"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

traitorit ja champpa

Warhammer 40.000 -pelin säännöt ovat yleensä enemmän tai vähemmän tulkinnanvaraiset. Tällä palstalla keskustellaan eri sääntöjen toteutuksesta, tulkinnoista sekä mahdollisista ongelmatilanteista.
punalakki

traitorit ja champpa

Viesti Kirjoittaja punalakki »

saako traitor infiltroida jos johtamassa on kaaos champpa jolle on ostettu sama skilli?
daider
Viesti:

Viesti Kirjoittaja daider »

Ei, LatD aspalle ei saa veteraanikykyjä.
"Koska tämä on Sotavasara - foorumi, jonka käyttäjillä on niin vähän toivoa saada naista, että pitää yrittää nussia pilkkua. -Da Capitan"
Deetwo

Viesti Kirjoittaja Deetwo »

daider kirjoitti:Ei, LatD aspalle ei saa veteraanikykyjä.
Mitä kummaa?
LaTD aspahan saa ostaa armorystä vehkeet ihan normaalin aspan tapaan. Mikäs sitä estäisi veteraanikykyä ottamasta?
"Minun hautaani vartioi tuulenhenkäys kevyt
minun hautaani vartioi pisara aamukastetta.
Minun hautaani vartioi satatuhatta tappajasatelliittia,
minun hautaani vartioi teratonni antimateriaa"
daider
Viesti:

Viesti Kirjoittaja daider »

Codex Eot, sivu 42 ( :) )
"Only Chaos Space Marine units can choose veteran skills."
"Koska tämä on Sotavasara - foorumi, jonka käyttäjillä on niin vähän toivoa saada naista, että pitää yrittää nussia pilkkua. -Da Capitan"
Kardinaali
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kardinaali »

Deetwo kirjoitti:
daider kirjoitti:Ei, LatD aspalle ei saa veteraanikykyjä.
Mitä kummaa?
LaTD aspahan saa ostaa armorystä vehkeet ihan normaalin aspan tapaan. Mikäs sitä estäisi veteraanikykyä ottamasta?
Kyllä se niitä veteran skillejä saa.. Mutta traittoreiden kohdalla erikseen vaan kielletään infiltroida jos aspa on liittynyt (vaikka aspalla infiltrate olisikin, joten turha). Pettureiden infiltrointi ilmeisesti perustuu eri metodeihin kuin championeiden esim. tuntevat oman taistelualueensa läpikotaisin yms yms...
daider kirjoitti:Codex Eot, sivu 42 ( :) )
"Only Chaos Space Marine units can choose veteran skills."
No se on sitten vähän kyseenalaista näitten "irrallisten" champpojen kohdalla mielestäni. Toisaalta kun champalla on täysi pääsy armouriin niin luulisi sen saavan ottavan vet.skillejä tämän kautta..

Näyttää pahasti nyt siltä että tässä on kaksi eri näkökohtaa, jotka kummatkin mielestäni vaikuttavat yhtä järkeviltä/järjettömiltä. Kumpikohan mahtaa olla oikein sitten? :)
Deetwo

Viesti Kirjoittaja Deetwo »

Chaos Space Marine Aspiring Champion ei ole Chaos Space Marine?
Varsin mielenkiintoista.
Mikä se sitten on?
"Minun hautaani vartioi tuulenhenkäys kevyt
minun hautaani vartioi pisara aamukastetta.
Minun hautaani vartioi satatuhatta tappajasatelliittia,
minun hautaani vartioi teratonni antimateriaa"
The Captain
Valvoja

Viesti Kirjoittaja The Captain »

Deetwo kirjoitti:Chaos Space Marine Aspiring Champion ei ole Chaos Space Marine?
Varsin mielenkiintoista.
Mikä se sitten on?
Onko se CSM unit? Kyllä minusta on, koska myös yksimodelinen unit on unit. Valitettavasti GW käyttää liian usein sanaa unit merkitsemään kaikkea muuta kuin single modeleita, ja toisaalla taas todetaan, että single modelkin on unit. Terminologiatyössä GW ei ole vieläkään kehittynyt.
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
armored walker
Sotavasaran Maalaajamestari 2008

Viesti Kirjoittaja armored walker »

LaD:n traittoreihin/mutantteihin liitettävät CSM-aspat valitaan unittina HQ:n kautta ( kirja kotona, mutta tais olla 1 - 3 per unit ) ja tiputellaan yks kerrallaan trooppeihin. Saavat siis vet skillit tältäkin pohjalta.
punalakki

Viesti Kirjoittaja punalakki »

LaD:n traittoreihin/mutantteihin liitettävät CSM-aspat valitaan unittina HQ:n kautta ( kirja kotona, mutta tais olla 1 - 3 per unit ) ja tiputellaan yks kerrallaan trooppeihin. Saavat siis vet skillit tältäkin pohjalta.

saako traitor joukko siis infiltroida aspan kanssa?
Jurpo

ei

Viesti Kirjoittaja Jurpo »

Vaikka LatD:n HQ-valinta Aspiring Champion pääseekin armoryyn, ryhmä missä hän on ei voi infiltroida. Sehän kielletään selkeästi ja ne veteran skillitkin menisivät hukkaan, sillä ryhmällä ei varsinaisesti niitä olisi, jolloin Aspiriinikaan ei niistä hyötyisi.

Sama poikkeavuus pätee merkkeihin. Undivided-merkki maksaa LatD-aspalle 20 pistettä sen normaalin yhden sijasta.

Ja otetaan hieman tuota taustateoriaa mukaan. Kaaosmariinien ryhmissä oleva Aspiring Champion on käytännössä sama kuin mariinien veteraanikessu. Hieman parempi taistelija heihin verrattuna.

Tavallisten ihmisten ja muiden joukossa hän on kaikilla tavoilla ylivertainen olento ja vaikka hän osaisikin infiltroida, hän ei siltikään välttämättä osaa tehdä sitä samalla tavalla kuin vähäisemmät olennot.

Lyhyesti sanoen: traitor-yksikkö, mihin Aspiring Champion on liittynyt ei voi infiltroida - mitenkään.
Lintu, karhu, jänis ja kala.
Anna kestävä lemmenvala.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “40k: Säännöt”