"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Pursuit&pakeneminen

Warhammer FB -pelin säännöt ovat yleensä hieman tulkinnanvaraiset. Tällä palstalla keskustellaan eri sääntöjen toteutuksesta, tulkinnoista sekä mahdollisista ongelmatilanteista.
Gorkiporki
Sotavasaran Maalaajamestari 2008

Pursuit&pakeneminen

Viesti Kirjoittaja Gorkiporki »

Jos tapahtuisi seuraava tilanne että Pursuit-liikkeen tekevä fearia aiheuttava yksikkö A törmää uuteen viholliseen B, niin hyvällä tuurilla A tuhoaa takaa ajamansa yksikön ja nyt vielä yksikön B jos tämä kovaonnisena pakenee. Siis normaalistihan kohteella B ei olisi muuta keinoa kuin Hold, mutta psykologian vaikutus voi ajaa sen silti pakoon.

Eli menisikö seuraava tilanne jotenkin näin:
- Yksikkö A murtaa vihollisensa joka juoksee 7" kun taas yksikkö A täydet 18" (3d6). A siis aiheuttaa fearia.

- Pakenijat siis murskataan mutta nyt A törmääkin lähtöpaikastaan 10" päässä olevaan yksikköön B joka mokaa fear-testin ja omaa pienemmän US:n, jolloin B siis pakenee 5".

-Koska yksikkö A ryntää eteenpäin 18 tuumaa niin näin ollen se saisi kiinni myös yksikön B, ja sille jää vielä 3" tuumaa Pursuit liikkeestä jäljelle (18-15).

- Voisi käydä vielä niinkin että tuo 3" tuumaa riittää pääsemään vielä yhden yksikön kimppuun jos se vain on siinä sopivasti linjoilla.

En ole kuitenkaan ihan varma että onko tässä nyt otettu kaikki huomiion, ja voisiko tuollasta sitten tapahtua. Ei ainakaan kääpiöille, mutta teoriassa ainakin. Yksiköiden siis pitää olla tietty siten että pursuit sääntöjen mukaan niiden kimppuun voi, tai oikeastaan pitää käydä.

Säännöt kun eivät tosin kerro miten Pursuitin tekevä yksikkö reagoi jos sen uusi kohde kaikesta huolimatta pakenee juurikin psykologian vaikutuksesta, tai jos "pursuittaava" yksikkö osuu jo pakenevaan yksikköön. Kuitenkin pursuitin tekevä yksikköhän liikkuu aina täyden pursuit liikkeensä verran.
Half-breed

Viesti Kirjoittaja Half-breed »

Jos minä nyt oikein muistan, niin tuo pursuitilla uuteen vihuun kiinni oli niin nopea toimitus, että kohteella ei ole mitään aikaa reagoida mihinkään, eli voivat vain holdata kuten sanoit ja eivät välitä vastustajan fearista/terrorista.

Edit: Tarkistanpa tuon nyt sitten kämpillä ja ilmoitan myöhemmin jos olin oikeassa.
2014 bänniä jo yhteensä ~3,5 kuukautta. Yrittäkää pistää paremmaksi.
Gorkiporki
Sotavasaran Maalaajamestari 2008

Viesti Kirjoittaja Gorkiporki »

Half-breed kirjoitti:Jos minä nyt oikein muistan, niin tuo pursuitilla uuteen vihuun kiinni oli niin nopea toimitus, että kohteella ei ole mitään aikaa reagoida mihinkään, eli voivat vain holdata kuten sanoit ja eivät välitä vastustajan fearista/terrorista.

Edit: Tarkistanpa tuon nyt sitten kämpillä ja ilmoitan myöhemmin jos olin oikeassa.

"They must make any nessesary Psychology test immediately".
Tämä siis koskien kohdetta. Pursuittaava yksikö ei tarvitse sillä hetkellä huolehtia fear tai terror testeistä.
GobbladasSquig

Viesti Kirjoittaja GobbladasSquig »

Half-breed kirjoitti:Edit: Tarkistanpa tuon nyt sitten kämpillä ja ilmoitan myöhemmin jos olin oikeassa.
Älä vaivaudu, minä tarkistin. Itsekin muistelin ensin noin, mutta sääntökirja ilmoitti että chargeavan yksikön ei tarvitse välittää fresh enemyn mahdollisesta fearista tai terrorista. Itse fresh enemy ottaa välittömästi kaikki asianmukaiset psykologia-testit.

Itse kysymykseen sen verran, että pelaa miten parhaaksi näet. Tuo pursuittaaminen ja fleaaminen tuottaa niin älyttömiä tapauksia, ettei niistä ota selkoa. Ja sääntöjehutkin tuottavat joka toinen päivä aivan random-lausuntoja suuntaan jos toiseenkin, eli ei niihinkään ole luottamista. Mutta kyllä minäkin noin pelaisin. On aika selkeää, että jos se pursuittaava yksikkö liikkuisi ikäänkuin sen fleaanneen yksikön yli, se tuhoaisi sen.
Tsekkaa uusi Cabal Ostium -blogi! http://cabal-ostium.blogspot.fi/
Half-breed

Viesti Kirjoittaja Half-breed »

Gorkiporki kirjoitti:
Half-breed kirjoitti:Jos minä nyt oikein muistan, niin tuo pursuitilla uuteen vihuun kiinni oli niin nopea toimitus, että kohteella ei ole mitään aikaa reagoida mihinkään, eli voivat vain holdata kuten sanoit ja eivät välitä vastustajan fearista/terrorista.

"They must make any nessesary Psychology test immediately".
Tämä siis koskien kohdetta. Pursuittaava yksikö ei tarvitse sillä hetkellä huolehtia fear tai terror testeistä.
Juh, eli oli muisti nyt taas väärässä. No aina ei voi olla oikeassa.
2014 bänniä jo yhteensä ~3,5 kuukautta. Yrittäkää pistää paremmaksi.
Koala

Viesti Kirjoittaja Koala »

Tuota nyt täytyy ihan kysyä...

Jatkuuko tuo pursuittaaminen aina yli tuon kiinnisaadun vihollisen? Eli pysähtyykö pursuittaava unitti siihen mihin toinen fleeava unitti pääsi vai saako se juosta vielä eteenpäin?

Esim.

Jalkaväkirykmentti huomaa taistelun menevän päin jotain mitä ei sanoa saa, ja murtuu lähtien juoksemaan. He juoksevat 5 tuumaa. Vihun jalkaväkirykmentti lähtee perään ja juoksee 11 tuumaa.(hyvä tuuri).
Siirretäänkö tämä pursuitannut unitti tuonne 11 tuuman päähän lähtöpisteestä, vai pysähtyykö se tuohon 5 tuuman kohdalle missä se tuon paenneen yksikön tavoitti?
Kun nyt en ole varma kummin tämä meni...
Wizzbang

Viesti Kirjoittaja Wizzbang »

Se menee sen 11 tuumaa.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “FB: Säännöt”