"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Tarinakisa 2006, keskustelu

Onko kynä (tai näppäimistö) miekkaa mahtavampi? Tule ja todista, että näin on - muuten emme usko.
Viiksu

Viesti Kirjoittaja Viiksu »

Koska stoori kirjoitetaan suomeksi niin saako se sisältää vaikeasti suomennettavia (tai muuten suomennettuna oudolta kuulostavia) sanoja? Esim Waywatchers = Tientarkkailijat ei kuulosta oikein nasevalta.
Attila

Viesti Kirjoittaja Attila »

Izmoosio kirjoitti:Koska stoori kirjoitetaan suomeksi niin saako se sisältää vaikeasti suomennettavia (tai muuten suomennettuna oudolta kuulostavia) sanoja? Esim Waywatchers = Tientarkkailijat ei kuulosta oikein nasevalta.
Minä ainakin pyrkisin suomentamaan kaikki parhaan kykyni mukaan. Antamaasi esimerkkiä mukaillen: Ei "Waywatchereiden nuolet osuivat erehtymättömästi manhunteria silmään" kuulosta yhtään sen nasevammalta.

"Polunvahdit" olisi minusta aika hyvä suomennos.
Taktiikka? Minä olen täällä heittämässä noppaa.
DeathWizard
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja DeathWizard »

Attila kirjoitti:
Izmoosio kirjoitti:Koska stoori kirjoitetaan suomeksi niin saako se sisältää vaikeasti suomennettavia (tai muuten suomennettuna oudolta kuulostavia) sanoja? Esim Waywatchers = Tientarkkailijat ei kuulosta oikein nasevalta.
Minä ainakin pyrkisin suomentamaan kaikki parhaan kykyni mukaan. Antamaasi esimerkkiä mukaillen: Ei "Waywatchereiden nuolet osuivat erehtymättömästi manhunteria silmään" kuulosta yhtään sen nasevammalta.

"Polunvahdit" olisi minusta aika hyvä suomennos.
Mjooo... Itse kyllä suosin enemmän Polunvartijaa. Kuulostaa paremmalta.
Pitäisköhän osallistua? Ensimmäistä kertaa kirjoittelen tuollaista tarinaa, mutta ideakin on jo valmiina... Tietenkin Delffeistä kun kerran keräilen niitä :D
-Mikäpä pahan tappaisi?
Minathir

Viesti Kirjoittaja Minathir »

Grond kirjoitti:Kaksi minuuttia siihen sitten meni kun Ozzy ehti jo aloittamaan OT:n.
Oh my god!

EDIT:Illalla kirjoittettu soopa poista vaan jos lystäät PS:En lukenut edes mitään mutta asiaan? Koskas tämä on
Viimeksi muokannut Minathir, Ma 09.01.2006 11:11. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Rahaa on kuin roskaa, roska on kuin paskaa ja paska ei lopu koskaan

-Galleriassa ylenpaattinen basennussia
Grond

Viesti Kirjoittaja Grond »

Minathir kirjoitti:Oh my god!
Kuka hitto on joku "Minathir" ja miksi se postailee tähän ketjuun väärinkirjoitettuja one-linereitä varsin epäilyttävästä ip-osoitteesta?
Warjo

Viesti Kirjoittaja Warjo »

Minathir kirjoitti:
Oh my god!

Kuka hitto on joku "Minathir" ja miksi se postailee tähän ketjuun väärinkirjoitettuja one-linereitä varsin epäilyttävästä ip-osoitteesta?
Minäkun olen täällä muuallakin lukenut niin vaikutaisi että se on joku botti joka postailee kaikenäköstä muiden sanomista asioista (eikä se näytä ymmärtävän suomea...).

Ja muuten onko tuohon kilpailuun siis vapaa osallistuminen?[/code]
The Captain
Valvoja

Viesti Kirjoittaja The Captain »

Ainakin omasta puolestani jäisivät äänet antamatta finglish-tarinalle.
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
Grond

Warjo kirjoitti:Ja muuten onko tuohon kilpailuun siis vapaa osallistuminen?
Kunhan omistaa sotuun käyttäjätunnukset ja tarina on sääntöjenmukainen niin kaikki ovat tervetulleita mukaan. Eli ei karsita nickin perusteella (paitsi huussi - ja tuokin oli vitsi).
Thelacan
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Thelacan »

Taidanpas tehdä jotain erittäin epä-kynä-ääliömäistä.

En osallistu kisaan! En!

Kisa tulee olemaan muutenkin niin täynnä hyviä turinoita etten viitsi vaivautua (lue: en muistanut lähettää pulloa Grondille). En tule osallistumaan edes bännin uhalla, irkki-kanavalta tahi foorumilta.
- Kynä-ääliö
Blackguard

Viesti Kirjoittaja Blackguard »

Thelacan kirjoitti:Taidanpas tehdä jotain erittäin epä-kynä-ääliömäistä.

En osallistu kisaan! En!

Kisa tulee olemaan muutenkin niin täynnä hyviä turinoita etten viitsi vaivautua (lue: en muistanut lähettää pulloa Grondille). En tule osallistumaan edes bännin uhalla, irkki-kanavalta tahi foorumilta.
Tai sitten et vaan jaksa lukea muiden "paskoja".

Opit lähtee.
"Jazz on imperialistien ideologinen ase vallankumouksellisten kansojen degeneroimiseksi." - Kim Il Sung
Thelacan
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Thelacan »

Blackguard kirjoitti: Tai sitten et vaan jaksa lukea muiden "paskoja".

Opit lähtee.
Ei, kyllä minä ne turinat luen silti ja seurailen meininkiä. En vain varmaan itse viitsi osallistua.

Tuo on kyllä aika paha veto, mutta minä en taivu.
- Kynä-ääliö
Leksa

Viesti Kirjoittaja Leksa »

Voisimpas tulla kiusaamaan vanhoja kunnon kynä-ääliöitä, ja osallistun taas yhdellä tönköllä ja mielikuvituksettomalla tarinalla. Bevare!
There are 10 types of people in the world: those who understand binary and those who don't.
Karu

Viesti Kirjoittaja Karu »

Jeah! Sinne meni molemmat! Olinx eka?1´+121§§½

....vai saiko grondis edes niitä?
Skrixqueek
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Skrixqueek »

minun tarina on jumissa! kuinka hahmoihin voi luoda syvyyttä, mutta saada aikaan kunnollinen seikkailu?

en halua sellaisia pätkiä, joissa ei ole hahmokehitystä, tai jotka ovat liian syvällisiä. voinhan tietty loikata suoraan toimintaan, mutta ei... minun tarinoissani on kaava: (esinäytös), hahmot esitellään, ongelma esitellään, seikkailu lähtee käyntiin, käänne, juoni haaroittuu, käänne, kliimaksi, (loppunäytös).

olen lukenut novelleja ja parhaimmat niistä ovat aina olleet 30-50 sivuisia. kirjoitan tarinan, mutta jos en pidä siitä, en kyllä osallistu. katotaan nyt miten saan tiivistettyä...
Feeno

Viesti Kirjoittaja Feeno »

Vuoret siirtyvät paikoiltaan, helvetti jäätyy ja aurinko muuttuu supernovaksi. Galaksit vetävät kuperkeikkoja universumin soittaessa pelimannimusiikkia ja itse isoherrakin seisoo pilviensä päällä neuvottomana sormi suussa. Jotain järkyttävää on tapahtunut. Maailma ei ole enää entisensä sopuleiden lähtiessä avaruusmatkalle ja perunoiden vallatessa maapallon.

Minä sain jotain aikaiseksi ennen viimeistä päivää!

Tarina on siis valmis ja siitä tuli peräti luettava (ainakin omasta mielestäni). Wuppiduu!
91,35665%:lla foorumikäyttäjistä on typerä kiertosigi. Jos kuulut niihin loppuihin 8,64335%:iin niin voisit syödä vaikka pääsi.
Dalamar

Viesti Kirjoittaja Dalamar »

Skrixqueek kirjoitti:minun tarina on jumissa! kuinka hahmoihin voi luoda syvyyttä, mutta saada aikaan kunnollinen seikkailu?

en halua sellaisia pätkiä, joissa ei ole hahmokehitystä, tai jotka ovat liian syvällisiä. voinhan tietty loikata suoraan toimintaan, mutta ei... minun tarinoissani on kaava: (esinäytös), hahmot esitellään, ongelma esitellään, seikkailu lähtee käyntiin, käänne, juoni haaroittuu, käänne, kliimaksi, (loppunäytös).

olen lukenut novelleja ja parhaimmat niistä ovat aina olleet 30-50 sivuisia. kirjoitan tarinan, mutta jos en pidä siitä, en kyllä osallistu. katotaan nyt miten saan tiivistettyä...
Ota tämä tilaisuutena harjoitella. Menneet ovat osoittaneet, että aivan loistavan Novellin saa aikaan kymmeneen sivuun, vähempäänkin.

Valintoja on tehtävä. Opettele kirjoittamaan lyhyt tarina. Lue aikaisempia tarinoita.

Mutta oikeasti... Et mitenkään.
"Kasvatitte vihaani ja melkein tuhositte minut.
Mutta vahi teki minusta voimakkaamman!"

-Nöf loordi

Kynä-ääliöt.
Grond

Karu kirjoitti:Jeah! Sinne meni molemmat! Olinx eka?1´+121§§½

Eka? Mekolin tarina tuli jo samana päivänä kuin säännötkin. Vai oliko se seuraavana. Itse asiassa et ollut edes toka :).
Morhgoz
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Morhgoz »

Pitääpä rustata parit tarinat mieleni syvennöistä ihan ihmisten kauhistuksiksi...
Warbands of Wastelands

Tärkeintä ei ole voitto, vaan kasa verisiä kalloja,
omia jos ei vihollisen....

I used to take an arrow to the knee, till I took an arrow to the knee....
Karu

Viesti Kirjoittaja Karu »

Grond kirjoitti:
Karu kirjoitti:Jeah! Sinne meni molemmat! Olinx eka?1´+121§§½

Eka? Mekolin tarina tuli jo samana päivänä kuin säännötkin. Vai oliko se seuraavana. Itse asiassa et ollut edes toka :).
No huijausta. Taidanpa kirjoittaa nyt jo ensi vuoden mahdolliseen kisaan tarinat, jotta oisin varmasti ensimmäinen.
Grom

Viesti Kirjoittaja Grom »

Ah ja voih, voimme sentään sanoa että pilvet, jotka aikojemme alussa ovat varjostaneet pienoisia barbababojamme ovat nyt muotoutuneet kansaa ruokkivaksi haarukaksi, jonka kolme käärmeenmuotoista haaraa syöksevät päällemme ikuisen pimeyden ja ilon ja jota me joukossa tulemme ylistämään ja kivittämään. Niin eli näin, veni vidi vici, sic transit gloria mundi ja urea on heitetty, tulemme kaipaamaan nostalgisia hetkiä, jotka meille soivat helisevät harput ja pehmeän sointuvat kielenkärjet laulaen tirlittantaa ja halitulihallaa. Miten onkaan ilma värjännyt laitumet kun esivalitsijamiespedofiilit pelottomat ovat sanoin käyneet syleilyyn ja syösseet tulilohikäärme Smaugin istuimeltaan vieden Bilbo Reppulin teepussin käymälään.

GromEdit: Ja miun tarina ei edisty ei sitten millään. Miksi, oi miksi armas Michelangeloni?
Back in da biz and so deep in da bashin' game.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Tarinat ja novellit”