"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Ei armeijalla ole väliä!

Miten eri armeijat poikkeavat toisistaan tyyliltään ja pelitavoiltaan. Keskustelua eri yksiköiden käytöstä tilanteiden mukaan.
Illumina

Viesti Kirjoittaja Illumina »

Mutta onko aina pakko voittaa...?
Miksi yleensä kilpaillaan? Ilman juustolistoja, mutta kuitenkin se on voitto, jota hakemaan ollaan tultu. Aina, koska hauskaahan tässä ollaan pitämässä, ja voittajallahan on hauskinta ;).
Wompatti kirjoitti:Kun Nazreg eilen kaivoi laukustaan esiin 3 helf spearman blokin ja griffonin "kovan" armeijan meinasin potkia häntä persuksille. Miksikö? Koska hän oli selvästi pehmoillut armeijan rakentamisessa eikä yrittänyt parastaan. Mitä kovempi lista vastassa, sen mukavampi peli.
Hmm.. Tuntuu, että olisin tuota peliä katsellut. Ainakin samankaltaisen listan näin Welffejä vastassa tuossa torstaina fantsussa...
Illumina jyrää tyttöenergialla päälle! -Nilarakh

Niin... kai tää Illuminan tyttöjuttu on aika ainutlaatunen, ainakin näin sotun puitteissa. -Mer'siles
PhoenixKing

Viesti Kirjoittaja PhoenixKing »

Sheikki kirjoitti:Mutta onko aina pakko voittaa...?
Ei todellakaan, tulee pari tapausta lähiajoista mieleen:
Minor loss brettejä vastaan, erittäin jännittävä ja hauska peli.
Drawit Dark Elven dark rider-horden ja Tzcheench petojen kanssa varmaan jännittävimmät pelit ikinä.

Onhan se voittaminen hauskaa, mutta IMO tasainen peli on paljon hauskempaa. Ja onhan se tietenkin tylsää hävitä solidilla tai masalla, mutta ei aina voi voittaa. Eikä ainakaan minun ole aina pakko voittaa. IMO masalla voittaminen on tylsempää kuin masalla häviäminen...
Myyn 40k SM tactical squadin ja eldar craftworld kirja.Täällä.
hotsauceteddy

Viesti Kirjoittaja hotsauceteddy »

itsekin olen sitä mieltä ettei voittamisessa sinänsä mitään vikaa ole. kyllähän minua harmittaa jos joku pelaa tahallaan ihan huonolla listalla minua vastaan tai/ja huonoilla taktiikoilla. itse näen asian näin että mitä paremmin pärjään jotain SADia vastaan esim. delffeilläni niin sitä parempi fiilis tulee. kyllä itse ainakin olen hyväksynyt sen että joutuu "välillä" vähän ylämäkeen taistelemaan, mutta en jaksa ajatella sitä vähemmän hauskana. haastavuus on mielestäni bonusta.

se on sitten eri asia jos henkilö on muutenkin kusipää, mutta en todellakaan ajattele, että SaD/RaF/yms. pelaaja = kusipää. ja tosiasiahan nyt on että armeijat eivät kokonaan ole tasapainossa, mikä ei ole yllättävää sinänsä. listat voivat olla erilaisia, mutta kun katsoo koko armeijaa niin esim. skaven ja vampiret ovat mielestäni erittäin hyviä listoja, mutta esim. helffien armeijassa nyt kokonaisuutena on aika paljon tekemistä.

joo, taas näitä mun satunnaisia höpinöitä, jokainen ottakoon miten ottaa
Lord Mikke

Viesti Kirjoittaja Lord Mikke »

Idiootin voittaminen on helppoa ja tylsää. Kokeneita vastaan on paljon hauskempi pelata, niinkuin täällä onkin jo sanottu.

Ja vielä niistä tasapainoituksista. Kenenkään ei tosiaankaan pitäisi sanoa kaikkia armeijoita tasapainotetuiksi, ennenkuin on pelannut 2000pts pelin Ogreilla Necrarchien summonhordea vastaan. Kun kamulla on pelin alussa jo pelkästään zombeja 120 kpl, 4 welhoa ja gravetkin vielä flänkkäämään, niin on aivan samantekevää, kuinka paljon niitä tapat, sillä kaikki nousevat ennenpitkää mullan alta takaisin.

Niin, kaikki zombit yhdessä rivissä kolmen rankeissä, jolloin velhot ovat kukkulalla taikomassa, ja niiden kimppuun ei pääse mitenkään. Tulos, minun on pakko ryysiä päin, ja kun sen teen, hän taikoo lähes esteettä Invocationia selkäni taakse, uudet figut chargaavat selkään ja sinne meni viimeinen toivo.

Tämä esimerkki poikkesi vähän aiheesta, mutta älkää antako sen häiritä.
Peril of Warp
Zanfa

Viesti Kirjoittaja Zanfa »

Kaiken ratkaisia on noppa sen sanon minä
Voimmeko muuttaa maailmaa? Emme , mutta totta helvetissä voimme aina yrittää.
spjarv

Viesti Kirjoittaja spjarv »

Ei ole vielä koskaan tullut vastaan peliä, jossa peli huipputasolle vedettäessä ei jouduttaisi tekemään "tylsiä" valintoja minmaxaamalla, se on elämää. Itse pelaan joskus juustolistoilla, joskus reilummilla, yleensä jollakin minkä voisi luokitella vaikkapa sanomalla "tehokas lista ilman älytöntä toistoa". Riippumatta omasta listasta pelaaminen on kivaa jos tavoitteet asettaa oikein. Thousand soneilla tasuri on voitto, goblineilla solid victory on huonosti mennyt peli. Noin niinkuin keskivertoarmeijaa vastaan.

Jos itse hyväksyy armeijansa rajoitukset niin ei tarvitse voittaa turnausta ollakseen voittaja. Black scars ansaitsee respektinsä minulta suorituksillaan high & dark elf listoillaan, ei niillä o&g turnauswipeillään (joissa varmasti on myös paljon taitoa ollut mukana viimeisillä kierroksillä hyviä vastuksia vastaan).

Ja kyllä aika monesta suosta pääsee voitolle taidolla, vääntämisellä ja kokemuksella. Itse pelaan nykyisin niin harvoin että ei taida edellämainittuja enää löytyä, mutta kuitenkin.

-Sami
Is that a diver's watch, can you dive? Is that a pilot's briefcase, can you fly? Oh fuck, another three bottle lunch.
DeathWizard
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja DeathWizard »

Itellä oli tässä pari päivää sitten oikein jännittävä peli. 3500p Delffejä (Minäpä minä) Vs Tomb Kings. Alku oli oikein tiukkaa ja minulla kävi äärettömän huono noppatuuri. 2 yksikköä (16 warrau ja 20 exeä) pakeni toisella closis vuorolla ja heitin 9 ja 10 ajatellen "ei se saa niitä kiinni" mutta kaveri heitti 10 ja 11... Loppupuolellla peliä minun 2 Lohariloordia alkoivat tehdä todellisat tuhoa (Hierophantti, Casket of souls ja pari heroa overrunnilla) ja siitä alkoi kaverin alamäki.
Koko pelin viimeisellä Magic Phasella (kaverin) kaveri oli yli 1300p häviöllä ja herätti lordin henkiin (en dispellannut, säästin hierophanttiin) ja aikoi herättää hierophantin henkiin (sai silmäluvuksi 8) ja minä heitin 3 dispel noppaa (6 "no tämähän alkoi mukavasti, 1 "ja viimenen noppa..." 1 "(Paljon rumia sanoja)!!!") ja sen jälkeen se herätti henkiin sen lipunkantajaan ja toisen heron. Eikä sitten niitten lisäksi kaverilla ollut kuin Tomb Guard yksikkö ja puolikuollut(??) ampujayksikkö jäljellä (Cold One Knights Rulettaa) Armoursavet pelastaa ihan kivasti

Lopputulos oli tasapeli ja totesin että jos pelaa oikein niin kahden lohariloordin yhdistelmä on erittäin tuhovoimainen vaikka ei sitten rullakuskia lukuunottamatta ollut muita heroja. (Jos olisin onnistunut dispellissä se olisi ollut solid victory minulle :( )

Peli oli kyllä oikein hauska (Ja pidän moraalista voittoa omanani...) :)
-Mikäpä pahan tappaisi?
Mekol

Viesti Kirjoittaja Mekol »

kyllä tämä tuuri tässä pelissä hallitsee. Edelleenkin oon sitä mieltä että Empire on epäreilu, ritareiden +1 panssareiden takia. Näin kävi eillisessä pelissä

Lohariloordini +4 wardilla ja draich of dark powerilla chargaa tavalliseen ritari yksikköö. Saa yhen tapettua. Yksikään ritareista ei woundaa, mutta kaksi hevosista saa aiheutettua woundin. No selviän testistä ja ensikierroksella loordini pakenee tavallisia ritareita.

No ei se häviäminen oikeastaan harmita. Vaan se että 8 ottelun tappioton putki katkesi.

Mutta ei minunkaan mielestä ole täysin ylivoimaisia armeijoita. Seer counsilinki saa voitettua ihan varmasti kuha mukana on rullia. On vain listoja, jotka toimivat toisia listoja vastaan hiukan paremmin.
"olemme maailman sivistynein rotu, meillä on eniten tapoja teloittaa"Tämä pätee myös meihin ihmisiin
Ar-Senator

Viesti Kirjoittaja Ar-Senator »

Mekol kirjoitti:kyllä tämä tuuri tässä pelissä hallitsee. Edelleenkin oon sitä mieltä että Empire on epäreilu, ritareiden +1 panssareiden takia. Näin kävi eillisessä pelissä

Lohariloordini +4 wardilla ja draich of dark powerilla chargaa tavalliseen ritari yksikköö. Saa yhen tapettua. Yksikään ritareista ei woundaa, mutta kaksi hevosista saa aiheutettua woundin. No selviän testistä ja ensikierroksella loordini pakenee tavallisia ritareita.

No ei se häviäminen oikeastaan harmita. Vaan se että 8 ottelun tappioton putki katkesi.

Mutta ei minunkaan mielestä ole täysin ylivoimaisia armeijoita. Seer counsilinki saa voitettua ihan varmasti kuha mukana on rullia. On vain listoja, jotka toimivat toisia listoja vastaan hiukan paremmin.
Joo, yksittäistapaukset melkein merkkaavatkin jotain. Mitäpä jos seuraavassa pelissä käykin niin, että onnistut tappamaan loharilordilla 5 ritaria? Pelikaverisi tulee tänne valittamaan kuinka törkeitä lohikärmekset ovat?

Ja eipä sitä Seer Counciliakaan kyllä varmasti voita pelkästään sillä, että omistaa rullia. Tuskin sitä kovin moni käyttäisi, jos muutamalla kääröllä saisi siitä automaattisen voiton.
Me ei olla kotipoikia
Kysykää vaikka meidän äideiltä
Lord Mikke

Tuuri hallitsee? Hmm...

Omissa peleissäni tuuri merkkaa vain noin 20%, ja loput ovat taktiikkaa.
No tietty delffeillä asia on eri.
Peril of Warp
Karvainen

Viesti Kirjoittaja Karvainen »

On se kyllä älytöntä jos ei sitä armeijaa valitse sen takia että tykkäisi vaan sen että sais niistä jonku älyttömän homejuustoarmeijan kasaan.

Mut tosin varmaan ristitään heti no-brainer juusto pelaajaksi, koska kerään skaveneita joista tosin ajattelin väsätä eksoottisen warp flamethrower listan ILMAN orjia (eihän niitä jaksa hullukaan maalata...)
Kiroava Kullervo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kiroava Kullervo »

Taidan olla niin vanha ja maatunut luuta tai perversioiden riivama, mutta en pelaa voittaakseni. Oma egoni ei tappioista mini-kentillä kolhuja saa. Pää asia on viihdyttävyys ja sodan melskeen nautittavuus, mitä edes auttaa oman armeijansa todellisen sielun omaksuminen peli tyyliin, mikä ei tarkoita maidon hapatusta vaan jotain mikä voi myös johtaa tappioonkin. Tällöin armeijan tunteminen omaksi on tärkeintä, sitten tulee kaikki muu.

Muistaakseni sääntökirjassa onkin maininta voitonhaluisten tarpeen tyydytyksestä jossain muualla!
Pecu

RE:Ei armeijalla ole väliä

Viesti Kirjoittaja Pecu »

Voin itse todeta etttä häviöt ei tunnu missään (tai no kyllä se v***tti kun oli hävinnyt putkeen about 10 matsia) kun olen nyt n.3 vuotta pelannut örkeillä ja on tullut hävittyä suurin osa matseista.(mutta en ole pelannut mitenkään kovin aktiivisesti, n.pari kertaa kuussa)

Mutta nyt FaBa:n puolella kasaan Lizardmeneistä armeijaa jotta joskus vielä pääsis johonkin turnaukseen mukaan (kun en ole vielä ollut mukana) ja 40k:ssa kasaan Tau armeijaa, jotta silläkin puolella pääsisi sitten vielä joskus osallistumaan turnaukseen.

Nyt ois toiveena etä oppis vielä pelaamaan ja taktikoimaan kunnolla, kun ei ole tullut taitoa vielä pahemmin kehiteltyä. Jotta pärjäis turnauksissa sitten.
The plan required something that felt no pity. No pain. No fear. Something unstoppable.
Lord Mikke

Re: RE:Ei armeijalla ole väliä

Nezegg the Headbuster kirjoitti:Voin itse todeta etttä häviöt ei tunnu missään (tai no kyllä se v***tti kun oli hävinnyt putkeen about 10 matsia) kun olen nyt n.3 vuotta pelannut örkeillä ja on tullut hävittyä suurin osa matseista.(mutta en ole pelannut mitenkään kovin aktiivisesti, n.pari kertaa kuussa)

Mutta nyt FaBa:n puolella kasaan Lizardmeneistä armeijaa jotta joskus vielä pääsis johonkin turnaukseen mukaan (kun en ole vielä ollut mukana) ja 40k:ssa kasaan Tau armeijaa, jotta silläkin puolella pääsisi sitten vielä joskus osallistumaan turnaukseen.

Nyt ois toiveena etä oppis vielä pelaamaan ja taktikoimaan kunnolla, kun ei ole tullut taitoa vielä pahemmin kehiteltyä. Jotta pärjäis turnauksissa sitten.
White Dwarffeista saa arvokasta taktiikkatietoa.
Peril of Warp
Mayhemia

Viesti Kirjoittaja Mayhemia »

Lord Mikke kirjoitti:White Dwarffeista saa arvokasta taktiikkatietoa.
Ahhahhahahahahahahahaha...

...anteeksi, mutta en voinut olla nauramatta...
T-Moe

Viesti Kirjoittaja T-Moe »

Nazreg Moonsinger kirjoitti:
Lord Mikke kirjoitti:White Dwarffeista saa arvokasta taktiikkatietoa.
Ahhahhahahahahahahahaha...

...anteeksi, mutta en voinut olla nauramatta...
Kuka tahansa joka lukee sinun letkautuksia voi saavuttaa samanlaisen reaktion ;), Välillä tänne tulee näitä 2 viikkoa sitten ruvennut pelaamaan jengiä.. Johtopäätös: ei niihin WD matseja kannata niin vakavasti lukea. Siellä on kuitenkin sääntöhäröily yms. turhuuksia. Kaikki armeijat ovat tasa-arvoisia, mutta jotkut ovat enemmän tasa-arvoisia kuin toiset.. tai jotain :)
Loose Change 2nd Edition - "It's not a theory if you can prove it"
Lord Mikke

Älkää jauhako paskaa. Sieltä olen pelaamisen oppinut.
Peril of Warp
Illumina

Viesti Kirjoittaja Illumina »

Lord Mikke kirjoitti:Älkää jauhako paskaa. Sieltä olen pelaamisen oppinut.
Öö... Vain lukemalla kyseistä lehteä? Kai niinkin voi oppia... Ehkä. Minusta eivät vain ole mitään muuta, kuin viihdettä. Tai ne kuvat siis :). Melkein olisi kiva nähdä sinun pelaavan, jotta saisin todisteet WDn matsien opettavaisuuden tasosta.
Pyh, nyt ette sotulaiset ymmärrä huippuunsa viritettyä sarkasmia.
Ei sitä ikinä tiedä, kun hymiöt puuttuvat... Ellet sinäkin sitten heitä nyt julmaa läppää.
Viimeksi muokannut Illumina, Su 26.02.2006 21:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Illumina jyrää tyttöenergialla päälle! -Nilarakh

Niin... kai tää Illuminan tyttöjuttu on aika ainutlaatunen, ainakin näin sotun puitteissa. -Mer'siles
Karu

Viesti Kirjoittaja Karu »

Pyh, nyt ette sotulaiset ymmärrä huippuunsa viritettyä sarkasmia.
VVirtanen
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja VVirtanen »

herätti lordin henkiin (en dispellannut, säästin hierophanttiin)
Ööö.. Puhutaanko nyt Faban Hautakuninkaista? Kannattaa huomata, että kokonaan kuollutta yksikköä/hahmoa ei saa nostattaa uudestaan henkiin incanaation avulla. Vain osittain tuhoutunutta/haavoittunutta ryhmää/hahmoa voi parannella.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “FB: Armeijat ja yksiköt”