Lähitaisteluun ampuminen
Lähitaisteluun ampuminen
Eli saako lähitaisteluun ampua? Jos saa niin miten se toimii?
Re: Lähitaisteluun ampuminen
Ei saa. Sanotaan sääntökirjassa selvästi.Metsänpeikko kirjoitti:Eli saako lähitaisteluun ampua? Jos saa niin miten se toimii?
- Henri Ketonen
Ei saa. Tuokin on kiellettyä. Ordnancellakin on ammuttava valid targettin ja lähitaistelu ei ole sellainen. guess aseella periaatteessa voi "vahingossa" ampua, jos valittu kohde on lähiksen takana, mutta silloinkaan et voi valita kohteeksesi lähiksessä olevaa yksikköä.Immortal Corrupter kirjoitti: Saa lähitaisteluun ampua. Guess Range-aseilla ja ordnancella.
Henkilökohtaisesti en kyllä pidä kovinkaan reilun pelaajan merkkinä sitä, jos pelaaja käyttää guess weaponia näin.
- Henri Ketonen
Missä lukee?VonCarstein kirjoitti:Ei saa. Tuokin on kiellettyä. Ordnancellakin on ammuttava valid targettin ja lähitaistelu ei ole sellainen. guess aseella periaatteessa voi "vahingossa" ampua, jos valittu kohde on lähiksen takana, mutta silloinkaan et voi valita kohteeksesi lähiksessä olevaa yksikköä.Immortal Corrupter kirjoitti: Saa lähitaisteluun ampua. Guess Range-aseilla ja ordnancella.
Henkilökohtaisesti en kyllä pidä kovinkaan reilun pelaajan merkkinä sitä, jos pelaaja käyttää guess weaponia näin.
...No sääntökirjassahan se.
Toinen keino kieroiluun voisi olla tälläinen: ampuu sillä ordnancella niitä nössöjä jotka eivät ole riittävän lähellä tehdäkseen support attackeja.
Lisäkysymys: Voisikohan tankilla ajaa lähitaistelun yli?
zqmfgb
Olen vähän miettinyt, että pitääkö esim Frag Missilellä (tai PCannon), tai vaikka wwindillä ampua template niin että se on jonkun modelin päällä se keskikohta? Vai voiko se keskikohta olla esim kolmen figun keskellä niin että kaikki jää alle mutta kukaan ei oo suoraan keskikohan alla..? Aika nyyppä kyssäri mut...
Ei tommosta jaksa kirjastakaan kattoo..
Voi tulla vähän ongelmia. Eikö close combat blockaa line of sightia?Immortal Corrupter kirjoitti:Toinen keino kieroiluun voisi olla tälläinen: ampuu sillä ordnancella niitä nössöjä jotka eivät ole riittävän lähellä tehdäkseen support attackeja.
Ja yleensä vastustajan joukot ovat toisella puolella. Sillon on aika paha ampua sinne sekaan. Indirect fire toimii.
Olen samaa mieltä VonCarsteinin kanssa siitä että on säälittävää tahallaan ampua "lyhyeksi" guess weaponilla.
Wwindin on guess weapon, niin sitä templateia ei saa siirtää, se osuu niihin jotka ovat alla. Frag/Pcannon templatein saat itse pistää sinne mihin ampuja näkee, ja vastustaja saa siirtää sitä kunhan sama määrä ukkoja on alla ja niin että ampuja vielä näkee sinne.Weekender kirjoitti:Olen vähän miettinyt, että pitääkö esim Frag Missilellä (tai PCannon), tai vaikka wwindillä ampua template niin että se on jonkun modelin päällä se keskikohta? Vai voiko se keskikohta olla esim kolmen figun keskellä niin että kaikki jää alle mutta kukaan ei oo suoraan keskikohan alla..? Aika nyyppä kyssäri mut...Ei tommosta jaksa kirjastakaan kattoo..
Eli jos saat 4½ ukko alle fragin kanssa niin vastustaja saa siirtää sit, mutta hänen pitää saada sama määrä ukkoja alle kuin sulla oli.
Viimeksi muokannut MaxMax, Su 08.12.2002 22:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Who is General Failure and why is he reading my hard disk?"
Sääntökirjan esimerkkikuvassa frag template on asetettu niin, että sen keskikohta ei ole minkään ukon päällä. Eli tästä voinemme päätellä, ettei sitä tarvitse asettaa yhden ukon päälle.Weekender kirjoitti:Olen vähän miettinyt, että pitääkö esim Frag Missilellä (tai PCannon), tai vaikka wwindillä ampua template niin että se on jonkun modelin päällä se keskikohta? Vai voiko se keskikohta olla esim kolmen figun keskellä niin että kaikki jää alle mutta kukaan ei oo suoraan keskikohan alla..? Aika nyyppä kyssäri mut...Ei tommosta jaksa kirjastakaan kattoo..
- Henri Ketonen
Miten niin?MaxMax kirjoitti:Immortal Corrupter kirjoitti:Toinen keino kieroiluun voisi olla tälläinen: ampuu sillä ordnancella niitä nössöjä jotka eivät ole riittävän lähellä tehdäkseen support attackeja.
Olen samaa mieltä VonCarsteinin kanssa siitä että on säälittävää tahallaan ampua "lyhyeksi" guess weaponilla.
zqmfgb
Tappaisitko sinä ystäviäsi ampumalla heitä? Epäilen...Immortal Corrupter kirjoitti:Miten niin?Olen samaa mieltä VonCarsteinin kanssa siitä että on säälittävää tahallaan ampua "lyhyeksi" guess weaponilla.
Pointti oli lähinnä se että on säälittävää käyttää säännön porsaan reikää hyväkseen. Totta että jos combatissa ois vaikka 3 IG rivi miestä ja 10 marinea, niin tottakai sinne kannatais basilikillä ampua, mutta kun ei saa ampua sinne tahalleen. Jos sillon "vahingossa" ampuu vähän lyhyeksi/pitkäksi jotain muuta kohdetta joka on samalla linjalla niin että osuu sinne 3 IG vs 10 SM, niin se on säälitävää.
"Who is General Failure and why is he reading my hard disk?"
no onhan niitäkin käynyt, että se guess aseen kuti on todella vahingossa lentänyt lähitaisteluun, mutta jos esim 40" päässä lähitaistelusta on vihollisen tankki, niin veikkaa vaan sinne tankin suuntaan ja jättää 40" "vahingossa" lyhyeksi, joten siis periaatteessa lähitaisteluun vois ampua koska tahansa, sillä aina sieltä takaa jostain kulmasta löytyy vihollinen.. tai edestä, jollon vaan arvataan reilusti yli.
Kaaoksella pelailen, niin ite olisin koska tahansa valmis teurastamaan omiankikin, mutta kun se säännöissä kielletään, niin ei sellasta sitten tehä. Ei edes porsaanreikien kautta. Ei.
Kaaoksella pelailen, niin ite olisin koska tahansa valmis teurastamaan omiankikin, mutta kun se säännöissä kielletään, niin ei sellasta sitten tehä. Ei edes porsaanreikien kautta. Ei.
"meillä ei ole mitään niin suurta sosiaalista ongelmaa, ettei sitä ratkaistaisi parilla tuhannella sotilaalla"
Örf
Siis nidien Biovoret eivät ole samaa kuin Ordancet sun muut, ne ampuu elävän otuksen matkan päähän joka laskeutuu sinne minne leviää (scatter=) elikkä ne voi ampua lähikseen sillä nehän ei ole ordanceja tai blasteja tai aseita oikeastaan vaan eläviä otuksia =)
I am, I am
Re: Örf
Fluffilla ei ole mitään merkitystä sääntöjen kannalta. Mielestäni bivore pitää tulkita tässä tilanteessa aivan samalla tavalla, kuin tavallinen mortar.EeRikki kirjoitti:elikkä ne voi ampua lähikseen sillä nehän ei ole ordanceja tai blasteja tai aseita oikeastaan vaan eläviä otuksia =)
En ole sitten ihan varma tästä:
Kuvitellaan että lähitaistelussa olisi krootteja ja nidejä, niin voiko (jos pelaa taulla) kiertää esim. fire warrioreilla taistelun sivuun ja ampua siitä nidejä? Olin nimittäin sellaista lukenivinani eilen tai toissailtana sääntökirjasta.
Sori, tää viesti tuli vähän myöhäisessä vaiheessa, mutta kiinnostaisi tietää.
Kuvitellaan että lähitaistelussa olisi krootteja ja nidejä, niin voiko (jos pelaa taulla) kiertää esim. fire warrioreilla taistelun sivuun ja ampua siitä nidejä? Olin nimittäin sellaista lukenivinani eilen tai toissailtana sääntökirjasta.
Sori, tää viesti tuli vähän myöhäisessä vaiheessa, mutta kiinnostaisi tietää.