"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Muovi figujen pesemisestä...

Miniatyyrien maalaukseen, konvertoimiseen sekä maastontekoon liittyvät kinkkiset kysymykset ja ongelmat.
Drâyhèn

Muovi figujen pesemisestä...

Viesti Kirjoittaja Drâyhèn »

Kuinka paljon noissa muovi figuissa on rasvaa tai muuta likaa,eli kannattaako ne pestä ennen kuin niitä alkaa maalaamaan vai haittaako se jotenkin maalin tarttumista jos niitä ei pese?
"I saw your precious Emperor. A handful of times, back in the age before he betrayed us all. And he was no god. Perhaps not a man. But never a god."
Spongebob-Väyrynen

Viesti Kirjoittaja Spongebob-Väyrynen »

Onhan niissä aina jonkinverran jotain rasvoja siinä pinnalla, eli suosittelen ainakin pientä liotusta esim. saippuavedessä. Maalit eivät välttämättä tartu niin kuin niiden pitäisi ilman pientä liotusta.
Half-bread kirjoitti:Nyt sitten suosittelen sinua pysymään hiljaa kun aikuiset puhuvat.
Pontus

Viesti Kirjoittaja Pontus »

Blisterit pesen itse ainakin aina, eli pistän vähäksi aikaa veteen jossa on hieman tiskiainetta ja lopuksi hankaan hammasharjalla puhtaaksi. Puhdistaa blisterit siitä pölystä ja tarttuu maalit paremmin. Muovia en yleensä kummemmin käsittele ennen kokoamista.
Alles super gut!
Beowulf

Viesti Kirjoittaja Beowulf »

Mancubus kirjoitti:Blisterit pesen itse ainakin aina, eli pistän vähäksi aikaa veteen jossa on hieman tiskiainetta ja lopuksi hankaan hammasharjalla puhtaaksi. Puhdistaa blisterit siitä pölystä ja tarttuu maalit paremmin. Muovia en yleensä kummemmin käsittele ennen kokoamista.
Siis, jätkä maalaa blistereitä vai käytätkö niitä paletteina?

Itse pesen aina kaikki figut ja niiden osat.
Toto, I don't think we're in Kansas anymore ...
The Captain
Valvoja

Viesti Kirjoittaja The Captain »

Beowulf kirjoitti:
Mancubus kirjoitti:Blisterit pesen itse ainakin aina, eli pistän vähäksi aikaa veteen jossa on hieman tiskiainetta ja lopuksi hankaan hammasharjalla puhtaaksi. Puhdistaa blisterit siitä pölystä ja tarttuu maalit paremmin. Muovia en yleensä kummemmin käsittele ennen kokoamista.

Minä ainakin käytän niitä paletteina, jolloin tuo pölyn putsaaminen niistä on ihan asianmukaista toimintaa. Tosin yleensä en ole huolissani siitä, tarttuuko maali palettiini...
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
Iceman
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Iceman »

Erilaisten figujen kanssa on tullut puuhasteltua kaikenkaikkiaan toistakymmentä vuotta ja 1/72-skaalan yhtä pakettia lukuunottamatta en ole yhtään figua pessyt ja maalinpysymisen kanssa ei ole ollut mitään ongelmia tai sitten en ole asiaa tiedostanut. Raaka-arviolta maalattuja figuja on takana reilun neljä sataa.
"I reject your reality and substitute my own!"
Adam Savage
Pontus

Viesti Kirjoittaja Pontus »

Beowulf kirjoitti:

Minä kun luulin että blisterit on niitä metallisia figuja. Ja kyllä, käytän joskus niitä pakkauksien muoveja paletteina.
Alles super gut!
Rakath
Maalajakisälli 2007

Viesti Kirjoittaja Rakath »

Metallifigut varsinkin ovat aina semmoisen älyttömän töfnän peitossa. Tai muuten kauhean sumeita ja yksityiskohdat ovat piilossa. En voisi kuvitellakkaan että alkaisin pesemättä figua maalaamaan.
Pesun jälkeen monesti vasta erottaa pienimmät yksityiskohdat. Mitään kummosta operaatiota se ei tarvitse, vanha hammasharja ja mitä tahansa pesuainetta riittää. Viruttakaa se ukko kunnolla, ettei jää pesuainetta kuruihin ja antakaa kuivata rauhassa.

Muovifigutkin pesen varsinkin jos joutuu valujälkiä korjailemaan.
Flanker

Viesti Kirjoittaja Flanker »

Blistereissä ostamani figut ovat olleet paria poikkeusta lukuun ottamatta jonkin läpinäkyvän ja liukkaan töhnän peitossa. Siihen töhnnän ei oikeen mikään maali tahdo purra niin pakko ne on pestä. Eli pesen muovifigut.
zezuz

Viesti Kirjoittaja zezuz »

Minä en ainakaan ole pessyt koskaan figujani ja tuskin tulen pesemäänkään.
i'm back !
Nitrone

Viesti Kirjoittaja Nitrone »

Itse en ole ikinä pessyt yhtään figua, mutta voisihan sitäkin harkita.
"Time is a great teacher, but unfortunately it kills all its pupils" - Louis Hector Berlioz
Swarmp

Viesti Kirjoittaja Swarmp »

itsekkään en ole koskaan pessyt yhtään ukkoa..parantaako se jotenkin maalin pitävyyttä ukos???
Et Imperator Invocato Diabolus Daemonica Exorcism !

viewtopic.php?f=4&t=107359
gawd

Viesti Kirjoittaja gawd »

Swarmp kirjoitti:.parantaako se jotenkin maalin pitävyyttä ukos???
ehkä hieman...jos forgelta ostat niin huomattavasti, ainakin itsellä...
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maalaus, konverttaus ja maiseman teko”