Uusi armeija?
-
Fire Warrior Ashue'ol
Uusi armeija?
Miten Te olette menetelleet näiden kanssa? Eli kuinka suuri esim. aloitusarmeijanne on ollut kun olette alkaneet keräämään uutta armeijaa? Itselläni on ihan kohta 1000 pointtia Ulthuania ja uudet kääpiöt houkuttavat suuresti....
"Life sucks and the you fucking die."
Ozzy Osbourne
Ozzy Osbourne
- Osqillator
Tuota tuota... Ensin keräsin 1000pts chaosta. Sitten minua ei enää se kiinnostanut, katselin gw:n sivuilta mikä olisi toinen kiva armeija. Päätin että Bretonnia. Möin osan chaoksistani (enimmäkseen vanhaa editionia), mutta en kaikkia.
Heti kun mandollista, marssin fantasiapeleihin ja ostin Brettien armybookin, ja katselin millaisen armeijan haluaisin tehdä. Päätin kun että ratsuväkeä on niin paljon, ja se on hyvää, niin teen ratsu-painotteisen armeijan. Sittenpä ostin heppamiehiä. Jne jne... Ja tuli koottua hikiseen 2000pts. Sitten halusin High elffejä. Niille en kerennyt ostaa kun armybookin, kun taas kyllästyin. Päätin rueta 40k örkkejä. Ostin warbuggyn, koska codex piti saada synttärilahjaksi. Onneksi en saanut, koska kyllästyin örkkeihin kamalan nopeasti. Ei ollut minun juttu.Sitten päädyin taas FB chaokseen, ja kerkesin hommata chariotin. Alkoi tehdä taas mieli high elffejä.
Ja nyt katsotaan mitä tonttuja ostan, vai ostanko ollenkaan. xD
Heti kun mandollista, marssin fantasiapeleihin ja ostin Brettien armybookin, ja katselin millaisen armeijan haluaisin tehdä. Päätin kun että ratsuväkeä on niin paljon, ja se on hyvää, niin teen ratsu-painotteisen armeijan. Sittenpä ostin heppamiehiä. Jne jne... Ja tuli koottua hikiseen 2000pts. Sitten halusin High elffejä. Niille en kerennyt ostaa kun armybookin, kun taas kyllästyin. Päätin rueta 40k örkkejä. Ostin warbuggyn, koska codex piti saada synttärilahjaksi. Onneksi en saanut, koska kyllästyin örkkeihin kamalan nopeasti. Ei ollut minun juttu.Sitten päädyin taas FB chaokseen, ja kerkesin hommata chariotin. Alkoi tehdä taas mieli high elffejä.
Ja nyt katsotaan mitä tonttuja ostan, vai ostanko ollenkaan. xD
Heeyee.
Re: Uusi armeija?
Olen itse aika armeijauskollinen (lukemattomat vuodet dark elffejä, nyt vaihdoin pari vuotta sitten liskoihin). Latasin armybookin netistä, pelasin parit proxypelit ja tuumasin että jees. Ostin armybookin ja parit boksit muovisia. Siitä sitten laajentelemaan spessujen ja rarejen puolelle sen mukaan mitä on peleissä todennut hyväksi.Fire Warrior Ashue'ol kirjoitti:Miten Te olette menetelleet näiden kanssa?
Lue armeijakirja jossain läpi, niin että sisäistät mikä on armeijan tyyli (nopeus, tehot, magia jne). Ihan turha ostaa niitä lohikäärmeitä ja giantteja aluksi, tyhmää pelata listalla jossa on joka pelissä se sama rare ja muuten pelkkiä proxyjä ("tää paperi on sitten houndeja...") Jokaisessa armeijassa tulee käytettyä niitä muovifiguja kuitenkin joten osta pari boksia niitä niin ettei tarvii ihan niin paljon proxyttää.
Ei sillä ole väliä paljonko pisteitä on vanhassa armeijassa vaan sillä että osaa pysyä päätöksissään eikä vaihtaa armeijaa kuukauden välein. Kaikki armeijat on ihan hyviä, ja jokaisella voi voittaa kun syventyy siihen juttuunsa. Mieti mieluummin pari kuukautta sitä uutta armeijaa niin että tiedät varmasti haluatko sen. Hyvin maalattu iso jengi on paljon hienompi asia kuin kolme keskeneräistä joista ei saa yhtään sääntöjenmukaista armeijaa.
Jos jotain pistemääriä on pakko saada niin ajattele, että tournamenteissä pelit on yleensä 2000 pts. Kukaan ei estä sua keräämästä toista armeijaa vanhan rinnalla, mutta ei kannata ainakaan alituiseen myydä vanhojaan pois.
-
Fire Warrior Ashue'ol
Keräät sen kokoisen armeijan, jonka haluat. Monet keräävät tonnin, monet kahden, jotkut jopa keräävät 10kilon.
Minä suosin pienehköjä armeijoita, noin 750pt. Figuja löytyisi isompiinkin, mutta numero 750 on syöpynyt takaraivoon.
Minä suosin pienehköjä armeijoita, noin 750pt. Figuja löytyisi isompiinkin, mutta numero 750 on syöpynyt takaraivoon.
Illumina jyrää tyttöenergialla päälle! -Nilarakh
Niin... kai tää Illuminan tyttöjuttu on aika ainutlaatunen, ainakin näin sotun puitteissa. -Mer'siles
Niin... kai tää Illuminan tyttöjuttu on aika ainutlaatunen, ainakin näin sotun puitteissa. -Mer'siles
-
Fire Warrior Ashue'ol
- El Capitan
- Peliporukkavalvoja
Uusi armeija kannattaa aloittaa silloin kun on ensimmäinen peli kunnossa, tarpeeksi äijiä (eipä tarvitse jakaa rahoja kahteen armeijaan) ja on varma, että tämä on se armeija jolla haluan pelata. 2-4k:hon asti omasta mielestäni on hyvä kasata armeija ja maaleihin, tai siis ainakin suurin osa ja sitten miettimään vasta seuraavaa liikettä.
Soturin ei tarvitse vuodattaa verta voittaakseen taistelun.
- Sinitähti
- Sinitähti
-
Fire Warrior Ashue'ol
Itse olen ollut aina yhdelle armeijalle uskollinen: High elfeille. Kun kuulin aikoinani warhammer nimisestä pelistä tiesin tutustumisen jälkeen millä haluan pelata ja armeijan koko nykyään noin 3000 pistettä.
Kakkosarmeijaa olen miettinyt aika pitkään. Sen olen päättänyt, että pahis armeija olla pitää. Vastapainoa pilvihaltioiden suurelle egolle. Rajaamalla vaihtoehtoja pois paljastuu tuleva armeija...joku kaunis päivä.
Kakkosarmeijaa olen miettinyt aika pitkään. Sen olen päättänyt, että pahis armeija olla pitää. Vastapainoa pilvihaltioiden suurelle egolle. Rajaamalla vaihtoehtoja pois paljastuu tuleva armeija...joku kaunis päivä.
Onko sinulla hyvä olo? Älä ole huolissasi, se menee kyllä ohi!
- Nicodemus von Traube
Ensimmäinen sääntöhän aina on että tee mitä lystäät, osta vaikka joka armeijaa yksi blisteri. Mutta aika hyvä minimi (jos sellainen on tehtävä) voisi olla vaikka se 750 pistettä, sillä saa jo ihan kivan pikkuarmeijan pikkupeleihin. Eli että olisi edes armeijaa sen verran että pikkupelin pelaa sillä.
Itse kasvatin kolme armeijaani (FaBassa) ensin kaikki 750 pisteeseen (yhtä aikaa suurinpiirtein) ja sitten 1250 pisteeseen ja melkein heti perään 1500 pisteeseen ja lopulta 2000 pisteeseen. Eli kasvattelin kaikkia yhtä aikaa. Nyt sitten vasta päätin "tosissaan" aloittaa uuden armeijan, eli pimiähaltijat, sieltä ne tulee blisu kerrallaan.
Loppuveto: Kerää nyt ainakin se 500-750 (pikkuarmeijan verran) ennen kuin toista aloitat.
Itse kasvatin kolme armeijaani (FaBassa) ensin kaikki 750 pisteeseen (yhtä aikaa suurinpiirtein) ja sitten 1250 pisteeseen ja melkein heti perään 1500 pisteeseen ja lopulta 2000 pisteeseen. Eli kasvattelin kaikkia yhtä aikaa. Nyt sitten vasta päätin "tosissaan" aloittaa uuden armeijan, eli pimiähaltijat, sieltä ne tulee blisu kerrallaan.
Loppuveto: Kerää nyt ainakin se 500-750 (pikkuarmeijan verran) ennen kuin toista aloitat.
15mm for teh win
Eihän sillä alotusarmeijan koolla ole sinänsä mitään väliä, vaan sillä mitkä sinua kiinnostaa ja mitä haluat kerätä... Paitsi onhan se tietenkin olla ainakin yksi vähän kookkaampi armeija. Ja jos nuo kääpiöt sinua houkuttelevat ni senkus alotat, voihan sitä kerätä vaikkapa kahta armeijjaa yhtä aikaa. Tai voit jättää helffit kesken niin kuin minäkin tein... Eihän niitä haltioita ole mitään järkeä kerätä jos et halua pelata/kerätä/maalata niitä.Miten Te olette menetelleet näiden kanssa? Eli kuinka suuri esim. aloitusarmeijanne on ollut kun olette alkaneet keräämään uutta armeijaa? Itselläni on ihan kohta 1000 pointtia Ulthuania ja uudet kääpiöt houkuttavat suuresti....
Tällä hetkellä mulla on viitisen projektia kesken yhtä aikaa fabassa, 40k:ssa rakentelen IG:tä ja uusien dark angelien saapuessa teen oletettavasti toisen armeijallisen niitä. Eipä jää rahaa paljoa yli, mutta käytettynä yritän ostaa.
Tällä hetkellä pöydällä on keskeneräinen chaos dragon, särkinäinen leman russ ja parikymmentä valhallamiestä, handgunnereita, bloodlettereitä jne.
Yleensä tähtään siihen, että uuden armeijan aloittaessani kaikista vanhoista saisi tehtyä ainakin sen 1000pts armeijan, mutta yritän nostaa sen näkymättömän rajan kahteen tuhanteen jotta jäisi rahaa muuhunkin.
Tällä hetkellä pöydällä on keskeneräinen chaos dragon, särkinäinen leman russ ja parikymmentä valhallamiestä, handgunnereita, bloodlettereitä jne.
Yleensä tähtään siihen, että uuden armeijan aloittaessani kaikista vanhoista saisi tehtyä ainakin sen 1000pts armeijan, mutta yritän nostaa sen näkymättömän rajan kahteen tuhanteen jotta jäisi rahaa muuhunkin.
- Morhgoz
- Peliporukkavalvoja
Huonona esimerkkinä voin antaa itseni. Tälläkin hetkellä on ainakin kymmenen armeijaprojektia kesken, plus vanhat, joihin tulee lisäiltyä välillä jotain uutta...
Warbands of Wastelands
Tärkeintä ei ole voitto, vaan kasa verisiä kalloja,
omia jos ei vihollisen....
I used to take an arrow to the knee, till I took an arrow to the knee....
Tärkeintä ei ole voitto, vaan kasa verisiä kalloja,
omia jos ei vihollisen....
I used to take an arrow to the knee, till I took an arrow to the knee....
- Stormdaemon
Tuosta tulee vielä sanomista Firewarriorimme suusta kerholla... Itsehän olen hankkinut isohkon läjän army bookeja ja lopulta päättänyt kerätä 2-3 armeijaa kirjojeni pohjalta. 2K on raja, jossa aloitin 2. armeijani, mutta muut armeijat tulevat luultavasti olemaan kasattavina yhtäaikaisesti...Morhgoz kirjoitti:Huonona esimerkkinä voin antaa itseni. Tälläkin hetkellä on ainakin kymmenen armeijaprojektia kesken, plus vanhat, joihin tulee lisäiltyä välillä jotain uutta...
Miten sydämesi kutsuu,
niin liki rintaa pimeys on,
miten kuuma veren laulu
kaulallasi on.
niin liki rintaa pimeys on,
miten kuuma veren laulu
kaulallasi on.
- Horde Lover
- Omenapoika
Itselläni oli ensimmäinen armeija örkit, ja niitä oli 2000+pts edestä kun päätin aloittaa TK:t. Sitten TK:ta oli miltei 2000 ja aloitin liskot. Liskojen jälkeen heilahdin bretonniaan ja siitä vampire countteihin ja siitä ogreihin... Nyt minulla on n.3000pts örkkejä, n.3000pts TK:ta, n.2000pts countteja ja jokunen ogre dog's of wareina. Countit kasvavat tällä hetkellä, mutta TK:t ja örkit hitaasti mutta varmasti mukana. Uuden armeijan aloittaminen ei tällä hetkellä ole polttavin halu, kolmella armeijalla pärjää melko nakisti.
kuunnelkaa nyt marinepelaajan neuvoa
-
flinkkuman