gw:n sprayt
gw:n sprayt
kaikki puhuu noista mastonin spray vioista ja vähemmän vioista, niin tuli vain mieleen, Mitä hyöty- ja haittapuolia on tässä gw:n tummansinipurkkisessa sprayssä ?
"Etsiminen on verraton keino löytää"
-Thorin Tammikilpi-
-Thorin Tammikilpi-
- Kaapelikala
Ei sillä citadelin sprayllä tule ainakaan kovin paljoa parempaa jälkeä, kuin mastonilla... Ja jos se pelifiguihin kelpaa niin mikäs siinä, luulis että showcaseen viittii sen verran ees käyttää vaivaa, että maalaa sen pohjamaalin pensselillä
. Silloin ei ole ainakaan maalin vika jos tulee epätasainen.
GW:n spray saa aikaan paljon peittävämmän ja tasaisemman kerroksen vähemmällä maalilla. GW:n sprayn päälle on myös jotenkin mukavampi maalata, en nyt osaa tarkalleen sanoa miksi, mutta näin vaan on. Olen vakaasti GW:n sprayn kannalla.
Ja mitä tulee pensselöintiin, niin sitä en henkilökohtaisesti suosittele, koska sudittu maali ei tohdi pysyä figun pinnassa ja maali rapisee pois pienimmistäkin kolauksista ja kosketuksista (kokemusta on). Sprayn jälkeen voi toki paikkailla pensselin kanssa, mikä on ihan suositeltavaakin joissain tilanteissa.
Ja mitä tulee pensselöintiin, niin sitä en henkilökohtaisesti suosittele, koska sudittu maali ei tohdi pysyä figun pinnassa ja maali rapisee pois pienimmistäkin kolauksista ja kosketuksista (kokemusta on). Sprayn jälkeen voi toki paikkailla pensselin kanssa, mikä on ihan suositeltavaakin joissain tilanteissa.
Ei se ole illuusio, se vain näyttää siltä.
- Pink Knight
Mitenkäs valkoisella ja mustalla spraylla, onko niillä eroja. Siis Mastonin valkoinen vs. GW:n valkoinen/Mastonin musta vs. GW:n musta. Mastonin mustaa, mitä nyt olen käyttänyt, joutuu maalaamaan ns. tarkasti eikä GW:n mustasta ole juuri kokemuksia. Valkoista pohjamaalia en ole vielä kokeillutkaan, mutta hyvinpitkälti varmasti seuraavaan armeijaani joudun käyttämään. Kumpi parempi eri värejä (valkoisia) vertaillessa?
Bronzed flesh on vähän tummempi kuin suomalaisen väri, veikkaisin jotain thaimaalaista. Dwarf flesh on enemmän ihmisen värinen. --Jubee
Jotakuinkin samat edut valkoisella GW:n sprayllä Mastonin valkoiseen nähden, kuin mustienkin kanssa.Pink Knight kirjoitti:Mitenkäs valkoisella ja mustalla spraylla, onko niillä eroja. Siis Mastonin valkoinen vs. GW:n valkoinen/Mastonin musta vs. GW:n musta. Mastonin mustaa, mitä nyt olen käyttänyt, joutuu maalaamaan ns. tarkasti eikä GW:n mustasta ole juuri kokemuksia. Valkoista pohjamaalia en ole vielä kokeillutkaan, mutta hyvinpitkälti varmasti seuraavaan armeijaani joudun käyttämään. Kumpi parempi eri värejä (valkoisia) vertaillessa?
Ei se ole illuusio, se vain näyttää siltä.
Joo ostin itekki tänää mastonia ja anto kyllä todella mukavan vaikutelman..taas kaverilla oli Gwn sprayta ja siitä jäi jota kohtia vähän vaaleammaksi..siis puhun ihan mata mustasta..Gwn tapauksessa Chaos Blackista..mutta itse suosttelisin Mastonia 
"Entä mitä syötte aamupalaksi? Minkäväriset kalsarit teillä on?" - Matti Niemelä.
Blood for the blood God! Skulls for the skull throne! Milk for the Khorne flakes!
Blood for the blood God! Skulls for the skull throne! Milk for the Khorne flakes!
Luultavammin kaverisi ei ole vain suihkuttanut sitä sprayta tarpeeksi paljon joka puolelta. Itse olen käyttänyt GW:n sprayta noin 3 taikka 4 vuotta, eikä ole kertaakaan jäänyt harmaaksi. Tosin spraymaalaus vaatii oman taitonsa, jos haluaa saada tasaista jälkeäRazwrakka kirjoitti:Joo ostin itekki tänää mastonia ja anto kyllä todella mukavan vaikutelman..taas kaverilla oli Gwn sprayta ja siitä jäi jota kohtia vähän vaaleammaksi..siis puhun ihan mata mustasta..Gwn tapauksessa Chaos Blackista..mutta itse suosttelisin Mastonia
Mastonissa ja GW:n sprayssa ei sinänsä ole mitään suurempia laatu/ tasaisuuseroja, vaikka en olekaan kuin pari kertaa mastonia käyttänyt. Ja tietenkin tosi hardcorehammeristit käyttävät ainoastaan GW:n vakavasti ylihinnoiteltuja välineitä.
-
hyytelöperuna
Enemmän eroja olen havainnut valkoisissa. Niissä pigmentin pitää olla voimakkaampaa ja kerroksiakin tarvitaan helposti enemmän kuin mustassa. Monien valmistajien tuotteissa nämä johtavat karkeampaan jälkeen. Hyviäkin valkoisia löytyy, mutta niiden kanssa pitää olla äärimmäisen tarkkana. Sekä maalin laatu että käyttäytyminen erilaisissa olosuhteissa kannattaa aina testata etukäteen. Mustat sprayt eivät ole kovin herkkiä. Niissä useampi merkki on tuottanut siistiä jälkeä melko huolettomallakin maalaustyylillä.
Mustan maalin suhteen ei pitäisi olla mitään syytä maksaa premium-hintaa. Valkoisissa se voi olla perusteltua, riippuen vähän olosuhteista ja kokeiluhengestä. Älkää nyt ainakaan vetäiskö täyttä 20 figun muoviyksikköä tuntemattomalla merkillä ilman testausta - tai edes tunnetulla. Joskus vuosia sitten sain yksiköllisen sulamaan pinnastaan lumitekstuurille kun GW:n tonkasta oli nokka tukkeutunut. Kosteus tai kylmyys tekevät myös temppunsa joillekin merkeille. Varovaisuus on valttia ihan maalin hinnasta riippumatta.
Mustan maalin suhteen ei pitäisi olla mitään syytä maksaa premium-hintaa. Valkoisissa se voi olla perusteltua, riippuen vähän olosuhteista ja kokeiluhengestä. Älkää nyt ainakaan vetäiskö täyttä 20 figun muoviyksikköä tuntemattomalla merkillä ilman testausta - tai edes tunnetulla. Joskus vuosia sitten sain yksiköllisen sulamaan pinnastaan lumitekstuurille kun GW:n tonkasta oli nokka tukkeutunut. Kosteus tai kylmyys tekevät myös temppunsa joillekin merkeille. Varovaisuus on valttia ihan maalin hinnasta riippumatta.
Peikkojen äly on hitaanlainen ja ne epäilevät kovasti kaikkea mikä on niille uutta.
Niinno, miksipä noita "turhan paksuja maalikerroksia" edes maalailtaisiin. Itse käytin joskus GW:n sprayta, mutta lähinnä saatavuuden ja siinä vaiheessa vielä hinnan takia siirryin Mastoniin. En kovin paljon ole perehtynyt pohjamaalaukseen, ja oma jälkeni ei ole sitä parasta. Figu(metallinen) pestään, pohjamaalataan, lakataan kevyesti, korjataan siveltimellä mahdolliset virhekohdat ja lakataan kevyesti uudestaan.Karu kirjoitti:Maston on mielestäni hieman huonompaa. Turhan paksuina kerroksina se sulattaa muovia, ja jättää muutenkin hieman röpelöisen pinnan figuun.
Kannattaa mielummin siirtyä POIS tästä, jos joku todella sitä vielä harrastaa(eikös sen sinunkin kääpiösi maalit rapisseet pois aika mukavasti). On asia erikseen jos tietää todella mitä tekee, varsinkin käsitellessään figua. Mastoniahan saa lähes joka kaupasta, hintaa vaivaiset 3,50e tjsp. Veikkaisin kuitenkin GW:n sprayn olevan hieman parempaa, mutta en kuitenkaan suosittele ihan suoriltaan. Mastonin purkkeja olen saanut "rikki" varmaankin joka neljännen. Eilenkin lakkaa suihkusi yhtäkkiä vain ohuena paksuna suihkuna. Hyvää huolta olen pitänyt kaikista purkeista(puhdistanut, käytön jälkeen ponnekaasuun asti jne.). Hyvien tai parempien tulosten saavuttamiseen hyvä pohjamaali auttaa, mutta kenestäkään se ei mestaria tee. Kynäruiskuun olis tarkotus siirtyä lähitulevaisuudessa...Ratovaari kirjoitti:Ainahan voi siirtyä siihen, että Chaos blackkiä levittää pensseleillä figuihin, niin minä olen tehnyt, kun en mastonia viellä ole saanut käsiini...
"Parhaita motivointikeinoja ovat uhkailu ja katteettomat lupaukset..."
Eivät ne rapisseet, ne kuluivat pois kosketuksesta. Ja sekin vain koska en pessyt figua.roku kirjoitti:Niinno, miksipä noita "turhan paksuja maalikerroksia" edes maalailtaisiin. Itse käytin joskus GW:n sprayta, mutta lähinnä saatavuuden ja siinä vaiheessa vielä hinnan takia siirryin Mastoniin. En kovin paljon ole perehtynyt pohjamaalaukseen, ja oma jälkeni ei ole sitä parasta. Figu(metallinen) pestään, pohjamaalataan, lakataan kevyesti, korjataan siveltimellä mahdolliset virhekohdat ja lakataan kevyesti uudestaan.Karu kirjoitti:Maston on mielestäni hieman huonompaa. Turhan paksuina kerroksina se sulattaa muovia, ja jättää muutenkin hieman röpelöisen pinnan figuun.
Kannattaa mielummin siirtyä POIS tästä, jos joku todella sitä vielä harrastaa(eikös sen sinunkin kääpiösi maalit rapisseet pois aika mukavasti). On asia erikseen jos tietää todella mitä tekee, varsinkin käsitellessään figua. Mastoniahan saa lähes joka kaupasta, hintaa vaivaiset 3,50e tjsp..Ratovaari kirjoitti:Ainahan voi siirtyä siihen, että Chaos blackkiä levittää pensseleillä figuihin, niin minä olen tehnyt, kun en mastonia viellä ole saanut käsiini...
Hammerheart kirjoitti: Ota mallia vaikka Gorkiporkista, Exocowboysta tai Ratovaarista.
- Hand of Than
Pohjasprayn kanssa kannatta tosiaan olla tarkkana. Itse pihinä miehenä ostin tuossa juuri jonkun 3€ sprayn(merkkiä en muista, suuri yksivärinen perhonen etiketissä) paikallisesta halpamarketista.
Sillä sitten sumuttelin ihan normaalisti, kuten GW:n kiskuri-sprayllä ennen tätä. Kun maalit olivat kuivuneet karu totuus selvisi. Maali oli levittynyt epätasaisesti ja mikä pahinta pinta oli semmoinen "nahkamaisen oloinen". Kun painoi lujaa tasaisia pintoja, niin niihin jäi jäljet. Täyttä saissea.
Onneksi figut olivat metallia(ja vain kuusi kpl), jolloin eivät sulaneet. Lisäksi täytyy mainita että maalien poistaminen oli tavallistakin tuskallisempaa.
Yhteenvetona voin vakuuttaa, että ei kannata säästää muutamaa euroa satasten hintaisten figujen kanssa kikkaillessa.
Sillä sitten sumuttelin ihan normaalisti, kuten GW:n kiskuri-sprayllä ennen tätä. Kun maalit olivat kuivuneet karu totuus selvisi. Maali oli levittynyt epätasaisesti ja mikä pahinta pinta oli semmoinen "nahkamaisen oloinen". Kun painoi lujaa tasaisia pintoja, niin niihin jäi jäljet. Täyttä saissea.
Onneksi figut olivat metallia(ja vain kuusi kpl), jolloin eivät sulaneet. Lisäksi täytyy mainita että maalien poistaminen oli tavallistakin tuskallisempaa.
Yhteenvetona voin vakuuttaa, että ei kannata säästää muutamaa euroa satasten hintaisten figujen kanssa kikkaillessa.
Hieman ohi itse otsikon, mutta miniature paintsin pohjamaali(valkoinen) on parasta jos haluaa, että maalit eivät rapise pois. Ainoa miinus lienee se, että se on purkkitavaraa ja se tietää sutimishommia. Jos tulee himo maalata yksittäinen ukko vaikkapa vitriiniin ja ulkona paukkuu -20ºC pakkanen niin se on ihan hyvä vaihtoehto. Mitä maalinpoistoon tulee, niin en ole saanut tätä tavaraa lähtemään muulla kuin tiivisteenpoistospraylla, mikä ei ole kauhean terveellistä tavaraa. Ja ratovaarille pieni vinkki koska vänkää niin kovin, että lähtee kosketuksesta vain koska ei ole pessyt figua. GW:n maalit (eivätkä muut akryylimaalit) eivät oikeen tuppaa pysyä metallissa ilman pohjamaalia, ihan sama miten niitä käsittelee.