"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Sotavasara maalauskilpailu!

Miniatyyrien maalaukseen, konvertoimiseen sekä maastontekoon liittyvät kinkkiset kysymykset ja ongelmat.
Ninnu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ninnu »

maddog kirjoitti:Tuli tässä myös mieleen että joku voisi äänestää omasta mielestään huonoimmat figut parhaiksi että sitten saisi itselleen enemmän voitonmahdollisuuksia. Olisipa siis huvittavaa jos voittajaksi tästä johtuen päätyisi joku hehtaarisiveltimellä sudittu snotling! :lol:

Tätä on tapahtunut joissakin kilpailuissa...
No ehkä täällä nyt ei ole niin suurta syytä spekulointiin kun ei ole muuta kuin mainetta ja kunniaa jaossa. Älkää nyt oikeasti ottako asioita niin vakavasti, tämä maalauskilpailu kumminkin suoritetaan äänestyksellä ja milloin muka enemmistä on ollut oikeassa.. :-D

Kyllä minä nyt oikeasti uskon että etenkin se että joutuu antamaan perusteluja karsii kovasti taktikoijia ja kaverien äänestäjiä... :roll: (VC: se muuten pakolliseksi mielellään, ja perusteluiksi eiriitä että nokun se oli kiva figu... vaan oikeasti omia mielipiteitä...).
Jag känner en bot
Hon heter Anna. Anna heter hon,
och hon kan banna banna dig så hårt
Hon röjer upp i våran kanal.
Matti
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Matti »

maddog kirjoitti:Tuli tässä myös mieleen että joku voisi äänestää omasta mielestään huonoimmat figut parhaiksi että sitten saisi itselleen enemmän voitonmahdollisuuksia. Olisipa siis huvittavaa jos voittajaksi tästä johtuen päätyisi joku hehtaarisiveltimellä sudittu snotling! :lol:

No jos äänestys on avoin, niin kyllä siinä jokainen voi tuumailla sitä
sun tätä, jos joku noin tekisi...
Ninnu kirjoitti:vakavasti, tämä maalauskilpailu kumminkin suoritetaan äänestyksellä ja milloin muka enemmistä on ollut oikeassa.. :-D
Silloin kun minä olen kuulunut enemmistöön? :roll:
Ninnu kirjoitti: Kyllä minä nyt oikeasti uskon että etenkin se että joutuu antamaan perusteluja karsii kovasti taktikoijia ja kaverien äänestäjiä... :roll: (VC: se muuten pakolliseksi mielellään, ja perusteluiksi eiriitä että nokun se oli kiva figu... vaan oikeasti omia mielipiteitä...).
Eiköhän tuo "no kun se oli kiva figu" perusteluiksi, jos joku ei muuta pysty/jaksa suoltaa. Minä en ainakaan jaksa uskoa, että jotkut päättäisivät kaveriporukassa lobata jotain voittajaksi, varsinkin kun vain mainetta & kunniaa on tosiaan palkintona.
“When you aim for perfection, you discover it’s a moving target.” – George Fischer
Ninnu
Viesti:

shaman of waaagh kirjoitti: Eiköhän tuo "no kun se oli kiva figu" perusteluiksi, jos joku ei muuta pysty/jaksa suoltaa. Minä en ainakaan jaksa uskoa, että jotkut päättäisivät kaveriporukassa lobata jotain voittajaksi, varsinkin kun vain mainetta & kunniaa on tosiaan palkintona.
No jos ei muuta keksi niin silloin voi miettiä itsekseen onko kauhean perusteltua äänestää sitä kyseistä figua... :-)

Ja olen kyllä samaa mieltä kanssasi, en jaksa uskoa mihinkään kaveriporukoiden salaliittotoeroihin... Mutta jos epäilys on eikä se kannattaisi koittaa poistaa... (avoin äänestys on tässäkin mielessä hyvä ratkaisu...)
Jag känner en bot
Matti
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Matti »

Ninnu kirjoitti:
shaman of waaagh kirjoitti: Eiköhän tuo "no kun se oli kiva figu" perusteluiksi, jos joku ei muuta pysty/jaksa suoltaa. Minä en ainakaan jaksa uskoa, että jotkut päättäisivät kaveriporukassa lobata jotain voittajaksi, varsinkin kun vain mainetta & kunniaa on tosiaan palkintona.
No jos ei muuta keksi niin silloin voi miettiä itsekseen onko kauhean perusteltua äänestää sitä kyseistä figua... :-)
Ongelma on vaan se, että mihinkäs sitten vedetään raja sen suhteen,
mikä kelpaa ja mikä ei? Ei ole kovinkaan perusteltua pyytää mielestäni
samanlaisia analyysejä kuin esim. sinä tai VJ olette antaneet niille figuille,
joissa on todella pyydetty kritiikkiä.

Jos todetaan, että perusteluiksi ei kelpaa "kiva figu" tai "8O", niin
sitten voi tulla vääntämällä väänettyjä selityksiä.
Tietysti tulee kannustaa ja toivoa, että äänestäjät antavat kattavat
perustelut miksi valitsivat juuri kyseisen figun, mutta niiden vaatiminen
ei ole välttämätöntä.
“When you aim for perfection, you discover it’s a moving target.” – George Fischer
Ninnu
Viesti:

shaman of waaagh kirjoitti: Ongelma on vaan se, että mihinkäs sitten vedetään raja sen suhteen,
mikä kelpaa ja mikä ei? Ei ole kovinkaan perusteltua pyytää mielestäni
samanlaisia analyysejä kuin esim. sinä tai VJ olette antaneet niille figuille,
joissa on todella pyydetty kritiikkiä.

Jos todetaan, että perusteluiksi ei kelpaa "kiva figu" tai "8O", niin
sitten voi tulla vääntämällä väänettyjä selityksiä.
Tietysti tulee kannustaa ja toivoa, että äänestäjät antavat kattavat
perustelut miksi valitsivat juuri kyseisen figun, mutta niiden vaatiminen
ei ole välttämätöntä.
Ei ehkä samanlaisia kuin minä ja VJ annetaan bashinä, mutta ei mekään varmasti semmoisia kisassa jaeta, en ainakaan minä. Mutta jos tykkää jsotain figusta niin kait sen osaa sanoa mistä siinä tykkää. Värit, realistisuus, hyvät blendit jne...

Mutta VC:n päätös miten paljon perusteluja halutaan vai vaaditaanko ollenkaan.
Jag känner en bot
VJ

Viesti Kirjoittaja VJ »

Sähän maalailet piruja seinille. Äänestys on avoin ja siksi tuollaista taktikointia harjoittavan maine menee hyvin äkkiä. Sitäpaitsi sen snottarin pitäisi saada joltain ääniä voittaakseen.
And they wonder how he dealt with stress so well..
VJ

Viesti Kirjoittaja VJ »

Ohoh, tätä olikin vielä sivun verran. Ignooratkaa toi edellinen. :oops:

Mun mielestä perusteleminen ei pitäisi olla pakollista, mutta se voitaisiin mainita erittäin suotavaksi toiminnaksi. Eli käytännössä jokaisen oletettaisiin perustelevan äänensä, mutta ketään ei sakotettaisi niiden puuttumisesta.
crow

Viesti Kirjoittaja crow »

siis mulle on jääny epäselväks että saako tossa äänestää sellaset jotka ei oo osallistunu kilpailuu?
Sori vaan kaikille jotka jaksaa valittaa sitä että "hei lueppa noi aikasemmat jutut se on lukenu siellä" siis jos se on lukenu síellä
jamovoima
Valvoja

Viesti Kirjoittaja jamovoima »

Esim. minä en välttämättä osaa arvostella mitään figua muuten kuin sanomalla "kivat värit ja hyvän näköinen"
sillä mielestäni figun ei tarvitse olla huipputekniikoilla maalattu ollakseen hieno. Esim.airbrushattu, drybrushailtu ja inkkailtu tankki voi olla valovuoden "hienosti" maalattua paremman näköinen. Muutenkin ainakin minä arvostan enemmän realistisen näköisiä figuja kuin sellaisia hyvin maalattuja mutta täysin epärealistisia nappeja, esim. Bobby wongin figut ovat mielestäni varsin kammottavia (ainakin aika moni niistä joita olen nähnyt) verrattuna esim. Joe Hillin ja Jakob Nielsenin nappuloihin vaikka kaikki noista ovatkin ällistyttävän hyvillä tekniikoilla maalattuja. Samasta syystä dissaan aika pahasti nmm:ää, se vain ei näytä oikealta.
VJ

Viesti Kirjoittaja VJ »

crow kirjoitti:siis mulle on jääny epäselväks että saako tossa äänestää sellaset jotka ei oo osallistunu kilpailuu?
Sori vaan kaikille jotka jaksaa valittaa sitä että "hei lueppa noi aikasemmat jutut se on lukenu siellä" siis jos se on lukenu síellä
Eivät saa äänestää. Ja kilpailuun osallistuneiden toisaalta on pakko, jos mielii voittaa.
jamovoima
Valvoja

Viesti Kirjoittaja jamovoima »

kommenttia osallistumattomat sentään varmaan saavat antaa.
VC
Viesti:

Viesti Kirjoittaja VC »

Empä usko tosiaan, että kukaan tässä huijaa tai vetää kotiinpäin(kaveriin päin). Kommentit voisi pitää suotavina, mutta paha niitä on pakollisiksi laittaa, mutta kuitenkin parhaaksi valitsemaansa figuun voisi jonkun perustelevan lauseen laittaa. Tuolla on kuitenkin melkein 40 figua, että jos sieltä jonkun kerta löytää parhaaksi, niin varmasti siitä jonkun mielipiteenkin pystyy sanomaan.

Niin ja jos jollain nyt on mielessä vielä jotain ideoita, että miten tossa nyt oikein pystyy huijaamaan ja muuten vain vääristelemään tuloksia, niin toivoisin, että pitäisitte moiset lapsellisuudet itsellänne. Väärinkäytön mahdollisuuksia on aina.
maddog

Viesti Kirjoittaja maddog »

Itse aion äänestää juuri niitä figuja joista pidän. Eli jo tämä tarkoittaa sitä että pisteittä voi jäädä joku joka mielestäni on erinomaisella tekniikalla maalattu, jossa on täydellinen base jne, mutta joka (minun mielestäni) on yleiskuvansa takia epäonnistunut (voi olla joku väriteema jota TODELLA inhoan tms...) Siis vaikka kyseessä on maalauskilpailu niin pelkkä loistava maalaustekniikka ei välttämättä riitä voittoon. Ainakaan minun mielestäni.
maddog

Viesti Kirjoittaja maddog »

Onko sitten sillä äänestyksellä jokin aikaraja, eli milloin niitä pääsee äänestämään. Ei nimittäin tiedä miten nettikoneita on tarjolla, kun paikallisen sokoksen konekin on tiltannut. (se en ollut minä :lol: )

Olisi hyvä jos olisi ainakin pari viikkoa aikaa äänestää.

Samoin olisi aiheellista etteivät ihmiset arvostelisi muita figuja kuin niitä joita ovat äänestäneet. Sillä jos joku auktoriteettia omaava heittää negatiivista palautetta jostakin tietystä kilpafigusta, niin voi olla että juuri tuo figu jää kokonaan pisteittä... Ymmärrätte varmaan mitä ajan takaa.
VJ

Viesti Kirjoittaja VJ »

maddog kirjoitti: Samoin olisi aiheellista etteivät ihmiset arvostelisi muita figuja kuin niitä joita ovat äänestäneet. Sillä jos joku auktoriteettia omaava heittää negatiivista palautetta jostakin tietystä kilpafigusta, niin voi olla että juuri tuo figu jää kokonaan pisteittä... Ymmärrätte varmaan mitä ajan takaa.
Ehdotan että kaikki äänestävät ja vasta sen jälkeen varsinaiset äänet perusteluineen laitetaan näkyviin sotavasaraan.
Ninnu
Viesti:

VJ kirjoitti: Ehdotan että kaikki äänestävät ja vasta sen jälkeen varsinaiset äänet perusteluineen laitetaan näkyviin sotavasaraan.
Kannatetaan. :-)
Jag känner en bot
Kapteeni K.

Viesti Kirjoittaja Kapteeni K. »

Mites muuten sellaiset surkimukset jotka ovat kisaan ilmoittautuneet, mutta eivät välttämättä saa ukkoaan maalattua ajoissa (enkä nyt _suinkaan_ puhu itsestäni ;). Saako silti äänestää? Tulipa vaan tässä mieleen, joten ajattelin varmistaa, että kenelläkään ei ole mitään sitä vastaan.
"The only legimate use of a computer is to play games." - Eugene Jarvis
hypsilurus

Viesti Kirjoittaja hypsilurus »

:lol: EI SAA! Semmoset jätkät pannaan muoviseen muuttolaatikkoon ja tönästään Kaisaniemen metriksen rullaportaita alas seuraavan maalaustapaamisen jälkeen!!! :lol:

Arvaa miks en ilmoittautunut??? 8)

M
"Kaulaparta huohottaja"
Kapteeni K.

Viesti Kirjoittaja Kapteeni K. »

hypsilurus kirjoitti::lol: EI SAA! Semmoset jätkät pannaan muoviseen muuttolaatikkoon ja tönästään Kaisaniemen metriksen rullaportaita alas seuraavan maalaustapaamisen jälkeen!!! :lol:
LUPASIT! Mä muistan ton! ;)
hypsilurus kirjoitti: Arvaa miks en ilmoittautunut??? 8)
Älä nyt vaan väitä, että sä et haluais päästä laskemaan niitä rappusia muuttolaatikossa!?!
"The only legimate use of a computer is to play games." - Eugene Jarvis
Elder

Viesti Kirjoittaja Elder »

onko mahdollista viela osallistua? kun nyt vasta eteen osui tämä foorumi.
voisin miniatyyrin postata loppu päivinä? tosin alotin jo maalaamisen muutama viikko sitten...
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maalaus, konverttaus ja maiseman teko”