alhaiset lämpötilalukemat ja spray
- Pink Knight
Itselläni on ollut ongelmia metalli figujen kanssa ei niinkään muovisten. Tahtoo tulla ''puuroista'' jälkeä näin pakkasella, tiedä sitten mistä tuo johtuu. Muovia olen voinut surutta maalata kylmässä autotallissa, mutta metallia varten joudun virittämään ex-navetan lämpimäksi ja suojaamaan kaikki seinät ja lattiat. Eli anna mennä vaan kunhan et ihan siinä -30 asteessa spreijaa, joku alle -20 on hyvä vielä muoville. Metallia sitten maalaat pyörävarastossa tms.
Bronzed flesh on vähän tummempi kuin suomalaisen väri, veikkaisin jotain thaimaalaista. Dwarf flesh on enemmän ihmisen värinen. --Jubee
- Skrixqueek
- Peliporukkavalvoja
Ihme valitusta... Etkai luullut että spräy toimii pakkasella? Eikä ne huurut sinua tapa. Eikä ainoa vaihtoehto ulkona sprayaamiselle ole oma huone. Menet vaikka autotalliin tai varastoon sprayaamaan. Minä teen niin että menen autotalliin (jossa ei koskaa ole autoa joten kai sitä varastoksi voi sanoa) avaan ikkunan ja oven raolleen ja spräyailen. Olenpa vielä niin porvari että pidän semmoista hengitys suojaa naamalla. Spreijauksen jälkeen laitan oven kiinni ja menen tekemään jotain muuta kunnes figut ovat kuivuneet.Skrixqueek kirjoitti:elikkäs minun siis pitää odottaa kesäkuuhun? no voi v...
menee huoneeseensa ja kaivaa esiin pohjamaalauspensselinsä, kiroaa kaikki sprayta sotussa ylistäneet käyttäjät ja sitten sylkäisee mastonin nimeä kantavaan putkiloon.
Edittiä: Jaa meinaat asua kerrostalossa... No tuo pyörävarasto on sitten ihan hyvä paikka. Milliputti ei tässä asiassa paljoakaan eroa muovin spreijauksesta, mutta jos kuitenkin pääset lämpimään pyörävarastoon niin mitä väliä?
PS: milliputilla figujen tekeminen taitaa tulla kalliimmaksi (ja rumemmaksi
- Skrixqueek
- Peliporukkavalvoja
Entiedä onko kukaan sanonu tätä mutta joka tapauksessa kannattaa figut varsinkin metalliset pestä hyvin siitä metallipölystä, ennen spreiausta ja maalausta.
Ite kyllä ihan ulkona niitä spreiailen, mutta joka kerta ohut kerros sitten sisään kuivumaan, sitten toinen kerros, jne... Näin siitä pinnasta tulee tasainen.
Itteäni ainakaan noi huurut ei oo tappaneet vaan tehny ehkä lieviä aivo vaurioita, mutta suosittelen niille jotka spreiaa ulkona niin tuomaan vaan sisälle kuivumaan ja jos ikkuna on lähellä niin se sitten auki... Kaikki huurut ainakin meilläpäin on hävinny ikuna auki- menetelmällä siinä vartissa...
Ja jos mamma valittaa vieläkin niin ostakaa Wunderboum, siihen oveen pieleen roikkumaan....
Ite kyllä ihan ulkona niitä spreiailen, mutta joka kerta ohut kerros sitten sisään kuivumaan, sitten toinen kerros, jne... Näin siitä pinnasta tulee tasainen.
Itteäni ainakaan noi huurut ei oo tappaneet vaan tehny ehkä lieviä aivo vaurioita, mutta suosittelen niille jotka spreiaa ulkona niin tuomaan vaan sisälle kuivumaan ja jos ikkuna on lähellä niin se sitten auki... Kaikki huurut ainakin meilläpäin on hävinny ikuna auki- menetelmällä siinä vartissa...
Ja jos mamma valittaa vieläkin niin ostakaa Wunderboum, siihen oveen pieleen roikkumaan....
"Brush-licking makes you a better painter"
Itse en ota mitään riskejä pohjamaalaamisen suhteen pilattuani aikoinaan muutaman figun kun loppumaisillaan ollut maalikannu ruiski kummallista röpelöä figujen pintaan. Liian kylmällä ilmalla vuoraan vessan kulman sanomalehdillä, avaan ikkunan ja maalaan siinä. Aina yksi ohut kerros, ulos vessasta, ovi kiinni ja asunnon toiselle puolelle odottelemaan hetkeksi 
Niin iteki tekisin jos on tarpeeks kylmä, muttahan ei täällä etetelässä oo yhtään kylmä, pakkaset alkaa vast silloku mittaris o -35....peippo kirjoitti:Liian kylmällä ilmalla vuoraan vessan kulman sanomalehdillä, avaan ikkunan ja maalaan siinä. Aina yksi ohut kerros, ulos vessasta, ovi kiinni ja asunnon toiselle puolelle odottelemaan hetkeksi
"Brush-licking makes you a better painter"
-
nakki ukko
Pystyykö kellariin pistää ukot kuivumaan jos siellä on pieni ikkuna kokoajan auki? Ja olenpas ollut tyhmä! Olen aina tuonut suoraan kuivumaan huoneeseeni! Eihän se kuluta ihan sairaana aivoja? Ja miten selviätte liimaamisesta? Pidättekö suun edessä jotain suojaa? Minä pidän joskus sellaista lääkärin ihme maskia jossa on joku suodatus juttu.
- figunarkki
Nyt haiskahtaa lievä tekoavuttomuus. Ulos vaan spreiaamaan ja taatusti keksit jonkun juvelan jipon. On mun figuja löytynyt muutaman kertaa rappukäytävästä ja pikkusiskon huoneestaki kuivumasta. Aivot on jo sulanu ettei mun (meidän) tarvitse kaiksita pikkujutuistä välittää.Skrixqueek kirjoitti:tuuletan eteisen, jossa ei ole ikkunoita, eikä ilmastointia? voinhan tietty jättää ulko-oven yöksi apposelleen...
- Massiivinen
- Half-breed
Itse asiassa ei ne ihan hyvin onnistu kylmällä sprayaamaan. Syksyllä sprayasin lakkaa figujen päälle ulkona n. +10 asteessa ja niiden figujen värit meni haalistumaan siinä 5 min. jonka annoin niiden ulkona hieman kuivua.
Pohjavärin olen sprayannut yleensä parvekkeen oven lähellä ja avannut oven tuullettaakseni huonetta n. 8 min. homman loputtua. Hieman on musta haalistunut joistakin paikkaa, mutta vielä ei ole tapahtunut mitään fataalia.
Pohjavärin olen sprayannut yleensä parvekkeen oven lähellä ja avannut oven tuullettaakseni huonetta n. 8 min. homman loputtua. Hieman on musta haalistunut joistakin paikkaa, mutta vielä ei ole tapahtunut mitään fataalia.
2014 bänniä jo yhteensä ~3,5 kuukautta. Yrittäkää pistää paremmaksi.
- armored walker
- Sotavasaran Maalaajamestari 2008
Uhallanikin vein lasitetulleparvekkeelle figuni ja sprayasin chaos blackilla.. edellinen kerta oli fiasco mutta yritin uudestaan, sillä en viimeksi ollut pessyt figuja.
Noh.. tulos oli mitä oli... se maali mikä tarttui tarttui tasaisesti mutta koholla oleviin kohtiin ei jäänyt mitään. Käsityöksi meni eli laimennetulla C-B:lla ja shadow black inkillä viimeistelin figut. Extra duunia jonkun verran.
Seuraavan kerran kokeilen vasta keväämmällä tai selkeästi plussanpuolelle kelien siirtyessä.
Noh.. tulos oli mitä oli... se maali mikä tarttui tarttui tasaisesti mutta koholla oleviin kohtiin ei jäänyt mitään. Käsityöksi meni eli laimennetulla C-B:lla ja shadow black inkillä viimeistelin figut. Extra duunia jonkun verran.
Seuraavan kerran kokeilen vasta keväämmällä tai selkeästi plussanpuolelle kelien siirtyessä.