"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Ratsuherot, mitäs teette?

Varo, ettei Sauron saa vallattua Keski-maata! Vai onko se kenties juuri se, minkä haluat tapahtuvan?
Oberon

Ratsuherot, mitäs teette?

Viesti Kirjoittaja Oberon »

Elikkä, jos vastustajalla on heroja ratsuilla(lepakko, kärry, wargi, hevonen) tai vaikka ihan perusjoukkoja, miten toimitte? Lähdettekö siitä, että kun ratsastaja kuolee myös ratu lähtee->hakkaatte aina ratsastajan pois, ratsusta välittämättä vaikka se heikompi olisikin, vai ekana ratsut pois ja sitten toivotte piirittävänne heron myöhemmin?
Entä miten ratsun muutos vaikuttaa? Eli jos herolla onkin hepan sijaan kärry tai lepakko, hakkaatteko kumpaa? Tilanteena pitched battle, molemmilla on heroja muuallakin->peli ei riipu suoraan kyseisestä mätöstä. Samat kysymykset pätevät myös perusjoukkoihin(ei lepakon kohalla tietenkään).

Ihan mielenkiinnosta kyselen... *ryömii takaisin luolaansa suunnittelemaan maailmanvalloitusta*
Viimeksi muokannut Oberon, To 09.03.2006 21:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
MYYN CSM&DA-armeijaa!

"Tervetuloa Orivedelle pelaamaan. Täällä sorsankin saa piiloon."
Truupperi

Viesti Kirjoittaja Truupperi »

No jos vastassa on se örkki kapu d6:lla (tai vastaava) ja peruskuralla pitäisi tappaa, niin kyllä se hukka kuolee, ja sitten se kapu on paljon hepposempi, kun se ei teurasta enää niin julmetusti. Jos vastassa taas on veikka tai haradin päälikkö tai muu helpommin tapettava, niin en tuhlaa attackeja ratsuun. Peruskurassa aina ratsastaja. Paitsi harvoissa tilanteissa mitä tulee vastaan kaikkia todenäköisyyksiä uhmaten.
Olet mitä syöt, minä olen ihminen
Azured kirjoitti:Hammerhead ilman Multi-Trackeria on kuin perunat ilman lihaa
Sauron

Viesti Kirjoittaja Sauron »

Riippuu tosiaan tilanteesta. Jos ratsun tappaminen on todennäköisempää kuin ratsastajan, se hoidellaan ensin. Tämä heikentää paitsi taistelutehoa, myös heroic moven aluetta hieman (sehän mitataan alustan reunasta). Ja koska hyökkäykset voi periaatteesa heittää erikseen, voi tappaa ensin ratsun ja jos ratsastaja tippuu ja kaatuu, se on ansassa.
Lepakon tai kärryn asemassa kuski aina pois...heh!
Garoth
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Garoth »

Sauron kirjoitti: Ja koska hyökkäykset voi periaatteesa heittää erikseen, voi tappaa ensin ratsun ja jos ratsastaja tippuu ja kaatuu, se on ansassa.
Vaikka hyökkäykset voi heittää erilleen, ne tapahtuvat silti yhtäaikaa koko combatissa, eli heppa poistetaan + vastustaja kaatuu vasta taistelun lopussa.

Itsekin kyllä harrastan heppojen/wargien poistoa melko paljo. Varsinkin vahvoilta sankareilta se vie niin paljon tehoja pois yhdellä (normaalisti 5+, herolla 4+) woundilla, jota vastaan ei voi käyttää Fatea. Joten kyllä sitä tulee käytettyä tarpeen mukaan.

Myös ampujien ykköskohteet ovat yleensä herojen ratsut, jos vastustaja ne vahingossa näkyville jättää.
Oberon

Viesti Kirjoittaja Oberon »

Okei, eli jos heron alla sattuu olemaan heppa/wargi, niin se useimmiten lähtee. Mites jos ratsuksi pistetään jotain astetta kovempaa?
MYYN CSM&DA-armeijaa!

"Tervetuloa Orivedelle pelaamaan. Täällä sorsankin saa piiloon."
Garoth
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Garoth »

No chariot sattuu olemaan kestävämpi kuin Khandin päällikkö tai Kunkku, joten jos molemmat ovat täysillä voimilla, niin siitä tapauksessa en kyllä chariottia hieromaan lähiksessä. Mutta jos vaunu olisi ottanut woundin tai kaksi ampumisesta ennakkoon, niin silloin saattaisin sitä yrittääkin.

Fellbeastin tapauksessa yritän melkein aina itse aavetta sieltä selästä. Se kun lähtee yhdestä iskusta pienellä munkilla, tai sitten vastustajan on yleensä käytettävä Mightia Faten apuna, joka ei sekään haitaksi minulle ole... Taas tietysti jos Fellbeast on ottanut pari woundia ampumisesta ennakkoon, niin se luultavasti on kohteena lähiksessäkin.
Earendur

Viesti Kirjoittaja Earendur »

Pahiksilla kun pelailen, niin yleensä ammun lähiksessä olevia heppasankareja armotta. Vähän munkkiahan se hevosen tappaminen parilla jousiampujalla vaatii, mutta ei se mitään. Aina kannattaa yrittää. Ja omat tappiot ei juuri haittaa. Elämä on... lyhyt ;)
virus

Viesti Kirjoittaja virus »

No jos vastaan tulee örkki kapu hukalla, niin tapan örkkiä. Koska siinä on hyvä todennäköisyys, että hukka pakenee.
Githoniel
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Githoniel »

Tottakai ratsu hoidellaan ensin! Hero on äärimmäisen kova ratsulla, poikkeuksetta. Vastustaja joutuu käyttämään heroicin varmasti seuraavalla vuorolla, että saa nappinsa ylös makaamasta. Auto-trap sattuu ikävästi. Jollei Heroic mene läpi, saat suurella todennäköisyydellä hakattua heron pois, vähintään haavaa sisään. Hero voi ottaa haavaa pelkästään ratsulta tippuessaan(tosin aika epätodennäköistä, mutta noppapeli on kyseessä...).
Jos joku sanoo, että hakkaa heroa ensin, niin..... "Moi, moi!"
Sieni ei ole kasvi.
Elrohir

Viesti Kirjoittaja Elrohir »

Tilanteesta riippuen, mutta ratsuheroja vastaan ei ole tullut hirveästi kohdattua.Joka kerta ei kumminkaan kannata menopeliä alta pois potkaista vaan esim olin piirittänyt Eomerin tyyliin Lutrzilla, urukki kapulla, joukolla bersuja, normi uruja sekä örkkejä ja totta kai keihäitä oli tukemassa, joten tällaisen porukan kanssa päätin säästää ponin ja se oli Eomerin viimeinen taistelu siinä ottelussa.Toinen esimerkkini poikkeuksesta on viime kevään Tesjoen turnauksesta jolloin olin saamassa turpaani kuninkaantapossa ja vastustajan kuningas Glorfield hyökkäsi kolmen varsijousimieheni kimppuun ja, kun sägällä voitin niin iskin Gloroon parikin haavaa...

Muissa tapauksissa olen vain ampunut ratsastavaa sankaria ja sitten onnella on siinä se mneopeli on lähtenyt alta.
Loppiainen hyvin, kaikki hyvin
Tankki

Viesti Kirjoittaja Tankki »

Ratsun tappaminen ensin riippuu hieman tilanteesta. Yleensä ainakin pahiksilla pelatessani isken hyvisten suurilta sankareilta kuten Boromirilta tai Aragornilta hepan pois, sillä ne ovat vaikeita tappaa muuten. Jos taas on vastassa jokin tavallinen kapteeni, niin harvemmin siltä tulee iskettyä heppaa tai wargia alta.
Quanto fa due meno uno? Fa uno.
Klonkku

Viesti Kirjoittaja Klonkku »

No mulla ei juuri ratsuheroista kokemusta ole, itse asiassa hyvinkin vähän. Vain Rohania vastaan pelatessa olen ratsuheroja kohdannut. Ne on ainakin suurin osa niin heikkoja, että ratsastajaa yritin tappaa. Kunnon örkkimassa ympärille niin pitäis kaverin tippua.:)
Kovempia heroja ratsuilla ei ole sitten vastaan tullutkaan.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “LOTR: Yleinen keskustelu”