"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Orkeilla turpaan?

Jos sinua askarruttaa, kuinka pärjätä ystäväsi voittamattomalle porukalle, täältä voit saada vinkkejä armeijasi kokoonpanoon sekä vastalääkkeitä erilaisten vihollisyksiköiden kohtaamiseen.
Gmorq

Orkeilla turpaan?

Viesti Kirjoittaja Gmorq »

Olen nyt pelannut orkeilla ja ottanut useasti turpaan. Vastassani on usein niin SM kuin IG:t. Olen kyllä voittanut heidän muutaman kerran (juuri ja juuri solid victory). Nykyään, koska he tietävät lähes kaiken minun taktiikoista, otan turpaan useasti.

Taktiikkana käytän kolmea mobia Trukk boyzeja, jossa nob ja burna. Usein laitan Boss mobin myös trukkiin ja sehän räjähtää viimeistään 2. vuorolla. Lisäksi minulla käveleviä orkkeja, jotka eivät kerkiä kävellä ketän toiseen päähän 6:ssa vuorossa. Myös 2 killa kania on hankittu, mutta en ole kerennyt käyttää niitä. Olen silloin tällöin käyttäny Big mekkiä ja painbossia huonolla menestyksellä...

Itse mietin, että hankin stormboyzeja ja buggeja. Lisäksi kommandossit voisi olla kiva lisä. Joku looted Leman russ?

Mitä tehdä näillä, jotta pääsen voiton makuun joskus? (Olen myös speed freakeilla pelannut.)

Sitten tuli mieleen, että millaisella pelipöydällä pelaatte? Mietin, että eihän orkit ehdi kävellä sille vastustajan kimppuun. Ne ammutaan hetkessä. Pelipöydän koko on meillä about 60" * 48" ja kummatkin asettavat armeijansa 48" reunaan 12" päähän reunasta. Esteitä meillä on noin 6 eri taloa, joista ei saa koveria eikä niiden yli/läpi voi ampua. Kertokaa te mitä pitäisi lisätä pöytään, jotta siitä tulisi hyvä.
Lassek

Viesti Kirjoittaja Lassek »

Jos örkit eivät edes voi ehtiä vihollisen kimppuun vuororajan puitteissa, kenttä on selvästi liian pitkä.

Hyväksi havaitsemani ryhmitysalueiden väli on 24", se on ihan reilu. Käsittääkseni teillä väli on 60"-2x12"=36", ei ihme jos ei homma toimi.

Kirjan Standard-skenaariot ovat ihan päteviä, pelatkaa niitäkin.

6 taloa noin isolla kentällä on aivan liian vähän. Pari metsää ja mäkeä tarvitaan vielä vähintään. Sääntökirja suosittaa, että maastonkappaleiden pitäisi halutessaan pystyä peittämään kentästä yksi neljännes.

Stormboyzzit on aika kehnoja, buggyt voisivat tosin tehdä terää ainakin speed freekeillä. Ja tavallisillakin. Cyborkit rekassa on muuten aika raakaa.
Gmorq

Heh... toivottavasti seuraavassa pelissä tuleekin hirveä pwnage WAAAGH! Joten binK ja Drug-Addict saa luvan olla varuillaan. Tietysti pelataan uudella pelipöydällä.
S@mpyl@

Viesti Kirjoittaja S@mpyl@ »

SM vastaan yritä korostaa rokkit launchaa. IG vastaan big shootaa.
Big gunzit on käytännölisiä ja joku erikois heppu.Toivottavasti oli hyötyä.
Mitä sen väliin laittaisikaan?
Lihamestari

Viesti Kirjoittaja Lihamestari »

S@mpyl@ kirjoitti:SM vastaan yritä korostaa rokkit launchaa. IG vastaan big shootaa.
Hyötyä, kun sanoit "ota aseita ja joku heppu"?
Maailmojen Tuhoaja, Elävien Jumala, Taivaankannen Kannattaja, Vuori Kultainen,
ne nimiä on vain ja nimet otetaan nyt pois!
Jos kasvoillesi lankeat,
se mitä pelastaa?
camoflame

Viesti Kirjoittaja camoflame »

Hommaa metsää, siitä örkit pitävät. Jos tuntuu että sinut ammutaan palasiksi ennen kuin pääset lähitaisteluun kannattaa käyttää Speed Freeks listaan. Laitat trukit valmiiksi suojiin, etenet suojien takana (metsät/talot/kukkulat toimivat hyvin). Sitten kun olet tarpeeksi lähellä, käyt kaikilla yhtäaikaa (tämä on tärkeää muistaa) vihollisen kimppuun koko kentän levyydeltä. Trukeilla kun pystyy ajamaan metsänkin poikki.

Sotusta kannattaa katsella Speed Freeks listoja, yleensä ollut ihan hyviä. Eli leman russ/basilisk ja loput trukkeihin. Big mek force fieldin kanssa kannattaa aina ja 'ardit on kestäviä lähitaistelussa. Jokaiseen lähäriryhmään nobi power klawilla. Big gunit unohdetaan suosiolla kuten myös battlewagon (ellei pelit ole 2000+).

Itse en edes ottaisi warbossia ellei vastassa ole IG tai marine pelaaja ei käytä fistejä ryhmissä. Kuolee muuten turhan nopeasti. Örkit tekevät päätyönsä lähärissä joten sluggaa/ardia/skarria kannattaa ottaa ja paljon trukkeihin. Jos tulee paljon tankkia vastaan ota warbuggyja rokkiteilla. Tankbusta mob on aika kallis ja heikko kestämään tulitusta, joten sitä kannattaa harkita vasta kun on 4-6 warbuggyä.

Jos pelaatte cityfightiä niin siihen on olemassa hyvin yksinkertainen ohje: Paljon massaa (sluggaa ja grottia, pari killer kania) ja täysillä päin.

Toivottavasti on apua. Itse olen speed freekeillä noita ohjeita käyttäen voittanut n.7 viimeistä peliä (siis kun pelasin speed freekeillä enkä tavan örkeillä).
It's not whether you win or lose, it's how you play the game, right?
Tom_Gore

Viesti Kirjoittaja Tom_Gore »

40k-säännöt on suunniteltu pelattavaksi 48" (4') syvällä kentällä, leveyden ollessa 4-6' (48-72"). Tällöin joukkojen väliin jää yleensä minimissään 24" väliä ja maksimissaan n. 30" jos toinen halaa omaa pöydänreunaansa.

Jos pelaatte 60" syvällä pelikentällä homma ei enää toimi kunnolla. Pelikaverisi ovat selkeästi vieneet sinua kympillä kun ovat suostutelleen pelaamaan pöydällä pitkittäissuuntaan. Kääntäkää seuraavassa pelissä pöytä leveyssuuntaan niin pitäis örkkipoikienkin ehtiä tappeluun, jos siis selviävät hengissä perille asti.
This world is not so vast that it could conceal the bones of my enemies. Instead I will pile them so high even their gods weep at the sight.
- Lord Assassin Morghoul
Gmorq

Huhhuh... Lähetetty: Su 12.02.2006 10:32. Eli aika kauan sitten tämän aiheen avasin.

Kyllä, nykyään pelaamme toisinpäin. Eli 24" väliä. Osaan kyllä käyttää eri aseita, eli rokkitteja SM:mää vastaan ja Big shootaa huonompaa armoria vastaan.
Itse en edes ottaisi warbossia ellei vastassa ole IG tai marine pelaaja ei käytä fistejä ryhmissä.
Warboss on pakollinen, paitsi speed freakeille. Kyllä se kuolee myös IG:tä vastaan, sillä kaverini käyttää Armoured companya. Samalla ne ampuvat yli helposti trukit rikki ja örkit puree nurmee siinä vuoron ajan (mikä ottaa minua pattiin suuresti). Pitäisi hankkia varmaan buggyja ja trakkeja suojaksi. Ainoo este sille on, että ne ovat niin rumia. Toivottavasti ne uusitaan, jotta kehtaan ostaa niitä.

Kyllä mä nyt olen pärjännyt ihan kiitettävästi jopa Blood angeleita vastaan (inside läppä) ja eldareille niukka tappio (vihaan seer counsilia). Siis normaaleilla orkeilla.
Zakoder

Viesti Kirjoittaja Zakoder »

Lihamestari kirjoitti:
S@mpyl@ kirjoitti:SM vastaan yritä korostaa rokkit launchaa. IG vastaan big shootaa.
Hyötyä, kun sanoit "ota aseita ja joku heppu"?
Hyötyä sinun viestistäsi topikissa, kun et sano mitään siihen liittyvääkään.

Ja itse OP:lle: Semmoinen idea, että osta tuo uusi cities of death sääntökirja ja ehdota sieltä jotain scenaariota... Ovat melko mukavaa vaihtelua, eikä usein voita se armeija, joka ampuu eniten. Myös kovat cover savet auttavat varmasti örkkejä.
"You don't need eyes to see. You need vision." -Maxi Jazz
Lihamestari

Viesti Kirjoittaja Lihamestari »

Zakoder kirjoitti:Myös kovat cover savet auttavat varmasti örkkejä.
Mariinit ja Ig saavat kyllä ihan mukavasti sytkäreitä armeijaansa. Heihei Coveri.
Maailmojen Tuhoaja, Elävien Jumala, Taivaankannen Kannattaja, Vuori Kultainen,
ne nimiä on vain ja nimet otetaan nyt pois!
Jos kasvoillesi lankeat,
se mitä pelastaa?
Gmorq

Ei ainakaan mariinit niin paljoa sytkäreitä saa (ainakaan kaverilla ei ole modelleja). IG:ltä sitten taas löytyy mukavasti Hellhoundeja ja muita kivoja ordance aseita. Saiko ordance aseista cover savea? (ei juuri nyt ole sääntökirjaa lähettyvillä).

On kyllä orkeillakin mukavasti burna poikia ja killa kan schorchia. Eroaako cities of deathin säännöt paljonkin 40k:sta vai ovatko ne vain scenaario ehdotuksia?
camoflame

Viesti Kirjoittaja camoflame »

Lihamestari kirjoitti:Mariinit ja Ig saavat kyllä ihan mukavasti sytkäreitä armeijaansa. Heihei Coveri.
Mutta mitäs tapahtuu jos olet tarpeeksi lähellä käyttääksesi liekkaria kun tulee örkkien vuoro? Taitaa olla se perinteinen, eli WAAGH!
Gmorq kirjoitti:Eroaako cities of deathin säännöt paljonkin 40k:sta vai ovatko ne vain scenaario ehdotuksia?
Kannattaa ostaa se sääntökirja (Cities of Death) josta löytyy säännöt kaupunkitaisteluun, skenaarioita yms. Örkit kun ovat parhaimmillaan lähitaistelussa ja kaupunkitaistelussa sitä piisaa. Siis ulos sieltä tynnyristä ja mars kauppaan!
It's not whether you win or lose, it's how you play the game, right?
Tom_Gore

Viesti Kirjoittaja Tom_Gore »

Gmorq kirjoitti:Saiko ordance aseista cover savea? (ei juuri nyt ole sääntökirjaa lähettyvillä).
Lyhyt vastaus: Saa.

Pitkä vastaus: Ordnance Barrage (Guess Range) aseita vastaan ei saa cover savea, jos templaten reikä on samalla puolella estettä kuin modeli joka ottaa woundin. Ts. reiän ja modelin välissä pitää olla kamaa, että saa cover saven. Tämä ei tosin päde tilanteeseen jossa modeli on Area Terrainin sisällä. Sattumalta lähes kaikki Cityfightissä oleva maasto on Area Terrainia.
This world is not so vast that it could conceal the bones of my enemies. Instead I will pile them so high even their gods weep at the sight.
- Lord Assassin Morghoul
Warcrafter

Viesti Kirjoittaja Warcrafter »

Lihamestari kirjoitti:
Zakoder kirjoitti:Myös kovat cover savet auttavat varmasti örkkejä.
Mariinit ja Ig saavat kyllä ihan mukavasti sytkäreitä armeijaansa. Heihei Coveri.
Niin siinähän menet sille flamer rangelle. Käristät hyvin levitetystä ryhmästä pari hassua vihernahkaa ja sen jälkeen tuleekin choppaa naamaan...
Cover on huonon saven omaaville armeijoille elinehto. Ja fiksu pelaaja myös laittaa mahdollisimmat isot välit squadin jäsenien välille jotta flamer ja blast aseet eivät osu niin moneen.
Mutta tämähän on itsestäänselvyys joten ei siitä sen enempää...
"Cast off your fear!...Look forward!...Go forward!"
"If you retreat you will age..If you hesitate you will die"
"Shout it! My name is..."
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “40k: Taktiikat”