Hinnat nousevat, taas...
Eräs asia jäi silti ihmettämään. Nimittäin tämä ---> http://www.puolenkuunpelit.com/kauppa/p ... ts_id=8390
Tämä samainen figu maksoi Imatran Kirjalahja Alex:ssa 13€. Tiedän kyllä, että eri paikoissa on eri hinnat, mutta 22€ eroa?! Mitä ihmettä?! Vai onko tämäkin tätä hintojen nousua... Jos kyllä, niin aika rankasti on noussut.
Tämä samainen figu maksoi Imatran Kirjalahja Alex:ssa 13€. Tiedän kyllä, että eri paikoissa on eri hinnat, mutta 22€ eroa?! Mitä ihmettä?! Vai onko tämäkin tätä hintojen nousua... Jos kyllä, niin aika rankasti on noussut.
- greenhordenster
- Viesti:
Tai sitten kirjoitus virhe sivuilla. Kysy e-maililla tai soita.Jc42 kirjoitti:Eräs asia jäi silti ihmettämään. Nimittäin tämä ---> http://www.puolenkuunpelit.com/kauppa/p ... ts_id=8390
Itse ainakin ostan tästä lähtien kaiken käytettynä tai muilta valmistajilta, paitsi jos en meinaa saada jotain käytettynä ja tulee liian kalliiksi hankkia muilta valmistajilta.(esim. zombeja on melko turha ruveta ostamaan rackhamilta) En sitten tiedä kuinka kauan tätä jaksan.
Hassua vaan kun GW:n hinnan nostot vie rahaa muille...
- Skrixqueek
- Peliporukkavalvoja
minä olen lopettanut jo ajat sitten geeween armybookkien oston (kopiokoneet on keksitty) ja figut hankin muilta, käytettynä tai konvaan/skulptaan.
ainoa konsti on lähettää geeween pääjohtajalle irtosormia ja väittää, että olemme kidnapanneet koko weedeen toimituksen (eli nottinghamin koulun ekaluokan - miksi luulitte geeween uudemman fluffin olevan sitä mitä se on?), lunnaiksi vaaditaan hintojen alennusta min. 33%!
ainoa konsti on lähettää geeween pääjohtajalle irtosormia ja väittää, että olemme kidnapanneet koko weedeen toimituksen (eli nottinghamin koulun ekaluokan - miksi luulitte geeween uudemman fluffin olevan sitä mitä se on?), lunnaiksi vaaditaan hintojen alennusta min. 33%!
Plääh, olipa tämäkin taas jotain uutta. GW voi rauhassa vielä korottaa niitä hintoja, sillä harrastajat eivät ikinä lopeta kuitenkaan, tai sitten niitä lopettaa niin vähän, että korottuneet hinnat korvaavat nuo menetetyt harrastajat.
Olen vain onnellinen, että olen alkanut pelaamaan toisen maailmansodan miniatyyreillä, ei noita sikahintoja jaksa maksaa. Kuitenkin, tämähän ei tarkoita, etten pelaisi enään GW:n pelejä, onhan minulla ne armeijat yhä hyllyssä, jotka olen tässä ehtinyt ostaa, kuka nillä pelaamisen kieltäisi, vaikken enään tukisikaan GW:tä?
Olen vain onnellinen, että olen alkanut pelaamaan toisen maailmansodan miniatyyreillä, ei noita sikahintoja jaksa maksaa. Kuitenkin, tämähän ei tarkoita, etten pelaisi enään GW:n pelejä, onhan minulla ne armeijat yhä hyllyssä, jotka olen tässä ehtinyt ostaa, kuka nillä pelaamisen kieltäisi, vaikken enään tukisikaan GW:tä?
Näin on. Minulla jää usein jotain figuja maalamatta kun uusia pitää saada, ja sitten niistä jää pari maalamatta :)gawd kirjoitti:ei toi hintojen nouseminen merkkaa mitään muuta kun että kestää vähän kauemmin hankkia jotain... ehtii jopa maalaan aina vanhat ennen kun ostaa uusia...
"Time is a great teacher, but unfortunately it kills all its pupils" - Louis Hector Berlioz
Juupa juu... Ei se GW:ee niitä hintoja tule laskemaan vaikka
pidättäisimme hengitystä niin kauan että muutumme siniseksi.
Olen alkanut miettimään, että olisikohan mahdollista sulattaa GW:n
figujen valujämät yhteen ja painaa muottiin ja ottaa kauniss figu muotista?
Säästöä se olisi sekin.
Säästöä se olisi sekin.
"The Greater Good is coming to you from my bolter, alien!"
niin no eihän niitä sprueja todellakaan tarvitse (paitsi joskus) ja niistä sais muutaman figun valettua, tosin sitten ongelmana olis varmaan pakkaus ,,,,DElffiini kirjoitti:Juupa juu... Ei se GW:ee niitä hintoja tule laskemaan vaikka
Säästöä se olisi sekin.
big or small,we loot it all.hmph..
Viimeisen mielikuvani mukaan lyijy maksaa noin euron kilolta, tina kahdeksan euroa. Siitä valaa aika monta kymmentä ihmiskokoista figua. GW:n ja muidenkin valmistajien figuista jäävä metallisilppu kannattaa toki aina ottaa talteen, koska sen lisääminen seokseen parantaa onnistumisprosenttia ja yksityiskohtien laatua.DElffiini kirjoitti:Olen alkanut miettimään, että olisikohan mahdollista sulattaa GW:n
Itse metalli ei oikeastaan maksa mitään, varsinkin jos hyväksyy lyijyn käytön hommassa. Vaikeampi puoli on se yksityiskohtaisen ja vapaat muodot sallivan muotin teko. Vielä vaikeampaa on originaalien skulptaaminen, koska kopioinnilla voi oikeastikin hommata itsensä vaikeuksiin vähän käyttötarkoituksesta riippuen.
Mitä nyt tähän alkuperäiseen aiheeseen tulee, minun osaltani GW:n hintajuna meni jo aikaa sitten ja katosi horisonttiin. En ole seuraamassa. Vetoomuksilla voi pyyhkäistä ja luultavasti pyyhkäistäänkin, jos kirjallinen versio päätyy GW:n päämajaan. Puhe on halpaa, itse asiassa ilmaista. Myyntikäyrä on se mistä voi lukea tosissaan olevien määrän. Sitä kyllä seurataan tiiviisti ja yritetään pitää nousujohteisena. GW:llä on koko ajan näpissään Armas Foorumisoturin perstuntumaa paremmat luvut hintojen vaikutuksesta myyntiin.
Ikävä kyllä, GW on osakeyhtiönä velvollinen miellyttämään osakkaitaan, ei kansan syviä rivejä. Köyhät laitetaan kyykkyyn jos vain rikkailta irtoaa paremmin tuohta vähemmällä tavaran myynnillä. Ainoa konsti vaikuttaa asioihin on äänestää rahoillaan. Avattu tuote tulkitaan ostopäätökseksi, ostopäätös tulkitaan hinnan hyväksymiseksi.
Peikkojen äly on hitaanlainen ja ne epäilevät kovasti kaikkea mikä on niille uutta.
- Lighthammer
- Peliporukkavalvoja
Noh, ainakin tuo GW:n näkemys "price insensitivystä" lienee aika kohdallaan, ainakin kun tätä foorumia seurailee.
Sanokoon vanhemmat harrastajat (joihin tosin katson itsekin lukeutuvani) mitä hyvänsä hintojen noston seurauksesta, niin jossain vaiheessa itse kullakin tulee raja vastaan mitä niistä pikku-ukkeleistaan on valmis maksamaan.
Itse olen jo käytännössä siirtynyt Rackhamin peleihin. Warhammeroidakin voin, joskin figuja hankin enää harvakseltaan, ja lähinnä käytettynä.
Kuitenkin tällaisen "kyllähän puhetta piisaa, mutta ei sillä mitään aikaan saada"-puheet jättäisin mieluummin näkemättä, osakkaita kun on vaikea miellyttää jos kansan syvät rivit haistattavat pitkät. Ilmeisesti suurta osaa figunörttejä on vain melko mahdoton saada tarttumaan minkäänlaiseen kansalaisaktivismiin, kun helpommallakin voi päästä.
Kehotan kuitenkin kaikkia ainakin tutustumaan tuohon allekirjoituksestanikin nykyisin löytyvään vetoomukseen, ette te sillä mitään varsinaisesti voi hävitäkään. Sen sijaan mikäli tällä saadaan GW:n johto edes tiedostamaan jatkuviin hinnannostoihin liittyvät vääjäämättömät seuraukset, on voitettu jo paljon.
Sanokoon vanhemmat harrastajat (joihin tosin katson itsekin lukeutuvani) mitä hyvänsä hintojen noston seurauksesta, niin jossain vaiheessa itse kullakin tulee raja vastaan mitä niistä pikku-ukkeleistaan on valmis maksamaan.
Itse olen jo käytännössä siirtynyt Rackhamin peleihin. Warhammeroidakin voin, joskin figuja hankin enää harvakseltaan, ja lähinnä käytettynä.
Kuitenkin tällaisen "kyllähän puhetta piisaa, mutta ei sillä mitään aikaan saada"-puheet jättäisin mieluummin näkemättä, osakkaita kun on vaikea miellyttää jos kansan syvät rivit haistattavat pitkät. Ilmeisesti suurta osaa figunörttejä on vain melko mahdoton saada tarttumaan minkäänlaiseen kansalaisaktivismiin, kun helpommallakin voi päästä.
Kehotan kuitenkin kaikkia ainakin tutustumaan tuohon allekirjoituksestanikin nykyisin löytyvään vetoomukseen, ette te sillä mitään varsinaisesti voi hävitäkään. Sen sijaan mikäli tällä saadaan GW:n johto edes tiedostamaan jatkuviin hinnannostoihin liittyvät vääjäämättömät seuraukset, on voitettu jo paljon.
Set fire to the family tree.
Ihan pätevä valinta jos tykkää. Siis nimenomaan jos tykkää. Hintojen puolesta Rackham osaa kyllä seurata GW:n esimerkkiä ja mennä monin paikoin ohi niin että heilahtaa. Rahan puolesta vaihdos on jopa huonompaan suuntaan, mutta toki henkilökohtaisesti havaittu hinta-laatusuhde paranee jos tykkää kovasti spiraaleista.Lighthammer kirjoitti:Itse olen jo käytännössä siirtynyt Rackhamin peleihin.
Jos pienempi figumäärä katsotaan edullisuuden merkiksi, minulla olisi myytävänä kerrassaan mainio figupeli. Sitä pelataan yhdellä ainoalla jalkafigulla, joka maksaa 60e. Et voi kuin voittaa. Nopea maalatakin ja kaikkea.
Jääköön kuitenkin eri firmojen hinta-laatusuhde ja niitä kohtaan kohdistuva mielenkiinto jonkin muun ketjun vaivoiksi.
Ikävä kyllä, olen edelleen varsin vakuuttunut rahoillaan äänestämisestä ainoana merkityksellisenä aktivismin muotona. Listassa oleva nimi kun ei velvoita mihinkään tai heilauta ketään. GW:lle ei pitäisi tulla kovin suurena yllätyksenä, että jopa merkittävä osa pelaajista haluaisi mieluusti halvempia figuja.Ilmeisesti suurta osaa figunörttejä on vain melko mahdoton saada tarttumaan minkäänlaiseen kansalaisaktivismiin, kun helpommallakin voi päästä.
Tom Kirby on muuten tunnettu suorastaan puhdasta vihaa lähentelevästä asennoitumisestaan nettikansaa kohtaan. Paperille kerätty lista saatettaisiin sentään vain viskata kunnioittavasti roskasankoon. Nettihärpäke menee huussin seinälle tai hamsterihäkkiin riippuen vähän paperilaadusta - olettaen että se ikinä toimitetaan GW:lle. En näe kupongissa mitään mainintaa jakelutavasta tai aikataulusta. Ei ole tainnut olla edellisissäkään. Kerää koko sarja.
Tämä on ihan totta. Valitettavasti siinä piilee myös kupongin suurin ongelma. Siihen voi töräyttää nimensä täysin surutta tarkoittamatta sillä mitään. Ostaminen jatkuu tietysti entiseen malliin. Mikäs siinä jos tulee hyvä mieli.Kehotan kuitenkin kaikkia ainakin tutustumaan tuohon allekirjoituksestanikin nykyisin löytyvään vetoomukseen, ette te sillä mitään varsinaisesti voi hävitäkään.
Mikä tämä seuraus mahtaa olla? Seuraavassa vuosittaisessa vetoomuksessa käytetään jo karkeampaa kieltä? Edellisten jälkeen todellinen seuraus on ollut kasvanut myynti ja suurempi liikevoitto. Sopii arvata, kumpaa käytetään lähteenä tulevien hintatarkistusten laadinnassa.Sen sijaan mikäli tällä saadaan GW:n johto edes tiedostamaan jatkuviin hinnannostoihin liittyvät vääjäämättömät seuraukset, on voitettu jo paljon.
Viime vuonna kyllä myynti putosi. Saa nähdä, miten tähän reagoidaan. Ensimmäisenä annetaan tietysti ylimääräiselle henkilökunnalle kenkää, kuten on jo ahkerasti tehtykin. Seuraavaksi myydään pienempiä figulaatikoita isommalla kappalehinnalla. Vihoviimeisenä operaationa saatetaan pistää viiden prosentin jouluale. En kuitenkaan usko tähän kovin voimakkaasti. Saahan sitä toki toivoa. Realisti pistää rahansa toisaalle ja nauttii niille saamastaan paremmasta vastineesta. Samalla voi kenties vaikuttaa GW:n toiminnan kaukaiseen tulevaisuuteen, ehkä.
Peikkojen äly on hitaanlainen ja ne epäilevät kovasti kaikkea mikä on niille uutta.
- Lighthammer
- Peliporukkavalvoja
Ilmeisesti sitten tykkään spiraaleista. Viesti oli,että vaihtoehtojakin löytyy. Hinta-laatu-suhteen vertailu on sinänsä veren kaivamista nenästä, koska itse panostan enemmän figuilun maalauspuoleen, kun taas sinä ilmeisesti hankit figuurisi kilotavarana. Eihän siinä mitään, toiset tykkää äidistä, toiset tyttärestä.Dolmot kirjoitti:Ihan pätevä valinta jos tykkää. Siis nimenomaan jos tykkää. Hintojen puolesta Rackham osaa kyllä seurata GW:n esimerkkiä ja mennä monin paikoin ohi niin että heilahtaa. Rahan puolesta vaihdos on jopa huonompaan suuntaan, mutta toki henkilökohtaisesti havaittu hinta-laatusuhde paranee jos tykkää kovasti spiraaleista.
Olet varmasti pitkälti oikeassa kyynisen näkemyksesi kanssa, joskaan en ymmärrä mitä koet moisella tappiomielialan lietsomisella saavuttavasi. Saammehan me kirjoitella nimiämme GW:n huussipaperiksi tai kahvihuonevitsiksi päätyvään paperiin, saa sillä ainakin sen aikaiseksi, että ehkäpä joku allekirjoittanut moisesta alentuvasta asenteesta suivaantuneena kantaa rahansa jonkun toisen firman taskuun. Niin tai näin, aina saavutetaan jotain hyötyä.Ikävä kyllä, olen edelleen varsin vakuuttunut rahoillaan äänestämisestä ainoana merkityksellisenä aktivismin muotona. Listassa oleva nimi kun ei velvoita mihinkään tai heilauta ketään. GW:lle ei pitäisi tulla kovin suurena yllätyksenä, että jopa merkittävä osa pelaajista haluaisi mieluusti halvempia figuja.
Aivan varmasti. Itse olen kuitenkin melko vakuuttunut, että useimmilla terveillä henkilöillä kulkee jossain kohtaa raja, paljonko on valmis parista kymmenestä grammasta muotoiltu tinaa maksamaan. Missä se rajanveto menee, en tiedä, mutta jossain se varmasti on. Tarkoittamani seuraukset pystyt varmasti päättelemään itsekin.Mikä tämä seuraus mahtaa olla? Seuraavassa vuosittaisessa vetoomuksessa käytetään jo karkeampaa kieltä? Edellisten jälkeen todellinen seuraus on ollut kasvanut myynti ja suurempi liikevoitto. Sopii arvata, kumpaa käytetään lähteenä tulevien hintatarkistusten laadinnassa.
Set fire to the family tree.
Hämärästi muistaisin että space hulk 2:n jälkimainingeissa julkaistujen muovi-terminaattoreiden hintaa laskettiin.. vai oliko se alkuperäinen hinta vaan WD:ssä ollut typo?archon kirjoitti: Muistaakseni kertaakaan GW:n ei ole tarvinnut lähteä alentamaan hintojaan tai tarjoamaan erikoistarjouksia kuten muilla kulutusmarkkinoilla jatkuvasti tehdään.
Tai sitten suurimman osan figunörteistä mielestä hinnat ovat vielä siedettäviä eikä asialle siksi tarvitse tehdä mitään. Ei ne hinnat nyt niin kauheita ole, jos vertaa vaikka konsolipelaamiseen tms. (ai niin unohdin että kaikki warettavat pelinsä ja ostavat konsolinsa kiinasta, sori)Lighthammer kirjoitti: Kuitenkin tällaisen "kyllähän puhetta piisaa, mutta ei sillä mitään aikaan saada"-puheet jättäisin mieluummin näkemättä, osakkaita kun on vaikea miellyttää jos kansan syvät rivit haistattavat pitkät. Ilmeisesti suurta osaa figunörttejä on vain melko mahdoton saada tarttumaan minkäänlaiseen kansalaisaktivismiin, kun helpommallakin voi päästä.
Tämähän menee jo ketjunkaappauksen puolelle...
Irtofigujen maalaajaa tämä ei tietysti juuri koske. Eipä näiden juuri tarvitse rahasta välittääkään jos vuotuiset figuhankinnat jäävät muutamaan kymppiin.
Harrastipa mitä osa-aluetta hyvänsä, tärkeintä on toki ostaa sellaista, mistä saa eniten iloa juuri sillä hetkellä. Kunkin omat mieltymykset tietää vain henkilö itse. Siinä ei voi arvostella valmistajia pelkillä kilohinnoilla. Puhdasta säästöä havitteleville en vain tarjoaisi Rackhamia ykkösvaihtoehtona. Siitä pitää tykätä kans ja aika paljon, että GW-tasoisten hintojen maksaminen olisi perusteltua.
Tosiasiassa GW:n ei tietysti tarvitse välittää edes yhden tai kymmenen harrastajan kulutustottumuksista. Muutama satanen vuodessa sinne tai tänne ei tarkoita kuin potkuja yhdelle osa-aikaiselle varastomiehelle. Tärkeämpää on ottaa itseään niskasta kiinni, tutustua vaihtoehtoihin, valita niistä jokin vakavasti otettava ja samalla luoda pohjaa uudelle pelikulttuurille. Tässä suhteessa myös Rackhamin tukeminen on ihan suotavaa. Vaikka sillä ei rahallisesti säästä ihmeitä, yhteisön ylläpitäminen antaa enemmän vaihtoehtoja muillekin. Kilpailuttaminen on hieno juttu, kunhan se tekee tosissaan, tässä ja nyt. "Seuraavan hinnankorotuksen jälkeen sitten ehkä" ei käy, vaikka miten täyttelisi vetoomuksia siinä ohessa.
Hyväksytään. Ja ehdottomasti plussaa siitä, että oikeasti tarttuukin niihin. Kaikella pitää vain pelotella ihan periaatteen vuoksi. Rackhamin ostelu ei ole halpa harrastus ja tyylillisesti firman figut ovat vielä niin omalaatuisia, että korvikkeiden löytäminen on kertaluokkaa vaikeampaa kuin GW:n melko normaaleille kääpiöille. Kannattaa siis katsoa tulevaisuuteen ja miettiä tarkkaan, mitä tekee sitten jos Rackham lyö itsensä läpi ja alkaa laskuttaa fanien uskollisuudella. Ei sekään mahda olla hyväntekeväisyysjärjestö.Lighthammer kirjoitti:Ilmeisesti sitten tykkään spiraaleista. Viesti oli,että vaihtoehtojakin löytyy.
Irtofigujen maalaajaa tämä ei tietysti juuri koske. Eipä näiden juuri tarvitse rahasta välittääkään jos vuotuiset figuhankinnat jäävät muutamaan kymppiin.
Harrastipa mitä osa-aluetta hyvänsä, tärkeintä on toki ostaa sellaista, mistä saa eniten iloa juuri sillä hetkellä. Kunkin omat mieltymykset tietää vain henkilö itse. Siinä ei voi arvostella valmistajia pelkillä kilohinnoilla. Puhdasta säästöä havitteleville en vain tarjoaisi Rackhamia ykkösvaihtoehtona. Siitä pitää tykätä kans ja aika paljon, että GW-tasoisten hintojen maksaminen olisi perusteltua.
Ei minua varsinaisesti vetoomusten olemassaolo tai allekirjoittelu haittaa. Tahdon vain tehdä selväksi sen suunnattoman eron, mikä on nettikikkareen täyttämisen ja oikeasti firman vaihtamisen välillä. Tilannetta voisi verrata siihen, että 30 kilon laihduttamisprojektissa ottaa avaimet pois taskustaan punnituksen ajaksi ja katsoo, paljonko vaaka värähti. Oikea laihduttaminen tuottaa tuskaa, mutta sillä myös on vaikutusta. Sitten kun 30 kiloa on lähtenyt niin avaimilla saa tehdä mitä lystää.Olet varmasti pitkälti oikeassa kyynisen näkemyksesi kanssa, joskaan en ymmärrä mitä koet moisella tappiomielialan lietsomisella saavuttavasi.
Tosiasiassa GW:n ei tietysti tarvitse välittää edes yhden tai kymmenen harrastajan kulutustottumuksista. Muutama satanen vuodessa sinne tai tänne ei tarkoita kuin potkuja yhdelle osa-aikaiselle varastomiehelle. Tärkeämpää on ottaa itseään niskasta kiinni, tutustua vaihtoehtoihin, valita niistä jokin vakavasti otettava ja samalla luoda pohjaa uudelle pelikulttuurille. Tässä suhteessa myös Rackhamin tukeminen on ihan suotavaa. Vaikka sillä ei rahallisesti säästä ihmeitä, yhteisön ylläpitäminen antaa enemmän vaihtoehtoja muillekin. Kilpailuttaminen on hieno juttu, kunhan se tekee tosissaan, tässä ja nyt. "Seuraavan hinnankorotuksen jälkeen sitten ehkä" ei käy, vaikka miten täyttelisi vetoomuksia siinä ohessa.
- Corgimaster
Miksi et suoraan varastaisi rahaa vierailta ihmisiltä ja osta suoraan aidot kamat.Skrixqueek kirjoitti:minä olen lopettanut jo ajat sitten geeween armybookkien oston (kopiokoneet on keksitty) ja figut hankin muilta, käytettynä tai konvaan/skulptaan.
Luulisi että edes häpeäisit rikollista toimintaasi, mutta että kehtaat vielä täällä palstalla asialla rehvastella.
Muistathan että vapaamatkustajilla ei ole äänioikeutta.
I don’t know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.