Ulkomaiset WH-foorumit
- Hand of Than
Ulkomaiset WH-foorumit
Siis mitä ootte näistä mietä? Onko jotain "helmeä" joukossa, mikä? Itse on usko näihin(esim. ainakin Warseer ja 40K/Eldaronlineen) mennyt. Turhia paikkoja. Porukka heittää läppää vaikkeivat tiedä kunnolla sääntöjä, kenenkään korjaamatta. Armeijalistat ja taktiikkaoppaat ovat kuin kumipäiden raapustuksia..Dark riipperit, 12 miehen Noisemarinet on pop ja 9 miehen tonnipojat joilla ammut vain bolt of chagea kannattaa....saissea riittää. Itsestään selviä asioita hoetaan jne...
En jaksa kaivaa kummempia esimerkkejä, käykääs kattomassa itse. Oletteko samaa mieltä vai onko kankeus vaan "vastaanottavassa päässä"?
Sen sijaan täytyy tässä yhteydessä kehua sotavasaraa ja Suomi-poikia. Yleensä ennen suun avaamista sentään tunnutaan tietävän mistä puhutaan tai edes varauksella avaudutaan. Verrattuna ulkomaisiin foorumeihin täällä jaksaa vierailla:).
En jaksa kaivaa kummempia esimerkkejä, käykääs kattomassa itse. Oletteko samaa mieltä vai onko kankeus vaan "vastaanottavassa päässä"?
Sen sijaan täytyy tässä yhteydessä kehua sotavasaraa ja Suomi-poikia. Yleensä ennen suun avaamista sentään tunnutaan tietävän mistä puhutaan tai edes varauksella avaudutaan. Verrattuna ulkomaisiin foorumeihin täällä jaksaa vierailla:).
- Pannukakku
Warseeristä itse pidän, porukka yleensä asiallista ja mukavaa. Minusta ne taktiikkaoppaat ainakin ovat hyviä, mitäs huonoa niistä muka löydät? Armeijalistoja näytetään taas tekevän muutenkin kuin sillä ainaisella powerplay meiningillä, minusta ainakin tuo mukavasti vaihtelua
Armeijakohtaisista forumeista hyviä ovat mm.
http://www.woodelves.org/Asrai/portal.php (mukava welffifoorumi, paljon käyttäjiä)
http://www.bugmansbrewery.com/ (jo sotuakin vanhempi foorumi kääpiöpelaajille, paljon käyttäjiä)
http://www.druchii.net/ (delffisivusto)
Armeijakohtaisista forumeista hyviä ovat mm.
http://www.woodelves.org/Asrai/portal.php (mukava welffifoorumi, paljon käyttäjiä)
http://www.bugmansbrewery.com/ (jo sotuakin vanhempi foorumi kääpiöpelaajille, paljon käyttäjiä)
http://www.druchii.net/ (delffisivusto)
http://www.asur.org Ehkä paras High Elf -sivusto tuolla ulkona.
"Söpö sixpackmonsteri!" -kauneinta mitä Nightbringeristä on koskaan sanottu
- The Captain
- Valvoja
Re: Ulkomaiset WH-foorumit
Kuvailit juuri Sotavasaran...Hand of Than kirjoitti: Porukka heittää läppää vaikkeivat tiedä kunnolla sääntöjä, kenenkään korjaamatta. Armeijalistat ja taktiikkaoppaat ovat kuin kumipäiden raapustuksia..Dark riipperit, 12 miehen Noisemarinet on pop ja 9 miehen tonnipojat joilla ammut vain bolt of chagea kannattaa....saissea riittää. Itsestään selviä asioita hoetaan jne...
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
-Niillä on suvussa halogeenejä.
Sama tuli itsellänikin mieleen, olen lähiaikoikan siirtynyt ulkomaalaisille foorumeille koska yllämainitsemasi syyt pätevät lähinnä Sotavasarassa, ikävä kyllä.The Captain kirjoitti:Kuvailit juuri Sotavasaran...Hand of Than kirjoitti: Porukka heittää läppää vaikkeivat tiedä kunnolla sääntöjä, kenenkään korjaamatta. Armeijalistat ja taktiikkaoppaat ovat kuin kumipäiden raapustuksia..Dark riipperit, 12 miehen Noisemarinet on pop ja 9 miehen tonnipojat joilla ammut vain bolt of chagea kannattaa....saissea riittää. Itsestään selviä asioita hoetaan jne...
Ero on siinä että Sotussa noin puhuvat mukulat, kun taas joillain ulkomaan voorumeilla ihan vanhemmatkin fikuttajat. Hassua on jossain 40k-onlinessa myös "me" sanan käyttö. "Kyllä me (de-pelaajat) mariineille pistämme päihin koska tahansa, koska olemme siinä niin harjaantuneita." Mut kai se luo yhteenkuuluvuuden tunnetta, vähän niinkun tuo Tarinat&Novellit -puolen kynä-ääliö juttu (no offenceThe Captain kirjoitti:Kuvailit juuri Sotavasaran...Hand of Than kirjoitti: Porukka heittää läppää vaikkeivat tiedä kunnolla sääntöjä, kenenkään korjaamatta. Armeijalistat ja taktiikkaoppaat ovat kuin kumipäiden raapustuksia..Dark riipperit, 12 miehen Noisemarinet on pop ja 9 miehen tonnipojat joilla ammut vain bolt of chagea kannattaa....saissea riittää. Itsestään selviä asioita hoetaan jne...
-A
"Eikö ole aika hyvä muodostaa mielipiteensä sillä tavalla, että katsoo mitä mieltä joku urpo on, ja on itse eri mieltä."
- minisaarnaaja
Itse ainakin seuraan paria FaBa-puolen armeijakohtaista foorumia ihan aktiivisesti. Niissä on sekä hyvät että hyvät että huonot puolensa. Hyvistä voisi mainita tietyn kypsyyden, sillä varsinkin aktiivisimmat postaajat ovat oman kokemukseni mukaan usein osastoa "konkari". Toisaalta näillä pelaajilla on myös usein melko vakiintunut käsitys siitä miten näitä pelejä pitäisi pelata, eikä samanlaista min-maksaamista ja sääntöreikien etsimistä mitä Suomessa harrastetaan katsota yleensä hyvällä.
Sotavasara on kuitenkin mukavan vaihteleva keskusteluympäristö, jota lukiessa saa monet naurut (tahallisesti ja tahattomasti aiheutettuna). Mitä sitä muuta voi surffailukokemukseltaan toivoa?
Sotavasara on kuitenkin mukavan vaihteleva keskusteluympäristö, jota lukiessa saa monet naurut (tahallisesti ja tahattomasti aiheutettuna). Mitä sitä muuta voi surffailukokemukseltaan toivoa?
Suomenkielinen maalausopas ja maalaus- ja konvertointiaiheisia artikkeleita - http://www.wellofminiatures.wordpress.com
-
hotsauceteddy
- Hand of Than
Kiitos vastanneille... heitin topikin käyntiin tarkoituksen agressivisesti keskustelun generoimiseksi. No kai se pitää todeta että puolensa kaikella. kuten Abu sanoi, niin tuntuu että ulkomailla tosiaan "veteraanit" puhuvat kuin ala-asteen vaahtosammuitin-väki. Ei tähän muuta lisättävää, aurinkoisia kelejä ja pian kevättä rintaan;).
En ole aikaisemmin hirveästi tykännyt ulkomaalaisista foorumeista, mutta druchii nettiä on tullut lueskeltua. Nyt laitoin vähän aikaa sitten dnettiin listani ja vastauksissa on englanti jotain ihan hirveää... Sain sieltä kyllä ihan hyviäkin neuvoja, mutta on se hassua kun täytyy kokoajan miettiä että mitä tuokin nyt oikein meinaa. Ulkomailla tuntuu myös maalauksen taso olevan huonompaa, tai sitten arvostelu on löysempää, mikä on sinänsä ihme sillä sotussakin arvostelu on mitä on.
Sotu jää kauas, kauas Imperial Literaturen upeudesta.
Vaikka kyseessä onkin pääasiassa Warhammer-tarinoihin keskittyvä sivusto, käyttäjät tuntevat myös pelin. Käyttäjäkunta on rentoa, keskustelut kattavat aiheita avaruuslentojen aikana vaikuttavista fysiikanlaeista genestealereiden planeetallesiirtymiseen, ja pieni harhailu on täysin asiaankuuluvaa (mutta modet vahtivat). Moderaattorikunta pitää foorumin siistinä, mutta ovat kuitenkin mukavia kavereita.
Armeijalistoja löytyy niin äärimmilleen tuunattuna kuin teemapohjaltakin. Kummatkin ovat yleensä varsin kovaa kalibeeria.
Vaikka kyseessä onkin pääasiassa Warhammer-tarinoihin keskittyvä sivusto, käyttäjät tuntevat myös pelin. Käyttäjäkunta on rentoa, keskustelut kattavat aiheita avaruuslentojen aikana vaikuttavista fysiikanlaeista genestealereiden planeetallesiirtymiseen, ja pieni harhailu on täysin asiaankuuluvaa (mutta modet vahtivat). Moderaattorikunta pitää foorumin siistinä, mutta ovat kuitenkin mukavia kavereita.
Armeijalistoja löytyy niin äärimmilleen tuunattuna kuin teemapohjaltakin. Kummatkin ovat yleensä varsin kovaa kalibeeria.
Taktiikka? Minä olen täällä heittämässä noppaa.
Toisaalta taas joskus meinaa verisuoni katketa jos haluaisi kunnon arvostelua figulleen, mutta sille tullaan spämmimään kommenttia tyyliin jota on tässä nyt turha mainita. Minusta tuntuu, että Sotavasara on tällainen sisäänajopaikka, jossa opitaan perusasiat ja kun täällä on tarpeeksi kauan työllistänyt moderaattoreja ja adminia, mennään progameri(mpana)na muille ulkomaisille foorumeille sähläämään. Niin minä ajattelen. Itsekin olen harkinnut muuaalle pikkuhiljaa siirtymistä.minisaarnaaja kirjoitti: Sotavasara on kuitenkin mukavan vaihteleva keskusteluympäristö, jota lukiessa saa monet naurut (tahallisesti ja tahattomasti aiheutettuna). Mitä sitä muuta voi surffailukokemukseltaan toivoa?
Eikö sotun sitten?Attila kirjoitti:Moderaattorikunta pitää foorumin siistinä, mutta ovat kuitenkin mukavia kavereita.
Korjaa hyvä ihminen äkkiä kirjoitusasuasi ettei sotun modet suutu
Tuskimpa ne suuttuu, muulle kuin meikän örkeille...Jc42 kirjoitti:Toisaalta taas joskus meinaa verisuoni katketa jos haluaisi kunnon arvostelua figulleen, mutta sille tullaan spämmimään kommenttia tyyliin jota on tässä nyt turha mainita. Minusta tuntuu, että Sotavasara on tällainen sisäänajopaikka, jossa opitaan perusasiat ja kun täällä on tarpeeksi kauan työllistänyt moderaattoreja ja adminia, mennään progameri(mpana)na muille ulkomaisille foorumeille sähläämään. Niin minä ajattelen. Itsekin olen harkinnut muuaalle pikkuhiljaa siirtymistä.minisaarnaaja kirjoitti: Sotavasara on kuitenkin mukavan vaihteleva keskusteluympäristö, jota lukiessa saa monet naurut (tahallisesti ja tahattomasti aiheutettuna). Mitä sitä muuta voi surffailukokemukseltaan toivoa?
Eikö sotun sitten?Attila kirjoitti:Moderaattorikunta pitää foorumin siistinä, mutta ovat kuitenkin mukavia kavereita.
Korjaa hyvä ihminen äkkiä kirjoitusasuasi ettei sotun modet suutu.
Tässä taisi mennä meikän kahvihuonehommelit...
Hammerheart kirjoitti: Ota mallia vaikka Gorkiporkista, Exocowboysta tai Ratovaarista.
Ja muutahan ei sitten tarvitakaan.jamopower kirjoitti:Kyllä, sotun moderaattorit ovat keskenään mukavia kavereita
Meidän mielestämme se on lähinnä hauska sisäpiirivitsi.Abu kirjoitti:vähän niinkun tuo Tarinat&Novellit -puolen kynä-ääliö juttu
Mutta itse asiasta, eli ulkomaisista warhammer-foorumeista, voisin melkein yhtyä mielipiteeseen, että Sotussa käydään opettelemassa ja kävellään sitten uusille metsästysmaille, yleensä vielä niille sivustoille, joissa käsitellään lähinnä sitä itselleen tuttua armeijaa, tai jotain joka kiinostaa juuri sillä hetkellä.
Laatutasosta voin sanoa kyllä, että välillä silmiä sattuu englannin tasottomuus, mielipiteiden käsittämätön mutuilu ja kaikki vastaava shitti mitä yleensä tullaan potkimaan naamalle. Hassua on todellakin vanhempien käyttäjien käyttäytyminen. Vanhemmilta ihmisiltä on yleensä voinut odottaa jotain muuta nimimerkiltä, kuin se standardi Wille666 tai joku vastaava, ja välimerkkien käyttöä odottaisin 18+ vuotiailta. Välillä kuitenkin jopa kolmekymppiset kirjoittelevat ihan mitä sattuu, ja varsinkin jossain IRC-galleriassa yleiset nimimerkkimallit (~s3xzyB3ibH~) ovat suosiossa myös vanhempien käyttäjien keskuudessa.
Välillä kuitenkin irtautuminen suomalaisesta, varsin yksimielisestä ja yhtenäisestä harrastusmaailmasta on hyväksi. Joskus ulkomaisilta foorumeilta todell löytyy mukavaa ja mielenkiintoista väkeä, ja mielipiteiden vaihtaminen globaalimmalla tasolla on varsin virkistävää. Suomalaisessa warhammer-kulttuurissa jo vanhat vitsit ja taktiikat voivat olla uusia tuttavuuksia muualla Euroopassa tai Amerikassa, ja toisin päin uusia näkökulmia on hyvä hakea myös muualta. Tosin, aina välillä tahtoisin perustelujakin, ja kymmenvuotiaan keskustelutaidoilla (fyysisestä iästä riippumatta
Mielenkiintoisia ulkomaisia sivustoja:
Warhammer Empire. Varsinkin yksikkökuvaukset, taktiikkaoppaat ja muu tilpehööri on laadukasta ja mielenkiintoista.
Wolf's Lair. Cult of Ulricille ja Middenheimille pyhitetty foorumi. Elävöitystaistossa on edistytty, mutta uutta verta etsitään aina lisää ja lisää.
-
hotsauceteddy
tuo on kyllä varmaan osittain totta, mutta itselläni on käynyt täysin toisinpäin. itse olen nyt ollut ulkomaisilla foorumeilla runsaan vuoden ja sotuun tulin vasta tuossa tämän vuoden alussa. mutta poikkeus vahvistaa säännön, eikösMutta itse asiasta, eli ulkomaisista warhammer-foorumeista, voisin melkein yhtyä mielipiteeseen, että Sotussa käydään opettelemassa ja kävellään sitten uusille metsästysmaille, yleensä vielä niille sivustoille, joissa käsitellään lähinnä sitä itselleen tuttua armeijaa, tai jotain joka kiinostaa juuri sillä hetkellä.
kyllähän se on virkistävää nähdä erilaisia näkökulmia ja kuulla esim. muiden maiden turnausskenestä, yms. itselläni vaan tuntuu olevan paha tapa olla semmoinen topic-killer, onnistun hiljentämään keskustelun niin omissa aiheissani kuin muidenkin, mutta toivottavasti niihin jotkut joskus vastaavat