"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Space Marine Commander varustaminen.

Miten eri armeijat poikkeavat toisistaan tyyliltään ja pelitavoiltaan. Keskustelua eri yksiköiden käytöstä tilanteiden mukaan.
Gibb3t

Space Marine Commander varustaminen.

Viesti Kirjoittaja Gibb3t »

Haulla löytämiini keskustelun pätkiin tyytymättöminä, päätin luoda uuden keskustelun pätkän jossa haluaisin tiedustella, mikä olisi mahdollisesti paras ja myös hinta-/laatusuhteeltaan tehokkain aseistus Commanderille. Pelaan Raven Guard porukkaa johon Commander tulisi johtamaan maata pitkin eteneviä joukkoja sen jälkeen kun saan hankittua itselleni chaplainen hyppyrepulla.

Mutta kysymykseni olisi nyt se, että millaisia varusteita suosittelisitte Commanderilleni siksi aikaa kun se joutuu johtamaan armeijaani ilman chaplainin tukea ja sitten millaiseksi Commanderin varustus tulisis vaihtaa sen jälkeen kun armeijaani liittyypi tuo uuden uutukainen Chaplain.
Thank god for HC.
Zanfa

Viesti Kirjoittaja Zanfa »

Pistä kaverille joku power wepa ja plasma pistoola ja sitten tunget sen termariin niin se o hyvä
Voimmeko muuttaa maailmaa? Emme , mutta totta helvetissä voimme aina yrittää.
Heretic
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Heretic »

commanderille ei panna plasmapislaa eikä varsinkaan terminatorpanssarin kanssa kun ei sitä saa sen kanssa

ite panen masterille joko artifiser armori, iron halo, terminator honours,bolt pistol ja power weapon yhdistelmän tai terminator armour ja pair of lightning claws yhdistelmän.ovat toimineet hyvin
Ville Oulusta.
Frostgrave, Mordheim, 40k&30k, Kings of war, Lotr, Guild ball, Necromunda ja Blood bowl
vompovompatti

Viesti Kirjoittaja vompovompatti »

Commanderi kannattaa pitää halpana moraalin pumpaajana ja hätävara mättäjänä. Power weapon ja bolt pistooli on ihan tarpeeksi ellei halua terminator honourista lisä atakkia.
I am the king of Rome, and above grammar.
-Sigismund, Emperor of the Holy Roman Empire
Gibb3t

Elikkä siis kaiken maailman combi weaponsit sun muut kannattaa unohtaa, jos commanderista haluaa niin sanotusti halvan hq:n, mutta entä jos hq:lle haluaa antaa hieman enemmän painoa ja kykyä toimia esim. raskaamman kalustoksen kurmottajana?
Thank god for HC.
Morglun voittamaton

Viesti Kirjoittaja Morglun voittamaton »

Gibb3t kirjoitti:Elikkä siis kaiken maailman combi weaponsit sun muut kannattaa unohtaa, jos commanderista haluaa niin sanotusti halvan hq:n, mutta entä jos hq:lle haluaa antaa hieman enemmän painoa ja kykyä toimia esim. raskaamman kalustoksen kurmottajana?

silloin aseiksi pover fist ja vaikka plasma pistol.

"death to the falce emperor!"
"death to the weakling imperium of man!"
The Captain
Valvoja

Viesti Kirjoittaja The Captain »

Gibb3t kirjoitti:Elikkä siis kaiken maailman combi weaponsit sun muut kannattaa unohtaa, jos commanderista haluaa niin sanotusti halvan hq:n, mutta entä jos hq:lle haluaa antaa hieman enemmän painoa ja kykyä toimia esim. raskaamman kalustoksen kurmottajana?
Itse olen käyttänyt pastoria thunder hammerilla, artificer armourilla, terminator honoureilla, jump packilla ja adamantite mantlella. Sillä uskaltaa käydä urputtamaan vaikka wraithlordille tai carnifexille (ei kukaan kumminkaan 'fexille mitään implant attackia ota). Massaa voi hutkia croziuksella, jos ei halua lyödä viimeisenä. Hintaa ukkoparalle kyllä tulee liikaa.

Varsinaisesti commandereista ei kovin kummoista raskaan kaluston kurmottajaa saa, joskin tyylisyistä olen combi-meltaa toisinaan käyttänyt.
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
Tom_Gore

Viesti Kirjoittaja Tom_Gore »

IC:llä pelkkä power fist on aika turha, ellet sitten yksinään kaverilla käy pyörimässä. Fiksu vihollinen poistaa komentoryhmän tekemät tappiot IC:si base kontaktista ja tällöin kapusi ei pääse lyömään fistillään lainkaan.

Jos commanderia haluaa etulinjassa taluttaa, pistät joko termispanssariin kynsillä tai sitten power weapon ja bolt pisla ja joku invusave (combat shield tai iron halo jos pisteet riittää).
This world is not so vast that it could conceal the bones of my enemies. Instead I will pile them so high even their gods weep at the sight.
- Lord Assassin Morghoul
Gibb3t

Olen nyt tämän perusteella mitä tässä olen näitä kommentteja lukenut, niin varustaa Commanderini seuraavilla varusteilla:
- Combi-Melta
- Power Weapon
- Iron Halo
- Terminator Honours
- Frag Grenades
- Melta Bombs

Tulisiko tällainen yhdistelmä toimimaan?
Thank god for HC.
X-Type

Viesti Kirjoittaja X-Type »

Anteeksi että tungen kaaospelaajana mariinien keskusteluketjuun. :)

Itse olen yrittänyt omalla kaaosAspallani tuhota jotain raskaampaa combi-meltalla ja olen epäonnistunut joka kerta. Ongelmana kun on saada se
combi-melta kantamaan. Kävelemällä ei tankkeja/hyviä kohteita saada kiinni kovin helposti.
Riippuu myös hieman vastustajastasi (en huomannut ketkä ne olivatkaan). Sen voin sanoa, ettei ainakaan kaaosta vastaan, kun niillä on kovemmat johtajat haastamaan lähitaisteluun (itse olen yhtä kertaa lukuunottamatta voittanut omalla luutnantillani/lordillani vastustajan mariinikomentajan kaksintaistelussa ja olen lähtenyt vielä metsästämään tarkoituksella niitä.)
Half-breed

Viesti Kirjoittaja Half-breed »

Gibb3t kirjoitti:Olen nyt tämän perusteella mitä tässä olen näitä kommentteja lukenut, niin varustaa Commanderini seuraavilla varusteilla:
- Combi-Melta
- Power Weapon
- Iron Halo
- Terminator Honours
- Frag Grenades
- Melta Bombs

Kuten X-type sanoi, niin combi-melta pois ja pistooli tilalle, jolloin saat yhden lyönnin klosikessa lisää. Lisäksi voisit vaihtaa Iron Halon Combat shieldiin. Combat shield antaa ihan riittävän suojan lähiksessä ja tuskin kukaan pääsee ampumaan sitä suoralla tulella, jos pidät sitä jossain ryhmässä suojassa.
2014 bänniä jo yhteensä ~3,5 kuukautta. Yrittäkää pistää paremmaksi.
Dimanz

Viesti Kirjoittaja Dimanz »

Itse monia vaihtoehtoja kokeilleena suosittelen
Captain
Litarit ja Honours

Ja sit sille pieni Command squad furious chargella ja fisti kessulla

Tai sit master vaan antamaan sitä 10 liideriä
Give me a hundred Space Marines..........
Half-breed

Dimanz kirjoitti:Itse monia vaihtoehtoja kokeilleena suosittelen
Captain
Litarit ja Honours
Litarit? Ja tyyppillähän ei ole edes mitään aseita.
X-Type

Viesti Kirjoittaja X-Type »

Litarit = Lightning Claws
Half-breed

X-Type kirjoitti:
Litarit = Lightning Claws
Ihmisiltä pitisi kieltää omien lyhenteiden käyttö.
Scoundrel

Viesti Kirjoittaja Scoundrel »

Half-breed kirjoitti: Kuten X-type sanoi, niin combi-melta pois ja pistooli tilalle, jolloin saat yhden lyönnin klosikessa lisää.
Tai jos haluaa olla erilainen ja käyttää kapulla combitykkiä tai vaikka stormboltteria niin powerweaponin voi vaihtaa single lightning clawiksi. Ei häviä sitä lisähyökkäystä ja saa rerollia woundit. Tosin kalliimpi kuin bp+powerwepa. Ja hounoursseista saa sen lisähyökkäyksen muutenkin.
Turun huonoimmaksi rankattu 40k-pelaaja 2012!
Tiistaisin 40k:ta Turun Fantasiapeleissä!
vompovompatti

Viesti Kirjoittaja vompovompatti »

Commanderista ei kannata tehdä mitään tappokonetta, koska chaplain ajaa sen homman paljon paremmin. Commanderin tehtävä on upata ld:tä.
I am the king of Rome, and above grammar.
-Sigismund, Emperor of the Holy Roman Empire
Hän itse

Viesti Kirjoittaja Hän itse »

Huoh, mitä törsäystä. Ei ole mitään järkeä käyttää noin paljon pisteitä yhteen johtajaan. Tässäpä jotain hyvää. Masteri bolt pistoolilla ja power weponilla. 91 pistettä, jakaa Ldensä ja pistää vastaan ihan hyvin jos vihollinen tulee metsästämään.
"Watch my back" , sanoi kyttyräselkä.
Gibb3t

Kiitoksia kaikille vastauksista ja vinkeistä, näiden perusteella nyt teen tuon edellä mainitun Commanderin ja sen lisäksi vielä ajan saatossa toisen Commanderin joka tulee käyttämään pelkkää boltpistol powerweapon tahi lightning claw comboa. :)
Thank god for HC.
Sleep

Viesti Kirjoittaja Sleep »

Haluaisin muistuttaa että jos todellakin pelaat Raven Guardia... niin he fluffllisesti käyttävät lightning claweja pareja.
Huumorilla, huumorilla.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “40k: Armeijat ja yksiköt”