"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

neuoja hienojen figujen maalaamiseen?

Aloittelijatason kysymykset miniatyyrien maalaamisesta, kokoamisesta tai maaston rakentamisesta.
Flanker

Viesti Kirjoittaja Flanker »

Itse maalaan figuni niin, että maalaan osat ennen kuin kokoan figua. Tämä johtaa pienten yksityiskohtien maalaamisen helpottumiseen (Enemmän tilaa maalata) ja siihen, että pienten virheiden korjaus helpottuu. Kun alan kokoamaan figua puhdistan liimattavat kohdat asetonilla ja sitten vain kokoamaan. ;)
Swarmp

Viesti Kirjoittaja Swarmp »

pitäsköhän tota Flankerin tapaa kokeilla...ite ku ensin kasaan ja sitten maalaan...
Et Imperator Invocato Diabolus Daemonica Exorcism !

viewtopic.php?f=4&t=107359
ale

Viesti Kirjoittaja ale »

Itse maalaan ennen kasaamista. Minulle on ainakin aika hankalaa maalata jostain aseen takaa panssaria. Liima tosin vie hieman maalia, mutta sen voi korjata liimauksen jälkeen.
Viimeksi muokannut ale, La 24.06.2006 20:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Beowulf

Viesti Kirjoittaja Beowulf »

Älkää maalatko ennen kasaamista, koska silloin ei välttämättä tiedä korostusten kohtia. Jonkun panssarin joka jää sen miekan taakse voi kyllä sutia ennen mutta jos on kyseessä joku isompi nmm - senmm pläjäys niin silloin kannattaa kasata se.
Ohenna maaleja sekä dumppaa GW:n figut roskiin.
Käytä mieluiten valkoista pohjamaalia johon olet sen kuivuttua sutinut koloihin ruskeaa tai mustaa.
Toto, I don't think we're in Kansas anymore ...
The Captain
Valvoja

Viesti Kirjoittaja The Captain »

Beowulf kirjoitti:Älkää maalatko ennen kasaamista, koska silloin ei välttämättä tiedä korostusten kohtia. Jonkun panssarin joka jää sen miekan taakse voi kyllä sutia ennen mutta jos on kyseessä joku isompi nmm - senmm pläjäys niin silloin kannattaa kasata se.
Ohenna maaleja sekä dumppaa GW:n figut roskiin.
Käytä mieluiten valkoista pohjamaalia johon olet sen kuivuttua sutinut koloihin ruskeaa tai mustaa.
Nyt käydään kumminkin keskustelua Perusteet-palstalla, joten kovin ihmeellisistä SE-NMM:istä ei kannata ehkä huolestua.
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
Flanker

ale kirjoitti:Itse maalaan ennen kasaamista. Minulle on ainakin aika hankalaa maalata jostain aseen takaa panssaria. Liima tosin vie hieman maalia, mutta sen voi korjata liimauksen jälkeen.
Juuri tuota tarkoitinkin. On hemmetin ikävää törkkiä esimerkiksi mariinin rinnassa olevaan kotkaan shining goldia kun bolter on edessä, ja detail brushinkaan änkeminen siitä puolen millin kolosta ei tunnu kovinkaan tarkalta vaihtoehdolta.;)
The Captain
Valvoja

Viesti Kirjoittaja The Captain »

Flanker kirjoitti:
ale kirjoitti:Itse maalaan ennen kasaamista. Minulle on ainakin aika hankalaa maalata jostain aseen takaa panssaria. Liima tosin vie hieman maalia, mutta sen voi korjata liimauksen jälkeen.
Juuri tuota tarkoitinkin. On hemmetin ikävää törkkiä esimerkiksi mariinin rinnassa olevaan kotkaan shining goldia kun bolter on edessä, ja detail brushinkaan änkeminen siitä puolen millin kolosta ei tunnu kovinkaan tarkalta vaihtoehdolta.;)
Miksi se kotka pitäisi saada maalattua siitä kohtaa, missä bolteri peittää sen? Eihän sitä paikkaa kukaan näe.

Jos taas bolteri on vähänkin irrallaan kehosta, kyllä sen kotkan saa maalattua.
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
Rakath
Maalajakisälli 2007

Viesti Kirjoittaja Rakath »

Jos se paikka näkyy edes jostakin kulmasta vähäsen (ne 2. edikan one-pose-wonderit rintakotkista puheenollen) niin täytyyhän se maalata ja sävyttää maksimaalisella taidolla. Tämä vaatii sen että jokaiseen paikkaan on esteetön pääsy pänsselin kanssa.

Tietenkin jos se kohta ei mitenkään näy miltään kantilta, sitä tuskin tarvinnee maalata. Esimerkiksi Tau Firewarriorin olkapäässä oleva pallura joka jää täysin olkasuojan peittoon Itse kyllä huomasin maalanneeni täysillä senkin kohdan.. Jonkinlaista metodimaalaamista ehkäpäs? Vaikka kohta ei pelaajalle näy, olisi figu siitä puutteellisesta kohdasta katkera :)
figunarkki

Viesti Kirjoittaja figunarkki »

Minulla on vieläkin pari sinun maalaamaa C-marinea koskemattomana. Sanoisin että Liimaa huolellisemmin figusi. Monet näistä olivat ainan kamalia vain sen takia että ne oli liimattu huolimattomasti. Käytä vähemmän liimaa, ja mieluiten muoville tarkoitettua.

Osaat maalata harvinaisen hyvin maalit ohuina. Myymiäsi figuja ei tarvinnut edes laittaa jarrunesteeseen ku maalipinta oli mukavan ohut. Maalit eivät ole pysyneet kovin hyvin alueillaan, ja figut oli maalattu flateilla. Suosittelen että maalaat ahkerasti figuja että opit kunnolla pitämään maalit omilla alueillaan. Minä ainakin vahvasti uskon että kykenet maalaamaan erittäin hienoja figuja kunhan hieman harjoittelet. Hävettää ihan tunnustaa että hallitset ohuet maalit ehkäpä paremmin kuin minä, vaikka olen figuillut viime vuosituhannelta asti. ;)

Maalausjäljestä veikkaisin että sinulla saattaa olla standart brush tai jokin vastaava. Se on pirun hyvä pensseli, sillä olen maalannut satoja figuja. Mutta sen lisäksi olisi hyvä hommata joku pienempi yksityiskohtia varten.

Suosittelen että jatkossa varjostat metalleja inkeillä (älä käytä niitä mihinkään muuhun kuin metallin). Kuivaharjaus olisi hyvä opetella ja hieman harjoitella blendauksen alkeita.

Mutta älä ihmeessä lopeta figuilua. Alku ainakin on lupaava.
Flanker

Noh, olen aika perfektionisti kun maalaamisesta puhutaan eli kaikki maalataan niin hyvin kuin osataan. Kyllähän se panssari hieman paistaa sen bolterin alta, joten mielummin kokoaa figun maalaamisen jälkeen. Mutta kukin tyylillään ja tämä oli vain minun ehdotukseni. ;)
Spongebob-Väyrynen

Viesti Kirjoittaja Spongebob-Väyrynen »

Flanker kirjoitti:Noh, olen aika perfektionisti kun maalaamisesta puhutaan eli kaikki maalataan niin hyvin kuin osataan. Kyllähän se panssari hieman paistaa sen bolterin alta, joten mielummin kokoaa figun maalaamisen jälkeen. Mutta kukin tyylillään ja tämä oli vain minun ehdotukseni. ;)
Mielestäni on paljon helpompaa maalata figuuri vasta kokoamisen jälkeen, koska kun maalaa figun osissa niin helposti suttaa maalausjäljen sormillaan, kun ei niissä pikkuosissa ole mitään kunnon kohtaa mistä pitää kiinni.

Suosittelisin figuurin teippaamista kiinni johonkin filmipurkkiin tai johonkin muuhun käteensopivaan opstikkeliin, ja jos välttämättä haluaa maalata ennen kasaamista niin suosittelisin, että teippaa ruumiin kiinni purnukkaan, maalaa sen, liimaa kädet yksi kerrallaan ja maalaa ne, näin välttyy niiltä kurjilta sormenjäljiltä ja kolhuilta.

/me taas jotain mutuilee...
Half-bread kirjoitti:Nyt sitten suosittelen sinua pysymään hiljaa kun aikuiset puhuvat.
ale

Viesti Kirjoittaja ale »

Punainen kirjoitti:
Mielestäni on paljon helpompaa maalata figuuri vasta kokoamisen jälkeen, koska kun maalaa figun osissa niin helposti suttaa maalausjäljen sormillaan, kun ei niissä pikkuosissa ole mitään kunnon kohtaa mistä pitää kiinni.
Minä pidän siitä kehikosta kiinni.
Viimeksi muokannut ale, La 24.06.2006 20:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Teonanacatl

Viesti Kirjoittaja Teonanacatl »

ale kirjoitti:
Punainen kirjoitti:
Minä pidän siitä kehikosta kiinni.
Osa porukasta irroittaa kehikosta ennen maalaamista.
"Kuunnelkaa lapset Teonanacatlia, joka tietää asiasta
hieman kauemmin pelanneena..."
- Illumina
"Teonanacatl ounaa."
- Usermaatra
"Något sagt i latin låter djupt."
-Trad.
Atsku

Viesti Kirjoittaja Atsku »

Kehikossa maalaaminen on _huomattavasti_ helpompaa, ainakin aloittelijalle. Blendaamisesta se, että blendit voi tehdä sitten kun figuuri on kasattu, osissa maalaamisen jälkeen..
Olen koskenut The Captainia.
Ratovaari

Viesti Kirjoittaja Ratovaari »

Minusta kaikkein paras tapa maalata figuja on se, että kasaa sen niin pitkälle kuin maalauksen suhteen mahdollista, ja loput kasaa maalauksen jälkeen (tosin tämä tuo ongelmia erityisesti muutamien Stuffia vaativien osien kanssa...
Hammerheart kirjoitti: Ota mallia vaikka Gorkiporkista, Exocowboysta tai Ratovaarista.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Perusteet”