"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Vlad Von Carstein

Isot pojat esittelevät pieniä miehiään.
Gorkiporki
Sotavasaran Maalaajamestari 2008

Vlad Von Carstein

Viesti Kirjoittaja Gorkiporki »

Eli itse asiassa imperial noble figuuri, joka on vaan saanut vähän uutta väriä naamaan, tai oikeastaan menettänyt sitä. Minusta GW:n viralliset vampyyrit on sen verran rumia että piti kokeilla jotain muuta, vaikka en tiedä tuleeko tuo mihinkään peliin varsinaisesti. Kunhan nyt maalasin sen.

Ukko oli muuten aika kiva maalata, mutta täytyy kyllä sanoa että nuo hiukset oli aika kököt maalata. Siis en ollu ihan innostunut tuosta tavasta jolla ne oli skulptattu.

http://koti.mbnet.fi/isosika/kuvia/fikuja/vampir1.jpg
http://koti.mbnet.fi/isosika/kuvia/fikuja/vampir2.jpg
http://koti.mbnet.fi/isosika/kuvia/fikuja/vampir3.jpg
Rullakuski

Viesti Kirjoittaja Rullakuski »

Hieno on figu, Muuta sanottavaa ei nyt ehkä voi antaa, kuin sen että tuo rintapanssarin metalli näyttää vähän paksulta.. siis toki sekin on hieno mutta ainakin minun silmään vähän pistää pahasti.. Varsinkin naama, housut ja hihat ovat hienoja, kun ovat tuolleen kirkkaita, vaikka tuommoinen kirkkaus ei välttämättä vamppyyrille sovikkaan, ompahan erilainen. (No olipas sitä sanottavaa sitten vähän enemmänkin..)
Matti
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Matti »

Väriteema varsin hallitun oloinen ja tasapainoinen. Kenties hitusen turhan lattea characgerille ja jotakin kautta olisi suonut figulle lisäsärmää. Vlad Von Carstein taidetaan kuvata musta hiuksisena kaverina, kenties selvästi tummemmat hiukset, viikset ja parta olisivat tuoneet särmää kasvoihin?

Vaatteeiden valkoiset ja violetit osuudet maalattu varsin mallikelpoisesti. Niistä ei löydy moittimista. Sen sijaan viitasta voisin kysäistä, että jäikö figun valmistelu vailinaiseksi, vai miksi tuolla viitassa näkyy paikoin (etenkin oikeanpuolimmaisen poimun kuopassa) röpelöisyyttä ja kuoppia, kuin valun virheellisyyttä ei olisi peitetty/hiottu?

Oletko muuten kokeillut lisätä metallimaaleihisi kiiltävää lakkaa? Sillä itse olen saanut ainakin teräksia parannettua, koska helpottaa metallimaalien ohennusta (tai mahdollistaa sen) ja samalla vähentää hilemäisyyttä. Panssari ja miekka kun näyttävät jotenkin röpelöisen, hilemäisen tms. oloiselta nyt. Allan C tyylin maalatta ruostetta osaat, mutta muuten figuistasi metallimaalien käyttö on musta ollut selkeä heikkous varsin yleisesti. Suosittelen lämpimästi, että alat kiinnittämän niihin jatkossa enemmän huomiotta, koska nyt taitavat olla yksi selkeimmistä heikkouksistasi.

Kaulan seutuun voisi tehdä kenties muutaman rajauksen lisää? Nyt se vaikuttaa hitusen epäselvältä, kuten mistä viitta ja panssari alkavat/loppuvat, samaten kaula on itsessään vähän epäselvä. Mä en ainakaan itse oikeen hahmota kaulanseutua läheskään niin selvästi kuin muut osat. Mielenkiintoinen virhe sinulta sikäli, että yleensä sun töissä just kaikki on ollut äärimmäisen selvän oloista.

Tällä kertaa ei nyt enempää kritiikkiä irtoa. Empiren figujen käyttö vampyyreinä on musta erinomainen idea, koska itse näen Von Carstein vampyyrit yliluonollisen voimakkaina ihmisinä, mutta jotka ovat ihmisiä ulkomuodoltaan hyvin pitkälti. GWn Von Carsteinit ovat jokseenkin lelumaisen oloisia, Manfred tosin on ihan ok nappula ja Vlad & Isabella menettelevät.

Eihän tää missään nimessä huono ole, mutta sen techmariinin jälkeen vaikuttaa melkoisen valjulta ilmestykseltä.
“When you aim for perfection, you discover it’s a moving target.” – George Fischer
Gorkiporki

Matti kirjoitti: Oletko muuten kokeillut lisätä metallimaaleihisi kiiltävää lakkaa? Sillä itse olen saanut ainakin teräksia parannettua, koska helpottaa metallimaalien ohennusta (tai mahdollistaa sen) ja samalla vähentää hilemäisyyttä. Panssari ja miekka kun näyttävät jotenkin röpelöisen, hilemäisen tms. oloiselta nyt. Allan C tyylin maalatta ruostetta osaat, mutta muuten figuistasi metallimaalien käyttö on musta ollut selkeä heikkous varsin yleisesti. Suosittelen lämpimästi, että alat kiinnittämän niihin jatkossa enemmän huomiotta, koska nyt taitavat olla yksi selkeimmistä heikkouksistasi.
Olen lisännyt haarniskaan kyllä mattalakkaa, mutta ehkä sitäkin olisi pitänyt olla lisää. Siis onko maali nyt jotenkin paksun näköistä, vai kenties liian hilemäinen? On kyllä totta että ei niillä hilemaaleillakaan maalaus ole välttämätä niin helppoa ja yksinkertaista.
Siis nythän nuo metallit on maalattu siten että ensin on varjostettu inkeillä ja sitten highlightattu lisäämällä Boltgun metalliin Chainmailia ja lopuksi mithril silveriä. Onko ämä kenties huono tapa maalata hilemetalleja, vai onko tuo lakan käyttö juuri avain tässä asiassa? Eli mikä olisi kätevin tapa maalata hilemaaleja. Siinä sotu4 DOW ogressa kokeilin noita Jacob Nielsenin ohjeita, mutta en sitten tiedä että onko siinä onnistuneemmat metallit.
Kaulan seutuun voisi tehdä kenties muutaman rajauksen lisää? Nyt se vaikuttaa hitusen epäselvältä, kuten mistä viitta ja panssari alkavat/loppuvat, samaten kaula on itsessään vähän epäselvä. Mä en ainakaan itse oikeen hahmota kaulanseutua läheskään niin selvästi kuin muut osat. Mielenkiintoinen virhe sinulta sikäli, että yleensä sun töissä just kaikki on ollut äärimmäisen selvän oloista.
Joo, en kyllä oikein itsekään tiennyt että mitä tuossa kaulankohdalla on. Ukolla on ilmeisesti haarniskan alla kauluspaita, mutta sitten kaula-aukosta näkyy toinenkin paidankaulus(?). Se oli minusta jotenkin epäselvä tossa ukossa.

Mut kertokokaa toki muutkin mitä mieltä olette tuosta ilmestyksestä.

edit:no voi p3rs3. Mä vielä itse kysyin joskus tosta lakasta, ja puhe oli nimenomaan kiiltävästä lakasta, eikä mattalakasta. Eli laitoin joukkoon väärää lakkaa. Ehkä silläkin on joku vaikutus asiaan :).
Matti
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Matti »

Gorkiporki kirjoitti: Olen lisännyt haarniskaan kyllä mattalakkaa, mutta ehkä sitäkin olisi pitänyt olla lisää. Siis onko maali nyt jotenkin paksun näköistä, vai kenties liian hilemäinen? On kyllä totta että ei niillä hilemaaleillakaan maalaus ole välttämätä niin helppoa ja yksinkertaista.
Musta kuvissa näyttää röpelöiseltä, eli hileet tulevat turhan kovasti esille. Se on mulla ainakin välillä arpapeliä, tuleeko metallimaalista onnistunut vai ei, en tiedä mistä johtuu. Mattalakan käyttö kiiltävän lakan sijasta voi olla yksi osatekijä nykyisessä tuloksessa tai sitten ei.
Metallimaalien käyttö on hankalaa, koska hileisyys ja paksuus iskee helposti vastaan. RMM:ssä pitää juuri kikkailla tuon maalin koostumuksen kanssa, tai ainakin näin mä oon käsittänyt.

TK:lla tosin taitaa tehdä jollain omalla tavallaan metallit ja on saanut pirullisen nättiä jälkeä aikaan. Se tapa tosin on kuulostanut niin työläältä, etten ole ikinä jaksanut kokeilla tai paneutua tarkemmin. Siihen kun kuuluu kai peruspinnan aikaansaanti drybrushaamalla metallia mustan pohjamaalin päälle, kunnes pinta on tasainen tms. Mua ei jotenkin kymmenien minuuttien drybrushaus houkuta. :roll:
Siis nythän nuo metallit on maalattu siten että ensin on varjostettu inkeillä ja sitten highlightattu lisäämällä Boltgun metalliin Chainmailia ja lopuksi mithril silveriä. Onko ämä kenties huono tapa maalata hilemetalleja, vai onko tuo lakan käyttö juuri avain tässä asiassa? Eli mikä olisi kätevin tapa maalata hilemaaleja.
Mä en enää ole vähään aikaan käyttäny mithril silveriäkään, vaan chainmaili on riittänyt, koska muuten on tuntunut tulevan turhankin paljon kontrastia panssariin. Tietystikin kun on maalannut pääosin epäkuolleita, niin tuo selittyy siinä.
Mutta itse yleensä maalaan metallini juuri noin, että ensin boltgun, sitten varjostus inkeillä. Inkeistä ei kannata tyytyä vain mustaan, vaan myös ruskeita, vihreää ja sinistä voi käyttää ainakin, jolloin saadaan sävyjä lisää ja panssarista tulee hitusen mielenkiintoisempi. Sinistä olen käyttänyt kerran yhessä ritarissa (joka on tosin edelleen WIP). Rskeita+vihreää sitten on tullut käytettyä epäkuolleissa, osittain esittämässä likaa/ruostetta, osittain vain sävyttämässä metalleita mielenkiintosemmaksi.
Joo, en kyllä oikein itsekään tiennyt että mitä tuossa kaulankohdalla on. Ukolla on ilmeisesti haarniskan alla kauluspaita, mutta sitten kaula-aukosta näkyy toinenkin paidankaulus(?). Se oli minusta jotenkin epäselvä tossa ukossa.
Mä oon useammankin kerran lykännyt näissä tapauksissa epäselvät kohdat selvästi tummemmiksi, kuin olisivat syvässä varjossa. :P Se jotenkin helpottaa ja tuolla kaulan seudussa selvästi tummennus voi jopa toimia, erottaen kasvot rinnasta selvemmin ja tuoden näin molempia esiin.
“When you aim for perfection, you discover it’s a moving target.” – George Fischer
Gorkiporki

Matti kirjoitti: Musta kuvissa näyttää röpelöiseltä, eli hileet tulevat turhan kovasti esille. Se on mulla ainakin välillä arpapeliä, tuleeko metallimaalista onnistunut vai ei, en tiedä mistä johtuu. Mattalakan käyttö kiiltävän lakan sijasta voi olla yksi osatekijä nykyisessä tuloksessa tai sitten ei.
Metallimaalien käyttö on hankalaa, koska hileisyys ja paksuus iskee helposti vastaan. RMM:ssä pitää juuri kikkailla tuon maalin koostumuksen kanssa, tai ainakin näin mä oon käsittänyt.

TK:lla tosin taitaa tehdä jollain omalla tavallaan metallit ja on saanut pirullisen nättiä jälkeä aikaan. Se tapa tosin on kuulostanut niin työläältä, etten ole ikinä jaksanut kokeilla tai paneutua tarkemmin. Siihen kun kuuluu kai peruspinnan aikaansaanti drybrushaamalla metallia mustan pohjamaalin päälle, kunnes pinta on tasainen tms. Mua ei jotenkin kymmenien minuuttien drybrushaus houkuta. :roll:
Täytyisi melkein kysyä TK:lta että miten se käytännössä toimii. Luulisin että kuivasively tapahtuu tässä useammissa kerroksissa.
Itse olen tosin nyt kokeilemassa myös sellaista ratkaisua, että pohjavärinä toimii ihan puhdas mithril silver, jota aletaan varjostamaan purppuralla, vihreällä ja mustalla inkillä (kenties myös sinisellä). Saapa nähdä miten se sitten toimii. Testikappaleesta tuli ihan ok.

Mut tosiaan, kommentit tervetulleita.
Jhep

Viesti Kirjoittaja Jhep »

Nuo hiukset ovat aika luonnottoman näköisiä, jopa vamppyyrille, mutta tämähän on minun mielipiteeni. Oikein onnistunut nappi muuten.
Ruoska

Viesti Kirjoittaja Ruoska »

Niinkuin ite sanoit ni hiukset ei oo ihan samalla tasolla muun figun kanssa, muuten loistavan käsittelyn oot antanu empire-figulle =) Hienoa!
Ruoska

Viesti Kirjoittaja Ruoska »

Niinkuin ite sanoit ni hiukset ei oo ihan samalla tasolla muun figun kanssa, muuten loistavan käsittelyn oot antanu empire-figulle =) Hienoa!
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Galleria”