"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Orks

Aloittelijoille ja vasta-alkajille tarkoitettu palsta, jossa uskaltaa kysyä vähän yksinkertaisempiakin asioita pelistä ja pelaamaan ryhtymisestä ilman tönimistä. Kokeneet vastaavat.
Haitari

Orks

Viesti Kirjoittaja Haitari »

Joo, olen ajatellut ruveta keräämään warhammereita. Pitkän harkinnan jälkeen päädyin orkkeihin. Eli oisko ihan näin yleistä neovoja mitä kannattaa ostaa yms... Joo jos joku viittis vastata niin hyvä. :)
Karu

Viesti Kirjoittaja Karu »

Mitäs nyt, örkit on vihreitä ja tykkää tapella. Battallion on ihan kiva jos meinaat speed freekkejä tehdä. Codexi kannattanee ostaa ainakin aluksi. Siitä sitten perusbokseja ja warbossi.
Varjonkutoja

Viesti Kirjoittaja Varjonkutoja »

kirjanen, paljon perus poikia ja warbossi... näin niinkuin aluksi varmaan
''Quar'valsharess del veldrinn lueth bwael''.
Gmorq

Viesti Kirjoittaja Gmorq »

Warboss, ainakin 2 pakettia normaaleja poikia. Codex on tärkeä. Trukit ovat hyviä kuljettamaan orkkeja. Killer kanit ovat myös ihan hyviä. Suosittelen nopeaa armeijaa, eli paljon trukkeja. Siihen Battalion paketti on hyvä.
Haitari

Viesti Kirjoittaja Haitari »

Nyt tuli semmonen et innostuin parista muusta: Tyranidseistä,Space Marinesista,Imperial Guardeista,Chaos Space Marinesniesta. :P Mitä mieltä ITTE ootte mikä noista ois "paras". Tiiän kyl et se on mun valinta mut, nyt kysyn teiän mielipidettä. (ps. hinta ei oo ongelma.:D)
Ishmael
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Ishmael »

Jep, nämä yksiköt kannattavat ainakin:

-Warboss (pakollinen, saa S10:n power klawin kanssa)
-Slugga Boyz (perustrooppi, paljon hyökkäyksiä lähitaistelussa, Nobilla paljon hyökkäyksiä S8 power klawilla ja ryhmällä kolme erikoisasetta)
-Tank Huntas (vihollisen tankkeja vastaan tehokkaita raketteja ja tankbusta bombzeja)
-Gretchin (halpaa suojaa muulle armeijalle, muista Slaverill squighound ja raketti/big shoota)
-Warbuggies (halpoja, nopita ja hyvin aseistettuja, voiko enempää vaatiakaan?)
-Trukk Boyz (lähitaisteluvoimaa halvalla ja nopealla open-topped transportilla)
-Killer Kans (halpa mutta silti raskas ase ja S10 lyönnit, saa useamman yhteen slottiin)
-Looted Vehicle (ordnance on aina kivaa)
Oberon kirjoitti:On ne RF-tiimin pojat kovia kyllä
Gmorq

Viesti Kirjoittaja Gmorq »

Haitari kirjoitti:Nyt tuli semmonen et innostuin parista muusta: Tyranidseistä,Space Marinesista,Imperial Guardeista,Chaos Space Marinesniesta. :P Mitä mieltä ITTE ootte mikä noista ois "paras". Tiiän kyl et se on mun valinta mut, nyt kysyn teiän mielipidettä. (ps. hinta ei oo ongelma.:D)
HUH! vaikea kysymys. mielipide järjestyksessä:
1. Chaos; Hienoja powerarmor ukkoja, joissa on hienoja teemoja
2. Imperial guards; Paljon lössiä ja tankkeja. Kiva vastus eikä ole niin heikko kuin jotkut väittävät.
3. Tyranids; siistejä alieneita, IMO vaikeita mutatoida
4. Mariinit; niin moni kerää näitä ja ovat muutenkin tylsiä. Muut ovat yleensä erimieltä.
Darkmage7280

Viesti Kirjoittaja Darkmage7280 »

Haitari kirjoitti:Nyt tuli semmonen et innostuin parista muusta: Tyranidseistä,Space Marinesista,Imperial Guardeista,Chaos Space Marinesniesta. :P Mitä mieltä ITTE ootte mikä noista ois "paras". Tiiän kyl et se on mun valinta mut, nyt kysyn teiän mielipidettä. (ps. hinta ei oo ongelma.:D)
Itse kerään Imperial Guardia, koska rymisevien tankkien vieressä etenevät sotilaat on niin cooleja, mutta onko se "paras", niin se onkin eri asia. Gmorq jo ehätti kertomaan jotain, mutta minäkin ilmaisen mielipiteeni.

Tyranids: Hurjasti potentiaalia kovertointiin, erilaisiin maalaustekniikoihin ja mutaatioilla leikkimiseen. Siitä vaan, jos esim.Starship Troopersin ja Aliensin ötökkäarmeijat kiehtovat. :D Mutta jos tankit ja lasertulta sylkevät supertykit on mielessä niin katso muualta.

Space Marines: Puolet armeijoista on Marsuja. Varma valinta noviisille (itsekin kyllä sellainen), mutta tulet väistämättä tappelemaan toisiakin Marsuja vastaan usein ja se käy helposti tylsäksi. Powerarmoria, tehokkaita aseita ja kestäviä ukkoja. Mutta kyllä Marsutkin voi hävitä taistelussa.

Imperial Guard: Tankkeja ja suuria sotilasmassoja. Ylivoima se on mikä jyrää. Doktriineilla voi personalisoida omaa armeijaansa, ja konvertoinnille on kyllä ihan kivasti tilaa. Monet pitävät heittopussina, mutta kyvykäs IG-komentaja (en minä) leikkelee minkä tahansa vastustajan viipaleiksi. Rivisolttu on kyllä heikko, mutta niitä onkin sitten todella monta ampumassa.

Chaos Space Marines: Pahoja Marsuja. Kivoja Kaaosvoimia, demoneita ja mutaatioita. Säännöt mutaatioineen ovat aika monimutkaisia, eikä ihan helppo sisäistää heti. Solttuja kentällä aika vähän, joten vaikka Kaaosmariinit kestää kuritusta, ei tappioihin ole yleensä varaa. Näitä ukkoja pitää osata käyttää; toisin kuin esim. Tyriksillä ja Kaartilla, ei ole millä mällätä.

Jos itse nyt saisin, puhtaalta pöydältä, valita, ottaisin IG:n jota jo kerään, tai sitten Kaaosmarsut. Mutta nämä on makuasioita. Tsekkaa pari peliä, lue codexeja ja mieti millaisella armeijalla haluat itse pelata. Jos haluat peliin huumoria etkä halua omilta soltuilta eldarmaista ryppyotsaisuutta, niin sitten Örkit on varma valinta. :D
Kumpi tulee ensin? Chinese Democracy -plata vai Codex: SieL? Lyö vetoa osoitteessa--
Juupeli, Axl Rose voitti sittenkin. No, uusi veto! Sin City 2 vs. Codex: SieL!
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “40k: Perusteet”