space mariinien arvo järjestys
- Golg
- Viesti:
space mariinien arvo järjestys
itselleni ei ole tullut selväksi kuka mariini pamputtaaa ja ketä eli pomopttaako librarian chaplainia vai batlle brother scouttia vai kuinka
eli mikä on space mariinien arvo järjestys?
eli mikä on space mariinien arvo järjestys?
Ylimpänä: Chapter Master
2. ensimmäisen komppanian kapteeni
2½.muiden komppanioiden kapteenit
3.kappalaiset ja kirjastotädit/sedät
4.ensimmäisen komppanian kersantit (veteraanikersantit)
5. Taviskersantit
6. muut veteraanit (ens. komppanian jäsenet)
7. Tavallinen battle-brother
8. scoutit
(9. marinekokelaat)
Minun tietoihini ei sitten ole luottamista, joku wanhaparta saa tulla ja korjata.
2. ensimmäisen komppanian kapteeni
2½.muiden komppanioiden kapteenit
3.kappalaiset ja kirjastotädit/sedät
4.ensimmäisen komppanian kersantit (veteraanikersantit)
5. Taviskersantit
6. muut veteraanit (ens. komppanian jäsenet)
7. Tavallinen battle-brother
8. scoutit
(9. marinekokelaat)
Minun tietoihini ei sitten ole luottamista, joku wanhaparta saa tulla ja korjata.
-
Kidhidalco
Varmaan tuossakin aika paljon vaihtelua chaptereittain. Esimerkiksi Susilla scoutit ovat kokeneita marineita jotka vaan viihtyvät paremmin yksin. Samaan hengenvetoon: Long Fangit (devastatorit) puolestaan ovat wanhoja satojen taisteluiden veteraaneja joita kunnioittavat, ja joiden neuvoja kuuntelevat korkeammatkin upseerit. Muistaakseni taisi susille lisäksi vielä olla niin että, wolfpriestit ja runepriestit (chaplain, librarian) menevät hekin arvossa wolf lordin (company master) ja wolfguard battle leaderin (captain) ohi. Toisaalta, susilla arvot eivät niinkään ole kiveen hakatut säännöt, vaan mutkikas arvostukseen, kokemukseen ja nimelliseen arvoon perustuva verkko.
Lähteinä:
1.ja 2. susi codexi
kirjoihin: space wolf, grey hunter, wolfblade ja ragnar`s claw.
Lähteinä:
1.ja 2. susi codexi
kirjoihin: space wolf, grey hunter, wolfblade ja ragnar`s claw.
Oudot ovat tutut kasvot dementikolle
- ankara halla
- Valvoja
Vaikka tuo suurinpiirtein noin meneekin, niin kyllä joku Tigurius tai Mephiston tai Asmodeus kyykyttävät Chapter Masteria lukuunottamatta kaikkia muita mariineita Chapterissaan arvonsa, tai mielummin komentamansa kunnioituksen, puolesta.Hevi kirjoitti: Minun tietoihini ei sitten ole luottamista, joku wanhaparta saa tulla ja korjata.
Mariinien arvohierarkia määräytyy hyvin pitkälle senioriteetin ja statuksen (eli vaikka Pääkirjastonhoitaja tms. tittelin) mukaan.
Tarkoittanet Primarkkeja. Näitä oli vain kaksikymmentä (alkuperäisten kahdenkymmenen Legioonan "isät") ja lojalistit ovat jo kuolleet pois, kaaokseen kääntyneet puolestaan joko kuolleet tai muuttuneet demoniprinsseiksi.Golg kirjoitti:eli kuka se chapterin perustaja oikein on?
Nykyään uusia Chaptereita perustetaan Keisarin määräyksellä aina muutama kymmenen kerrallaan muiden Chaptereiden geeniperimästä ja riippuen näistä "isächaptereista" voidaan jokaisen nykyisen Chapterin geeniperimä johtaa johonkin tai joihinkin Primarkkeihin.
Kaikki Chapterit ovat kuitenkin Keisarin "perustamia".
"Minä en kärsi mielisairaudesta, minä nautin joka hetkestä!"
-
Virtanen..
- Viesti:
- ankara halla
- Valvoja
?QQ3 kirjoitti:mariinien lisäelimet valmistetaan putkissa ja laitoksissa sitten ne istutetaan normaaliin ihmiseen josta tulee näiden elineten ansiosta mariini
.näin luulisin sen tapahtuvan
Eli chapterit värväävät lupaaviksi havaittuja kokelaita tavallisten ihmisten parista (yleensä kotiplaneetaltaan, poikkeuksiakin on), ja mikäli kokelaat selviävät kokeista/"koeajasta" heihin istutetaan lisäelimiä, rauhasia yms. (muistaakseni 19kpl?), jotka muuttavat tavallisen ihmisen yli-ihmis mariiniksi.
Rituaalit/tavat vaihtelevat chaptereittain melko voimakkaasti.
- ankara halla
- Valvoja
Hyvinkin pitkälle juuri noin. Niitä elimiä tosin istutetaan pitkin koulutusta ja kun viimeinen ja tärkein, eli black carpace asennetaan ovat kokelaat viimein valmiita pukemaan ylleen mariinien haarniskan.
Mutta siinä miten tavallinen teinipoika muuttuu mariiniksi siis vaihtelee kovastikkin Chapterista toiseen sillä mitään standardoituja menetelmiä tähän operaatioon ei (enää) ole.
Mutta siinä miten tavallinen teinipoika muuttuu mariiniksi siis vaihtelee kovastikkin Chapterista toiseen sillä mitään standardoituja menetelmiä tähän operaatioon ei (enää) ole.
"Minä en kärsi mielisairaudesta, minä nautin joka hetkestä!"