"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Gw:een kauppa ensivuonna suomeen

Keskustelut, jotka liittyvät miniatyyripeleihin mutta jotka eivät sovi muihin keskustelun alueisiin.
Murhe
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Murhe »

Ja tämähän on nyt sitten itsestään selvyys, kuten myös, että se tulee Helsinkiin, kun ja jos se tulee. Ehkä joskus sitten pariin muuhunkin isoon kaupunkiin, jos rupeaa kunnolla kannattamaan (ja minä puolestani toivon, että ihmiset tukevat fantsyä ihan olan takaa).
s2pid
Peliporukkavalvoja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja s2pid »

ite tuen paikallista lelukauppaa, mutta täällä saan usein jopa asiantuntevampaa ja parempaa palvelua, kuin esim. helsingin fantsussa. En huomannut, mainittiinko tätä jo aiemmin, mutta onko GW:n kaupassa halvemmat hinnat, kun ei ole periaatteessa toista kauppaketjua, joka "vetäisi välistä"?
"meillä ei ole mitään niin suurta sosiaalista ongelmaa, ettei sitä ratkaistaisi parilla tuhannella sotilaalla"
VC
Viesti:

Viesti Kirjoittaja VC »

s2pid kirjoitti:mutta onko GW:n kaupassa halvemmat hinnat, kun ei ole periaatteessa toista kauppaketjua, joka "vetäisi välistä"?
Fantasiapelit myy tuotteensa GW:n hinnoilla(katso vaikka WD:n hinta listoja). Siihen kun vielä saa määräalennuksen päälle(, jota ei GW:ltä saa), niin Fantasiapelit on todennäköisesti halvempi, kuin GW. Tosin GW:ssä saattaa olla tarjouksia, joita fanussa ei koskaan ole... paitsi nyt toi "kesä" ale.
jullevi
Valvoja

Viesti Kirjoittaja jullevi »

s2pid kirjoitti:En huomannut, mainittiinko tätä jo aiemmin, mutta onko GW:n kaupassa halvemmat hinnat, kun ei ole periaatteessa toista kauppaketjua, joka "vetäisi välistä"?
Öö...ei. Jos jossain on halvemmat hinnat, niin independent retailereilla, vaikka nekään ei saa periaatteessa myydä alihintaan.
"It's a great excuse to start collecting ANOTHER army. One can never have enough armies and starting a new one is always exciting."
tneva82

Viesti Kirjoittaja tneva82 »

VonCarstein kirjoitti:[
Fantasiapelit myy tuotteensa GW:n hinnoilla(katso vaikka WD:n hinta listoja). Siihen kun vielä saa määräalennuksen päälle(, jota ei GW:ltä saa), niin Fantasiapelit on todennäköisesti halvempi, kuin GW. Tosin GW:ssä saattaa olla tarjouksia, joita fanussa ei koskaan ole... paitsi nyt toi "kesä" ale.
Itse en ole enää aikoihin hyötyny määräalennuksista :-( Ennen euroon siirtymistä niistä pääsi hyötymään mutta kun ne tuplas rajan paljonko tarttee ostaa alennukseen ei oo mitään mahkuja :-(
https://middleagedstrategybattlegamers.home.blog/ <- Turun suunnan LOTR pelaajien blogi
Machiavelli
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Machiavelli »

No GW:ssä ainaki on sitä valikoimaa... Ainaki verrattuna meiän cityn figukauppoihin GW on taivas :)
Sincerely yours, Machiavelli.

Warning: the above note may contain sarcasm, please read with care.
The Captain
Valvoja

Viesti Kirjoittaja The Captain »

tneva82 kirjoitti:
The Captain kirjoitti:Miksi Suomeen yleensä tarvittaisiin GW:n kauppa, kun kaikki uutuudet tulevat paikallisiin liikkeisiinkin koko lailla ajallaan? Todennäköisesti täkäläiset myyjät eivät kuitenkaan tietäisi aiheesta enempää kuin tämän foorumin kollektiivinen älykkyys, eli ei niiltä varmaan asiantuntija-apuakaan saa. Helsingissä sitä paitsi on jo Fantasiapelit, jossa pitäisi olla (ainakin niiden omien sanojen mukaan) kattavampi valikoima figuja kuin GW:n omissa liikkeissä.
Instore mail order. Tuosta ominaisuudesta olisin valmis vaikka MAKSAMAAN. Haluu fanatic figuja!
Okei. Sait vakuuttuneeksi. Haluu kans!
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
Hudraulics

Viesti Kirjoittaja Hudraulics »

Ainaskin oli tilaa siellä GW:n kaupassa (Esa kanssa siellä olin :) ) "hieman" enemmän kuin kotoisessa Royal Toyssissa... ja suurempi valikoimakin, mutta! suuri MUTTA! 8O Kun täällä meillä on jotkin hinnat melko alhaisia jo valmiiksi (Crisisit 15euroa...) ja AINA 10% ale KAIKISTA Warhammereista... 8) Niin että kaikki tänne Hyvinkäälle vaan :wink:
Ja tottahan kaikki haluaa yksittäisiä päitä tilata :mrgreen:
"Asia selkeni heille kuin sika peseytyi." - mr.tp
Maelis

Viesti Kirjoittaja Maelis »

Voivoi, toivottavasti se ei nosta hirveesti figupelaajien määrää, että semmonen puoti tänne (mahdollisesti, ei ikinä pidä olla liian varma) tulee, koska on kivempi miusta kuulua hiljaiseen (ja arvokkaaseen) vähemmistöön, kun että sitten figupeleistä tulee joku iso villitys ja sitten kaikki ala-aste-ikäiset alkaa "keräämään wäärhämmereitä" ja sit tästä tulee joku Pokemon2 josta sitten paikallislehdet kirjottaa että "lasten rahat menevät kaikki hyödyttömiin pikku-ukkoihin." Ärsytti kovasti (tai säälitti, en oo ihan varma) kun paikallisessa luolamestarissa asioidessani tuli joku 8-vuotias tai sinne päin ja osti 40 eurolla maalatun, RUMAN forest dragonin ja regimentillisen wood elf archereita, kaikki maalattuja. Tai.. no.. sen äiti osti ne.. Hyvähän se on että joku ostaa maalattuja figujakin mut se vaan jotenkin ärsytti kovasti kun ne figut oli niin rumiakin, kukapa nyt hienoja myisi mut.. argh kuitekii. Vähemmistöt on aina parempia. paitsi suomenruotsalaiset :lol: Noh.. suomenruotsalaiset on iha jees jos ne harrastaa figupelei..

ennätyspitkä viesti miun mittapuulla. En ees muista mitä tuolla alussa lukee..
jamovoima
Valvoja

Viesti Kirjoittaja jamovoima »

eikös niin ole jo tapahtunut?
Skavengeneral

Viesti Kirjoittaja Skavengeneral »

jamopower kirjoitti:eikös niin ole jo tapahtunut?
jos tuolla viittasit tuohon flush washin "Pokemon2"-juttuun niin, mun mielestä niin ainakin on jo tapahtunut. Tai ainakin meillä päin on noita 8-10-vuotiaita jokka sottaa vihreellää ja sinisellä warhammereita, laittaa ne hyllyyn ja sanoo että nyt mä maalasin siitä komeen, tms.
Olen lomalla, eikä minua näy eikä kuulu. Siksi myöskään en saa viestejäsi, joten minua on turha yrittää saada mitenkään kiinni. HYVÄÄ KESÄÄ KAIKILLE!!!!!
Matti
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Matti »

Ja mikäs ihme ihmisiä risoo, jos ala-asteelaiset alakavat harrastamaan
figuja? Käsittääkseni se ei ole keltään pois. Itsekin aloitin ala-asteella
figujen keräyksen.

Mä en tajua, mitä pahaa siinä on jos ala-aste ikäiset todella alkaisivat
massoilla pelaamaan. Itse yllätyin positiivisesti, kun joskus näin fantsussa
kaksi ala-aste ikäistä tyttöä ostamassa Lotrin figuja. En ajatellut
todellakaan, että "voi hitsi... onks täst tulossa joku pikkutyttöjen
harrastus. Iiik!" vaan, että harrastajien piiri laajenee, joka on tosi
positiivista.

Mitä enemmän figuttajia, sen parempi IMO. Tietysti sitten ne yksilöt,
joille voitto on pakkomielle, joille kusetus ja valehtelu pelissä on täysin
normaalia ja erittäin suotavaakin, voisi jättää harrastuken väliin.
Kuitenkaan suurinta osaa on typerää merkata näiden tapausten johdosta,
varsinkin kun suurinosa heistäkin tulee kasvamaan henkisesti ja
tajuamaan ettei se päämäärä sittenkään oikeuta keinoja.

Jos itsekunnioitus sitten kärsii siitä, että harrastaa samaa asiaa
kuin valtavirta, niin voi miettiä missä on vika. Mielessäni se ei ole
markkinoinnissa... Ihan kuin figu-harrastus
raiskattaisiin kun sitä alkaa yhä useampi harrastamaan.

A. A. Milne (Nalle-Puhin luoja) on sanonut mielestäni varsin nappiin
osuvan mietelmän:
"Kolmannen luokan sielu on onnellinen ajatellessaan samoin kuin
enemmistö, toisen luokan sielu on onnellinen ajatellessaan kuin
vähemmistö, ensimmäisen luokan sielu on onnellinen ajatellessaan."
“When you aim for perfection, you discover it’s a moving target.” – George Fischer
Tuhatkauno

Viesti Kirjoittaja Tuhatkauno »

Waaghin Shamaani puhuu kyllä asiaa.

GW:n tulo Helsinkiin laajentanee harrastuskantaa voimakkaasti, se on GW:n yksi johtavia markkinointi-ideoita (Aloittavat ja ei-vielä-kaavoihinsa-kangistuneet harrastajat ovat ne jotka käyttävät rahaa tähän harrastukseen). Kalkkiintuneet Vanhat Parrat ostavat loppujen lopuksi aika vähän tavaraa, ja jos GW vain tekisi heille tavaraa/perustaisi liikkeitä, niin meillä ei olisi ISOA GW:tä, jolla on liikkeitä/jälleenmyyjiä joka paikassa. Tämä tarkoittaisi sitä, että Suomen kokoisessa maassa olisi vain muutamia firmoja, joista voisi tilata figuja, ja pienemmillä paikkakunnilla ei olisi harrastajia/harrastusmahdollisuuksia kovinkaan paljon.

Niin, ja jos maalauksen tasosta ruvetaan puhumaan, niin omasta mielestäni jos figun maalaaja on tyytyväinen ja ylpeä figunsa maalauksesta, on hän löytänyt figuharrastuksesta sen olennaisen. Riippumatta siitä onko figu maalattu juuri oikeiden oppien mukaisesti ja käytetty oikeita värejä ja blendattu oikein jne... Tietenkin, jos väittää "ettei minulla ole enää opittavaa maalauksessa, ja olen MAAILMAN PARAS MAALAAJA", niin huijaa itseään.

Että silleen.
Tuhatkauno
"If Slaanesh is the God/Goddess of Lust, Why Tzeentch has Thousand Sons?"
Cacodemoni

Viesti Kirjoittaja Cacodemoni »

tneva82 kirjoitti:Instore mail order. Tuosta ominaisuudesta olisin valmis vaikka MAKSAMAAN.
Naulan kantaan! Toi tekee GW-shopista parhaan ainakin mun silmissä, ja mielummin mä käyn hakee figuni oikeasta figukaupasta kuin jostain lelukaupasta missä vaahtosammuttimen kokoset pokérotat vipeltää jaloissa.
Mysterous

Viesti Kirjoittaja Mysterous »

Hmmm-m jos tarkalleen ajatellaan oon mäkin ala-asteella (kuutosella) ja innostuin wh:sta josku 8 vuoden iässä ja oon yrittäny saada paria 10 vuotiasta kaveriakin innostumaan pelistä. Ja siinä pelissähän on ikäraja 8+ ja sitten mikä vika meissä ala aste mahd. vähemmistössä on?
Cacodemoni

Viesti Kirjoittaja Cacodemoni »

Mysterous kirjoitti:Hmmm-m jos tarkalleen ajatellaan oon mäkin ala-asteella (kuutosella) ja innostuin wh:sta josku 8 vuoden iässä ja oon yrittäny saada paria 10 vuotiasta kaveriakin innostumaan pelistä. Ja siinä pelissähän on ikäraja 8+ ja sitten mikä vika meissä ala aste mahd. vähemmistössä on?
Se että skideillä ei oo mitään käytöstapoja. Jos oot vaikkapa Fantsussa pelaamassa niin siihen tulee joku polvenkorkunen jolla ei oo etuhampaita kavereittensa kanssa kuolaamaan sun figujen päälle, ja sit joku niistä aina kysyy et "saanks mä kattoo tota ukkelii" ja vaikka sä sanoisit sille "et saa" niin se kumminkin koskee sun figuihin rasvasilla käsillään, ja sitten ku sille sanoo että "et viittis nyt koskee sihen" niin ei se usko ja se yrittää varastaa sun vaivalla maalaaman ukon ja sä otat kiinni sen ja se yrittää rimpuilla pois ja sä lyöt sitä niin se alkaa itkee ja sit Fantsun myyjät tulee ja luulee et sä hakkaat sitä skidiä niin ne heittää sut pihalle ja antaa porttikiellon...
Black scars

Viesti Kirjoittaja Black scars »

Jos haluaa kuulua figueliittiin ja pitää sitä tärkeänä niin pelaa vaikka vain pelkästään metallifiguilla tjms. Kyllä silloin erottuu massasta ja on hyvä olo kun harrastaa figuja muita päheemmin.
Sama ilmiö näkyy larppaamisessa, suuri on pelko siitä ettei vain kuuluisi riviharrastajiin, käydään vain extreme peleissä ja haukutaan perinteistä fantsu/metsä -meininkiä, kyllä on heti parempi harrastaja.

Aika sama miten muut pelaa ja minkä ikäisinä aloittavat, ihmetellä toki saa ja kannattaa, itse aloitin liian myöhään.
*Hu*
Ninnu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ninnu »

Cacodemoni kirjoitti: Se että skideillä ei oo mitään käytöstapoja. Jos oot vaikkapa Fantsussa pelaamassa niin siihen tulee joku polvenkorkunen jolla ei oo etuhampaita kavereittensa kanssa kuolaamaan sun figujen päälle, ja sit joku niistä aina kysyy et "saanks mä kattoo tota ukkelii" ja vaikka sä sanoisit sille "et saa" niin se kumminkin koskee sun figuihin rasvasilla käsillään, ja sitten ku sille sanoo että "et viittis nyt koskee sihen" niin ei se usko ja se yrittää varastaa sun vaivalla maalaaman ukon ja sä otat kiinni sen ja se yrittää rimpuilla pois ja sä lyöt sitä niin se alkaa itkee ja sit Fantsun myyjät tulee ja luulee et sä hakkaat sitä skidiä niin ne heittää sut pihalle ja antaa porttikiellon...
...Ja näinhän aina kaikille käy? Ehkä nyt ei kumminkaan. Mua on kaikki uskonut jos sanon että figuihin ei saa koska (yleensä kyllä joudun lähinnä vakuuttamaan että niihin saa koskea... )
Jag känner en bot
Hon heter Anna. Anna heter hon,
och hon kan banna banna dig så hårt
Hon röjer upp i våran kanal.
Mysterous

Viesti Kirjoittaja Mysterous »

Hmmm... mielestäni sanoin viestissäni että eikös tää peli oo 8+ vuotiaille (ja kehitysvammaiset voi jättää listasta poi?). No on mun mielestäni toikin ihan h****tin inhottavaa jos tuloo tolleen tekee. Ja kyllä se peli ehkä sais olla vähän vanhemmille (ehkä sellanen 10+ eiköhän siinä iässä jota kuinkin olis jonkinlaisia käytöstapoja ja ehkä paras lis kuitenkin 12 tai 13+.
Warped Creme

Viesti Kirjoittaja Warped Creme »

Mysterous kirjoitti:Hmmm... mielestäni sanoin viestissäni että eikös tää peli oo 8+ vuotiaille (ja kehitysvammaiset voi jättää listasta poi?). No on mun mielestäni toikin ihan h****tin inhottavaa jos tuloo tolleen tekee. Ja kyllä se peli ehkä sais olla vähän vanhemmille (ehkä sellanen 10+ eiköhän siinä iässä jota kuinkin olis jonkinlaisia käytöstapoja ja ehkä paras lis kuitenkin 12 tai 13+.

Hmh, eikö ainakin Fantasy Battle (ainakin 5ed) ollut 12+?
It's not the beard on the outside that counts, it's the beard on the inside - Action Hank
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleiset miniatyyrikeskustelut”