Welf 2000
Welf 2000
Kun edelliset welffit alkaa pikkuhiljaa olla kadonneet muille omistajille, voi korvata menetyksiä uudella mallistolla, kesäksi olisikin projektia kerrakseen jos maalaisi ja rakentelisi wood elf armeijaa vaikkapa syksyn fanaticciin. Teema on ollut vahvana mielessä jo monta vuotta, mutta mitään ei ole saatu aikaan.
Wood elf - 200pts - Guardians of the sacred grove
LORDS & HEROES
Spellweaver -330 pts-
-lvl4, wand of wych elm, dispel scroll-
Branchwraith -140 pts-
-lvl1, cluster of radiants-
Noble -120 pts-
-Battle standard, Stone of the Crystal mere-
Waywatcher Noble -150 pts-
-Rageth's wildfire blades, Hail of doom arrow-
CORE
3x8 Dryads -3x96 pts-
13 Glade guards -174 pts-
-standard, musician-
SPECIAL
6 Wildriders -199 pts-
-standard, musician, warbanner-
9 Wardancers -169 pts-
-musician-
RARE
Treeman -285 pts-
6 Waywatchers -144 pts-
TOTAL: 1999 pts
Semmonen armeija, koostumukseltaan suhteellisen tehokas omasta mielestäni, ja varmaankin ihan mukavan näköisen tuosta saisi, eli ns. turnausarmeijahan tämä on. Kauheasti ei uusista metsätontuista ole kokemuksia, kerran olen pelannut ja kerran olen pelannut vastaan, 2 fleeaamaan pystyvää yksikköä voi aiheuttaa kyllä ongelmia.
Wood elf - 200pts - Guardians of the sacred grove
LORDS & HEROES
Spellweaver -330 pts-
Branchwraith -140 pts-
Noble -120 pts-
Waywatcher Noble -150 pts-
CORE
3x8 Dryads -3x96 pts-
13 Glade guards -174 pts-
-standard, musician-
SPECIAL
6 Wildriders -199 pts-
9 Wardancers -169 pts-
-musician-
RARE
Treeman -285 pts-
6 Waywatchers -144 pts-
TOTAL: 1999 pts
Semmonen armeija, koostumukseltaan suhteellisen tehokas omasta mielestäni, ja varmaankin ihan mukavan näköisen tuosta saisi, eli ns. turnausarmeijahan tämä on. Kauheasti ei uusista metsätontuista ole kokemuksia, kerran olen pelannut ja kerran olen pelannut vastaan, 2 fleeaamaan pystyvää yksikköä voi aiheuttaa kyllä ongelmia.
Viimeksi muokannut jamovoima, Ti 30.05.2006 17:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: taas. Welf 2000
Jaahas, sinäkin sitten jäit viherkansan lumoon.
Katsotaanpas hieman valintoja:
Ylipäätänsä muuttaisin siis Branchwraithin Spellsingeriin 2 scrollilla ja poistaisin vähän jokaisesta yksiköstä modelin tai pari jotta saisit yhden kokonaisen yksikön lisää. Joko glade guardeja toinen blokki tai tanssijoita toinen yksikkö esim. maagien henkivartiostoksi. Waywatcher noble turhan riskialtis ja vaihtaisin halvempaan ja parempaan alteriin, ja uppisin Spell Singerin lvl 2 maagiksi. Eipä muuta, onnea.
Tykkään, itse käytän muuten samanlaista mutta scrollin tilalla teleportti joka mahdollistaa tehokkaan points denialin ja jonkinsortin joukkojen siirtelyn. Itselläni tosin on scroll caddeja mutta koska sinulla ei niin scrolli on ihan hyvä valinta. Branchwraithin kanssa luulisi 6 re-rollattavan dispel nopan riittävän.jamopower kirjoitti:Spellweaver -330 pts-
Hyvä lisä Wandille ja tuo hitusen lisää potkua dryadeille mikäli niihin aiot joinata. Itse en tosin pidä kalliin hintansa takia ja yksi Spellsinger kahdella scrollilla on mielestäni samanhintaisena parempi investointi.jamopower kirjoitti:Branchwraith -140 pts-
Ei mitään moitittavaa.jamopower kirjoitti:Noble -120 pts-
Mielenkiintoista. Toimii luultavasti jotenkuten mutta ehkä turhan riskialtis. Varsinkin waywatchereiden kanssa luulisi saavan aikaan jotain mutta nostaa samalla waywatchereiden jo ennestään kallista ja helposti taistelussa menetettävää pistehintaa. Mikäli onnistut pitämään vastustajan magian aisoissa ja pysymään pois esim. ratling gunien tieltä niin toimii hyvänä piikkinä vastustajan lihassa.jamopower kirjoitti:Waywatcher Noble -150 pts-
Eipä moitteita.jamopower kirjoitti:3x8 Dryads -3x96 pts-
Hieman erikoinen yksikkökoko. Onko siellä yksi ylimääräinen koska ylijäämä pisteitä oli 12? Itse pitäisin 12 yksikössä jos haluat pitää nämä static-CR elementtinä mutta 10 jos tarkoitus on vain antaa tulitukea.jamopower kirjoitti:13 Glade guards -174 pts-
-standard, musician-
Aika perus. Näissäkin suosin minimi yksikkökokoa mutta tuo toimii myös varsin mainiosti.jamopower kirjoitti:6 Wildriders -199 pts-
Taas käyttäisin hieman pienempää yksikköä, sellainen 7-8 kestää aivan tarpeeksi kuritusta lähistelyyn saakka.jamopower kirjoitti:9 Wardancers -169 pts-
-musician-
Bueno.jamopower kirjoitti:Treeman -285 pts-
Ja taas olen minimi yksikkökoon kannalla. Yksi waywatcher lisää ei luultavasti tee muuta kuin kasvata yksikön pistehintaa.jamopower kirjoitti:6 Waywatchers -144 pts-
Ylipäätänsä muuttaisin siis Branchwraithin Spellsingeriin 2 scrollilla ja poistaisin vähän jokaisesta yksiköstä modelin tai pari jotta saisit yhden kokonaisen yksikön lisää. Joko glade guardeja toinen blokki tai tanssijoita toinen yksikkö esim. maagien henkivartiostoksi. Waywatcher noble turhan riskialtis ja vaihtaisin halvempaan ja parempaan alteriin, ja uppisin Spell Singerin lvl 2 maagiksi. Eipä muuta, onnea.
Re: taas. Welf 2000
Perustellaampa hieman valintoja
Itse tykkään kaikista velhoista jotka osaa tapella, alkaen loremaster-haltioista, saa vähän niinkun kaksi kärpästä yhdellä iskulla.Wompatti kirjoitti:
Hyvä lisä Wandille ja tuo hitusen lisää potkua dryadeille mikäli niihin aiot joinata. Itse en tosin pidä kalliin hintansa takia ja yksi Spellsinger kahdella scrollilla on mielestäni samanhintaisena parempi investointi.
Tälle löytyy hyllystä kiva figu ja tykkään waywatchereista muutenkin. Chameleon skinkeillä olen oppinut rakastamaan rajatonta scouttausta. Tälläisenään ihan ok hoitamaan sotakoneita ja kevyitä yksikköjä kuten wolf chariotteja ja fast cavalörya kyljestä. Toinen syy on, että alter noble löytyy jotakuinkin jokaisesta wood elf armeijasta, kivempaa kun on vähän vaihtelua. Wildfire bladet on mukana kun jäi muutama piste ylimääräistä, voipahan kiusata grey seerejä, jotka eivät pääse regeneroimaan.Wompatti kirjoitti: Mielenkiintoista. Toimii luultavasti jotenkuten mutta ehkä turhan riskialtis. Varsinkin waywatchereiden kanssa luulisi saavan aikaan jotain mutta nostaa samalla waywatchereiden jo ennestään kallista ja helposti taistelussa menetettävää pistehintaa. Mikäli onnistut pitämään vastustajan magian aisoissa ja pysymään pois esim. ratling gunien tieltä niin toimii hyvänä piikkinä vastustajan lihassa.
Pisteitä jäi tosiaan muutama yli. Tälläisessa muodossa monipuolisempi yksikkö kuin 10 archerin yksikkö. Voi koittaa jotain kevytä vastaan lähitaisteluakin, eikä kaadu välttämättä ensimmäiseen kuuteen furyyn.Wompatti kirjoitti:
Hieman erikoinen yksikkökoko. Onko siellä yksi ylimääräinen koska ylijäämä pisteitä oli 12? Itse pitäisin 12 yksikössä jos haluat pitää nämä static-CR elementtinä mutta 10 jos tarkoitus on vain antaa tulitukea.
Mukana 9 kun niitä taitaa tulla jotakuinkin kolmessa blisterissä sen verran, tosin en tiedä miten tuo command pack menee, jos siinä tulee vain kaksi modelia voisi yhtä hyvin ottaa 8 championilla.Wompatti kirjoitti:
9 Wardancers -169 pts-
-musician-
Taas käyttäisin hieman pienempää yksikköä, sellainen 7-8 kestää aivan tarpeeksi kuritusta lähistelyyn saakka.
Noo, onhan se aina yksi laukaus lisää ja pari lisähyökkäystä. LIsäboonuksena kolmen kuolema ei vielä jaa pisteitä, parilliset lukumäärät on tämänkin puoleen hyviä. Toisekseen omistan 10 waywatcheria, joten niitä käyttää ihan mielellään.Wompatti kirjoitti:
6 Waywatchers -144 pts-
Ja taas olen minimi yksikkökoon kannalla. Yksi waywatcher lisää ei luultavasti tee muuta kuin kasvata yksikön pistehintaa.
-
PhoenixKing
Kyllä siinä command blisussa tulee vain 2 figua.jamopower kirjoitti:Mukana 9 kun niitä taitaa tulla jotakuinkin kolmessa blisterissä sen verran, tosin en tiedä miten tuo command pack menee, jos siinä tulee vain kaksi modelia voisi yhtä hyvin ottaa 8 championilla.
Mutta listasta:
Spellweaverista tykkään, ei siinä mitään.
Branchwraith, kuten jo mainitsit, osaa ihan kivasti pärjätä jopa lähistelyssä wardin takia, ja saahan sille yhden dispel nopan enemmän kuin tavan maagille.
Crystalli Standard bearerille on aika hyvä keksintö! Miksi en itse ole tuollaista keksinyt...
Waywatcher noblesta plussaa, ovat IMO hyviä ja hianoja. Tosin mitä regeneroivaa tai flammablea kohdetta voit tuolla hakata kuolematta itse kun se jokin iskee takaisin? Turha minusta, heittäisin pois.
Lopuissa seison aika paljon wompatin sanojen takana, Glade guardeille lippu? On se kyllä niille S4 furyillekin ilmaiset 100pts. Ja waywathcerit on ok.
Loppujen lopuksi mielenkiintoinen ja erilainen lista. Voihan tuo toimiakkin tosi hyvinkin.
Myyn 40k SM tactical squadin ja eldar craftworld kirja.Täällä.
Grey seerit regeneroi lähestulkoon aina, ja sellaisen tappamalla saa yli tuplat takaisin, tosin helppoahan se nyt ei ole tuollaisella. Jokatapauksessa se maksaa vain 6 pistettä enemmän kuin normaali additional hand weapon ja on myös tulisuuden lisäksi maaginen ase. Ja maagiset aseet on aina siistejä.
Tuosta fury seikasta väittäisin vastaan, 6 furya tekee chargessa yleensä 2-3 woundia ws4 haltioihin, tällöin ne vielä häviävät jos guardit on kahdessa rivissä ja vaikka furyja ei vielä kuolisi yhtään. Ilmaisista pisteistä; jos joku liian kova uhkaa chargeta päälle (vaikkpa chariotti tai pari) voi aina fleeata, jos jää alle vastustaja ei saa lippua ja tulos ei muutu, jos taas pääsee pakoon ei vastustaja saa silloinkaan lippua, harvoin se lippu ilmaisia pisteitä vastustajalle on. Lisäksi lipunkantajat on aina hienoja.
Treekinit kiehtoisi kanssa, lähinnä wild riderit olisivat liipasimella jos niitä kävisi ujuttamaan mukaan.
Tuosta fury seikasta väittäisin vastaan, 6 furya tekee chargessa yleensä 2-3 woundia ws4 haltioihin, tällöin ne vielä häviävät jos guardit on kahdessa rivissä ja vaikka furyja ei vielä kuolisi yhtään. Ilmaisista pisteistä; jos joku liian kova uhkaa chargeta päälle (vaikkpa chariotti tai pari) voi aina fleeata, jos jää alle vastustaja ei saa lippua ja tulos ei muutu, jos taas pääsee pakoon ei vastustaja saa silloinkaan lippua, harvoin se lippu ilmaisia pisteitä vastustajalle on. Lisäksi lipunkantajat on aina hienoja.
Treekinit kiehtoisi kanssa, lähinnä wild riderit olisivat liipasimella jos niitä kävisi ujuttamaan mukaan.
Älä missään nimessä vaihda GG yksiköitä alle 12 miehen. Itse olen myös alkanu käyttää vastaavia yksiköitä bannerin kanssa. Eivät maksa kuin parikymmentä pistettä enemmän ja static CR on 3 enemmän kuin normaalisti. Toimivat paljon monipuolisemmin kun osaavat jopa tapella.
Mutta enpä voi muuta neuvoa kuin että vaihdat waywatcher noblen alteriin, oli siinä munaa kuinka paljon tahansa, tiputtaisit yksikköjen kokoja hieman ja hankkisit yhden willi ratsastaja yksikön lisää tai GG yksikön.
Mutta enpä voi muuta neuvoa kuin että vaihdat waywatcher noblen alteriin, oli siinä munaa kuinka paljon tahansa, tiputtaisit yksikköjen kokoja hieman ja hankkisit yhden willi ratsastaja yksikön lisää tai GG yksikön.
Innostuin taas miettimään tätä armeijaprojektia päivän ratoksi, päädyin seuraavanlaiseen listaan:
LORDS & HEROES
Spellweaver -330 pts-
Branchwraith -140 pts-
Noble -120 pts-
CORE
3x8 Dryads -3x96 pts-
12 Glade guards -162 pts-
-standard, musician-
SPECIAL
6 Wildriders -199 pts-
7 Wardancers -133 pts-
-musician-
3 Treekin -195 pts-
RARE
Treeman -285 pts-
6 Waywatchers -144 pts-
TOTAL: 1996 pts
Eli muutama ukko pois ja muutama puu-ukko tilalle. Treekinit viehättää jotenkin, paperilla näyttävät kestäviltä ja jotenkin sellaiselle yksikölle olisi kysyntää tälläisessa armeijassa.
LORDS & HEROES
Spellweaver -330 pts-
Branchwraith -140 pts-
Noble -120 pts-
CORE
3x8 Dryads -3x96 pts-
12 Glade guards -162 pts-
-standard, musician-
SPECIAL
6 Wildriders -199 pts-
7 Wardancers -133 pts-
-musician-
3 Treekin -195 pts-
RARE
Treeman -285 pts-
6 Waywatchers -144 pts-
TOTAL: 1996 pts
Eli muutama ukko pois ja muutama puu-ukko tilalle. Treekinit viehättää jotenkin, paperilla näyttävät kestäviltä ja jotenkin sellaiselle yksikölle olisi kysyntää tälläisessa armeijassa.