styroksin maalaus
- Golg
- Viesti:
styroksin maalaus
olen aloitellut. styroksi pohjaisen tehdasrakennuksen rakentelua ja kysyisin millä sitä kannattaa maalata
- figunarkki
Ilmeisesti tiedätkin jo että spray maali sulattaa styroksin. Varteenotettavia tapoja on 3.
1) Pohjamaalaat hökötyksen käsin.
2) Sivelet laimennettua erikeepperia pintaan ennen maalaamista
3) maalaat spray maalilla useita ohuen ohuita kerroksia (suosittelen vain yksinkertaisen muotoisiin kappaleisiin.)
1) Pohjamaalaat hökötyksen käsin.
2) Sivelet laimennettua erikeepperia pintaan ennen maalaamista
3) maalaat spray maalilla useita ohuen ohuita kerroksia (suosittelen vain yksinkertaisen muotoisiin kappaleisiin.)
- DJ_Silverpig
Polystyreenin ym. maalaamiseen tarkoitettu vesipohjainen spray ei sulata styroxia. Maksaa ehkä n. 10€/purkki. Itse maalasin pelipöytäni jostain rautakaupasta ostetulla spraylla, joka ei sulata styroxia.
Kysyt vain niiltä myyjiltä, että mikä spray soveltuisi tarkoitukseen.
Yksi vaihtoehto on levittää styroxin pinnalle ensin ohut kerros laimennettua PVA-liimaa (esim. erikeeper), joka luo siihen pinnalle kerroksen, joka kestää tavallista sprayta. Kalliimmaksi tämä varmasti kuitenkin tulee.
GeeWeen maali kuitenkin sulattaa styroxia. Joudut kääntymään esimerkiksi jonkun rautakaupan puoleen.
Kyllä silläkin saa toki siistiä jälkeä, mutta se edellyttää hyvin monta ERITTÄIN OHUTTA ja kaukaa roiskittua spraymaalikerrosta. En suosittele.
Yksi vaihtoehto on levittää styroxin pinnalle ensin ohut kerros laimennettua PVA-liimaa (esim. erikeeper), joka luo siihen pinnalle kerroksen, joka kestää tavallista sprayta. Kalliimmaksi tämä varmasti kuitenkin tulee.
GeeWeen maali kuitenkin sulattaa styroxia. Joudut kääntymään esimerkiksi jonkun rautakaupan puoleen.
Kyllä silläkin saa toki siistiä jälkeä, mutta se edellyttää hyvin monta ERITTÄIN OHUTTA ja kaukaa roiskittua spraymaalikerrosta. En suosittele.
Possu
Eikös liiman kanssa tule se ongelma, ettei liimaan jää kiinni maali?DJ_Silverpig kirjoitti:Polystyreenin ym. maalaamiseen tarkoitettu vesipohjainen spray ei sulata styroxia. Maksaa ehkä n. 10€/purkki. Itse maalasin pelipöytäni jostain rautakaupasta ostetulla spraylla, joka ei sulata styroxia.
Hammerheart kirjoitti: Ota mallia vaikka Gorkiporkista, Exocowboysta tai Ratovaarista.
PVA liimaan kyllä jää..Ratovaari kirjoitti:Eikös liiman kanssa tule se ongelma, ettei liimaan jää kiinni maali?DJ_Silverpig kirjoitti:Polystyreenin ym. maalaamiseen tarkoitettu vesipohjainen spray ei sulata styroxia. Maksaa ehkä n. 10€/purkki. Itse maalasin pelipöytäni jostain rautakaupasta ostetulla spraylla, joka ei sulata styroxia.
Lisäät liima sekoitukseen mukaan hiekkaa, näin saa jännän tekstuurin seiniin.
Toto, I don't think we're in Kansas anymore ...
vaahtokumi
käytä vaahto kumia se ei sula ja on tosi hyvää
Vaahtomuovia? Sitä mitä patjojen sisällä on? Omiituista.
Kannattaa varmaankin suihkutella pari ohutta kerrosta kauempaa ja antaa sprayn sulattaa hieman, saa rakennus mukavaa pintatekstuuria. Hiekan ja liiman tai hiekan ja maalin kanssa saa olla aika varovainen ettei ota liian isorakeista hiekkaa, tulee muuten kovin omituisen näköinen rakennus. Kannattaa molempia kokeilla pieneen styrox/foamihukkapalaan ja todeta lopputulos itse, kumpi miellyttää enemmän itteä.
Kannattaa varmaankin suihkutella pari ohutta kerrosta kauempaa ja antaa sprayn sulattaa hieman, saa rakennus mukavaa pintatekstuuria. Hiekan ja liiman tai hiekan ja maalin kanssa saa olla aika varovainen ettei ota liian isorakeista hiekkaa, tulee muuten kovin omituisen näköinen rakennus. Kannattaa molempia kokeilla pieneen styrox/foamihukkapalaan ja todeta lopputulos itse, kumpi miellyttää enemmän itteä.
sellaiset hummproll lentsikka maalit syövyttää mun tietääkseni ukkoi jos sil maalaa mut pahvi on loistava maalata sillä...tyroksist en tierä en oo kokeillut....
"Entä mitä syötte aamupalaksi? Minkäväriset kalsarit teillä on?" - Matti Niemelä.
Blood for the blood God! Skulls for the skull throne! Milk for the Khorne flakes!
Blood for the blood God! Skulls for the skull throne! Milk for the Khorne flakes!