"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Kuinka paljon heavy support liikkuu?

Aloittelijoille ja vasta-alkajille tarkoitettu palsta, jossa uskaltaa kysyä vähän yksinkertaisempiakin asioita pelistä ja pelaamaan ryhtymisestä ilman tönimistä. Kokeneet vastaavat.
Lumppu
Viesti:

Kuinka paljon heavy support liikkuu?

Viesti Kirjoittaja Lumppu »

Tere

Niin kuinka kauas heavy support liikkuu..?lasketaanko jotkut(esim killa kan jne) tankiksi?koska tankit liikkuu 12" minusta se o pikkuse liian pitkä matka killalle tai muillekkaan heavy supporteille.miten on..?
"Entä mitä syötte aamupalaksi? Minkäväriset kalsarit teillä on?" - Matti Niemelä.
Blood for the blood God! Skulls for the skull throne! Milk for the Khorne flakes!
Iceman
Viesti:

Re: Kuinka paljon heavy support liikkuu?

Viesti Kirjoittaja Iceman »

Gretchin kirjoitti:Tere

Niin kuinka kauas heavy support liikkuu..?lasketaanko jotkut(esim killa kan jne) tankiksi?koska tankit liikkuu 12" minusta se o pikkuse liian pitkä matka killalle tai muillekkaan heavy supporteille.miten on..?
Yksiköiden liikuttaminen on kuvattu varsin selvästi sääntökirjassa. Sivulainaukset jätän väliin, koska kirja kotona ja itse olen vielä töissä.

Esimerkkinä kerrottakoon, että jalkaväki liikkuu 0"-6" vuorossa Movement Phasellä ja osalla yksiköitä on erikoissääntönsä, minkä avulla ne voivat liikkua muillakin Phaseillä. Lisäksi Assault Phasellä voi liikkua tietyin perusedellytyksin.
"I reject your reality and substitute my own!"
Adam Savage
Samsson
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Samsson »

Autetaan sen verran lisää että Killa Kan on walker, eli kävelevä ajoneuvo, joka liikkuu kuin jalkaväki. Sääntökirja kouraan vaan, niin kyllä selviää.
maxxon
Viesti:

Viesti Kirjoittaja maxxon »

Organisaatioslotti (HQ/Elite/Troops/Fast/Heavy) vaikuttaa ainoastaan siihen, miten kasaat armeijasi ennen peliä (sisältäen deployment -vaiheen, eli ukkojen latomisen pöydälle).

Yksikkötyyppi (jalkaväki, tankki, mikälie...) määrää, miten se käyttäytyy pelin aikana.

Yksikkötyypit löytyy yllättäen codexista.
//Mx
Tanara

Viesti Kirjoittaja Tanara »

Yleensäkään en ymmärrä miksi täällä pitää kysellä asioita jos ei porukastaan kukaan omista sääntökirjaa, codexia, eikä ole moisia koskaan lukenut.

Näinkö onko ?
maxxon
Viesti:

Viesti Kirjoittaja maxxon »

Tanara kirjoitti:Yleensäkään en ymmärrä miksi täällä pitää kysellä asioita jos ei porukastaan kukaan omista sääntökirjaa, codexia, eikä ole moisia koskaan lukenut.
  • 1) Harrastajat ovat nuorentuneet sitten kultaisten aikojen, ja 12-vuotiaalle riittävä englannin kielen taito ei olekaan itsestäänselvyys
  • 2) Ihmiset ovat laiskistuneet ja odottavat kaiken valmiina pöytään
  • 3) All of the above
//Mx
Half-breed

Viesti Kirjoittaja Half-breed »

4. Rahat on käytettävä heti hienoihin figuihin, jolloin ei jää varaa ostaa sääntökijaa ja/tai codexia.
2014 bänniä jo yhteensä ~3,5 kuukautta. Yrittäkää pistää paremmaksi.
Lumppu
Viesti:

olen 12 vuotias kyllä Juu mutta englanti on 10.. :D
"Entä mitä syötte aamupalaksi? Minkäväriset kalsarit teillä on?" - Matti Niemelä.
Blood for the blood God! Skulls for the skull throne! Milk for the Khorne flakes!
janojussi

Viesti Kirjoittaja janojussi »

Gretchin kirjoitti:olen 12 vuotias kyllä Juu mutta englanti on 10.. :D
mutta ei se sitä tarkoita että sitä osaisi käyttää (ruskean kielen ritari kunta).
40K Kaaos deemonit lista 1500pts W=3 D=1 L=0
40K Tonnipojat "2 prinssiä+Oblit" lista 1000-1750pts W=9 D=3 L=4
40K Necronit 1500pts W=2 D=1 L=1
Garoth
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Garoth »

Silloin sinulla on ihan hyvät edellytykset saada selvää sääntökirjasta ja codexeista. Kaikki ei varmasti aukea heti, mutta perusteet pitäisi kyllä saada selvitettyä, ei nuo GW:n sääntöopukset mitään kauhean vaikeaa englantia ole (kielellisesti siis, sääntöteknisesti niitä epäselvyyksiä kyllä löytyy).
Lumppu
Viesti:

ite oon 16 ja en ymärrä englannista h**********......
Samsson
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Samsson »

Gretchin kirjoitti:ite oon 16 ja en ymärrä englannista h**********......
Mitäh? Päivässä vanhenit 4 vuotta?
Lumppu
Viesti:

(muistutan et tää on jaettu käyttäjä) (sori jos tulee sekaanuksia) (pitäskö pistää texsitien perään joku nimimerkki??) (vaik peikko tai jotain yms...)
Viimeksi muokannut Lumppu, Ke 08.02.2006 18:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Feeno

Viesti Kirjoittaja Feeno »

Samsson ehti ensin :( Jakautunut persoona Gretchinillä?

Aloitin figuttamisen noin puolitoista vuotta sitten ja olen nyt 14 vuotta, enkä ole kertaakaan edes fluffia lukiessa joutunut käyttämään sanakirjaa. Ei niitä aivan jokaista sanaa tarvitse ymmärtää, kunhan tajuaa kokonaisuuden.
Gretchin kirjoitti:(muistutan et tää on jaettu käyttäjä) (sori jos tulee sekaanuksia) (pitäskö pistää texsitien perään joku nimimerkki??)
Eikö olisi vain helpompaa tehdä eri nimimerkki molemmille? Ei se mitään maksa.
Viimeksi muokannut Feeno, Ke 08.02.2006 18:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
91,35665%:lla foorumikäyttäjistä on typerä kiertosigi. Jos kuulut niihin loppuihin 8,64335%:iin niin voisit syödä vaikka pääsi.
Lumppu
Viesti:

siis tarkoitan että tää on mun kamun käyttäjä mut me ollaan jaettu se keskenämme=) muuten en ois saanu sitä itel toimimaan
Lumppu
Viesti:

mull ei oo sähköpostiosoitetta=( se täs tuottaakin ongelmia... toimii se näinkin vaik tuottaahan se sekaanuksia (mä alan käyttää nimi merkiiä: peikko)
Samuli.H

Viesti Kirjoittaja Samuli.H »

Gretchin kirjoitti:mull ei oo sähköpostiosoitetta=( se täs tuottaakin ongelmia... toimii se näinkin vaik tuottaahan se sekaanuksia (mä alan käyttää nimi merkiiä: peikko)
Sähköpostin hommaaminen on vai sitten liian haastava tehtävä?
Varjonkutoja

Viesti Kirjoittaja Varjonkutoja »

SamuliH kirjoitti:
Gretchin kirjoitti:mull ei oo sähköpostiosoitetta=( se täs tuottaakin ongelmia... toimii se näinkin vaik tuottaahan se sekaanuksia (mä alan käyttää nimi merkiiä: peikko)
Sähköpostin hommaaminen on vai sitten liian haastava tehtävä?
No niin, ei todellakaan ole...mene vaikka http://www.luukku.com ja sieltä sähköposti...ne on ihan suomen kielellä sanottu ja selvät ohjeet täytät vaan ruutuja ja lätkit "seuraava" nappia
''Quar'valsharess del veldrinn lueth bwael''.
mauno
Valvoja

Viesti Kirjoittaja mauno »

Hei Gretchin (molemmat käyttäjät)!
Tämä ei vastaa ketjun alkuperäiseen kysymykseen, mutta on varmasti ihan hyödyllinen posti. Games Workshop on tehnyt Battle for Macragge-aloitussetin WH40k:ta varten. Maksaa 50€ ja sisältää kaiken mitä tarvitsette aloittaaksenne harrastuksen. Mukana on kampanja jota pelatessa oppii oikeita 40k:n sääntöjä vähitellen pelin lomassa. Mukana on myös varsinainen sääntökirja, jota ilman EI VOI pelata oikeita WH40k-pelejä. Jos paketissa tulee jotain mitä ette tarvitse niin myykää vaikka eteenpäin.

Jos kuitenkin tällä hetkellä on rahapula, niin tuo kampanja jossa voi opetella sääntöjä vähitellen on myös ilmaiseksi ladattavissa netistä pdf-muodossa.

Täältä sen saa:
http://macragge.uk.games-workshop.com/s ... efault.htm

Jokaisessa tehtävässä on säännöt kyseistä tehtävää varten. Figujen ei tarvitse välttämättä olla tässä tapauksessa juuri niitä mitä aloituspaketissa tulee. Käyttäkää niitä figuja mitä teillä on ja sopikaa keskenänne mitä tehtävän sääntöjä mikäkin figu käyttää. Pelatkaa tehtävät numerojärjestyksessä ja pitäkää hauskaa. :)
Lumppu
Viesti:

tuohan on liian mahtava idea....
Lukittu

Palaa sivulle “40k: Perusteet”