Lahmiasta kajahtaa
- Skrixqueek
- Peliporukkavalvoja
Lahmiasta kajahtaa
Lahmian Lady 755
+Zombie Dragon
+Seduction
+Quickblood
+3rd lvl
+spell familiar
+sword of might
Necromancer 125
+2nd lvl
+book of arkhan
Core:
5 Dire wolves 50
5 Dire wolves 50
5 Dire wolves 50
5 Dire wolves 50
5 Ghouls 40
20 Skeletons 175
+musician
+standard
7 Black knights 169
+standard
+musician
10 Black Knights 279
+standard
+musician
+war banner
4 Fell bats 80
Rare:
Banshee 90
DoW Cannon 85
=1998 pts.
kommenttia. Toimiiko? lohmu liika kallis?
+Zombie Dragon
+Seduction
+Quickblood
+3rd lvl
+spell familiar
+sword of might
Necromancer 125
+2nd lvl
+book of arkhan
Core:
5 Dire wolves 50
5 Dire wolves 50
5 Dire wolves 50
5 Dire wolves 50
5 Ghouls 40
20 Skeletons 175
+musician
+standard
7 Black knights 169
+standard
+musician
10 Black Knights 279
+standard
+musician
+war banner
4 Fell bats 80
Rare:
Banshee 90
DoW Cannon 85
=1998 pts.
kommenttia. Toimiiko? lohmu liika kallis?
Viimeksi muokannut Skrixqueek, Su 05.02.2006 12:38. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
-
The Chosen of Waagh
Hyvä ihme, kenussa kiinni yli kolmasosa listan pisteistä! Zombie dragon hiivattiin, tilalle perusmokuja. Kahdella hahmolla ei vaan pärjää 2K peleissä, joten revi pisteet yhteen lisähahmoon. Ja mitä silmäni näkevätkään, 16 Graveguardin yksikkö? Pienennä sitä, ja ota halbertit pois. Pienennä myös knithejä, ja käytä pisteet uusiin blokkeihin ja charruihin.
Anna sielusi pimeydelle, koska pimeys sinua lopussa kuitenkin odottaa
- Skrixqueek
- Peliporukkavalvoja
eli tällä listalla ei teoriassa pärjää?
jospa guardin puolittaisi? toimisiko se niin paremmin? ja S5 jalkaväki on minusta melko kovansorttista kamaa (järjestää kuuden miehen frontagen, tulee ikävästi lämää, eikö?). tosin ei skavejen kanssa ole henk. koht kokemusta kovanluokan jalkaväestä kuin nurjalla puolella kenttää, mutta kummiskin...
millä suojaisi tuon lohikäärmeleidin (ei millään tekisi mieli luopua). Typeryyskruunullako? wardithan ei kumuloidu, joten se on typeryyskruunu tai tuo 5+ nopsaveri vardi.
loharilla olisi tarkoitus lennähtää ekalla vuorolla keskelle vastustajan sotakoneita, säikäyttää ne helvettiin ja popsia sitten vihollisen rearit pois. lepakot ja kummitustäti hoitaa yksinäiset velhot ja tykistön alta.
summonhorde ei ole mielessä, enneminkin toisenlainen, lujasti lyövä puoli epäkuolleista (niin-niin, lahmiinat ei ole mättäväisimpiä wamppeja, mutta jos vaikka jonkun HC bretin saa kamujaan nuijimaan, niin...)
asennelista, totta, mutta saisiko siitä toimivan sellaisen?
jospa guardin puolittaisi? toimisiko se niin paremmin? ja S5 jalkaväki on minusta melko kovansorttista kamaa (järjestää kuuden miehen frontagen, tulee ikävästi lämää, eikö?). tosin ei skavejen kanssa ole henk. koht kokemusta kovanluokan jalkaväestä kuin nurjalla puolella kenttää, mutta kummiskin...
millä suojaisi tuon lohikäärmeleidin (ei millään tekisi mieli luopua). Typeryyskruunullako? wardithan ei kumuloidu, joten se on typeryyskruunu tai tuo 5+ nopsaveri vardi.
loharilla olisi tarkoitus lennähtää ekalla vuorolla keskelle vastustajan sotakoneita, säikäyttää ne helvettiin ja popsia sitten vihollisen rearit pois. lepakot ja kummitustäti hoitaa yksinäiset velhot ja tykistön alta.
summonhorde ei ole mielessä, enneminkin toisenlainen, lujasti lyövä puoli epäkuolleista (niin-niin, lahmiinat ei ole mättäväisimpiä wamppeja, mutta jos vaikka jonkun HC bretin saa kamujaan nuijimaan, niin...)
asennelista, totta, mutta saisiko siitä toimivan sellaisen?
The Chosen of Waagh kirjoitti:Hyvä ihme, kenussa kiinni yli kolmasosa listan pisteistä! Zombie dragon hiivattiin, tilalle perusmokuja.
Eikös sitten liskoilla, Tzeentchillä etc.
Olet väärässä. Ei minun Tzeentchilläkään aina ole enempää kuin 2 hahmoa. Hyvin tuppaa pärjäämään, myöskin Witch-Kingin Blood dragon lord on dragon + necromancer tuntuu pärjäävän ihan kivasti. Kaverini liskoillakaan ole kuin slanni ja scar veteraani. Muistaakseni Black Scarsin delffeilläkään ei ainakaan aina ole ollut enempää kuin 2. Sitä paitsi hahmo paikat täynnä.Kahdella hahmolla ei vaan pärjää 2K peleissä, joten revi pisteet yhteen lisähahmoon.
Hautakaarti kokonaan pois. Knighteja sitten yksi lisää mieluiten. Minulla ainakin 10 yksiköt tai 5-6 toimivat paremmin kuin jotkin epämääräiset joista tarvii yksi ainoastaan ampua pois jotta menee rankki.Ja mitä silmäni näkevätkään, 16 Graveguardin yksikkö? Pienennä sitä, ja ota halbertit pois. Pienennä myös knithejä, ja käytä pisteet uusiin blokkeihin ja charruihin
Kyllä tuolla listalla voi pärjätä sekä teoriassa että käytännössä. Pitää vain osata pelata kohtalaisesti. Kuitenkin ottaisin pois kaikki paitsi yhden jalkaväki blokin koska ne eivät ensimmäisen vuoron jälkeen paljoa marssi niin ei kannata pitää puolta armeijaa reservissä seitsemännelle vuorolle asti.
Coreen lisää susia, sekä kenties 1-2 ghouli yksikköä. Sitten toinen 10 yksikkö ritareita. Necromancerille kirja ja jos mahdollista niin vielä yksi 5 unbarded yksikkö ritareita.
- Skrixqueek
- Peliporukkavalvoja
- Sir_Jarkko
Vastahan sinulla oli tekeillä petoarmeija? No let's hävöluuk:
Sotasuunnitelmasi sukkaa. Kun liihottelet loharilla popsimaan vastustajan velhoja ja sotakoneita sinut saarretaan melko hyvin (tiedän, terror, mutta silti) ja oma armeijasi löntystää kaukana takanapäin kun sinut rei'itetään hitaasti mutta varmasti.
Minulle ei ole oikein vieläkään valjennut lurkkien muusikon idea, voisiko joku syventää sen filosofian niille?
Lnihdit toimii parhaiten 5 ryhmissä, plus se että niihin liittyy satunnainen heppaloordi. Saisit muuten paljon pätevämmän Ladyn jos viskaisit sen painajaisen selkään, ja tiputtaisit vaikka ladyn kreivittäreksi, sekin ajaa asiansa.
ghouleja: pitää tuholaiset poissa puutarhoista (scoutit poissa metsistä) ja mukavia itsemurhaiskuja harrastaen. Niillä on myös harvinaisen mukava iskeä vastustajaa flänkkiin kun mokomat omaavat vielä myrkyn.
KYMMENEN RITARIA!? Herranjestas, mitä hemmettiä sinä meinasit kymmenellä ritarilla tehdä, vai tarkoitatko nyt Grave Guardeja? Jos et, niin meinasit varmaan ränkätä ne? *repesputosrappusetalaslöipäänsätosimieheen*
Ei tässä mitään kummaisempaa, mutta nosta nyt noita hahmojen määrää. Onhan se lohari mukavan juusto, mutta Ladyssaä ratsuineen on kiinni nyt yksi Lord ja kaksi heroa. Hommaa itsellesi lipunkantaja koska se on todella, siis TODELLA hyödyllinen, lisäksi saat halpishintaan vielä jostakin ryhmästä esmes terroria aiheuttavan, eikä hintaa lydy edes niin paljoa kuin loharilla.
Spirit Hostit tuppaavat olemaan melko miellyttävä yksikkö, aiheuttaa päänvaivaa vastustaja ampumislle (mikäli kyseessä ei ole Skavenien armeija) ja saat kätkettyä sen naisparan niiden taakse, olettaen että hän nököttää turvallisesti kahdella jalalla.
Sotasuunnitelmasi sukkaa. Kun liihottelet loharilla popsimaan vastustajan velhoja ja sotakoneita sinut saarretaan melko hyvin (tiedän, terror, mutta silti) ja oma armeijasi löntystää kaukana takanapäin kun sinut rei'itetään hitaasti mutta varmasti.
Minulle ei ole oikein vieläkään valjennut lurkkien muusikon idea, voisiko joku syventää sen filosofian niille?
Lnihdit toimii parhaiten 5 ryhmissä, plus se että niihin liittyy satunnainen heppaloordi. Saisit muuten paljon pätevämmän Ladyn jos viskaisit sen painajaisen selkään, ja tiputtaisit vaikka ladyn kreivittäreksi, sekin ajaa asiansa.
ghouleja: pitää tuholaiset poissa puutarhoista (scoutit poissa metsistä) ja mukavia itsemurhaiskuja harrastaen. Niillä on myös harvinaisen mukava iskeä vastustajaa flänkkiin kun mokomat omaavat vielä myrkyn.
KYMMENEN RITARIA!? Herranjestas, mitä hemmettiä sinä meinasit kymmenellä ritarilla tehdä, vai tarkoitatko nyt Grave Guardeja? Jos et, niin meinasit varmaan ränkätä ne? *repesputosrappusetalaslöipäänsätosimieheen*
Ei tässä mitään kummaisempaa, mutta nosta nyt noita hahmojen määrää. Onhan se lohari mukavan juusto, mutta Ladyssaä ratsuineen on kiinni nyt yksi Lord ja kaksi heroa. Hommaa itsellesi lipunkantaja koska se on todella, siis TODELLA hyödyllinen, lisäksi saat halpishintaan vielä jostakin ryhmästä esmes terroria aiheuttavan, eikä hintaa lydy edes niin paljoa kuin loharilla.
Spirit Hostit tuppaavat olemaan melko miellyttävä yksikkö, aiheuttaa päänvaivaa vastustaja ampumislle (mikäli kyseessä ei ole Skavenien armeija) ja saat kätkettyä sen naisparan niiden taakse, olettaen että hän nököttää turvallisesti kahdella jalalla.
"From the blizzards under northern sky I hail!"
Tasapelit?Monomi kirjoitti: Minulle ei ole oikein vieläkään valjennut lurkkien muusikon idea, voisiko joku syventää sen filosofian niille?
Oletan että puhut black knighteista. Oletan myös että et oikeasti ymmärrä mistä puhut.Lnihdit toimii parhaiten 5 ryhmissä, plus se että niihin liittyy satunnainen heppaloordi. Saisit muuten paljon pätevämmän Ladyn jos viskaisit sen painajaisen selkään, ja tiputtaisit vaikka ladyn kreivittäreksi, sekin ajaa asiansa.
Spirit hostit eivät aiheuttaisi edes hetkellistä päänsärkyä yhdellekkään oikealle armeijalle. Sitä paitsi miksi Vampyyri lordin kaltainen combat monsteri pitäisi piilottaa spirit hostien taakse. Yhtä järkevää kuin Lohikäärmeen deployaaminen metsään...ghouleja: pitää tuholaiset poissa puutarhoista (scoutit poissa metsistä) ja mukavia itsemurhaiskuja harrastaen. Niillä on myös harvinaisen mukava iskeä vastustajaa flänkkiin kun mokomat omaavat vielä myrkyn.
Niin en tiedä mitä peliä sinä pelaat, mutta minulla oli 2x10 black knightia Tampereen turnauksen voittaja listassa. Hyvin toimivat. Myöskin useat muut VC pelaajat käyttävät näitä 10 yksiköissä.KYMMENEN RITARIA!? Herranjestas, mitä hemmettiä sinä meinasit kymmenellä ritarilla tehdä, vai tarkoitatko nyt Grave Guardeja? Jos et, niin meinasit varmaan ränkätä ne? *repesputosrappusetalaslöipäänsätosimieheen*
ööh. En tiedä miksi, mutta pidän sinua tyhmänä. Hahmojen määrä on ensinnäkin aivan riittävä, sillä ei ole mitään väliä montako slottia siinä lordissa on kiinni.Ei tässä mitään kummaisempaa, mutta nosta nyt noita hahmojen määrää. Onhan se lohari mukavan juusto, mutta Ladyssaä ratsuineen on kiinni nyt yksi Lord ja kaksi heroa. Hommaa itsellesi lipunkantaja koska se on todella, siis TODELLA hyödyllinen, lisäksi saat halpishintaan vielä jostakin ryhmästä esmes terroria aiheuttavan, eikä hintaa lydy edes niin paljoa kuin loharilla.
Perusteleppa minulle myös miksi ihmeessä lipunkantaja olisi todella hyödyllinen saati sitten ylihintainen Terror sen arvoista? Niin ei minustakaan löydy yhtään järkisyytä olla ottamatta necroa sen tilalle. Hintaa tosin ei taatusti löydy yhtä paljoa kuin lohikäärmeeltä, mutta ei löydy tehoakaan.
Spirit Hostit tuppaavat olemaan melko miellyttävä yksikkö, aiheuttaa päänvaivaa vastustaja ampumislle (mikäli kyseessä ei ole Skavenien armeija) ja saat kätkettyä sen naisparan niiden taakse, olettaen että hän nököttää turvallisesti kahdella jalalla
Sitten muuta sanottavaa listasta niin, ota yksi 20 jalkamiehen blokki noi kymmenen yksiköt ovat turhia koska et ehdi summonnaamaan niitä täyteen. Lisää myöskin Black Knighteille musicantit, ja ota toiselle yksikölle war banner.
Dow kanuunan tiputtaminen olisi myöskin hyvä ajatus, koska armeija on nykyisellään niin liikkuva ettei aikaa/kiinnostusta sen suojaamiseen saati sitten tarpeeseen löydy. Tämän jälkeen lista alkaa näyttää pelattavalta, tuli vastaan kuka tahansa. Tosin min/maxattua power play listaa vastaan tulee ongelmia hieman, mutta kyllä niistä useimmiten selviää jollei vastustaja oikeasti osaa.
Niin ja jos jää pisteitä ota ihmeessä ghouleja. Kyseiset sankarit juoksivat Dolmotin minotaureista läpi erittäin pitkän taistelun jälkeen.
- Sir_Jarkko
Katos mokomaa, unohdin tuon tisiseikan. Kiitos valaistuksesta/muistutuksesta.Tasapelit?
Niin tietysti, tuosta nykyisestä listauksesta minä hlö.koht. sain melko selvän käsityksen että nyt puhutaan yhdestä nihtiryhmästä. Ja kyllä, puhuin Black knighteistä, olen vain harvinaisen huono viilaamaan pilkkua alku/myöhäisillasta. Tässä olisi sitten pitänyt mainita Bretit ettei Hra. Moonsinger olisi käynyt halkomaan hiuksia. Ilman Lance mahdollisuutta ränkätyt nihdt ovat melkoista itsemurhaa, ja ovat ne kyllä lancessakin jos tykillä sopivasti mäjähtää.Oletan että puhut black knighteista etc etc...
Kyllähän tuolla määrällä pärjää, mutta nyt en ole huomannut edes pakollista Serlan toimitusjohtajaakaan (=rullakuski).Höpinää characterien määrästä
Mielelläni. Se terroria aiheuttava lippu oli vain yksi esimerkki, ja sekin oletettavasti suht huono, mutta perusideahan lipussa epäkuolleilla on, että se nipistää hävitystä tappelusta sen yhden ylimääräisen haavan, häviät lurkeilla matsin kahdella jolloin pitäisi murentua kaksi lurkkia, lippu löytyy 5" päästä joten tippuupi pois vain yksi lurkki. Tosin Hra. Moonsinger voi ottaa huomioon ettei minulla pelipöydällistä kokemusta ole, vain se mitä olen jaksanut katsella VC:n armeijakirjasta joten voin löpistä läpiä päähäni.Perusteleppa minulle myös miksi ihmeessä lipunkantaja olisi todella hyödyllinen
Taas näyte siitä miten loistava olen ertomaan esimerkkejä. Olen seurannut, tosin vierestä, VC vastaan DE pelin jossa Spirit Hostit pelastivat yhden yksikön lurkkeja+rullakuskin ja Black Knight jyrän Delffien multiammusjousipyssyltä, tosin metsän vieressä hillunut Blood Dragon loordi kärmeksellä otti mukavasti näidenkin edestä osumaa...Sitä paitsi miksi Vampyyri lordin kaltainen combat monsteri pitäisi piilottaa spirit hostien taakse
Jos vielä jotain väittelemisen aihetta löytyy, toivoisin että se tehtäisiin YV:nä vaikka sitten miten hyviä nälvimiskeinoja keksittäisiin tai porsaanreikiä toisen selostuksessa huomattaisiin ja haluttaisiin esitellä julkisesti omia väittelytaitojaan. Ja huomautan: pelikokemusta vampeilla minulla ei ole...
Eivät Rankatut nihdit ole itsemurhaa, 10 Black knightin yksiköt toimivat oikeasti. Minä perustan väitteeni pelikokemukseen, jota sinulla ei omien sanojesi mukaan ole joten et voi oikein kumotakkaan väitettä.Monomi kirjoitti:Niin tietysti, tuosta nykyisestä listauksesta minä hlö.koht. sain melko selvän käsityksen että nyt puhutaan yhdestä nihtiryhmästä. Ja kyllä, puhuin Black knighteistä, olen vain harvinaisen huono viilaamaan pilkkua alku/myöhäisillasta. Tässä olisi sitten pitänyt mainita Bretit ettei Hra. Moonsinger olisi käynyt halkomaan hiuksia. Ilman Lance mahdollisuutta ränkätyt nihdt ovat melkoista itsemurhaa, ja ovat ne kyllä lancessakin jos tykillä sopivasti mäjähtää.Oletan että puhut black knighteista etc etc...
Herranjestas mikä ihmeen pakollinen rullakuski? Ei minulla ollut tampereella ensimmäistäkään rullaa, itseasiassa vain 3 dispel dicea. Ei myöskään kaverini wood elffeissä ole yleensä yhtään dispelliä. Sijatkin olivat vain 1. ja 2. muutenkin ne wood elffit ovat yleensä aika korkealla. (Toisin kuin Strigoi jolla ei voi pelata komppi turneissa.Kyllähän tuolla määrällä pärjää, mutta nyt en ole huomannut edes pakollista Serlan toimitusjohtajaakaan (=rullakuski).Höpinää characterien määrästä
Se necromanceri kuitenkin summonnaa 3 kertaa enemmän tilalle kuin lippumies pelastaa elikkä ei oikein kannata. + että ne taikaliput eivät ole oikeasti hyviä.Mielelläni. Se terroria aiheuttava lippu oli vain yksi esimerkki, ja sekin oletettavasti suht huono, mutta perusideahan lipussa epäkuolleilla on, että se nipistää hävitystä tappelusta sen yhden ylimääräisen haavan, häviät lurkeilla matsin kahdella jolloin pitäisi murentua kaksi lurkkia, lippu löytyy 5" päästä joten tippuupi pois vain yksi lurkki. Tosin Hra. Moonsinger voi ottaa huomioon ettei minulla pelipöydällistä kokemusta ole, vain se mitä olen jaksanut katsella VC:n armeijakirjasta joten voin löpistä läpiä päähäni.Perusteleppa minulle myös miksi ihmeessä lipunkantaja olisi todella hyödyllinen
Huoh, Repeater Crossbowit eivät kuitenkaan ole muuta kuin S3 jousia... ...ei niillä oikeasti tee muuta kuin kutittele tommoisia yksiköitä. Oikea oppisesti niillä ei yleensä ammuttaisi edes tuommoisia kohteita. Joten niiden suojaaminen on enemmän tai vähemmän irrelevanttia. Sitten taas kun aletaan ampumaan oikeasti niin hostitkin tuppaavat ottaa hittiä. Niin kääpiöistä, Tomb kingeistä, kuin kaiken maailman heavy magioista etc.Taas näyte siitä miten loistava olen ertomaan esimerkkejä. Olen seurannut, tosin vierestä, VC vastaan DE pelin jossa Spirit Hostit pelastivat yhden yksikön lurkkeja+rullakuskin ja Black Knight jyrän Delffien multiammusjousipyssyltä, tosin metsän vieressä hillunut Blood Dragon loordi kärmeksellä otti mukavasti näidenkin edestä osumaa...Sitä paitsi miksi Vampyyri lordin kaltainen combat monsteri pitäisi piilottaa spirit hostien taakse
Kyllä löytyi väittelemisen aihetta, mutta minusta tämä väittely on hyvä käydä tässä topicissa koska se auttaa armeijalistan laittajaa huomattavasti.Jos vielä jotain väittelemisen aihetta löytyy, toivoisin että se tehtäisiin YV:nä vaikka sitten miten hyviä nälvimiskeinoja keksittäisiin tai porsaanreikiä toisen selostuksessa huomattaisiin ja haluttaisiin esitellä julkisesti omia väittelytaitojaan. Ja huomautan: pelikokemusta vampeilla minulla ei ole.
- Sir_Jarkko
Tuli varmaan epäselvästi mainittua, mutta tarkoitin kylläkin Boltrhoweria, joten voimma syyttää epäselvyyksiäni.Huoh, Repeater Crossbowit eivät kuitenkaan ole muuta kuin S3 jousia...
Ottaen huomioon että ko. listassa on vain kaksi veljoa (tosin molemmat ovat sitten suht hyviä loihtijoita) mutta magia jää huonoksi, lisäksi kyseessä ei tule olemaan summonhordea joten lipunheiluttelija tulisi olemaan ihan mukava lisä.Se necromanceri kuitenkin summonnaa 3 kertaa enemmän tilalle kuin lippumies pelastaa
Luovutan tässä vaiheessa jupinat nihdeistä ja hahmoista, sillä rottapopulaassa saa suht hyvin kaikki character slotit täyteen ilman hirmuista lisähintaa, lisäksi Cavarly baseja rotilla löytyy vain Weapon teamien ja Jezzailien muodossa joten nihdeistä ei sen kummemmin kokemusta löydy. Kummiskin vastustajalla löytyy magiapuolustusta 3-7 + rullat niin en näkisi edes yhtä necroa plussana joka toisi magiapuolustukseen sen yhden kriittisen d-nopan ja mahdolliset rullat.
- Skrixqueek
- Peliporukkavalvoja