Meikän örkkejä
Mikäs ihme villitys sulla on tuohon black inkkiin? =D
Jätäppä se smelly primer ink systeemi välistä ja pohjamaalaa käsin chaos blackilla.
En tiedän mimmoista jälkeä tosta smelly + black ink "pohjamaalista" tulee, mutta veikkaan että pelkkä chaos black on paljon parempi pohja,
kuluu vähemmän maalejakin.
Jätäppä se smelly primer ink systeemi välistä ja pohjamaalaa käsin chaos blackilla.
En tiedän mimmoista jälkeä tosta smelly + black ink "pohjamaalista" tulee, mutta veikkaan että pelkkä chaos black on paljon parempi pohja,
Kun pöydällä maalaan, kyllä, mutta kun lattialla maalaa, noin 20cm päässä tästä tuolista jolla istun... =DGmorq kirjoitti:Skull whiten sijasta voit käyttää bleached bonea. Niin minä ainakin teen. Tulee ihan kiva väri.Ratovaari kirjoitti: 2. Ei ole skull whiteä ei... :\
Oletko kokeillut tukea käsiä pöytää vasten? ei pitäisi täristä niin paljoa..
Miksi ihmeessä? Rahat meni kaikki edellisiin maaleihin, ja uusia on tulossa, ja pohjamaaliksi todennäköisesti ostan chaos black SPRAY:tä. Smellyyn saisi lisätä hieman vettä, sillä se on hieman paksua, ja voit kokeilla millaista siitä tulee jos niin haluat. smelly primer on pohjamaali, joten se on yhtä hyvä kuin Chaos Black, sitä ei vain enään valmisteta. =DKarvainen kirjoitti:Mikäs ihme villitys sulla on tuohon black inkkiin? =D
Hammerheart kirjoitti: Ota mallia vaikka Gorkiporkista, Exocowboysta tai Ratovaarista.
Eikö sulla ole Chaos black maalia? Meinaan semmonen kannattais hankkia vaikka kuinka tiukoilla rahat olis, sitä tarvit kuitenkin suureen osaan mokienkin korjauksista, ja vaikka spraylla maalaisit joudut silti paikkailemaan käsin.
Ja senhän takia sitä blackia sen primerin sijasta suosittelisin että siinä on todella hyvä pohja metallin, örkin ihon sun muiden kuivaharjaamista varten.
Ja senhän takia sitä blackia sen primerin sijasta suosittelisin että siinä on todella hyvä pohja metallin, örkin ihon sun muiden kuivaharjaamista varten.
No nyt on niin tiukalla rahatalous etten voi ostaa sitä, kun ei ole sen vertaa rahaa, ei tilillä, ei säästöissä, ei lompakossa. Eli hyvä sitä on sitten ostaa. Ja miten niin sitä tarvitaan mokien korjaamiseen? Jos esim: Punaiseen osaan tulee moka, se korjataan punaisella, EI mustalla.Karvainen kirjoitti:Eikö sulla ole Chaos black maalia? Meinaan semmonen kannattais hankkia vaikka kuinka tiukoilla rahat olis, sitä tarvit kuitenkin suureen osaan mokienkin korjauksista, ja vaikka spraylla maalaisit joudut silti paikkailemaan käsin.
Hammerheart kirjoitti: Ota mallia vaikka Gorkiporkista, Exocowboysta tai Ratovaarista.
Mutta jos ei ole mustaa, niin miten voin mustan päälle kuivaharjata punaista?Karvainen kirjoitti:Jos olet esim. mustan päälle kuivaharjannu punaisella, siihen tulee valkoinen läikkä ja heität siihen suoraan punaista se erottuu "hieman" siitä
kokonaisuudesta
Ei sen vaikeempaa, hankit vain mustaa.Ratovaari kirjoitti:Mutta jos ei ole mustaa, niin miten voin mustan päälle kuivaharjata punaista?Karvainen kirjoitti:Jos olet esim. mustan päälle kuivaharjannu punaisella, siihen tulee valkoinen läikkä ja heität siihen suoraan punaista se erottuu "hieman" siitä
kokonaisuudesta
Chuck Norris has already been to Mars; that's why there are no signs of life there.
Olen kuullut, että vain harva osaa maalata hyvin figuja, kaikki vaan inkkaa ja drybrushaa ne hienoiksi. Muutenkaan, ei tuosta minun nassuvaunusta (kuvia tulossa) olisi tullut hienoa ilman inkkejä, olisi ollut työlästä joka uraa laittaa vain mustalla... ja sitten, "oho, meni hieman ruskean päälle mustaa, noo, koko homma alusta vaan". Pitääkin ostaa tässä, ehkä huomenna jos raha saan.Karvainen kirjoitti:Sinänsä hassua, että omistat black inkin muttet mustaa, tottakai jokainen maalaa tavallaan, mutta musta tuntuu aika pakolliselta maalilta. Varsinkin kehityksen kannalta. Ite en oikeen noista inkeistä perusta muutenkaa, olen paria inkkiä kokeillut ja omaa silmää ne ei oikeen miellyttänyt.
Siis eihän siinä sitä joka uraa laitettais mustalla vaan kuivaharjattais parilla ruskeella sen mustan päälle. Ite ainakin maalasin sen Chaos black -> kuivaharjaus bestial brown -> highlight bubonic brown.
Ei mulla mitään inkkejä vastaan ole, mutta inkkaus vaatii paljon taitoa ja vaivaa hyvään lopputulokseen.
Ei mulla mitään inkkejä vastaan ole, mutta inkkaus vaatii paljon taitoa ja vaivaa hyvään lopputulokseen.
Lainaus isosta punaisesta:Karvainen kirjoitti:Siis eihän siinä sitä joka uraa laitettais mustalla vaan kuivaharjattais parilla ruskeella sen mustan päälle. Ite ainakin maalasin sen Chaos black -> kuivaharjaus bestial brown -> highlight bubonic brown.
"Another easy way to make armour look goos is to use inks. In this case we painted the armour with Boltgun Metal (Shown right).
When the paint was dry we painted all over the metal area with black ink. as you can see from the example on the left, the ink flows into all the recesses, but leaver very little on the raised surfaces, and this brings out the detail of the model really well."
Eli ei se mitään vaikeaa ole, eli ei siihen tarvita paljoa taitoa.
- Agamemnon2
No siis jos hienosta puhutaan, niin sekä inkkaus että drybrushaus ovat pannassa (vaikka ne kyllä voidaan laskea maalaukseksi siinä missä muukin). Golden Demon -voittajien tai muiden maalausmessiaiden töissä käytetään enimmäkseen blendausta.Ratovaari kirjoitti: Olen kuullut, että vain harva osaa maalata hyvin figuja, kaikki vaan inkkaa ja drybrushaa ne hienoiksi.
Itse aiemmin vetelin enemmänkin ihan puhtailla inkwasheilla, mutta nykyään koitan oppia mieluummin highlightaamaan kunnolla. Tosin esmes enginseerin kaavun tummensin mustalla litkutuksella kun alkuperäinen väritys ei peittänyt sitten millään.
Maalatkaa te omilla tavoillanne, minä maalaan ainakin aluksi omillani. Kun pitäisi päästä joskus edes pelaamaan Fabaa, kun suotta näitä sääntöjä opiskelen jos en ikinä pääse pelaamaan, kun niillä jotka tekevät niin hienoja figuja kuin olla ja voi voi mennä hyvin 3vk yhden figun maalaamiseen. Muutenkaan, taitoni ei varmastikaan riitä viellä, pitäisi kaiken maailman maalin ohennuksia tehdä, mutta pitäisi kävellä yläkerrasta alakertaan hakemaan tippa pari vettä, kun vesiastiassa oleva lähes musta vesi joka on ollut nyt 1½ viikkoa siinä ei ole mitään maaliin sekoittamiseen sopivaa. Maali on suoraan sanottuna hyvin tumman ruskeaa, ja sen pinnalla kelluu jäänteitä siitä, että siinä on ollut metallimaalia (eli sellaisia pieniä hiutaleita).
Pitäisköhän muuten vaihtaa jokin maali figuurin muovin väriseen maaliin tai maaliin joka on vain hieman tummempaa mitä figun muovi?
Pitäisköhän muuten vaihtaa jokin maali figuurin muovin väriseen maaliin tai maaliin joka on vain hieman tummempaa mitä figun muovi?
Kaikki täällä annetut ohjeet on ihan aloittelijoille suunnattuja eikä mitään kovin vaikeita hyödyntää. Kyllä ensimmäisetkin eldarit oli törkeitä valkoisella, mustalla ja punaisella maalattuja ukkeleita, mutta heti parin ohjeen jälkeen yleisilme parani paljolla.
En syytä sua vaikka et haluakkaan ottaa oppia oikein kenenkään näistä 10 sivun aikana antamista ohjeista, mutta voin sanoa että nuo ohjeet
auttaisivat, ja paljon.
Ja etkö jaksa liikkua alakertaan kaatamaan tuota 1 ja ½ vanhaa maalausvettä pois? Siinä samalla vaivalla voisit ottaa vaikka toisen kupin jossa puhdasta vettä ohentamista varten, itse ainakin vaihdan maalausveden joka päivä.
En syytä sua vaikka et haluakkaan ottaa oppia oikein kenenkään näistä 10 sivun aikana antamista ohjeista, mutta voin sanoa että nuo ohjeet
auttaisivat, ja paljon.
Ja etkö jaksa liikkua alakertaan kaatamaan tuota 1 ja ½ vanhaa maalausvettä pois? Siinä samalla vaivalla voisit ottaa vaikka toisen kupin jossa puhdasta vettä ohentamista varten, itse ainakin vaihdan maalausveden joka päivä.
Joo jahka jaksan uusista ottaa kuvia, niin hienoja kuvia tulee.Karvainen kirjoitti:Kaikki täällä annetut ohjeet on ihan aloittelijoille suunnattuja eikä mitään kovin vaikeita hyödyntää. Kyllä ensimmäisetkin eldarit oli törkeitä valkoisella, mustalla ja punaisella maalattuja ukkeleita, mutta heti parin ohjeen jälkeen yleisilme parani paljolla.
auttaisivat, ja paljon.
Ei ole viellä 10 täynnä, vasta 9.
En jaksa, kaverillani oli kauemmin maalausvesi vaikka sillä oli sentään 10m matkaa...
- Agamemnon2
No kun täytyisi ensinnäkin jaksaa liimata ne jalustaan, kamera hakea saunakamarista, jonne täytyy kävellä 20c pakkasessa, pyytää isoveljeltä välijohtoa (jonka saamiseen menee todennäköisesti ½ tuntia), laittaa valaistus sopivaksi, kuvata figut, siirtää kuvat koneelle, pienentää paintilla ja lykätä nettiin. :\Memnon kirjoitti:Et jaksa? No jo on nykynuoriso laiskaa.