Eldar Wraithguardeista (ja lopussa Wraithlordista)
- The Defender Guardian
Eldar Wraithguardeista (ja lopussa Wraithlordista)
Kysynpähän vaan semmosta ettää kandeeko Eldar armeijaani ottaa Wraithguardeja? Onko ne hyviä vai huonoja.
Viimeksi muokannut The Defender Guardian, La 28.01.2006 19:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Half-breed
Mutta oikeasti eivät, koska tarvitsevat sen Warlockin pitämään niitä silmällä ja ovat tehoihinsa nähden turhan kalliita. Tosin jos heität hyvin noppaa, niin kyllähän nämä tuhoa tekevät, kun tappavat automaattisesti välillä.nakki ukko kirjoitti:Minun mielestä hyviä!
2014 bänniä jo yhteensä ~3,5 kuukautta. Yrittäkää pistää paremmaksi.
- The Captain
- Valvoja
Vanhana eldar-pelaajana olen sitä mieltä, että ovat liian hinnakkaita (olikohan noin puolet kalliimpia kuin fire dragonit, joista oli jo puhetta...) ja omaavat liian pienen tehollisen kantaman: ei FoF:ia ja ase kantaa vain sen 12". Erikoissäännön, hitauden ja aseen lyhyen kantaman vuoksi tarvitsevat käytännössä warlockin ja taksin (falcon tai wave serpent), jolloin ovatkin jo jäätävän kalliita. Vaniljalistassakin on yksiköitä, jotka tekevät wraithguardin hommat halvemmalla.
Pelaan IG:llä olen siis saletisti hot.
Pieni tarkennus: eivät saa matkustaa falconilla.Nollie kirjoitti: Erikoissäännön, hitauden ja aseen lyhyen kantaman vuoksi tarvitsevat käytännössä warlockin ja taksin (falcon tai wave serpent), jolloin ovatkin jo jäätävän kalliita.
Muuten olen samaa mieltä kuin aiemmat wraithguardin kritisoijat, liian kalliita, heikkoja ja yksipuolisia. Vain teema-armeijaan näitä voisi ottaa..
"Pain is an illusion of the senses, despair is an illusion of the mind."
Eniten minun mielestäni wraithguardissa häiritsee niiden osto hinta 11 kuroo/figu...
Tuskin koskaan pelissä kylläkään maksavat itseen takaisin tuhoamalla vastustajan yksiköitä, sillä harvoin vastustajalla on niin montaa tankkia. Mutta sitten minulla yleensä pisteet tulevat takaisin vetämällä tulta puoleensa tai lukitsemalla jokin ampuva yksikkö closikseen tankin tuhoamisen jälkeen, jolloin muu armeija pystyy toimimaan vapaammin... Ja noi warlock ja serpent ovat todellakin pakkohankintoja jos haluaa ryhmän toimivan...Mutta itse silti pelaan niitä:
a) koska sain figut puoleen hintaan
b) Eihän se ole yksikkö eikä mikään jos ei yli 200 pistettä maksa...(mies joka pelaa mariineilla 8 miehen veteraani ryhmää kaikilla herkuilla [johon vielä yleensä soluttautuu epistolary] ja joka on juuri aloittanut DH:t)
c) Jotenkin vaan mielestäni mielenkiintoisempia kuin muut vaihtoehdot...
Tietenkin jos haluaa olla tylsä ja pelata viisasti taitaa kannattaa jättää wraithguardit pois armeijasta....
Tuskin koskaan pelissä kylläkään maksavat itseen takaisin tuhoamalla vastustajan yksiköitä, sillä harvoin vastustajalla on niin montaa tankkia. Mutta sitten minulla yleensä pisteet tulevat takaisin vetämällä tulta puoleensa tai lukitsemalla jokin ampuva yksikkö closikseen tankin tuhoamisen jälkeen, jolloin muu armeija pystyy toimimaan vapaammin... Ja noi warlock ja serpent ovat todellakin pakkohankintoja jos haluaa ryhmän toimivan...Mutta itse silti pelaan niitä:
a) koska sain figut puoleen hintaan
b) Eihän se ole yksikkö eikä mikään jos ei yli 200 pistettä maksa...(mies joka pelaa mariineilla 8 miehen veteraani ryhmää kaikilla herkuilla [johon vielä yleensä soluttautuu epistolary] ja joka on juuri aloittanut DH:t)
c) Jotenkin vaan mielestäni mielenkiintoisempia kuin muut vaihtoehdot...
Tietenkin jos haluaa olla tylsä ja pelata viisasti taitaa kannattaa jättää wraithguardit pois armeijasta....
Ei figu proggiksia (Edelleen kuitenkin ~98% nörttikamaa):
Retro-TV tietokone
Vesijäähdytetty pelikone
D&B:tä ja neurofunkkia
Kiksua
Retro-TV tietokone
Vesijäähdytetty pelikone
D&B:tä ja neurofunkkia
Kiksua
Olen itsekin mielenkiinnolla tutkinut noita aaveropotteja. Tuo aseiden lyhyt kantama tökkii minullakin aika pahasti. Kuitenkin vaikuttavat olevan aika hyviä kestämään tulitusta stattiensa puolesta. Kyllähän ne saa tapettua, en sillä sano, mutta kestoa näyttää olevan. Niin ja pelottomiakin ovat. Se velhokin voi olla myös sen unitin vahvuus sopivilla varusteilla höystettynä.
Ehkä hankin noita joskus, vaikka ovatkin järkyttävän tyyriitä sekä ecuissa, että pisteissä.
Ehkä hankin noita joskus, vaikka ovatkin järkyttävän tyyriitä sekä ecuissa, että pisteissä.
Luumumehu on soturien juomaa
Wraithguardit maksavat paljon T5:sta ja save 3+:sta, mikä ei nykypelissä paljoa paina. Lascannonien, plasman tai Starcannonien määrä on nykyään niin huikea että niillä ammutaan tuollainen pieni (5) wave serpentissä tuleva joukkoheti alas.
Ollen vähän kuin "eldarien terminaattoreita", wraithguadilla ei ole montakaan kykyä jotka teksivät niistä näidenkään tasoisia. Ei deep strikea, ei aseoptioita järempään kalustoon, ei kunnon suojaa käsiaseilta. Niiden aseet ovat pikemminkin kuin fire dragonien vaikka itse yksikkö onkin erityyppinen. Toivottavasti wraithguard saa huomattavan parannuksen uudessa codexissa, figut ovat nimittäin aika tyylikkäitä ja niitä tekisi mieli käyttää.
Ollen vähän kuin "eldarien terminaattoreita", wraithguadilla ei ole montakaan kykyä jotka teksivät niistä näidenkään tasoisia. Ei deep strikea, ei aseoptioita järempään kalustoon, ei kunnon suojaa käsiaseilta. Niiden aseet ovat pikemminkin kuin fire dragonien vaikka itse yksikkö onkin erityyppinen. Toivottavasti wraithguard saa huomattavan parannuksen uudessa codexissa, figut ovat nimittäin aika tyylikkäitä ja niitä tekisi mieli käyttää.
Galleriaan pääsee tästä.
- Yrittäisit Edes
Paitsi, että aaltokäärme on yksi vaikeimpia aluksia tuhota, sen voimakentän takia, ja sille kun, taisi saada sen henki kiven asiaa vaikeuttamaan. Siis on toden näköisempää, että aavekaarti kuolee vasta kun tulee ulos käärmeestä, kuin, että tuhoutuisi sen sisällä räjähdyksessä.Rejector kirjoitti:Wraithguardit maksavat paljon T5:sta ja save 3+:sta, mikä ei nykypelissä paljoa paina. Lascannonien, plasman tai Starcannonien määrä on nykyään niin huikea että niillä ammutaan tuollainen pieni (5) wave serpentissä tuleva joukkoheti alas.
Welcome to freak show. It`s called life.
Sinulla on pää, mutta niin on nuppineulallakin.
- The Defender Guardian
- The Defender Guardian
- The Defender Guardian
Serpentiin ei ikävä kyllä saa holo fieldiä, joten se putoaa huomattavasti helpommin, kuin vaikka falcon, ei niin etteikö se kestävä olisi, mutta kyllä se missileillä ym. kuitenkin kohtuuvaivalla tippuu. Wraithguardia vaivaa lähinnä plasmat ym, joita on nykyyän jokainen armeija täynnä, mistä taas on kiittäminen sitä että 70% vastustajista tulee power armoreissa. Näin ollen niitä ei pahemmin listoissa näy, mikä on harmi sillä ainakin minusta wraithguardien figut on vaan upeita. Tosin maksavatkin vielä ihan liikaa...Yrittäisit Edes kirjoitti:Paitsi, että aaltokäärme on yksi vaikeimpia aluksia tuhota, sen voimakentän takia, ja sille kun, taisi saada sen henki kiven asiaa vaikeuttamaan. Siis on toden näköisempää, että aavekaarti kuolee vasta kun tulee ulos käärmeestä, kuin, että tuhoutuisi sen sisällä räjähdyksessä.Rejector kirjoitti:Wraithguardit maksavat paljon T5:sta ja save 3+:sta, mikä ei nykypelissä paljoa paina. Lascannonien, plasman tai Starcannonien määrä on nykyään niin huikea että niillä ammutaan tuollainen pieni (5) wave serpentissä tuleva joukkoheti alas.
To be Ulverized...
Eivät ne kyllä oikeasti kumpikaan ole yhtä hyviä kuin warp spiderit. Kyllä bansheet ja scorpionit jotakin osaavat cc:ssa, mutta milläs ilveellä ne sinne kuljetat? Warp spidereista tuli uusimmassa edikassa kenties eldarien kovin aspect. Näitä on suht' hankala tuhota ja ampuvat kahdesti s6:lla siihen 12 tuumaan, kyllä kelpaa minulle.Karu kirjoitti:Kyllä bansheet ovat mielestäni parempia, tai ainakin helpompia. Wave serpent alle ja häsyyn. Tosin scorpionitkin ovat hyvä valinta.
Ezekiel 25:17
- Yrittäisit Edes
Toki, toki. Siihen se aaltokärmes aina hajoaa, kun ei ole sitä heijaste kenttää, jonka se haluaisi, mutta, jos aaltokärmekselle sen saisi, se vastaisi melkein jotain monoliittiä parhaimmillaan(no ehkä 4. edikan codex:ssaapplepie kirjoitti:Serpentiin ei ikävä kyllä saa holo fieldiä, joten se putoaa huomattavasti helpommin, kuin vaikka falcon, ei niin etteikö se kestävä olisi, mutta kyllä se missileillä ym. kuitenkin kohtuuvaivalla tippuu. Wraithguardia vaivaa lähinnä plasmat ym, joita on nykyyän jokainen armeija täynnä, mistä taas on kiittäminen sitä että 70% vastustajista tulee power armoreissa. Näin ollen niitä ei pahemmin listoissa näy, mikä on harmi sillä ainakin minusta wraithguardien figut on vaan upeita. Tosin maksavatkin vielä ihan liikaa...Yrittäisit Edes kirjoitti:Paitsi, että aaltokäärme on yksi vaikeimpia aluksia tuhota, sen voimakentän takia, ja sille kun, taisi saada sen henki kiven asiaa vaikeuttamaan. Siis on toden näköisempää, että aavekaarti kuolee vasta kun tulee ulos käärmeestä, kuin, että tuhoutuisi sen sisällä räjähdyksessä.Rejector kirjoitti:Wraithguardit maksavat paljon T5:sta ja save 3+:sta, mikä ei nykypelissä paljoa paina. Lascannonien, plasman tai Starcannonien määrä on nykyään niin huikea että niillä ammutaan tuollainen pieni (5) wave serpentissä tuleva joukkoheti alas.
Welcome to freak show. It`s called life.