Skirmisherit closiksessa
Skirmisherit closiksessa
Kun skirmisherit muodostuvat closiksessa "equally wide" formationiin, tarkoittaako tämä sitä, että he tuovat mahdollisimman monta modelia close combattiin (ie. niin monta kuin base contactiin mahtuu), vai jotenkin muuten? Viiden levyiseen perusmiesblokkiin saa neljä dryadia closikseen, tai viisi wardanceria, jne?
Ostetaan Tomb Kings sekä Eldar -figuja. Laita YV:tä.
- Lighthammer
- Peliporukkavalvoja
Mistä tuo "equally wide formation" löytyy?
Minun kirjassani ainakin lukee, että lyömään tulee niin monta skirmaajaa kuin mitä on chargematkan kantamalla. Kun base-to-base-kontaktiin on tuotu maksimi määrä figuja, aletaan muodostaa ränkkejä. Mikäli kantamalla on vähemmän kuin maksimimäärä lyömään mahtuvia figuureja, tulee eturiviin vain kantamalla olevat figut.
Minun kirjassani ainakin lukee, että lyömään tulee niin monta skirmaajaa kuin mitä on chargematkan kantamalla. Kun base-to-base-kontaktiin on tuotu maksimi määrä figuja, aletaan muodostaa ränkkejä. Mikäli kantamalla on vähemmän kuin maksimimäärä lyömään mahtuvia figuureja, tulee eturiviin vain kantamalla olevat figut.
Set fire to the family tree.
-
Sotatonttu
Jos skirmishereihin chargetetaan, niin tuodaan combattiin (base-to-base contactiin) niin monta figua kuin mahtuu. Tässä täytyy muistaa huomioida myös corner to corner fighting.
Eli jos kyseessä on normaali 5 miehen leveä yksikkö, joka hyökkää skirmishereiden kimppuun (skirmishereillä myös normaalikokoiset baset) skirmishereiden front rankkiin tulee 7 nappia.
Eli jos kyseessä on normaali 5 miehen leveä yksikkö, joka hyökkää skirmishereiden kimppuun (skirmishereillä myös normaalikokoiset baset) skirmishereiden front rankkiin tulee 7 nappia.
Päteekö tämä myös beast herdeihin?. Alkoi joskus ihmetyttämään, kun chargesin herdilläni todella leveään yksikköön lähietäisyydeltä, enkä sitten kuulemma saanut muodostaa rankkeja, joista herdi saisi combat resoa, kun on tuotava maksimi määrä modeleita closikseen. En ainakaan äkkivilkaisulla huomannut korjausta tähän raider special ruleissa.
"Chaos is the only true answer"
Paitsi jos 5 miehen yksikkö chargeaa niin että osuvat keskelle kirmaavan modelin basea. Ei sitä liikuteta silloin niin että tulee maksimit corner-to-corneriin.Sotatonttu kirjoitti: Eli jos kyseessä on normaali 5 miehen leveä yksikkö, joka hyökkää skirmishereiden kimppuun (skirmishereillä myös normaalikokoiset baset) skirmishereiden front rankkiin tulee 7 nappia.
Chargeajan täytyy tuoda mahdollisimman monta omaa modelia b2b kontaktiin. Et siis voi "klipata" skirmaajaa siten, että se koskisi vain kahta omaa nappulaasi (olettaen siis että baset ovat samankokoiset).
Hyvä yritys, mutta kovat skirmaajat on vaan ikäviä
This world is not so vast that it could conceal the bones of my enemies. Instead I will pile them so high even their gods weep at the sight.
- Lord Assassin Morghoul
- Lord Assassin Morghoul
Täh?Tom_Gore kirjoitti:Chargeajan täytyy tuoda mahdollisimman monta omaa modelia b2b kontaktiin. Et siis voi "klipata" skirmaajaa siten, että se koskisi vain kahta omaa nappulaasi (olettaen siis että baset ovat samankokoiset).
Tottakai voi rynnäköidä niin että vain kaksi omaa modelia on yhden vastustajan skirjmaajan kanssa kontaktissa, sen sijaan että rynnäkössä joutuisi kolme omaa modelia kontaktiin corner2cornerin myötä. Tuothan sinä silti maximi määrät omaa poppootasi combattiin, vastustaja sen sijaan saa mahdutettua yhden modelin vähemmän.
- Amazing Slug
Oletan että skirmishereitä on suurempi määrä kuin blokin frontagen leveys corner2corner mukaanlaskettuna. Tällöin yllämainitsemallani tavalla vastustaja saa yhden modelin vähemmän combattiin ja itse saat maximoitua omat hyökkäyksesi.Amazing Slug kirjoitti:Mitä oikein höpiset? Jos voit saada 3 miestä tappelemaan sinä myös tuot ne kolme mistä tappelemaan, piste.Wompatti kirjoitti:Tuothan sinä silti maximi määrät omaa poppootasi combattiin, vastustaja sen sijaan saa mahdutettua yhden modelin vähemmän.
Note: Itsehän pelaan welffeillä eli minä se tuosta kärsin, tarkoitus ei siis ole itse harrastaa tuollaista "klippailua".
tosin voisi myös sanoa, että silloin chargatessa maksimoit kontaktiin pääsevät modelit sen ensimmäisen kanssa, jonka jälkeen muut skirmaajat liikkuvat kontaktiin.Wompatti kirjoitti:Oletan että skirmishereitä on suurempi määrä kuin blokin frontagen leveys corner2corner mukaanlaskettuna. Tällöin yllämainitsemallani tavalla vastustaja saa yhden modelin vähemmän combattiin ja itse saat maximoitua omat hyökkäyksesi.Amazing Slug kirjoitti:Mitä oikein höpiset? Jos voit saada 3 miestä tappelemaan sinä myös tuot ne kolme mistä tappelemaan, piste.Wompatti kirjoitti:Tuothan sinä silti maximi määrät omaa poppootasi combattiin, vastustaja sen sijaan saa mahdutettua yhden modelin vähemmän.
Note: Itsehän pelaan welffeillä eli minä se tuosta kärsin, tarkoitus ei siis ole itse harrastaa tuollaista "klippailua".
En tullutkaan ajatelleeksi tuota. Eli siis maksimoin omat modelini sen ainoan vastustajan skirmaajan suhteen johon osun. Kiitokset korjauksesta,jamopower kirjoitti:tosin voisi myös sanoa, että silloin chargatessa maksimoit kontaktiin pääsevät modelit sen ensimmäisen kanssa, jonka jälkeen muut skirmaajat liikkuvat kontaktiin.Wompatti kirjoitti:Oletan että skirmishereitä on suurempi määrä kuin blokin frontagen leveys corner2corner mukaanlaskettuna. Tällöin yllämainitsemallani tavalla vastustaja saa yhden modelin vähemmän combattiin ja itse saat maximoitua omat hyökkäyksesi.Amazing Slug kirjoitti:Mitä oikein höpiset? Jos voit saada 3 miestä tappelemaan sinä myös tuot ne kolme mistä tappelemaan, piste.Wompatti kirjoitti:Tuothan sinä silti maximi määrät omaa poppootasi combattiin, vastustaja sen sijaan saa mahdutettua yhden modelin vähemmän.
parempi vain näin.
- Amazing Slug
Onko tälle jotain perusteitakin? En löydä sääntökirjasta mitään muuta kuin kehotuksen maksimoida omat äijät. Ei sanota mitään maksimoisesta jonkun tietyn modelin suhteen.jamopower kirjoitti: tosin voisi myös sanoa, että silloin chargatessa maksimoit kontaktiin pääsevät modelit sen ensimmäisen kanssa, jonka jälkeen muut skirmaajat liikkuvat kontaktiin.
-
Sotatonttu
Sääntökirjassa kohdassa skirmisherit on tästä maininta. Eli sivulla s.116 CLOSE COMBAT osion neljäs kappale. Ilmeisesti viittaus
tarkoittaa tuota saman osion toista kappaletta, jossa sanotaan:--form up following the rules explained above--
Tosin asiasta on hieman epäselvästi esitetty, varsinkin kun esimerkkikuvassakaan ei tuoda maksimi määrää örkeistä lyömään (Enemy charging skirmishers -kuva). Minä ainakin tulkitsisin tämän silti, että skirmishereitä tuodaan aina maksimi määrä base contactiin.When the maximum number of models has been brought into base-to-base contact with the side charged (including models fighting corner-to-corner)--