"Turpa kiinni", mä sähisin. Jätkät alko oleen kyllästyneitä kyttäämiseen, eikä ihme. Kun mä eilispäivänä päätin, että me 'suostuteltais' paikallinen lekuri lopettaan kaveeraamisensa Koljattien kanssa, en arvannu että jouduttais istuun toista päivää kytiksessä oottamassa että ne nahkahousuhinttarit suvaitsis saapua paikalle. Mikään ei vituttais nyt enempää kuin se että just kun Koljatit ilmestyis näkyviin ne kuulis jätkien pölisevän keskenään ja väijytys olis pilalla.
Vihdoin odotus palkittiin. Ränsistynyt käytävänpätkä jonka mä olin valinnu väijytyspaikaksi alkoi kaikua lähestyvästä puheensorinasta ja askelista. Ketjujen kilinä ja rehvakas naureskelu kertoi että Koljatit oli tulossa. Mitään aavistamatta ne raukat käveli suoraan ansaan. Otin etummaisena käppäilleen pojanklopin boltterini tähtäimeen ja ajattelin melkein ääneen: "Bang! Olet kuollut!"
Laukaus lähti. Kloppi otti osuman ja tuupertui maahan. Samalla loput jätkistä avas tulen ja kaks koljattia lisää putosi. Se riitti niille. Bubba ryntäs liekkarinsa kanssa niiden perään, mutta et uskois kuinka nopeesti ne köntyksetkin liikkuu ku hommat kääntyy pahasti niitä vastaan.
Homma oli hoidettu ilman että viholliset ehtivät ampua laukaustakaan. Pieni antikliimaksi ehkä, mutta tavoite oli saavutettu; lekuri vaihtoi leiriä ja tästä lähtien Koljatit sais hakee elantonsa muualta.
- - -
Vähemmän yllättävästi Koljatit ei oikein tykänneet meikän tempauksesta, joten vastaisku oli lähes varma. Mä en kuitenkaan voinu pitää jätkiä jatkuvasti vartiossa, vaikka mieli olis tehny. Lopputuloksena oli se, että mun eka havainto Koljateista tuli kutisarjan muodossa. Otin siipeen ja filmi meni poikki. Hitto.
Heräilin illalla ja huomasin että kaikki raajat oli tallella ja verenvuotokin oli hyvää vauhtia tyrehtymässä. Jäisin varmaankin eloon. Jätkät kerto, että kaikeks onneks Bubba, Trevor ja Morgan oli just palaamasta kapakista ku Koljatit hyökkäs ja ne pääsi iskeen homppelien selkään. Oli varmaan ihan mukava ylläri havahtua siihen ku liekkari puree persiiseen. Nate oli kans ottanu hittiä mutta sekin selvis naarmuilla ja vitutuksella. Koljatit oli kuulemma yrittäny rikkoo meidän tislaajaa, mutta yritykseks oli jäänyt, mitä nyt Bubba käytti lopun päivää tilkiten siitä reikiä. Lyhyen ammuskelun jälkeen Koljatit oli todennu että ei onnistu ja lähti juokseen haneen.
Ehkä ne ny jättäis meikät hetkeks rauhaan...
Alamaailman tarinoita (Necromunda kampanja)
Alamaailman tarinoita (Necromunda kampanja)
This world is not so vast that it could conceal the bones of my enemies. Instead I will pile them so high even their gods weep at the sight.
- Lord Assassin Morghoul
- Lord Assassin Morghoul