"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Ei armeijalla ole väliä!

Miten eri armeijat poikkeavat toisistaan tyyliltään ja pelitavoiltaan. Keskustelua eri yksiköiden käytöstä tilanteiden mukaan.
Lihamestari

Viesti Kirjoittaja Lihamestari »

Lord Mikke kirjoitti:Älkää jauhako paskaa. Sieltä olen pelaamisen oppinut.
Yep. Luin minäkin taisteluraportin Helffit vs. Delffit. Varsinainen taktiikkanero Delffeillä. Älyttömät yksikkövalinnat, mm. 10 Executioneria + täyskomento. 10 Black Guardiania + täyskomento. Arvaa kumpi voitti?
Maailmojen Tuhoaja, Elävien Jumala, Taivaankannen Kannattaja, Vuori Kultainen,
ne nimiä on vain ja nimet otetaan nyt pois!
Jos kasvoillesi lankeat,
se mitä pelastaa?
Lord Mikke

Viesti Kirjoittaja Lord Mikke »

Lihamestari kirjoitti:
Yep. Luin minäkin taisteluraportin Helffit vs. Delffit. Varsinainen taktiikkanero Delffeillä. Älyttömät yksikkövalinnat, mm. 10 Executioneria + täyskomento. 10 Black Guardiania + täyskomento. Arvaa kumpi voitti?
Honchenit?
Peril of Warp
Mayhemia

Viesti Kirjoittaja Mayhemia »

Sitten et osaa pelata. Oletko koskaan pelannut oikeaa vastustajaa vastaan?
Lord Mikke

Nazreg Moonsinger kirjoitti:
Sitten et osaa pelata. Oletko koskaan pelannut oikeaa vastustajaa vastaan?
Olen pelannut 4 vuotta. Olen kerhossakin voittanut useammin kuin hävinnyt. Kerhokin on vaikuttanut pelityyliini, lehdistä luen taktiikkoja.
Ja ovat parempia kuin sinunlaisesi luuserit.
Peril of Warp
Mayhemia

Jahas, tulepas joskus sieltä kerhon apinoiden seurasta oikeaan maailmaan pelaamaan vaikkapa johonkin turnaukseen niin nähdään pro skillisi.

Kerro nyt minullekin mitä olet saavuttanut, kun nyt olen niin luuseri. En jaksa mitään CV:tä väsäämään, mutta väitän että paremmalta näyttää kuin random kerholaisten kepittäminen taktiikoilla joita käytettiin neandertalilaisten keskuudessa onnistuneesti.
Lord Mikke

Nazreg Moonsinger kirjoitti:Jahas, tulepas joskus sieltä kerhon apinoiden seurasta oikeaan maailmaan pelaamaan vaikkapa johonkin turnaukseen niin nähdään pro skillisi.
Torstaina olen turnauksessa. Tule Saloon katsomaan jos et usko.
Ja lopeta se WD:n haukkuminen. Jos et tykkää niin ei tarvitse lukea ja voi olla hiljaa.

Jatketaan sitä normaalia keskustelua.
Peril of Warp
Mayhemia

Torstaina? Aha... ...mahtaa olla aika korkea tasoinen kun ei ole viikonloppuna jolloin normaalia elämää viettävät pelaajat pääsevät paikalle.

Tarkoitin lähinnä näitä virallisempia, kuin joku random paikkakunnan figukaupan/kaveriporukan pitämät border patrol turnaukset. Fanatic on luokkaa iso, mutta keskitason turnauksessa on se 20-40 osallistujaa. Kuten vaikkapa Mustassa sudessa, Tampereen figu porukoiden järjestämät, puokin pikkuturneet etc. Normaali koko on vieläpä 2000 pistettä.

WD on koko ajan huonompaa menossa oleva lehti, jonka taktiikat ovat tasoa oranki. En minä sitä enään luekkaan.

Tule kerran johonkin oikeaan turnaukseen näyttämään kuinka WD taktiikoilla voitetaan niin alan uskoa... ...not gonna happen.

Tää meni kyllä flame wariksi.
Hän itse

Viesti Kirjoittaja Hän itse »

Nazreg Moonsinger kirjoitti: Tää meni kyllä flame wariksi.
Itse sen kyllä tajuat, muttet lopettanut sitä?
Luultavasti Wörhämmörissä taito on enimmäkseen, kuinka nätisti osaa liikutella nappuloitaan. Juustotuskaan ei käy lajiksi, kiitos näitten kaikkien foorumien Armeijalista-osioiden.
"Watch my back" , sanoi kyttyräselkä.
Pecu

fsda

Viesti Kirjoittaja Pecu »

Nazreg Moonsinger kirjoitti:Jahas, tulepas joskus sieltä kerhon apinoiden seurasta oikeaan maailmaan pelaamaan vaikkapa johonkin turnaukseen niin nähdään pro skillisi.

Kerro nyt minullekin mitä olet saavuttanut, kun nyt olen niin luuseri. En jaksa mitään CV:tä väsäämään, mutta väitän että paremmalta näyttää kuin random kerholaisten kepittäminen taktiikoilla joita käytettiin neandertalilaisten keskuudessa onnistuneesti.
Olen huomannut että Nazregilla on pakkomielle apinoihin, ettet vain olisi niitä poikia.
The plan required something that felt no pity. No pain. No fear. Something unstoppable.
dead flesh penalty

Viesti Kirjoittaja dead flesh penalty »

Neanderilaisten käyttäminen toisten haukkumiseen perustuu pinttyneisiin ennakkoluuloihin ja valkoisen miehen ylivertaisuutta korostavaan konsensukseen. Hyh hyh.

Ja eteenpäin. Tässä pelissä 'juusto' näyttää olevan tätä nykyä pelin olemus, sille ei voi mitään. Turnauksissa käytännössä pelin ratkaisee manöverointi-taitojen ja matkan arvioinnin ( ja todennäköisyyslaskennan) ohella pääasiassa pelkkä tuuri; millainen armeija sattuu tulemaan vastaan. Vaikka min/maxattu gobbo hordesi pyyhkisi khornen ritarijyrällä lattiaa, se silti juoksee vuorolla yksi ulos kentältä kun vastaan sattuu vähän delffimagiaa paniikkiloitsuilla ja sarjatuliaseilla.

Ja sitten on aina se noppa. Se joka heittää eniten noppaa, on todennäköisimmin kohtalokkaiden jakauma-poikkeuksien ulottumattomissa ja voi ennakoida armeijansa toimintaa pisimmälle ja varmimmin.
Wompatti

Viesti Kirjoittaja Wompatti »

Haluaisin tehdä pari ytimekästä pointtia:

1) Peli on jossakin määrin kivi-sakset-paperia, sattumalla höystettynä.

2) Omalla pelaamisella vaikutetaan sattuman mielekkään tuloksen todennäköisyyksiin.

3) Yksikään armeija ei ole voittamaton. Parhaita armeijoita ovat ne joiden voittamiseen löytyy vähiten armeijoita.Huonoimmat ne joiden voittamiseen löytyy useita armeijoita.

4) Tämän ketjun flametus apinoineen ja neanderilaisineen on ollut mukavaa viihdettä, mutta ei sitä jaksa pitemmän päälle lukea.

Tulos: Armeijalla on väliä, mutta ei ole yhtään enempi häpeä pelata SAD:illa, lento sirkuksilla jne. kuin "tasapainoisella friendly-listalla". Molemmilla on heikkoutensa ja vahvuutensa.
pikkupoika

Viesti Kirjoittaja pikkupoika »

Wompatti kirjoitti:1)kivi-sakset-paperia, sattumalla höystettynä.
Tästä tulee mieleen, että kivi-sakset-paperi pelistä on pidetty MM-kisat. Ei se ole tuuria...
Pitäisi lopettaa se itseleen valehtelu
Mayhemia

Re: fsda

Nezegg the Headbuster kirjoitti: Olen huomannut että Nazregilla on pakkomielle apinoihin, ettet vain olisi niitä poikia.
Neanderilaisten käyttäminen toisten haukkumiseen perustuu pinttyneisiin ennakkoluuloihin ja valkoisen miehen ylivertaisuutta korostavaan konsensukseen.
Tiedättekös nyt kumpikaan mikä Neandertalilainen on? Tuntuu vähän että molempien tiedot ovat hieman hakusessa.

Ei tämä peli ihan kivi-sakset-paperia ole kuitenkaan, kyllä kaikilla on mahdollisuus ennen peliä. Toisin kuin jos olisi jaettu kiviä, saksia ja papereita random järjestyksessä osanottajille.
Lord Mikke

Jos ette usko WD:n asioihin, niin kysyn teiltä:

Onko sotakoneiden crevit tarkoitettu lähikseen?
Voittaako yksi gnoblar Gt: Unc Onen?
Onko Gav Thorpe fiksu?

Jos vastasitte yhteenkin ei, olette joskus lukenut WD:n taktiikkasäännöstöä.

Asiata toiseen.

Niin, juustotus on tuttua arkea, mutta sille ei voi mitään. Saa nähdä käykö lopulta niin että kukaan ei enää pelaa "rehellisesti", vaan voittavat juustoituksilla. Ei sitä kyllä mielestäni kovin kauaa jaksaisi.
Peril of Warp
Lord Mikke

Niin, ja kertokaa samalla mitä vikaa niissä vinkeissä sitten on, ja tarkasti.
Peril of Warp
Mayhemia

Lord Mikke kirjoitti:Jos ette usko WD:n asioihin, niin kysyn teiltä:

Voittaako yksi gnoblar Gt: Unc Onen?
Onko Gav Thorpe fiksu?

Jos vastasitte yhteenkin ei, olette joskus lukenut WD:n taktiikkasäännöstöä.
Tota, noi nyt on ihan perus matekatiikkaa... ...Gav Thorpeakin saa kuunnella foorumeilla riittävästi, että voi vetää omat johtopäätökset.

Taktiikoissa ole vikana mikään muu kuin että ne ei toimi vähänkään osaavaa pelaajaa vastaan.
Illumina

Viesti Kirjoittaja Illumina »

Lord Mikke kirjoitti:Onko sotakoneiden crevit tarkoitettu lähikseen?
Mitä muutakaan niillä tekisi. Häviävät tosin harvinaisen helposti. Ai niin nehän käyttävät sitä tykkiä :).
Lord Mikke kirjoitti:Voittaako yksi gnoblar Gt: Unc Onen?
Jotenkin tuntuu, ettei... Eihän se kykene edes haavoittamaan moista s2 hyökkäyksillä, vai olenko nyt väärässä?
Lord Mikke kirjoitti:Onko Gav Thorpe fiksu?
Ei, tähän voi yhtyä lähes kaikki foorumeita selaamalla.
Lord Mikke kirjoitti:Jos vastasitte yhteenkin ei, olette joskus lukenut WD:n taktiikkasäännöstöä.
Mitä tahansa vastaisin, niin se ei tarkoita minun lukeneeni niitä oppaita otsikkoa enempää. En nimittäin ole. Nih.
Illumina jyrää tyttöenergialla päälle! -Nilarakh

Niin... kai tää Illuminan tyttöjuttu on aika ainutlaatunen, ainakin näin sotun puitteissa. -Mer'siles
Synnin niittäjä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Synnin niittäjä »

Lord Mikke kirjoitti:Jos ette usko WD:n asioihin, niin kysyn teiltä:

Tietenkin on, miten muuten kaverini spearchukan crew onnistui ajamaan päälleajaneen Chaos Lordin karkuun ja ottamaan tämän kiinni vaikka tällä oli ratsu ;)

No ehkä kävi pieni tuuri, mutta mahdollisuuksia on...

Ja sitten toiseksi, voisitko Henri "Nazreg Moonsinger" Kaino lopettaa jo tuon, miten sanoisin v*i*... ei nälvimisen, eihän tuossa enään paljoa keskustelua tarvitese, vaikka kyllä "Herra Mikke" myös sai aikaan turhaan sanaharkkaa.
Nazreg Moonsinger kirjoitti:...mutta väitän että paremmalta näyttää kuin random kerholaisten kepittäminen taktiikoilla joita käytettiin neandertalilaisten keskuudessa onnistuneesti.
Mikäs Neandertanin ihmisissä oikein oli niin huonoa? Nykyään on jo todisteita siitä ettei kyseinen laji ollut nykyihmisen esi-isää typerämpi, vaan häviämisen aiheutti luonnon mullistukset ja heidän raskaampi ja enemmän energiaa vaativa ruuminrakenteensa.

No tässä kaikki tältä erää ;)
Viimeksi muokannut Synnin niittäjä, Ke 01.03.2006 19:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Pesis kirjoitti:Työmotivaatiota Rommellin sanoista: "Sweat saves blood, blood saves lives, and brains save both."
Mayhemia

Neandertalin ihmisten taktiikat olivat alkukantaisia, ja simppeleitä.

Samaten WD:n. Kyllä ne toimi kun vastassa oli mammutteja ja sen semmoisia. Mutta väitän että Rooman legioonalla oli jo taktiikka puoli paremmin hallussa.

Minkä nälvimisen? Jos joku tulee pokkana sanomaan että oppi pelaamaan WD:stä ei ole enään nälvimistä, jos nauraa itsensä hengiltä.
Synnin niittäjä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Synnin niittäjä »

Tarkoitinkin lähinnä sitä että tuon keskustelun olisi voinut jo aikapäivää sitten jättää toispuoliseksi, ja kuten varmaan huomasit ilmoitin tästä myös "Lord Mikelle".

Onhan se totta että WD:n taktiikat on yksinkertaisia, mutta jos joku tykkää niin mikäs siinä. (Kyllä itsekkin haluan nähdä jonkun niillä ->menestyvän<-, niin kyllä alkaisin katsomaan itsekkin toiselta kantilta moisia ;))
Pesis kirjoitti:Työmotivaatiota Rommellin sanoista: "Sweat saves blood, blood saves lives, and brains save both."
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “FB: Armeijat ja yksiköt”