Ulkolaisilla foorumeille on tullut eteen tilanne, että mielipiteet jakautuvat tässä asiassa.
Sivulla 45 sääntökirjassa määritetään, että models in base contact with the enemy must allocate their attacks against a unit that they are in base contact with. Mikäli IC on b2b-kontaktissa vain yhden yksikön kanssa, vaikka samassa hth:ssa tai 2" päässä olisikin toinen yksikkö, niin tilanne on selvä minusta -> lyödään b2b-kontaktissa olevaa yksikköä.
Mutta voiko tilanteessa, missä IC on b2b-kontaktissa kahteen eri yksikköön jakaa hyökkäyksiä "2 iskua noille ja 3 noille"? Itse olen pelannut, että voi jakaa ja toistaiseksi kukaan ei ole kiistanut tulkintaani.
Voiko IC jakaa hyökkäyksiään vihollisten kesken
Voiko IC jakaa hyökkäyksiään vihollisten kesken
"I reject your reality and substitute my own!"
Adam Savage
Adam Savage
Se on taas miten tuota tekstiä lukee. "Allocate their attacks against a unit" vs "Allocate all their attacks against a unit" vs "Allocate their attacks against a single unit".
Mä pelaisin kyllä ehdottomasti niin että yksittäinen modelikin saa jakaa lyöntejä. Siihen tuo näin lukion englannin tasolla jää, en tiedä kuinka paljon a-etuliite vertaantuu oneen.
Mä pelaisin kyllä ehdottomasti niin että yksittäinen modelikin saa jakaa lyöntejä. Siihen tuo näin lukion englannin tasolla jää, en tiedä kuinka paljon a-etuliite vertaantuu oneen.
Oberon kirjoitti:On ne RF-tiimin pojat kovia kyllä
Kyllä minä sanoisin tuohon nuo kaikki kohdat juuri luettuani, että
"must allocate their attacks against a unit that they are in base contact with"
on ennemminkin tulkittavissa siten, että hyökkäykset täytyy kohdistaa yhteen unittiin.
Tuossa kohdassa kirjaa olevan kuvatekstin alussa puhutaan mariinista, joka on kahden eri unitin modelin kanssa base contactissa, ja siinä mainitaan että "can choose to fight either ... unit". Eli jompaa kumpaa. Ei "both units".
No, onhan ICt muutenkin paljon velmumpia kuin nokutroopperit, että omasta puolestani hyväksyisin "House rule"ksi kumman vaan.
on ennemminkin tulkittavissa siten, että hyökkäykset täytyy kohdistaa yhteen unittiin.
Tuossa kohdassa kirjaa olevan kuvatekstin alussa puhutaan mariinista, joka on kahden eri unitin modelin kanssa base contactissa, ja siinä mainitaan että "can choose to fight either ... unit". Eli jompaa kumpaa. Ei "both units".
No, onhan ICt muutenkin paljon velmumpia kuin nokutroopperit, että omasta puolestani hyväksyisin "House rule"ksi kumman vaan.
Veikkaisin kotimaisten turnauspelaajien pelaavan jako-mallilla, näin omien kokemusten pohjalta. Lähinnä koko ristiriita tuli edes eteen, kun lueskelin GT Finaalin raportteja ja tämä oli yksi sääntökysymys, mikä oli noussut eteen ja ihmisillä oli voimakkaita mielipiteitä aiheesta. Tosin tätä on nyt GW:n foorumilla GT FAQ-mielessä kysytty ja Games Devin pitäisi antaa sääntötulkintansa ennen tämän vuoden GT-kautta.Ishmael kirjoitti:Se on taas miten tuota tekstiä lukee. "Allocate their attacks against a unit" vs "Allocate all their attacks against a unit" vs "Allocate their attacks against a single unit".
"I reject your reality and substitute my own!"
Adam Savage
Adam Savage
- The Captain
- Valvoja
Saman kohdan luin, ja sana "either" ei suoran poista mahdollisuutta hyökätä molempien kimppuun. Itse asiassa, jos kohdassa olisi käytetty ilmausta "both units", sen olisi voinut tulkita siten, että mariini olisi saanut täyden määrän hyökkäyksiä kumpaankin vihollisyksikköön. Mutta hyvin epäselkeä tilanne tuossa on, koska mariinilla on vain yksi hyökkäys, joten allokoiminen eri yksiköiden välille ei ollut tuossa esimerkissä edes mahdollista.Tanara kirjoitti:Kyllä minä sanoisin tuohon nuo kaikki kohdat juuri luettuani, että
Olen aina kuvitellut, että hyökkäyksiä saa halutessaan jakaa eri yksiköihin, mutta ei se suorastaan satavarmaa ole. Odoteltakoon siis, jaksaako GW oikeasti tuhertaa jonkinlaista vastaustakin pelaajien kysymyksiin.
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
-Niillä on suvussa halogeenejä.