"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Tau kyssäreitä muutama

Warhammer 40.000 -pelin säännöt ovat yleensä enemmän tai vähemmän tulkinnanvaraiset. Tällä palstalla keskustellaan eri sääntöjen toteutuksesta, tulkinnoista sekä mahdollisista ongelmatilanteista.
chrome

Tau kyssäreitä muutama

Viesti Kirjoittaja chrome »

Juups!

Tuli ostettua TAU army ja nyt oisi niitä kysymyksiä :D
Harmi et nää tulee ulkomuistista niin saattaa jäädä jotain kysymättä tälläkertaa.

Tulin ihastuneeksi noihin lentäviin lautasiin (drone) ja kun niitä sit tietty pitää saada paljon niin....

1. Saako Crisis suittiin ottaa niitä 4? kun heittää drone contrlollin pukuun ja sit vielä kuskille hardwirettää kaksi lisää Armouryn kautta. Oisi ainakin komeeta jos pomolla oisi neljä ja vaikka sen bodyguardilla oisi neljä lisää.... saisi ainakin vähäksi aikaa suojaa ampumista vastaan.

1b saako APC kuljettaa droneja.

2 Saako APC kuljettaa ihmis liittolaisia (sitä squadii mikä löytyi chapter approwed:ista)
2b saako ethereal liittyä pathfindereihin? ja jos saa niin saako sekin liikkua ennen matsin alkua muiden mukana? entäs pomo suitissaan?

3. Saako yksikkö jota vastaan chargataan ampua niitä, olin lukevinani että jos ne on suojassa niin ne saa... ok! luin keskellä yötä ja haukottelin joka toisella rivillä niin saatoin missata jotain :oops:

4. Kun ajoneuvossa on droneja ja ne irroitetaan niistähän tulee oma yksikkö vaikkakin kahden vahvuinen, saako sillä ottaa kentän neljännekisä... mielestäni kyllä ja eikö sillä ole LD 4 kun niitä on alle 4?

5. piru vie kun taut on kehittänyt hyvän tulenjohto systeemin markkereilla niin sitten ne on mennyt unohtamaan epäsuoan tulen pyssyt, joten eikö smart missilellä pysty ampumaan epäsuoraa (kyllä?) ja myös yöllä? ja kun ne on automaattisia niin kun tankkini lataa burstilla niin nehän silti lähtee eri kohteeseen kun ne tottelee markkeria? varmistan vain kun toinen asia mihin ihastuin oli nuo markkerit.

6. saako kriisipuku liikkua piilosta movella ja ampua ja liikkua takaisin assaultilla? silloinhan se korvaisi indirectin puutteen

7. heavy weapon dronet, löysin sellaset säännöt... ovatko virallisia? ja kuin myös löytyi hammerhead ohjus tankki... figutkin taitaa forge olla jo vääntänyt.

Sitten muuta... onko kellään TAUn armylistia jossain muodossa... semmoinen oisi kiva irtosivuina kun ei tota kirjaa jaksaisi selata ja kopiokone on niin hiton huono et se tuhoaisi kirjan... ok! laiskuuttani en jaksa excelilläkään tehdä :D

Saako patrol sääntöjä muualta kuin WD:stä? en omista kyseistä wd:tä ja en sitä paikallisesta löytäny...

Jees nää oli tässä tällä kertaa...

EDIT: jaa löysinkin noi heavy weapon drone jutut... ne olikin Imperial armor updateissa... ei viittis koko manuaalia pelkästään niiden takia ostaa
Cacodemoni

Re: Tau kyssäreitä muutama

Viesti Kirjoittaja Cacodemoni »

Chrome kirjoitti:1. Saako Crisis suittiin ottaa niitä 4? kun heittää drone contrlollin pukuun ja sit vielä kuskille hardwirettää kaksi lisää Armouryn kautta. Oisi ainakin komeeta jos pomolla oisi neljä ja vaikka sen bodyguardilla oisi neljä lisää.... saisi ainakin vähäksi aikaa suojaa ampumista vastaan.
Ei saa: "The same model may not have more than one of each hard-wired support system and may not duplicate any battlesuit support system on the same model."
Chrome kirjoitti: 1b saako APC kuljettaa droneja.
Saa, Fire Warrior Team kohdassa lukee: "If it numbers twelve models or less (including Drones), the Team may be mounted in a Devilfish troop carrier."
Chrome kirjoitti: 2 Saako APC kuljettaa ihmis liittolaisia (sitä squadii mikä löytyi chapter approwed:ista)
Ei saa, ihmisliittolaisille ei ole mahdollisuutta ostaa Devilfishiä transportiksi.
Chrome kirjoitti: 2b saako ethereal liittyä pathfindereihin? ja jos saa niin saako sekin liikkua ennen matsin alkua muiden mukana? entäs pomo suitissaan?
Astetta kinkkisempi kysymys, mun tulkinta säännöistä: Vain Pathfinderit ja Devilfish joka niitä kuljettaa saa tehdä vapaan liikkeen. Ethereal ja pomo saa liittyä Pathfindereihin, mutta silloin unitti ei voi tehdä ilmaista liikettään.
Chrome kirjoitti: 3. Saako yksikkö jota vastaan chargataan ampua niitä, olin lukevinani että jos ne on suojassa niin ne saa... ok! luin keskellä yötä ja haukottelin joka toisella rivillä niin saatoin missata jotain :oops:
Ei saa, se sääntö on Fantasyssa :wink: . Jos yksikkö on suojassa, niin ne saa lyödä ennen vastustajaa.
Chrome kirjoitti: 4. Kun ajoneuvossa on droneja ja ne irroitetaan niistähän tulee oma yksikkö vaikkakin kahden vahvuinen, saako sillä ottaa kentän neljännekisä... mielestäni kyllä ja eikö sillä ole LD 4 kun niitä on alle 4?
Ei saa, Drone yksikön pitää olla vähintään 4 vahvuinen että se voi kisata neljänneksistä. Ja koska niitä on vähemmän kuin 4, niiden Ld on 4.
Chrome kirjoitti: 5. piru vie kun taut on kehittänyt hyvän tulenjohto systeemin markkereilla niin sitten ne on mennyt unohtamaan epäsuoan tulen pyssyt, joten eikö smart missilellä pysty ampumaan epäsuoraa (kyllä?) ja myös yöllä? ja kun ne on automaattisia niin kun tankkini lataa burstilla niin nehän silti lähtee eri kohteeseen kun ne tottelee markkeria? varmistan vain kun toinen asia mihin ihastuin oli nuo markkerit.
Smart Missilellä voi ampua vaikkei sulla ole näkölinjaa kohteeseen. Niillä voi ampua myös yöllä, mutta silloin on heitettävä tavallinen heitto että voiko vihollista ampua pimeässä. Jos merkitset Marker Lightilla kohteen tankille, tankki saa heittää yhdellä aseella 2+ osumiseen, muut tankin aseet ampuvat samaa kohdetta ilman erikoissääntöjä.
Chrome kirjoitti:6. saako kriisipuku liikkua piilosta movella ja ampua ja liikkua takaisin assaultilla? silloinhan se korvaisi indirectin puutteen
Saa, sehän niiden hienous onkin.
Chrome kirjoitti: 7. heavy weapon dronet, löysin sellaset säännöt... ovatko virallisia? ja kuin myös löytyi hammerhead ohjus tankki... figutkin taitaa forge olla jo vääntänyt.
Eivät ole virallisia, eli ei käytetä turnauksissa ja kaverin kanssa on keskusteltava ennen käyttöä.
Chrome kirjoitti: Sitten muuta... onko kellään TAUn armylistia jossain muodossa... semmoinen oisi kiva irtosivuina kun ei tota kirjaa jaksaisi selata ja kopiokone on niin hiton huono et se tuhoaisi kirjan... ok! laiskuuttani en jaksa excelilläkään tehdä :D
Käy ostamassa Armybuilder Fantsusta tai lataa Roll Call netistä.
chrome

Ei ihmiset saa sitä transportiksi mut devilfishin sai muistaaksein erikseenkin olikohan se elite tai fast attack... en mä muista just nyt mut silloinhan se onnistuisi?

Mä kun olin lukevani et mun Shashit saisi suojan taka jakaa vähän lämpöö, täytyykin ne Trial assaultit lukee ihan ajatuksen kanssa :cry:

Siis tuo yöjuttu, vaikka missileillä on unlimited kantama ja ei tarvii olla LOS:ii niin tankki joutuu silti heittämään näkemisen.. miksi? jos missile tottelee markerii niin mihin sen tankin tarvii nähä..
MaxMax

Viesti Kirjoittaja MaxMax »

Chrome kirjoitti:Siis tuo yöjuttu, vaikka missileillä on unlimited kantama ja ei tarvii olla LOS:ii niin tankki joutuu silti heittämään näkemisen.. miksi? jos missile tottelee markerii niin mihin sen tankin tarvii nähä..
Nyt olet sekotamassa Smart Missile Systemiä Seeker Missileen.
Smart Missile on se ase joka löytyy Broadista ja Hammerista ja joka ei tartte line of sightia kohteeseen ja sillä on maximi range.
Seeker Missilen voi ostaa Devilin ja Hammeriin vehicle upgradeina(max 4 per vehicle) ja sen voi ampua vasta kun joku on osunut markerlighitilla jotain. Niin ja sillä on Unlimited range.

SMS:lle heitetään se nightfighting range, kun taas Seekerille sitä ei heitetä(se heitetään vain markerlightille)
"Who is General Failure and why is he reading my hard disk?"
chrome

Just just.... heh! yhen illan Codexia lukenut ja jo maailmanvalloitus armeijan luonut kunnes kenraali sanoo et meil on väärät ohjukset mukana

Melkoista siege meininkiä scoutit ihmettelee kun painting laaser laulaa ja ohjukset osuu silti mäkeen :lol:
chrome

Hei muuten... eikös jossain tullut uusia sääntöjä et skenaarioissa hyökkääjä saa valita onko yö vai päivä?? os muuten päheetä vetää night fightii yöllä.... TAU saisi liikkua vihulaisen lähellä ja juosta nopeesti haneen kun ne sit lopulta näkis :D
tneva82

Viesti Kirjoittaja tneva82 »

Chrome kirjoitti:Hei muuten... eikös jossain tullut uusia sääntöjä et skenaarioissa hyökkääjä saa valita onko yö vai päivä?? os muuten päheetä vetää night fightii yöllä.... TAU saisi liikkua vihulaisen lähellä ja juosta nopeesti haneen kun ne sit lopulta näkis :D
Tuo koski tiettyjä skenaarioita ja on opponent's approval. Eli vastustajasi täytyy olla OK tuon kanssa.
https://middleagedstrategybattlegamers.home.blog/ <- Turun suunnan LOTR pelaajien blogi
chrome

joo friendly gameis oisi katos kiva... eli se on ok kun muuten mä en pelaisi :lol:
Cacodemoni

Viesti Kirjoittaja Cacodemoni »

Chrome kirjoitti:Ei ihmiset saa sitä transportiksi mut devilfishin sai muistaaksein erikseenkin olikohan se elite tai fast attack... en mä muista just nyt mut silloinhan se onnistuisi?
Devilfishiä ei saa ostettua erikseen, Hammerheadin saa mutta siinä ei voi kuljettaa jengiä.
Chrome kirjoitti: Mä kun olin lukevani et mun Shashit saisi suojan taka jakaa vähän lämpöö, täytyykin ne Trial assaultit lukee ihan ajatuksen kanssa :cry:
En ymmärrä mitä yrität sanoa.
chrome

Devilfishin saa hankkia myös tyhjänä.. mä lähen kohta duunista ja kerron huomenna mistä mä sen niin keksin :)
Baldur

Re: Tau kyssäreitä muutama

Viesti Kirjoittaja Baldur »

Cacodemoni kirjoitti:Smart Missilellä voi ampua vaikkei sulla ole näkölinjaa kohteeseen. Niillä voi ampua myös yöllä, mutta silloin on heitettävä tavallinen heitto että voiko vihollista ampua pimeässä. Jos merkitset Marker Lightilla kohteen tankille, tankki saa heittää yhdellä aseella 2+ osumiseen, muut tankin aseet ampuvat samaa kohdetta ilman erikoissääntöjä.
Uusimman Tau FAQin mukaan ei tarvitse heittää nightfightissä mitään vaan Smart Missilet toimii silloinkin aina max kantamalle asti.
Muuttunut Tau FAQ 1.0:n ja 2.0:n välillä.
chrome

Cacodemoni, olen pahoillani ja olen ennenkaikkea väärässä... devilfisuu ei saanutkaan erikseen 8O

Se olikin vaan tuolla GW:n online storessa molemmissa kohdissa :lol: ja siitä jäi mieleeni moinen kai.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “40k: Säännöt”