"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Spraymaalin kanssa ongelmia

Miniatyyrien maalaukseen, konvertoimiseen sekä maastontekoon liittyvät kinkkiset kysymykset ja ongelmat.
SanHosee

Spraymaalin kanssa ongelmia

Viesti Kirjoittaja SanHosee »

Eli oikeastaan mikään spraypullo mihin olen törmännyt ei ole ollut hyvä. nyt siis haetaan kunnon spraytä
Fjalar teki vuoden tauon jälkeen comebackin, nikki vaan vaihtui!
[koko foorumi huutaa tuskasta ^_^]
VJ

Viesti Kirjoittaja VJ »

Siis mikä niissä ei ollut hyvää? Voisit myös hiukkasen kertoa mihin spraypulloihin sä mahdollisesti olet "törmännyt".
Sen verran voin sanoa että citadelin spray pohjamaalit toimivat moitteettomasti. Ne eivät sulata muoviosia tai peitä yksityiskohtia koska ne on suunniteltu figuissa käytettäviksi.
And they wonder how he dealt with stress so well..
Henri Ketonen

Viesti Kirjoittaja Henri Ketonen »

Jeh, kannattaa käyttää sellaisia mitkä on figuihin suunniteltu. Autosprayllä tuleekin hassuja figuja.
zqmfgb
s2pid
Peliporukkavalvoja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja s2pid »

itelläni toiminu ihan kaikenlaiset sprayt, kunhan vaan osaa sprayata varovasti ja hyvin. Sekin vaatii harjoittelua, uskokaa pois.
"meillä ei ole mitään niin suurta sosiaalista ongelmaa, ettei sitä ratkaistaisi parilla tuhannella sotilaalla"
Machiavelli
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Machiavelli »

Sulla on varmaan ollu ihan väärä spreiaus tekniikka... Ensinnäkin jos purkissa lukee ravista 3 min niin sillon se ei todellakaan ole huijausta. Ja sit toiseks, kun alat sprayaa, älä laita sitä purkkia ihan kiinni figuun, n. 20cm figusta on aika hyvä matka. Ja vielä kolmanneks, älä pysäytä liikettä missään vaiheessa (paitsi sut ku lopetat) tai muuten se maali keräytyy siihen yhteen kohtaan ja tulos ei ole kovin hyvä...
Sincerely yours, Machiavelli.

Warning: the above note may contain sarcasm, please read with care.
SanHosee

Viesti Kirjoittaja SanHosee »

kiitos vinkeistä. olen kyllä ottanut tosissani " ravista 3 min - käskyt". Citdelia ei ole tullut kyllä kokeiltua(se on kallista, ellei joku tiennyt) . olen kokeillut bilteman ja hong kongin spaytä ja toinen oli muuten hyvä, mutta lähti pois metallifiguista. Hong kong taas peittää yksityiskohdat hyvin :x
Fjalar teki vuoden tauon jälkeen comebackin, nikki vaan vaihtui!
[koko foorumi huutaa tuskasta ^_^]
VJ

Viesti Kirjoittaja VJ »

No enpä nyt tiedä miten kauhean kallista se citadel spray loppujen lopuksi on. Jos ajatellaan että yhdellä spraylla maalaa koko armeijansa, niin miten suuri osa sen armeijan hinnasta on sitä sprayta? Mulla ei ole varaa riskeerata figujeni hienoutta käyttämällä ties mitä auto spraymaaleja, jotka saattavat syövyttää muovia tai tuhota yksityiskohtia.
Eli ihan hyvä hankinta se GW spray on. Ei se ainakaan laadullisesti huonoa ole.
c0mmy

Spray

Viesti Kirjoittaja c0mmy »

Gw:n sprayta ei kannata ostaa, koska se ohennettua ja ylihintaista. Jos löydät sen merkkistä kun Maston niin osta sitä.. täällä meilläpäin saan sellasen tölkin 3.5e ja on reilusti parempaa ja riittoisampaa kuin gw:n riisto spray
Matti N
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Matti N »

Itse en ole kokeillut ainuttakaan GW:n spraytä, mutta oma mielipiteeni on se, että jos kerta Mastonilta saa KOLME samankokosta purkkia yhen citadelin purkin hinnalla, ei se voi olla huono vaihtoehto. Itsellä mastoni on hoitanut AINA hommansa kotiin, pitää erittäin hyvin metallifiguissa.

Mastonia EI voi moittia mistään.

Oma taktiikkani on kyllä semmonen, että ensin figuihin semmonen hyvä kerros spraytä (kainalot yms ei tartte peittyä juurikaan, siellä ei juuri kestävyyttä tarvita kun niitä paikkoja ei pahemmin kolhita.. :roll: ) ja sitten sutimella ihan ohut chaos black päälle. Näin saa figuun helposti (?) hyvän kerroksen mustaa, mikä ei peitä yksityiskohtia ja kutienkin kestää hyvin.

IMHO.
Machiavelli
Peliporukkavalvoja

IMHO, maston peittää yksityiskohtia hieman enemmän, ja ainakin mun muovifiguihin tuli kerran sellanen röpelö pinta, ja ku en oo kovin varakas en uskalla enää alkaa riskeeraa.
Mut uskon et maston on hintalaatu suhteessa kitadelia parempi.

Matti N
Ylläpitäjä

Ikinä en oo saanu röpelöä figuihin. Paitsi kerran rhinon katosta tuli iiiihan pikkusen epätasasempi ku tasanen :) Mutta melkeen parempi seki vaan.

Eli jos vaan osaa sprayata niin maston ei tee yhtään sen röpelömpää kun kitadelikaan (kai).

Ongelma on siinä että sprayaa liian läheltä. Sillon se PONNEKAASU (huom, itse maali ei sulata mitään) sulattaa sitä figua. Eli semmonen yli 20cm ainakin väliin.
Machiavelli
Peliporukkavalvoja

Joo no sillon muinaisina aikoina ku tota mastonia käytin en ollu todellakaan tietonen mistään spray tekniikoista... :). Mut mastonilla tulee ainaki HELPOMMIN röpelöinen pinta ku kitadelilla... Kitadeli on idiootti varma :).

Ninnu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ninnu »

OneTrueDrunk kirjoitti:Joo no sillon muinaisina aikoina ku tota mastonia käytin en ollu todellakaan tietonen mistään spray tekniikoista... :). Mut mastonilla tulee ainaki HELPOMMIN röpelöinen pinta ku kitadelilla... Kitadeli on idiootti varma :).
Idioottivarmat systeemit eivät ole ottaneet huomioon idioottien nerokkuutta... Eli minä olen saanut citadelillakin röpöä aikaiseksi... :-D
Jag känner en bot
Hon heter Anna. Anna heter hon,
och hon kan banna banna dig så hårt
Hon röjer upp i våran kanal.
karandas

Viesti Kirjoittaja karandas »

onko muuten kellekkään muulle käyny sille että kun alkaa sprayaa niin purkista lähtee pohja pois mulla kävi sille? en edes tajua miten niin voi käydä.
May your sword stay wet like a young girl in her prime.
-Manowar Hail and kill
Machiavelli
Peliporukkavalvoja

Ninnu kirjoitti:
OneTrueDrunk kirjoitti:Joo no sillon muinaisina aikoina ku tota mastonia käytin en ollu todellakaan tietonen mistään spray tekniikoista... :). Mut mastonilla tulee ainaki HELPOMMIN röpelöinen pinta ku kitadelilla... Kitadeli on idiootti varma :).
Idioottivarmat systeemit eivät ole ottaneet huomioon idioottien nerokkuutta... Eli minä olen saanut citadelillakin röpöä aikaiseksi... :-D
Mitään ei näköjään voi tehdä ninnu varmaksi :D

Machiavelli
Peliporukkavalvoja

karandas kirjoitti:onko muuten kellekkään muulle käyny sille että kun alkaa sprayaa niin purkista lähtee pohja pois mulla kävi sille? en edes tajua miten niin voi käydä.
Ei noin voi tehdä. Usko nyt :). Mene nukkumaan ja unohda koko juttu *heiluttaa sormeaan*

Ninnu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ninnu »

OneTrueDrunk kirjoitti:Mitään ei näköjään voi tehdä ninnu varmaksi :D
Ei juu ei... :roll: :lol:
Jag känner en bot
Hon heter Anna. Anna heter hon,
och hon kan banna banna dig så hårt
Hon röjer upp i våran kanal.
VJ

Viesti Kirjoittaja VJ »

Toisaalta se röpelöinen pinta voi olla hyödyksi kaikille drybrushaajille. Ja onhan täälläkin eräs maalaajaguru todennut että liiat yksityiskohdat tekevät figuista rumia että ei muuta kuin ukkoja sulattelemaan :wink:

Joo mutta uskon että tolla mastonilla voi saada hyvää jälkeä aikaan jos osaa asiansa. Mä en vain näe mitään motiivia alkaa muuttamaan hyväksi havaittuja sprayaystottumuksiani varsinkin nyt kun alkaa saamaan ihan nättiä jälkeä aikaiseksi. Ja jos joku vielä dissaa citadel sprayn laatua niin saa luvan myös perustella väitteensä.
(muutenkin ihan hyvä tapa toi väitteiden perusteleminen)
Machiavelli
Peliporukkavalvoja

Itseasiassa mua ei haitannu yhtaan se ku se spray teki sellasta röppöstä jälkee pariin mun zombiin. Niistä tuli ihan kivan näkösiä :). Silti mä järkytyin et entä jos silleen kävis mun charactereille tms.

Ite en keksi mitään muuta dissattavaa kitadelin sprayssa kui hinnan.

Matti N
Ylläpitäjä

Ite en kyllä koskaan ole sanonu että kitadelista huonoo jälkee tulis :) Meinaan vaan että itellä tuo rahotuspuoli suosii kummasti enempi tuota mastonia.

Mastonista puheen ollen... Ostin eilenkös se oli uuden mattamustan, avasin sen tuossa äsken kun piti terminaattoreita ruveta pohjamaalaan, niin ku repäsin sen korkin siitä päältä auki, niin se suutin lähti sieltä niin että katkes se putki sieltä purkin sisältä. Siis ei sieltä nyt mitään ulos tullu, mutta käyttökelvottomaks se meni. Pitää mennä huomenna kysyyn jos vaihtaisivat.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maalaus, konverttaus ja maiseman teko”