,ja muihin tavallista...

-Solid
Kiitos vinkistä.
raven

Viesti Kirjoittaja raven »

Itsellä juuri päinvastaisia kokemuksia Mastonin primeristä, tavallinen matta on minusta parempaa. Kerran on ollut kannu primeriä ja silloin maalit eivät meinanneet tarttua pohjamaaliin yms. ongelmallista. Tietysti voi olla että pullo oli vanha tai muutenvaan huono yksilö. Mututuntumalta voisin sanoa että ne primerit on tarkoitettu muunlaisten maalien kuin akryylien alle, mutta sanokaapa nyt joku perehtyneempi jotain.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maalaus, konverttaus ja maiseman teko”