Töhertelijä etsii kotia =)

Onko kynä (tai näppäimistö) miekkaa mahtavampi? Tule ja todista, että näin on - muuten emme usko.
Katyri

Töhertelijä etsii kotia =)

Viesti Kirjoittaja Katyri »

Mikä on vaikee maalausta / piirrosta alottaessa ? Aiheen valitseminen tietty =) . Mietinkin että voisi olla hauskaa kuvittaa noita kynälijöiden tarinoita. Teillä on jonkun näköinen Tarina kilpailukin tässä kuussa, voisin esim sen tuotoksiin tehdä jotain. Ihan harraste pohjalta eikä mitää sitovaa.

Jos jotain kiinostaa idea niin mukavaa, jos ei *nostaa olkapäitä* tarvii vaan keksiä omat aiheet sitten =) .

Tossa jotain mun aikasempia töitä.

http://koti.mbnet.fi/anttifan/warhammer ... nsbyah.png
http://koti.mbnet.fi/anttifan/warhammer ... sbyah2.png
http://koti.mbnet.fi/anttifan/warhammer ... elbyah.png
http://koti.mbnet.fi/anttifan/warhammer ... elbyah.png

------------------------------------------------------------------------------
Viimeksi muokannut Katyri, La 07.01.2006 20:12. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
- Cheer up, the worst is yet to come. -
Sotun iloinen Tarina kuvittaja (tauolla)
Thelacan
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Thelacan »

Tosiaan, työsi ovat sen verta mallikkaita, että kovin moni ei varmastikkaan pahastu, jos sattuisit tekemään jonkinlaisen kuvan heidän turinoistaan. Päinvastoin, minua ainakin kiinnostaisi tietää, että minkälaisen kuvan lukija on saanut tarinoista.

Ainakin minun tuotoksiani saat käyttää ihan vapaasti inspiraation lähteenä, jos tarvitsee. Kaikista en mene vannomaan, vaikka uskon, että suurimmalla osalla ei ole sitä vastaan mitään. Mutta voisi olla hyvä jos kaikki vaikka ilmoittaisivat tähän ketjuun, että saako heidän tarinoitaan käyttää inspiraationa.

Tietenkään huussin töitä sinun ei tarvitse/kannata piirtää, jallu-lehti käy aika hyvin siitä ;).
- Kynä-ääliö
Merrywinds

Viesti Kirjoittaja Merrywinds »

Varsin hienoa jälkeä.

Kyllä minunkin töistäni saa pirrellä(jos niissä on mitään piirtämisen/töherryksen arvoista). Ja Thelacan oli oikeassa, moni varmaankin haluaa nähdä kuvia tarinoistaan... Mutta silti olisi hyvä tosiaan kertoa, jos sen 'sallii'...
Keinuni on aika karu, siinä on vain yksi naru.
Skrixqueek
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Skrixqueek »

jos jotakuta oikeasti kiinnostaisi kuvittaa minun tarinoita, olisin ennemmin otettu, kuin harmissani. eli kuka tahansa saa tehdä kaikkea, paitsi fanfiction-tarinoita minun hahmoista.
Fur Forodus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fur Forodus »

Todella hienoja noi kyllä on, minkäslaistantekniikka olet niissä käyttänyt? Itsekin olen kiinnostunut samantyyppisistä töistä. Mun tarinoita saa käyttää ihan vapaasti.

edit: mun tarinan linnkki löytyy sitten signiaturesta, jos viitsit sitä katella. Olisin kyllä aika otettu jos siitä jaksaisit jotain piirtää.
Viimeksi muokannut Fur Forodus, To 05.01.2006 16:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Katyri

Kävi mielessä monta ideaa miten toteutaa tätä ideaa. Voisi esim tehdä ihan nk. pienen kuvakirjan tarinaan ja kuvien alle tekstin ja taitto ym. Jos aikaa olisi.

Toinen vaihtoehto olisi nk. Kansikuva artti johon voisi poimia jonkun hyvän kohtauksen tarinasta.

Tai sitten kynäilijän toiveen perusteella voisi olla myös mahdollista, tosin kaikkeen ei ihan pysty =) .

Voisi esim laittaa linkkiä tähän threadiin tarinastaan jos on kiinostunut.

Kuvat on ihan digitaalisesti tehty, osassa on tehty kyllä lyijjärillä hahmotelma ihan vanhanaikaiselle paperille, mutta varsinainen työ on kyllä tehty Photoshopilla (Itselläni Photoshop CS2)
Merrywinds

no tota noin...

http://www.sotavasara.net/keskustelu/vi ... hp?t=49012

jos viitsit jotain yrittää tuosta rakennella??

Pari kuvaa jostain mielestäsi hyvistä kohdista, jos haluat yrittää(jos on mitään piirrettänää!!). Olisi hauska nähdä, miten muut tätä lukevat ja näkevät asiat. Sama kyllä siitä tarinakisajutusta... Mutta siitä tuskin saa mitään piirtämisen arvoista:D
Viimeksi muokannut Merrywinds, To 05.01.2006 21:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Thorgal

Viesti Kirjoittaja Thorgal »

Skrixqueek sanoi:
jos jotakuta oikeasti kiinnostaisi kuvittaa minun tarinoita, olisin ennemmin otettu, kuin harmissani. eli kuka tahansa saa tehdä kaikkea, paitsi fanfiction-tarinoita minun hahmoista.
Sama täällä
"Have the lambs stopped screaming yet, dear?"
"Lambs? What lambs? Great! Now I'm hungry!"
Feeno

Viesti Kirjoittaja Feeno »

Ehdottomasti. Itseäni on aina kiinnostanut, millä lailla muut näkevät tarinani mielessään. Ja jos tapahtumapaikat ja henkilöt ovat aivan erilaisia kuin miten olin ne suunnitellut, tiedän ainakin että kuvailua tarvitaan lisää (tai sitten taiteilija on ottanut erinäisiä vapauksia, either way).
91,35665%:lla foorumikäyttäjistä on typerä kiertosigi. Jos kuulut niihin loppuihin 8,64335%:iin niin voisit syödä vaikka pääsi.
Hollo
Sotavasaran WHFB-tarinamestari

Viesti Kirjoittaja Hollo »

Tuo olisi muuten todella hieno juttu.

Varmaan noita uusimpiani on aika ikävä lähtä kuvittamaan, riippuu siitä miten ihmiset ne ymmärtävät. Ihmiskuntia siis, joita kirjoitin kolme tsibaletta. Toisaalta, olisihan se ihan mielenkiintoista nähdä verinen pikkupoika humputtamassa pikkusiskonsa päällä kehdossa.

Lähinnä juuri olisi mielenkiintoista nähdä näkemyksesi noista vampyyritarinoitteni päähenkilöistä. Kyseisiä tarinoita olen tänne tunkenut varmasti päälle kaksikymmentä kappaletta. (Nykyään melkein kaikki niistä on re-masteroituina koneellani ja uusiakin tullut melko monta) Niitä en siis ole tänne kirjoittanut kumminkaan pitkään aikaan lisää, että saattavat olla aika kaukana tuolla.

Elikkä kyllä minä voin sinut kotiini ottaa. Vaatetan sinut ja pidän huolen, että saat syödäksesi. :)
Grom

Viesti Kirjoittaja Grom »

Onpas mallikkaita töitä. Tarinakisaosallistujastani on sen verran erikoista tekstiä tulossa, että saattaisi olla aika mielenkiintoinen kuvituksen aihe. Grom Rautavasara-tarinoita ei sinun varmaankaan kannata lähteä kuvittamaan, sillä täyden kuvan hahmoista saa vain lukemalla jokaisen tarinan (!) ja etenkin örkit on tarkoin kuvailtuja. Mutta tosiaankin, kunhan saan tuon tarinakisaentryni aikarajaan mennessä valmiiksi, niin siinä olisi hienoja kuvituksen aiheita.
Back in da biz and so deep in da bashin' game.
Hollo
Sotavasaran WHFB-tarinamestari

Viesti Kirjoittaja Hollo »

Tosiaan, unohtui mainita nuista turinakisaturinoista.

Varmaan faba-turinasta saattaisi saada jonkinnäköistä kuvaa sellaisesta riehakkaasta joukkokohtauksesta.

Nelkytkoossa sitten ollaankin hieman tiiviimmissä tunnelmissa.
Katyri

Mietin tuossa että voisin niitä tarinakilpailun parhaimmistoja ainakin kuvittaa - Palkintona tai lisä rangaistuksena ihan miten sen haluaa ottaa =P

En muuten ole lukenut kaikkia tarinoitanne, olen pihalla kuin lumiukko muutamissa viitauksissa =) . Olisi mukavaa jos nuo pyynnöt olisi selkeämmin spesifioitu (urf tuliko sivistyssanan raiskaus?). Lisäksi mielelläni printtaan muuten tarinat ja luen vaikka nojatuolissa tai köllöttäen sängyllä, kuin näytöltä tihrustaen - väsyy simmut. En tiedä onko muilla mokomaa taipumusta ?

Eräs kysyi YV:llä että piirtäisinkö Dark Eldarin - muttei ollut mikään tarinan kirjoittaja. Eli tarkoituksena oli nimeen omaan tarinoista (omistasi) jotka sisältävät hyvää kuvailua hahmosta / taphatumasta / paikasta niitä kuvia tehdä.
Sama kyllä siitä tarinakisajutusta... Mutta siitä tuskin saa mitään piirtämisen arvoista:D
Häh, eikö ihmiset siihen parastaan pane =) ?

Jep, kiva että idea sai vastakaikua.
Viimeksi muokannut Katyri, Pe 06.01.2006 02:52. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Katyri

Rift kirjoitti:no tota noin...

Pari kuvaa jostain mielestäsi hyvistä kohdista, jos haluat yrittää(jos on mitään piirrettänää!!). Olisi hauska nähdä, miten muut tätä lukevat ja näkevät asiat. Sama kyllä siitä tarinakisajutusta... Mutta siitä tuskin saa mitään piirtämisen arvoista:D
Paha on kun on osa 11 kuitenkin tarinasta alusta voisi saada paremman kuvan - ja olen itse pelkästään Fantasy battlen pelaaja - niin ei ole tuo aihe ympäristö yhtä tuttu. Vaati enemmän hahmon ja ympäristön (maiseman) kuvailua yksinkertaisesti. Ainakaan tuosta en vielä saanut mitään. Mikä on Sen niin usein mukana olevan Komissarin englannin kielinen vastine ?
Thelacan kirjoitti:Ainakin minun tuotoksiani saat käyttää ihan vapaasti inspiraation lähteenä, jos tarvitsee
Ei toimeet ne linkit aikaisempiin tarinoihin =(
Thelacan
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Thelacan »

Katyri kirjoitti:Ei toimeet ne linkit aikaisempiin tarinoihin =(
Ihmeellistä. Täytyy kokeilla korjata noita linkkejä jossain vaiheessa. Mutta voin tietenkin laittaa tuon koko tarinan vaikka sähköpostissa, niin saat myös sen helpostetti tulostettua. Tosin siinä nyt oli, ootas, 28 sivua tekstiä, muokkasin sen tulostuskelpoiseksi jotenkuten. Tarinani ovat yleensä olleet 40K:ta, mutta pari fantasia-dantasia rävellystä kumminkin löytyy.
Tuossahanne näkyvät.

Sama kyllä siitä tarinakisajutusta... Mutta siitä tuskin saa mitään piirtämisen arvoista:D

Häh, eikö ihmiset siihen parastaan pane =) ?
Ei kun hyvään kilpailuhenkeen kuuluu olla pessimistinen omien tuotoksiensa kanssa ;).

Edit: Nyt on linkit korjattu.
- Kynä-ääliö
Rune
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Rune »

Oho. No tällaista ehdotusta en ole ihan vähään aikaan kuullutkaan. Aika jännä idea, mutta kaukana paheksuttavasta. Itseäni ainakin kiinostaa kovasti, että millaista jälkeä meidän tarinakilpailumme tänä vuonna saa aikaiseksi jonkun kynän kautta ilmaistuna. Mielenkiintoinen idea, jos ei muuta.

Ja ju, yhdyn mielipiteeseen, että kuka tahansa kirjoittaja täällä päin tuskin pitää loukkauksena sitä, että hänen tarinastaan otettaisiin ideoita. Päinvastoin, pikemminkin. Jos joku alkaisi piirtelemään ideoitani paperille, itse kun sitä en osaa tehdä, niin hyppisin varmaan astetta korkeammassa taivaassa mitä tällä hetkellä.

Itse en ole toisaalta vähään aikaan mitään raapustellut, mutta vielä... pari vuotta (?) sitten raapustelin niin Altzheimer Krauseja kuin Jumalten viikatettakin tänne. Ei jeesus, onko siitä oikeasti niin pitkä aika...? Oli kai aikakin tuon tarinakisan loikkia esille. Molemmat edelliset tarinakisaentynikin löytynevät parinkymmenen sivun takaa, että jos niin suuresti kiinostaa, niin sieltä vain etsimään. Tai voin minäkin ne kaivaa ja linkittää, jos et tahdo käyttää uudempia teoksia alueella.

No mutta, odotan kyllä innolla mitä saat aikaiseksi, jos jaksat alkaa kynäilemään jotain. Muista pistää näytillekin.
#Ostium
http://cabal-ostium.blogspot.fi/

For a Pessimist, I'm pretty Optimistic
pamp-pu

Viesti Kirjoittaja pamp-pu »

No jos välttämättä inspiroidut minun raapustuksestani (tai raapustuksistani ;)), niin kaikin mokomin - olisin enemmän kuin otettu.
BioHazard

Viesti Kirjoittaja BioHazard »

Rift kirjoitti:no tota noin...

Hittolaien sentä, ehdit ensin ehdottaa tuota...
Mielessäni on jonkin aikaa pyörinyt kuva kaista joka kävelee ase maahan osoitettuna, katse maassa, kypäräkin maassa ja musta tausta ja demoni kai takana.
Tol Cormp Norz Norz Norz
Katyri

Merrywinds

Komissaari siis vastaa Commisar-figua/hahmoa Imperial Guardeilta. Ei niin että itse kytkoota keräisin; figupuolella oleskelen ihan Faban parissa...

jos sitä alkua haluat lueskella, sen linkki löytyy edellisen jutun ohesta tuolta:
http://www.sotavasara.net/keskustelu/vi ... hp?t=47788 (prologi on siis "ensimmäinen":D)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Tarinat ja novellit”