Nyt olet kuule peruna asian ytimessä. En sitten oo varma että oliko ne kaikki marineita, varmasti suurin osa oli jotain kiihkoilijoita. Mutta joo, eihän näitä kannata liikaa miettiä, tulkinnallekin saa jättää varaa.hyytelöperuna kirjoitti:Jeh, riippuu paljon just siitä missä mennään ja mitä on tapahtumassa. Kaaoksen invaasioon ottaa osaa varmasti satoja miljoonia, eri puolilta galaksia. Jotain pikkurähinöitä jotka keskittyvät yhteen tai pariin planeettaan ei ime kuin lähisektoreilta porukkaa tappelemaan Keikarin nimeen.Andromedus kirjoitti:Aivan. Mutta GW:kin pistää nuo aika alakanttiin. Ainiin, no tuo PDFhän kyllä vähän lieventää asianhaaroja, mutta onkohan niiden organisaatio millainen? Ja eivät varmaan sotaretkiin ota osaa.
Muistaakseni muuten mainittiin että Horuksella oli mukanaan 1-2 miljoonaa miestä kun valloitti terraa. Eihän tuo määrä riittäisi edes Suomen invaasioon
Paitsi jos kaikki olisivat Space Marineita, mutta silloinkin tiukkaa tekisi edes yhden mantereen valtaaminen.
1-2 miljoonaa mariinia+sotalaivasto+sotakalusto on melko paljon, eihän Terrallakaan ollut niin paljon hyviksiä. GW:n fluffia vain ei kannata miettiä liikoja, ei sieltä löydy kaikkeen selitystä, joka olisi järkevä. Toteaa vain itelleen, että "näin ne asiat on, vaikka ei tunnu viisaalta".
Necroneiden levinneisyys (onkohan joku jo kysynyt tätä)
-
Andromedus
On se kumma että sain potkut työstäni vaikken mitään tehnyt.
Fluffista, eritoten Index Astartes -pätkistä, löytyy kymmenittäin tarinoita joissa muutama komppania avaruusjääkäreitä on vallannut kapinoivan planeetan parin kaartilaisrykmentin avulla. Ei kannata ruveta pohtimaan 40K:n sotien armeijakokoja tarkemmin, rupeaa vaan ärsyttämään.Andromedus kirjoitti:Aivan. Mutta GW:kin pistää nuo aika alakanttiin. Ainiin, no tuo PDFhän kyllä vähän lieventää asianhaaroja, mutta onkohan niiden organisaatio millainen? Ja eivät varmaan sotaretkiin ota osaa.
Muistaakseni muuten mainittiin että Horuksella oli mukanaan 1-2 miljoonaa miestä kun valloitti terraa. Eihän tuo määrä riittäisi edes Suomen invaasioon
Paitsi jos kaikki olisivat Space Marineita, mutta silloinkin tiukkaa tekisi edes yhden mantereen valtaaminen.
Mitenkäs ne eldar on muute levinny? Kun kaveri aina kertoo mite ne on kaikkialla ja ne on levinny kaikkii galakseihi. Pitääkö paikkansa? Koska jos pitää nii kai ne necronitki on levinny ties mihi... Ainakii on ollu aikaa (vai onko)!
Ja onks eldar "pääplaneetta" missä?. eiks se oo jossai EOT:ssa?
Vai lieneekö tuhoutunu...
Ja hakua on kyllä kokeiltu, en vaa löytäny
Ja onks eldar "pääplaneetta" missä?. eiks se oo jossai EOT:ssa?
Vai lieneekö tuhoutunu...
Ja hakua on kyllä kokeiltu, en vaa löytäny
Eldareiden pääplaneetat tosiaan sijaitsevat Eye of Terroin sydämessä ja tunnetaan nykyään nimellä Crone Worlds. Eldarit lähtivät sieltä maanpakoon ja sen vuoksi heitä löytyy kaikkialta galaksista. Heitä ei ole tosin ole paljoa ja heidän toimintansa on keskittynyt Craftworldien ympärille.
"Koska tämä on Sotavasara - foorumi, jonka käyttäjillä on niin vähän toivoa saada naista, että pitää yrittää nussia pilkkua. -Da Capitan"
- Death Jester
Totta mutta sen lisäksi ovat vielä Maiden Worldsit, jotka ovat "siellä jossain" ja siellä pitäs olla vielä vähän eldareita. Koska osa niistä tajus lähtee pakoon ja yritti ottaa muita mukaan mut ne ei tullu vaan jäi sinne planeetalle, josta tuli myöhemmin eye of terror. Tälläisen käsityksen olen saanut.
"Death Jester Uuuh miten mahtava figu..." - Ari
"Ainiin pitäähän tässä vielä kehua tuo kuolon narri maasta taivaaseen" -Yrittäisit edes
D
"Ainiin pitäähän tässä vielä kehua tuo kuolon narri maasta taivaaseen" -Yrittäisit edes
D
Mutt eiks ne karkuu päässeet oo Craftworld eldar?
Jos on nii missä kulkee raja Maiden Worldin ja Craftworldin välillä?
Ja mitä ainetta Maiden Worldit on? onks ne vaa jota iha tavallisia planeettoja? Ku eiks Craftworldit oo jotai "aluksia"?
Ja Death Jester, eiks siin ollu aika monta planeettaa mihi ne muut jäi?
Koko eldar imperiumi? Eli voiks sanoo ett "ne jäi sinne planeetalle". Eiks EOT:n kohdalla ollu ties mite monta planeettaa?
Ainakii nii mä oon ymmärtäny... Korjatkaa jos oon väärässä.
Ja mitä ainetta Maiden Worldit on? onks ne vaa jota iha tavallisia planeettoja? Ku eiks Craftworldit oo jotai "aluksia"?
Ja Death Jester, eiks siin ollu aika monta planeettaa mihi ne muut jäi?
Koko eldar imperiumi? Eli voiks sanoo ett "ne jäi sinne planeetalle". Eiks EOT:n kohdalla ollu ties mite monta planeettaa?
Ainakii nii mä oon ymmärtäny... Korjatkaa jos oon väärässä.
Kyllä, exoditet ovat niitä jotka häippäisivät kun tympääntyivät muiden Ellujen koko ajan paheneviin liiallisuuksiin. Maiden World on Ellujen hitaasti paratiisiksi muovaama planeetta, craftworld on julmetun iso alus.vilPRO kirjoitti:Mutt eiks ne karkuu päässeet oo Craftworld eldar?
Ædit: Eldarien lyhyt historia.
Taktiikka? Minä olen täällä heittämässä noppaa.
Kyllä. Abaddonin 13. Mustan Ristiretken aikana Eldarit (varsinkin Biel-Tanin tekomaailmalta) perustivat muutamia järjen linnakkeita Eidolonin kaaokseen.vilPRO kirjoitti:Menee jo aika sivuun aiheesta mutt onks eldar ikinä yrittäny ottaa takasi tota Eidolonia? Siitähä vois alottaa uuden eldar imperiumin rakentamisen.
Taktiikka? Minä olen täällä heittämässä noppaa.
Onhan noita sotia välillä. Ei niiden intressit aina kohtaa, vaikka aika samanmielisiä ovatkin. Yhdessä White Dwarfissakin oli vuosia sitten Ulthwe versus Alaitoc-reportti. Siinä nämä kärhämöivät jostain typerästä seikasta, ja egoilu johti taisteluun.vilPRO kirjoitti: Ja sitt mitkä välit on eri craftworldeilla? Onko sotia keskenään?
"Kasvatitte vihaani ja melkein tuhositte minut.
Mutta vahi teki minusta voimakkaamman!"
-Nöf loordi
Kynä-ääliöt.
Mutta vahi teki minusta voimakkaamman!"
-Nöf loordi
Kynä-ääliöt.
- Death Jester
siis osa elluista pakeni jo kaikkia muita ennen sinne maiden worldseille ja osa pakeni vasta ko kaaos pääs waprista heistä osa ei pääsyt ulos ja osa pakeni itse rakennetuille (haamu?)aluksille. Mutta nuokaan eivat ole täyttä elotonta metallia vaan ovat kai tehty wraithbonesta joka on kai jollaintavalla elävää. siis samassa mielessä kuin kasvit yms. IMHO
"Death Jester Uuuh miten mahtava figu..." - Ari
D
D
Joo, meni vähän sivuun aiheesta...
Mutta kuulin että necroneiden(tai necrontyrien) sodassa old oneja vastaan kokonaiset galaksit saivat kärsiä, joten miten ihmeessä kaartia voi olla enemmän vai onko kaartikin/muu ihmisten imperiumi levinnyt useampaan galaksiin kuin yhteen?
Ja viellä kun kaartia on olevinaan niin paljon enemmän ettei necroneita pidetä valtavan suurena uhkana vaan samassa sarjassa deldarien kanssa...
Mutta kuulin että necroneiden(tai necrontyrien) sodassa old oneja vastaan kokonaiset galaksit saivat kärsiä, joten miten ihmeessä kaartia voi olla enemmän vai onko kaartikin/muu ihmisten imperiumi levinnyt useampaan galaksiin kuin yhteen?
Ja viellä kun kaartia on olevinaan niin paljon enemmän ettei necroneita pidetä valtavan suurena uhkana vaan samassa sarjassa deldarien kanssa...
-
Renessanssi
- Tunkiokuningas
Tämä johtunee siitä, ettei tuon suuren sodan aikana vielä ollut ihmisiä.vilPRO kirjoitti:Joo, meni vähän sivuun aiheesta...
Kukaan ei osaa arvioida, paljonko niitä Necroneita oikeasti on eri tähtijärjestelmissä, koska ne vetäytyivät stasishautoihinsa, kun ihminen tappeli vielä mammuttien kanssa. Ja koska Inkvisitio haluaa levittää keisarillista propagandaa ympäriinsä, sanotaan vain, ettei mikään uhkaa oikeasti ihmiskuntaa, ja että Necronit nyt ovat paikallisine hyökkäyksineen (vielä)pieni harmi.vilPRO kirjoitti:Ja viellä kun kaartia on olevinaan niin paljon enemmän ettei necroneita pidetä valtavan suurena uhkana vaan samassa sarjassa deldarien kanssa...
Joku voi korjata, jos olen hakoteillä.
-
The Deceiver
Joopajoo!
Niin se on totta että necronit on siellä haudoissaan eikä kukaan todellakaan tiedä paljonko niitä todellisuudessa oikein on ja väliäkö sillä kuinka paljon koska necroneita ei kodeekin mukaan voi koskaan täydellisesti tuhota..
ja niitä tombworldejä on varmasti paljon enemmän kuin mitä kartalla näkyy ja mistäs tietää vaikka joka planeetalla olis necroja joita ei kaartin tutkat oo vielä havainnut saatikka keisari nähnyt..aika jännää varmaan olis jos vaikka terrakin olis niitten tombworldi..jossain siellä maankuoren alla necronit vaan koisaa kuitenkin ja koko necroniarmeija ei oo varmana vielä herännyt...
ja niitä tombworldejä on varmasti paljon enemmän kuin mitä kartalla näkyy ja mistäs tietää vaikka joka planeetalla olis necroja joita ei kaartin tutkat oo vielä havainnut saatikka keisari nähnyt..aika jännää varmaan olis jos vaikka terrakin olis niitten tombworldi..jossain siellä maankuoren alla necronit vaan koisaa kuitenkin ja koko necroniarmeija ei oo varmana vielä herännyt...