miten tarina kirjotetaan ja laitetaan tänne?
miten tarina kirjotetaan ja laitetaan tänne?
Eli aijon kirjottaa tarinan mutta en ymmärrä miten se laitetaan tänne voisitteko kertoa.
* hyytävä hiljaisuus. Kaksi mäyrää kävi ovella kääntymässä. *warhammer chaos kirjoitti:mika on wordi? Ja miten sinne mennään kun en tiiä
Krhm... Olisiko kenties tekstinkäsittelyohjelma? Myös Wordpad ajaa saman asian.
Viimeksi muokannut pamp-pu, Su 29.01.2006 20:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Skrixqueek
- Peliporukkavalvoja
ööh... kuinka vanha olitkaan? meille opetettiin jo ekaluokalla wordin alkeet. word, kokonimeltään microsoft word, löytyy kaikkien microsoftin käyttöjäerjestelmää käyttävien koneiden ojelmien joukosta. pyydä vaikka äitiä tai isää näyttämään.warhammer chaos kirjoitti:mika on wordi? Ja miten sinne mennään kun en tiiä
Ei löydy. Se on osa erillistä Microsoft Office -pakettia, jossa tulee mukana kaikki tarvittavat asiakirjanluontiohjelmat. Tämä paketti sattaa tulla tai olla tulematta firmojen pakettiratkaisuissa. Itse suosittelen ilmaista Open Officea, jolla tekee kaiken minkä Micro$oftin vastaavallakin.Skrixqueek kirjoitti:word, kokonimeltään microsoft word, löytyy kaikkien microsoftin käyttöjäerjestelmää käyttävien koneiden ojelmien joukosta. pyydä vaikka äitiä tai isää näyttämään.
Ketjun aloittajalle vinkkinä, että kannattaa ehkä hioa ulosantiaan hieman ennen kuin yrittää kirjoittaa mitään. Täällä ei uskota kohteliaisiin kommentteihin. (Ihan siltä varalta että se ei ole peikko.)
Taktiikka? Minä olen täällä heittämässä noppaa.
Voisin tähän loppuun siteerata omia neuvojani kirjoittamisen nyrkkisäännöistä.
Noista kun pitää kiinni, niin pitäisi jo jonkinmoista tekstiä tulla aikaiseksi.Minä eräässä ketjussa kirjoitti:1. Kehitä tarinalle juoni - keksit sen sitten päästäsi kirjoittaessasi tai teetpä mind mapin, kunhan juoni löytyy.
2. Käytä tekstiä kuvailemiseen. Jotkut tykkäävät lyhyestä ja yksinkertaisesta kuvailusta, toiset taas kirjoittavat niistä pitkiäkin. Kirjoittamalla löydät itsellesi parhaiten sopivan tyylin.
3. Taistelut. Vältä termejä jotka nostattavat huvittuneen ilmeen lukijan kasvoille, ja myös tässä kuvailu on Alfa ja Omega.
4. Hahmot. Tee niistä persoonallisia ja eläviä. Luo keskeisille henkilöille ulkonäkö, persoona, maailmankatsomus, motiivit jne.
5. Tee reploista sujuvia ja uskottavia.
6. Oikolue(tuta) tekstisi sen valmistumisen jälkeen.