"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Apua maaston maalaamiseen

Miniatyyrien maalaukseen, konvertoimiseen sekä maastontekoon liittyvät kinkkiset kysymykset ja ongelmat.
Kingwalrus

Apua maaston maalaamiseen

Viesti Kirjoittaja Kingwalrus »

Olen tässä alkanut väkerrellä jotain rakennuskompleksin tapaista löytämästäni styroksin kappleesta.

Rakennuksen pinta on sileä, joten pitäisikö minun liimata siihen hiekkaa tms. siihen ennen pohjamaalausta? Tällöinhän rakennuksen kuivaharjaus olisi helpompaa, kun pohja on karhea. Mutta tulisiko siitä sitten luonnottaman karhea? Sileä pinta kuulostaa myös jokseenkin tylsältä.

Olen muutenkin hieman hakusessa maaston maalaamisessa :/
Lisäksi rakennus on suhteellisen iso, eli gw maaleilla maalaaminen tulisi jokseenkin kalliiksi, joten tiedättekö mitään muita vaihtoehtoja gw maaleille?

toivottavasti jaksoitte lukea ;)
Antrax

Viesti Kirjoittaja Antrax »

Tottakai se kannattaa pohjustaa. Ja mikäli sprayllä sen pohjamaalaat, niin ihan ensin kunnon kerros liimaa alle, ettei rakennus sula, sitten sekoitusta erikeeper-vesi-hiekka siihen päälle. Ja karheuden voit itse päättää hiekan määrällä. Jos haluat vähemmän karheaa vetelet siihen vähemmän hiekkaa. Simple.
"Cover my lovejunk in catnip and teabag a horny lion"
Spoonyone
janojussi

Viesti Kirjoittaja janojussi »

meet rautakauppaan ja kysyt sielä vesi ohenteista maalia joka sopii tyroksin maalaamiseen. sen jälkeen ostat parit kolmet isot pensselit jolla voit maalata (pohja väri pensseli "isoin", 4-6 sormen leveys. eka pinta väri, keskikokoinen pensseli "medium, 3-4 sormen leveys". toka pinta väri "pieni kuiva maalausta varten, kahden sormen leveys")

väreinä musta, harmaa, valkoinen, punainen/terracotta. maalipurkin koot menee suunnilleen 2dl-10l hinta varmaan 4-50€ en ole varma.

ja kannattaa ostaa GW:n terrain kirja jossa on hyviä vinkkejä.
40K Kaaos deemonit lista 1500pts W=3 D=1 L=0
40K Tonnipojat "2 prinssiä+Oblit" lista 1000-1750pts W=9 D=3 L=4
40K Necronit 1500pts W=2 D=1 L=1
Rakath
Maalajakisälli 2007

Viesti Kirjoittaja Rakath »

Vesi-erikeepper -litkujen kanssa suojaamisesta mulla on vain huonoja kokemuksia. Jos siihen jää pikselikin liimatonta kohtaa, sulaa siihen reikä.

Tosiaan rauta- tai maalikaupasta voi ostella vesiliukoista maalia. Itse käytän näitä isoja pönttöjä vain pohjamaalaamiseen, ja lopun teen figumaaleilla. Vallejot ovat sopivan turhaa lirua tähän hommaan. Pohjamaalin sekaan voi pikkasen oikein hienoa hiekkaa laittaa, ja kokeilla sopiiko se tekstuuriksi.
Isojen pensseleiden sijaan käytän usein vaahtomuovin palasta, jolla töpötän tai drybrushaan värit pintaan.

Ja siellä maali/rautakaupassa ei kannata puhua mitään miniatyyreistä tai pienoismalleista. Ainakin täälläpäin tenttaavat järjettömän tarkkaan sen käyttötarkoituksen, ja sitten alkaa hirveä kuorossa valitus, että ei täällä mitään pienoismallimaaleja myydä. Lopulta hädin tuskin myivät sen 5L pänikän maalia, ihan kuin olisin yrittänyt ostaa aseluokan plutoniumia.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maalaus, konverttaus ja maiseman teko”