"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Chaos Terminator squad

Miten eri armeijat poikkeavat toisistaan tyyliltään ja pelitavoiltaan. Keskustelua eri yksiköiden käytöstä tilanteiden mukaan.
Daemon of Chaos

Chaos Terminator squad

Viesti Kirjoittaja Daemon of Chaos »

Mitä terminaattoreita tuohon squadiin kuuluu tavallisesti, tahdon tietää kun aion ostaa ne blistereissä.

Kiitos jo etukäteen vastauksista!
WolfMan

Viesti Kirjoittaja WolfMan »

Champpa, 3 tava termua ja jokin raskaampi tussari, ehkä paras lienee reaper autocannon

Toivottavasti auttoi :)

Mutta himena ihmetyttää, kun nuo saisi halvemmalla, jos ostaa kaikki kerralla, samassa boxissa.[/i]
Iceman
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Iceman »

Peruskysymys toki on, onko termis-squadilla jokin "vakiokokoonpano", koska suhteellisen harvinainen porukka varsinkin turnauspöydillä.

Squadin koosta riippuen 1-2 reaper autocannonilla varustettua termistä lienee aika vakio, sitten 1-2 chainfistillä varustettua kaveria on toinen yleinen vaihtoehto.

Itse tekisin 6 vahvan squadin kahdella reaperillä, kaikilla powerweapon ja combi-bolterilla ilman aspaa. Hintaa moculla höystettynä 262 pistettä eli jätän silti väliin edelleen Liikaa pisteitä yhdessä yksikössä..
"I reject your reality and substitute my own!"
Adam Savage
Malkuth

Viesti Kirjoittaja Malkuth »

Järkevää (eli riittävän edullisen hintaista pisteiltään) kaaostermariyksikköä on aika hankala saada kasattua ostamalla figut blistereissä tai boksissa suoraan kaupan hyllystä. Figuille nimittäin tulee varustukseksi combi-meltoja ja -flamereita ihan yhtä usein kuin tavallisia combi-boltereita, ja sama ongelma on myös lähitaisteluaseissa. Itse ainakin jouduin tilaamaan termareilleni lisää käsiä erikseen GW:n mail orderista saadakseni tuon Icemanin mainitseman järkevän kokoonpanon aikaiseksi. Ihan yhtä minimalisti en tosin ollut, mukana on sentään kaksi powerfistiä pelkkien -weaponien sijasta.

Kannattaa muuten huomioida, että kaaoksen choseneilla (joita termaritkin ovat) on nuo aseoptiot toteutettu niin, että yksi kolmesta saa ostaa isomman pyssyn. Saadakseen siis tuon kaksi reaper autocannonia pitää ottaa kuusi termaria, viiden minikoko ei riitä, toisin kuin hyvis-marineiden vastaavalla yksiköllä.

Tuon kahden reaperin shooty-yksikön lisäksi toinen versio mitä olen kuullut käytetyn mitenkään toimivasti on viisi termaria joista kaikilla on combi-melta ja parilla ehkä chainfist. Ideana on deep strikettää sulattamaan vihollisen tankit, mutta ei tuo taatusti mikään kustannustehokas tapa siihen ole...
JJR

vinkki

Viesti Kirjoittaja JJR »

itse käytän 6 termistä joilla kaikilla power fist ja kahdella reaper autocannon.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “40k: Armeijat ja yksiköt”