Delf-armeijani alku
- Ivory Noire
Delf-armeijani alku
Tässäpä nämä ensimmäiseni olisivat
Edit: Exen ja kilpien kuvat lisätty.
Edit jälleen.. laitoin nuo photobuckettiin.
Kaipaisin neuvoja, millä näitä voisi vielä parannella ja mitä voisi tehdä paremmin seuraavissa figuissa. Nämä ovat tosiaan aivan ensimmäiset figut, jotka olen maalannut, oikeastaan ensimmäinen 3-ulotteinen maalaustyöni. Itse olen melko tyytyväinen aikaansaannoksiini.
Jätkäkaverin mukaan näiden aseiden ja haarniskoiden mithril on liian kirkasta ja olisi ollut parempi drybrushata ne. Mitä mieltä muut ovat? Myös musta iho näyttää kuulemma oudolta, mutta siitä en luovu.
Niin, niinkuin varmaan kuvista huomaa, nämä eivät ole dark elfejä vaan drowta. Siksi siis musta iho ja valkoiset hiukset (jotka näillä kolmella kylläkin jäävät kypärän alle piiloon :/). Drowt ovat ehdottomasti suosikkifantasiarotuni ja samankaltaisuus delfien ja drowden välillä on niin suuri, etten voinut vastustaa kiusausta. Kukapa ei tahtoisi olla drow-matriarkka.
Musta-puna-mithril teeman olisi tarkoitus jatkua läpi koko armeijan. Hevosista ajattelin tehdä nightmareja (Eihän tuo nimitys ole käytössä jonkun toisen rodun ratsuilla, eihän?), siis mustia hevosia, joilla on tulinen harja ja häntä. Cold oneilleni en ole vielä oikein keksinyt väritystä. Jotain tummaa, punertavaa tms. Ehdotuksia?
Baseille en tehnyt vielä mitään ja ne saavat varmaan odottaa kunnes tähän mennessä ostamani ukot on maalattu. Kaipa niihin jotain hiekkaa ja kiviä tms. tulee. Tiedättekö reagoiko sokeri pva-liimaan jotenkin odottamattomasti?
Kiitokset kommenteista ja neuvoista jo etukäteen! ^_^
Edit: Exen ja kilpien kuvat lisätty.
Edit jälleen.. laitoin nuo photobuckettiin.
Kaipaisin neuvoja, millä näitä voisi vielä parannella ja mitä voisi tehdä paremmin seuraavissa figuissa. Nämä ovat tosiaan aivan ensimmäiset figut, jotka olen maalannut, oikeastaan ensimmäinen 3-ulotteinen maalaustyöni. Itse olen melko tyytyväinen aikaansaannoksiini.
Jätkäkaverin mukaan näiden aseiden ja haarniskoiden mithril on liian kirkasta ja olisi ollut parempi drybrushata ne. Mitä mieltä muut ovat? Myös musta iho näyttää kuulemma oudolta, mutta siitä en luovu.
Niin, niinkuin varmaan kuvista huomaa, nämä eivät ole dark elfejä vaan drowta. Siksi siis musta iho ja valkoiset hiukset (jotka näillä kolmella kylläkin jäävät kypärän alle piiloon :/). Drowt ovat ehdottomasti suosikkifantasiarotuni ja samankaltaisuus delfien ja drowden välillä on niin suuri, etten voinut vastustaa kiusausta. Kukapa ei tahtoisi olla drow-matriarkka.
Musta-puna-mithril teeman olisi tarkoitus jatkua läpi koko armeijan. Hevosista ajattelin tehdä nightmareja (Eihän tuo nimitys ole käytössä jonkun toisen rodun ratsuilla, eihän?), siis mustia hevosia, joilla on tulinen harja ja häntä. Cold oneilleni en ole vielä oikein keksinyt väritystä. Jotain tummaa, punertavaa tms. Ehdotuksia?
Baseille en tehnyt vielä mitään ja ne saavat varmaan odottaa kunnes tähän mennessä ostamani ukot on maalattu. Kaipa niihin jotain hiekkaa ja kiviä tms. tulee. Tiedättekö reagoiko sokeri pva-liimaan jotenkin odottamattomasti?
Kiitokset kommenteista ja neuvoista jo etukäteen! ^_^
Viimeksi muokannut Ivory Noire, Ti 14.03.2006 19:06. Yhteensä muokattu 5 kertaa.
"There is a moment in every dawn when light floats, there is the possibility of magic. Creation holds its breath."
H2G2
H2G2
- Sir_Jarkko
Nightmaret ovat jo käytössä Vampire countseilla, mutta nämä ovat sitten vähän vähemmän lihaisampia heppoja kuin Drowien yksilöt (http://uk.games-workshop.com/vampirecou ... allery/18/). Inkkaus mustalla auttaa noiden panssareiden kirkkauden säätelyyn. Eli siis Black Inkkiä vaan kaupasta, pistät muutaman tipan astiaan ja vähän vettä päälle ja sitten vetelet panssarin pinnan yli, tulee suht hyvännäköistä kunhan pyyhkäiset sitten sormella ylimääräiset pisarat pois roikkumasta. Mustaa kannattaisi muuten korostaa, ihossa siis, ja se tulee olemaan aika helvatan vaikeaa varsinkin alkutaipaleella. Niin ja käytä viilaa noiden valuujälkien poistoon, eiköhän se siitä parane.
"From the blizzards under northern sky I hail!"
kyllä!! lisää muijia harrastuksen pariin..
no mitäs mitäs.. ei paskempia noin aluksi, mutta tosiaankin se drybrushaus olisi ollut parempi vaihtoehto, joten jätkäkaverisi on tässä oikeassa.. (minun mielipiteeni) siis kun drybrushaat haarniskasi, niin maali ei tartu niin useaan kohtaa, ja siinä on ikäänkuin kaksi sävyä brushatessa mustan päälle esim boltgunilla.. siitä voi sitten brushata uudelleen päälle vaaleamalla värillä... yksinkertainen ja nopea tekniikka noin aluksi. voisit myös harjoitella high lightejä sekä blacklineä (jos et tajua mitään, mistä puhun, niin kokeile hakua)
kokonaisuutena hyviä noin ensimmäisiksi "3Dfiguiksi"
kokonaisuutena hyviä noin ensimmäisiksi "3Dfiguiksi"
- Ivory Noire
Pitihän se arvata... No, näistä tulee kuitenkin enemmän sen perus nightmaren näköisiä. Ja samapa tuo, miksi niitä kutsun.Nightmaret ovat jo käytössä Vampire countseilla
Viilaa valuujälkien poistoon? Ehm... Missä kohtaa noissa näkyy niitä? Ja siis tarkoitetaanko niitä mitä jää kun figut tehdään muovista vai maalin valumisesta tulleita?
Taidanpa kokeilla noihin aseisiin ja panssareihin ensin kalligrafiamustetta. Sen saa vedellä pois, jos(=kun) ensimmäinen kerta menee pilalle. Ja voi siihen sitten pistää lakan päälle, jos näyttää hyvältä.
Toisaalta omasta mielestäni drowaseiden kuuluukin olla lähes peilikirkkaita tai mustalla pinnoitettuja...
Blacklining tosiaan näyttää ihan hyvältä, mutta eikös se menetä tehostaan aika paljon, jos useimmissa kohdissa toinen rajattavista väreistä on musta?
Kuulostaako muuten tuhoontuomitulta idealta tehdä valkoiset hiukset maalaamalla alle jotain hopeista metallia/harmaata ja sitten drybrushaamalla reilusti valkoista päälle? Parempia ideoita?
"There is a moment in every dawn when light floats, there is the possibility of magic. Creation holds its breath."
H2G2
H2G2
- Sir_Jarkko
- Ivory Noire
Aivan.. nuo. Kiitos. Täytyy katsoa, jos niille jaksaa jotain tehdä. Luultavasti en noissa kolmessa kyllä viitsi alkaa, ellei jostain mielenhäiriöstä synny yletöntä tekemisentarvetta.
H2G2
H2G2
- Z7-852
- Taisteluraporttikilpailun voittaja
Itse olen tulkinnut Salvatoren kirjoja siten että Drownin iho on ebonin värinen eli jos olet joskus tavannut afrikkalaisia ihmisiä niin vastaava. Eli se ei ole musta vaan hyvin tumma iho.
Ja itse figuista olisin myös black liningin kannalla. Se tekee niistä sarjakuvamaisempia (kuten minun Dark Eldarit) ja se sopii jos sävyt pitää mahdollisimman pelkistityinä. Mutta sama linja pitää pitää koko armeijassa ja ennenkaikkea sitä ei pidä vaihtaa figun keskellä. Suosittelen myös haarniskojen ja kankaiden inkkausta tai muuten vain washaamista mustalla (kuuluu blacklining periaatteeseen).
Sitten on mahdollista tehdä muutamia tarkkoja highlight kohtia aseiden terien keskelle ja haarniskojen reunoihin.
Base en suosittele että teet sitä perinteistä hiekka+goblin green yhdistelmää. Yksi hyvä olisi joko hiekka aavikko (ruskea), tuhka maa (harmaa+musta) tai sitten laava maa (musta+punainen).
Lopuksi ihan peruskauraa ja hyvän näköistä kenttätasoa. Mitään suuria maalausvirheitä en näe eli hallitset ja maalaamisen hyvin. Nyt enää pitää lisätä maalaamistaitoa pienillä erikoistehosteilla.
Ja itse figuista olisin myös black liningin kannalla. Se tekee niistä sarjakuvamaisempia (kuten minun Dark Eldarit) ja se sopii jos sävyt pitää mahdollisimman pelkistityinä. Mutta sama linja pitää pitää koko armeijassa ja ennenkaikkea sitä ei pidä vaihtaa figun keskellä. Suosittelen myös haarniskojen ja kankaiden inkkausta tai muuten vain washaamista mustalla (kuuluu blacklining periaatteeseen).
Sitten on mahdollista tehdä muutamia tarkkoja highlight kohtia aseiden terien keskelle ja haarniskojen reunoihin.
Base en suosittele että teet sitä perinteistä hiekka+goblin green yhdistelmää. Yksi hyvä olisi joko hiekka aavikko (ruskea), tuhka maa (harmaa+musta) tai sitten laava maa (musta+punainen).
Lopuksi ihan peruskauraa ja hyvän näköistä kenttätasoa. Mitään suuria maalausvirheitä en näe eli hallitset ja maalaamisen hyvin. Nyt enää pitää lisätä maalaamistaitoa pienillä erikoistehosteilla.
no siis mikäli hiuksissa on selvät ulommat kohdat (näissä yleensä on), niin pistät vaalean harmaata pohjalle, ja highlightaat sen valkoisella.. niin yksinkertaista se on. Tuo metalli-idea ei oikein kuulostanut niin laadukkaalta...Ivory Noire kirjoitti:Pitihän se arvata... No, näistä tulee kuitenkin enemmän sen perus nightmaren näköisiä. Ja samapa tuo, miksi niitä kutsun.Nightmaret ovat jo käytössä Vampire countseilla
Viilaa valuujälkien poistoon? Ehm... Missä kohtaa noissa näkyy niitä? Ja siis tarkoitetaanko niitä mitä jää kun figut tehdään muovista vai maalin valumisesta tulleita?
Taidanpa kokeilla noihin aseisiin ja panssareihin ensin kalligrafiamustetta. Sen saa vedellä pois, jos(=kun) ensimmäinen kerta menee pilalle. Ja voi siihen sitten pistää lakan päälle, jos näyttää hyvältä.
Toisaalta omasta mielestäni drowaseiden kuuluukin olla lähes peilikirkkaita tai mustalla pinnoitettuja...
Blacklining tosiaan näyttää ihan hyvältä, mutta eikös se menetä tehostaan aika paljon, jos useimmissa kohdissa toinen rajattavista väreistä on musta?
Kuulostaako muuten tuhoontuomitulta idealta tehdä valkoiset hiukset maalaamalla alle jotain hopeista metallia/harmaata ja sitten drybrushaamalla reilusti valkoista päälle? Parempia ideoita?
Tuo keihään punainen hyökkää aika häijysti silmille, sen voisi ehkä tummentaa samaan sävyyn kuin figun muut punaosat. Jo mainitun ihon lisäksi voisi figuun muutenkin ehkä laittaa muutamaan kohtaan jotain pykälää neutraalimpia värejä, kuten ruskeaa keihääseen tms, moinen toimi pehmentäisi vähän tuota vähän turhankin jyrkkää kontrastia mustan, punaisen ja hopean välillä. Muilta osin olivat varsin näppärän näköisiä kavereita.
Naapurin viljat vei halla
tralalalalalla
tralalalalalla
- dead flesh penalty
- Ivory Noire
Niinpä kai sitä olisi helpoin kuvata. Siitä on taas vaihteeksi sen verran aikaa, kun olen drowien edesottamuksista lukenut, ettei nyt muistu, miksi sitä ihoa tarkalleen kuvataan. Eebeninväriseksi ainakin (niinkuin Lumikin hiukset, jotka yleensä ovat mustat) ja itse olen aina mieltänyt drowt pikimustiksi. Jotenkin ruskeaihoinen drow näyttää omiin silmiini tyhmältä, ja varsinkin sini-ihoinen.Itse olen tulkinnut Salvatoren kirjoja siten että Drownin iho on ebonin värinen eli jos olet joskus tavannut afrikkalaisia ihmisiä niin vastaava. Eli se ei ole musta vaan hyvin tumma iho.
Vihreää en itsekään ajatellut missään tapauksessa. Vihreä sinänsä voisikin sopia punaisen kanssa samaan figuun, koska on sen vastaväri, mutta näihin figuihin ei sopisi ainakaan tuollainen kirkas vihreä, eikä niin suurissa määrin. Noista vaihtoehdoista kaksi viimeistä vaikuttaisi parhailta.Base en suosittele että teet sitä perinteistä hiekka+goblin green yhdistelmää. Yksi hyvä olisi joko hiekka aavikko (ruskea), tuhka maa (harmaa+musta) tai sitten laava maa (musta+punainen).
Tehty. Viilasin saman tien niitä valujälkiä, ja kirosin jälleen sitä, että ukot oli jo liimattu kokoon.Tuo keihään punainen hyökkää aika häijysti silmille, sen voisi ehkä tummentaa samaan sävyyn kuin figun muut punaosat.
Ihan hyvä idea. En tosin tiedä, miten sen toteuttaisi. Pelkällä värityksellä lumesta tuskin saisi lumen näköistä. Valkoinen voisi olla ihan hyvä väri, koska sitä tulee joka tapauksessa niihin figuihin, joilla on hiukset näkyvissä.Basessa voisi olla mahdollista kokeilla myös lunta, se voi antaa uutta särmää ja kontrastia puna-mustalle teemalle. Myös jalustan maalaaminen valkoiseksi, harmaaksi, punaiseksi (sellainen ruskehtava, nahanpunainen) tai sitten mustaksi jättäminen lumen kanssa ovat kokeilemisen arvoisia.
Drow-teemaa ajatellen basejen pitäisi olla oikeastaan maanalaisesta maailmasta, kiveä ja öö.. kiveä. Laavaa (tosin kuka seisoo vahingoittumatta laavavirran äärellä?), tippukiviä, kristalleja, kultasuonia tms.
H2G2
H2G2
- Osqillator
Jos ajattelit villeimmissä unissasikaan laittaa lunta baseihin, tässä olisi todella varteenotettava, helppo ja näyttävä keino.
http://www.missing-lynx.com/articles/ot ... ngahn.html
Figut on juuri sen näköisiä että ne ovat ensimmäiset.
Siitä on hyvä jatkaa. Mutta on nähty paljon pahempaakin! Jatka vain harrastusta, tyttöjä/naisia ei ikinä ole liikaa tällä saralla.
http://www.missing-lynx.com/articles/ot ... ngahn.html
Figut on juuri sen näköisiä että ne ovat ensimmäiset.
Heeyee.
- Z7-852
- Taisteluraporttikilpailun voittaja
Koita seuraavaa maalaustapaa iholle niin saat siihen enemmän syvyyttä. Eli mustapohja jonka sitten ensin maalaat dark flesh+black sekoituksella ja tämän highlightaat dark fleshilla.Ivory Noire kirjoitti:Jotenkin ruskeaihoinen drow näyttää omiin silmiini tyhmältä, ja varsinkin sini-ihoinen.
Itse olen aina kuvitellut drow ihon seuraavanlaiseksi. afrikkalainen ja piirretty drow. Johtuen varmaan että pidin drowin ihon valintaa sosiaalisena kritiikkinä samoin kuin matriarkkaarista järjestelmää.
Piirretyissä kuvissa iho näyttää vielä enemmän harmaalta eli sen toisen seoksen voisi tehdä dark flesh+black+codex gray (tippa).
Mutta päätät maalata ihon sitten millä tahansa tyylillä, pitää siihen saada vähän enemmän syvyyttä kuin pelkkä matta musta.
Drow (ainakin ylimystö) osaa luonnostaan leijua ilmassa. Eli siinä olisi ainakin pari hienoa konversio ideaa kuin joku matriarkka äiti leijuu kiehuvan laavan päällä. Toisaalta kristallit tai tippukivet joihin upotettu kristalleja voisivat tuoda hieman vaaleata kontrastia tummiin figuihin. Saman varmasti tekee lumi.Ivory Noire kirjoitti:Drow-teemaa ajatellen basejen pitäisi olla oikeastaan maanalaisesta maailmasta, kiveä ja öö.. kiveä. Laavaa (tosin kuka seisoo vahingoittumatta laavavirran äärellä?), tippukiviä, kristalleja, kultasuonia tms.
Odottelen innolla lisää drow kuvia.
- Ivory Noire
Kiitos, Judas. Jos lunta noihin baseihin laitan, tuosta on varmasti hyötyä.
Ja tosiaan lisäsin nyt tuon exen ja kilpien kuvat. Maalit on tuossa ukossa paikoittain aika suttuiset ja varsinkin miekanterän hämähäkinverkko näyttää aika kaamealta. Siihen olisi ehkä sopinut paremmin tasainen maalipinta pohjaksi. Mielestäni kuitenkin parempi kuin nuo ensimmäiset kolme. Kilvet on vielä spruessa kiinni, koska laiskuus.
Koitin nyt korostaa sitä mustaa hiukan harmaalla, mutta ei se ainakaan käsissä näytä kovin paljon paremmalta. Btw, noiden spearmanien iho ei ole/ollut mattamusta vaan kiiltävä. Ajattelin, että se hiukan auttaisi siihen, millä yleensä perustellaan highlightien tarpeellisuutta: ettei noin pieniin ukkoihin tule tarpeeksi valon ja varjon vaihtelua luonnollisella tavalla. Olin ilmeisesti hakoteillä.Mutta päätät maalata ihon sitten millä tahansa tyylillä, pitää siihen saada vähän enemmän syvyyttä kuin pelkkä matta musta.
Kuumaa se laava olisi silti. Se kyllä kävi mielessä, että kärryjen tilalle olisi kiva tehdä niitä leijukiekkoja, miksi niitä nyt sanottiinkaan... Kuitenkin niitä, millä matriarkkaäidit kulkevat kaupungilla. Cold onien tilalle niihin voisi laittaa muutaman papittaren/soturin saattueen. Taitaa kyllä mennä hiukan kauas alkuperäisestä figusta.Eli siinä olisi ainakin pari hienoa konversio ideaa kuin joku matriarkka äiti leijuu kiehuvan laavan päällä.
Ja tosiaan lisäsin nyt tuon exen ja kilpien kuvat. Maalit on tuossa ukossa paikoittain aika suttuiset ja varsinkin miekanterän hämähäkinverkko näyttää aika kaamealta. Siihen olisi ehkä sopinut paremmin tasainen maalipinta pohjaksi. Mielestäni kuitenkin parempi kuin nuo ensimmäiset kolme. Kilvet on vielä spruessa kiinni, koska laiskuus.
H2G2
H2G2
Oho! Aikas tyylikkäät nuo exejen panssarin alaosista löytyvät saksan lipun värit. Kohtuu pehmeän vaikutelman saa tuosta kuvasta ainakin. Ja seitti tuossa draichissa on aikas hieno..
Täysin vapaalla kädelläkö nuo kilvet tuhersit? Minä tykkään.
Ai niin ja kiva saada yksi samaa sukupuolta edustava lisää figuja säätämään
...
Täysin vapaalla kädelläkö nuo kilvet tuhersit? Minä tykkään.
Ai niin ja kiva saada yksi samaa sukupuolta edustava lisää figuja säätämään
Illumina jyrää tyttöenergialla päälle! -Nilarakh
Niin... kai tää Illuminan tyttöjuttu on aika ainutlaatunen, ainakin näin sotun puitteissa. -Mer'siles
Niin... kai tää Illuminan tyttöjuttu on aika ainutlaatunen, ainakin näin sotun puitteissa. -Mer'siles
- Ivory Noire
Enpä ollut tullut ajatelleeksikaan, että ne on Saksan lipun värit. Tulta tavoittelin, vähän samaa, mitä tulee sitten joskus niitten heppojen harjoihin ja häntiin. Kilvet on tuherrettu ihan vapaalla kädellä. Miten muutenkaan?
Raven, en kyllä osaa sanoa, mikä on vikana. Hiukan kauan noissa toisinaan itselläkin menee, mutta laitoin nyt sinne photobuckettiin. Msn on muutenkin riivattu.
Kyllä mä sen tiesin, että figuilijoista suurin osa on jätkiä, mutta onko tytöt oikeasti niin harvinaisia?
Raven, en kyllä osaa sanoa, mikä on vikana. Hiukan kauan noissa toisinaan itselläkin menee, mutta laitoin nyt sinne photobuckettiin. Msn on muutenkin riivattu.
Kyllä mä sen tiesin, että figuilijoista suurin osa on jätkiä, mutta onko tytöt oikeasti niin harvinaisia?
H2G2
H2G2
no jos harvinaisuus määritellään siten, että kumpia harrastuksessa on enemmän, niin kyllä.. tytöt ovat harvinaisiaIvory Noire kirjoitti:Enpä ollut tullut ajatelleeksikaan, että ne on Saksan lipun värit. Tulta tavoittelin, vähän samaa, mitä tulee sitten joskus niitten heppojen harjoihin ja häntiin. Kilvet on tuherrettu ihan vapaalla kädellä. Miten muutenkaan?
mutta kyllähän eavy metal tiimissäkin ainakin 1 nainen on, ja onhan niitä tässä harrastuksessa, mutta niin..
-
BioHazard
Jos kaupunki on menzzoberranzan, laitappas ihan saatanilluuttasi että johtaja voisi olla baenre ennen kuin bruenor innostui käyttämään kirvestään tämän vahnan kurttunaaman lähettyvillä... ja voi meitä kahta, sama projekti menossa. ja muuten, vielä oman näkemäni perusteella tuolla executionerilla on ruskea eikä musta iho kuin kuuluu.
ja pari konffi-idistä: Matriarkkaäidit korkeamalle kuin muut. Noblenaisille käärmepää ruoskat. Zaknafein uhri-alttarille (syntinen saakuli kurja tuo drow warrior eikös niin?).
ja pari konffi-idistä: Matriarkkaäidit korkeamalle kuin muut. Noblenaisille käärmepää ruoskat. Zaknafein uhri-alttarille (syntinen saakuli kurja tuo drow warrior eikös niin?).
Tol Cormp Norz Norz Norz