"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Vehicle squadin smokelauncher

Warhammer 40.000 -pelin säännöt ovat yleensä enemmän tai vähemmän tulkinnanvaraiset. Tällä palstalla keskustellaan eri sääntöjen toteutuksesta, tulkinnoista sekä mahdollisista ongelmatilanteista.
Master Calgar

Vehicle squadin smokelauncher

Viesti Kirjoittaja Master Calgar »

Mitenkäs tällainen pieni toimintatapa toimisi: On ajoneuvo yksikkö (tai tässä tapauksessa kävelijä, mutta esimerkki pätee), joka koostuu 3:sta sentinelistä. Jokaisella on smokelauncherit. Noh, päätän omalla ampumisvuorollani ampua vain kahdella sentinelillä ja kolmannella posautan savut. Kun sitten vastustaja ampuu tätä yksikköä vaikka yhdellä lascannonilla, saako ko. osuman ottaa tuohon savuttaneeseen sentineliin, eli muuttaa täten kierosti osuman glänäriksi? En nyt muistaisi nähneeni mitään kieltoa, mutta jos joku tietää varmemmin, esim jostain faq:ista jne, niin jakakoot tietonsa minullekkin.
RC helikopteri myynnissä: viewtopic.php?f=99&t=105910
Attila

Re: Vehicle squadin smokelauncher

Viesti Kirjoittaja Attila »

mastercalgar kirjoitti:Noh, päätän omalla ampumisvuorollani ampua vain kahdella sentinelillä ja kolmannella posautan savut. Kun sitten vastustaja ampuu tätä yksikköä vaikka yhdellä lascannonilla, saako ko. osuman ottaa tuohon savuttaneeseen sentineliin, eli muuttaa täten kierosti osuman glänäriksi?
S. 73, Vehicles in a unit (Squadron), Shooting phase.

Et käsittääkseni saa jättää ampumatta Sentinelillä ("When shooting, a unit of vehicles fires all of its available weaponry at a single opposing unit."), ja vaikka saisitkin, osumat jaettaisiin tasan Sentinelien kesken vihollista lähinnä olevasta alkaen.
Taktiikka? Minä olen täällä heittämässä noppaa.
Scoundrel

Viesti Kirjoittaja Scoundrel »

Attila kirjoitti:osumat jaettaisiin tasan Sentinelien kesken vihollista lähinnä olevasta alkaen.
No eikös haettuun vaikutukseen päästä pitämällä lähintä sentineliä obscuredina jonkin rakennuksen tai puun takana. Itse kyllä soveltaisin samaa sääntöä kuin jalkaväen coverin kanssa (majorityn save), mutta vehicle squadroneiden säännöstössä saattaa olla lukematta jääneitä kohtia.
Turun huonoimmaksi rankattu 40k-pelaaja 2012!
Tiistaisin 40k:ta Turun Fantasiapeleissä!
Attila

Viesti Kirjoittaja Attila »

Scoundrel kirjoitti:No eikös haettuun vaikutukseen päästä pitämällä lähintä sentineliä obscuredina jonkin rakennuksen tai puun takana. Itse kyllä soveltaisin samaa sääntöä kuin jalkaväen coverin kanssa (majorityn save), mutta vehicle squadroneiden säännöstössä saattaa olla lukematta jääneitä kohtia.
Tässä ei tarvitse soveltaa, koska obscured antaa vain glänärin mahdollisuuden. Osumat yksinkertaisesti jaetaan tasaisesti ajoneuvojen kesken ampujaa lähimpänä olevasta alkaen ja sitten heitellään panssarinläpäisyjä, joista obscured-ajoneuvoille tulee lommoja jos nopat pyörivät kiltisti. Näin minä ainakin tulkitsen.
Taktiikka? Minä olen täällä heittämässä noppaa.
Scoundrel

Viesti Kirjoittaja Scoundrel »

Attila kirjoitti: Tässä ei tarvitse soveltaa,
Tartuin aiheeseen vain koska kyseinen sääntö ei tuntunut tutulta, enkä muka voinut kysyä suoraan. Pitääpä tutkia sääntökirjan antia. Jospa sieltä löytyy uusia tapoja hyödyntää ajoneuvoryhmiä, joita olen parhaimman taitoni mukaan purkamassa eri foc-slotteihin. Parhaassa tapauksessa pääsee säännön nojalla ampumaan sitä AC-skimmeriä eikä sitä sen casualty-skimmer kaveria.
Turun huonoimmaksi rankattu 40k-pelaaja 2012!
Tiistaisin 40k:ta Turun Fantasiapeleissä!
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “40k: Säännöt”