Tämä menee aika pajon ohi aiheesta, mutta haluan selvittää lähinnä itselleni, kun necronien mahdista on ennenkin ollut juttua (lähinnä necronia keräävien tulokkaiden aloittamina).
Tämä on aika yleistä että Katania pidetään kaikista voimakkaimpana olentoina 40k mailmassa (itsekkin luulin alussa jotakin tähän suuntaan koska kaverini keräsi Necroneita). Tämä johtunee siitä että jumala sanaa käytetään 40k mailmassa todella herkästi ja muut mahtipedot liittyvät jotenkin varppiin, joten niitä on vaikea ymmärtää. Lisäksi koska Nightbringeri on tehty viikatemiehen hahmoon, antaa se käsitteen että tämä on ylivalta joka määrää kuka lähtee ja kuka jää.
Lisäksi olen huomannut että Codexit on tehty melkolailla propagandamaisesti, eli itsekkin kun ensimmäisenä luin TAU codexin olin sen jälkeen aivan varma että TAU on todella voimakas mahti universumissa. Vaikka todellisuudessa se ei ole kuin kohtalaisen pientä aluetta hallitseva ihmistä muistuttava porukka. En ole lukenut yhdenkään ihmisrodun codexia mutta epäilemättä niissäkin ylistetään Emporeria ja sitä kuinka ihmiset hallitsevat galaksia. Joten vielä kun necroneista on tehty jollakin tavalla Terminaattoria muistuttavia, jotka tulevat vain ja tappavat, johtajanaan viikatemies muodostuu codexia lukiessa helposti se kuva että necronit ovat kaikista vahvin rotu.
Kuitenkin kun alkaa ajattelemaan, niin minun käsitykseni mukaan necroneita on melko vähän, ja tuleeko niitä lisää? (en ole mitenkään varma onko tämä totta mitä puhun

) Ja ne iskevät vain aina yhdelle planeetalle ja sitten katoavat, joten mitään suurempaa tuhoa ne eivät saa aikaan. Toisinkuin rodut jotka käyvät järjestelmällistä taistelua valtaamalla planeettoja järjestelmällisesti ja pakottamalla vihollisen ahtaalle. Ja jos necroneita ei ole kovin paljon, tulee minulle ainakin mieleen pätkä alien vs. predator elokuvasta, jossa yksittäinen predatori taistelee massiivista alien joukkoa vastaan, ja lopulta jää alakynteen. Eli vaikka necronit ovatkin voimakkaita, eivät todellakaan ole mikään vahvin rotu.
In the dark future there is only one flicker of light.
For the Greater Good.