Mistä on pienet örkit tehty?
Mistä on pienet örkit tehty?
Elikkä mistä niitä örkkejä tulee? Örkit olivat joskus haltioita jotka pimeät voimat kaappasivat, kiduttivat ja riuduttivat, mutta mistä ne uudet örkit tulee? Onko jossain päin Mordoria jokaisella örkillä vanha örkki mamma joka odottaa pikku örkkiään kotiin vai tehdäänkö niitä samalla periaatteella kuin Uruk-Hai:ta(eli kaadetaan pari puuta ja ihmistä ja sitten kattilaan muhimaan) vai onko kenties jossain Mordorin synkissä luolissa joku örkki kuningatar joka munii örkkejä kuin termiitti kuningatar?
"I am so Straight that, when i buy a House, the first thing i do is to brick up the back door." - Straight Dave
Silmarillioinista selviää haltioden uskoneen, että örkit lisääntyvät kuten muutkin Ìluvatarin lapset, eli suvullisesti. Tämä tarkoittaa sitä, että on olemassa myös "nais-örkkejä", mutta en usko että ne istuivat kotoa odottamassa, luultavasti ne näyttivät ulkoisesti ihan samalta kuin "mies-örkitkin" ja taistelivat ihan samalla tavalla niiden mukana.
- The Captain
- Valvoja
Et vissiin ole isommin seurannut tämän foorumin kirjoituksia kuluneiden parin viikon ajalta? Peikot ovat Morgothin tekeleitä enttien irvikuviksi. Siinä, missä entit ovat elävää puuta, peikot ovat elotonta kiveä, joita "elossa" pitävä taikuus ei kestä päivänvaloa. Vasta Sauron onnistui jalostamaan olog-hai-peikkorodun, joka ei muutu takaisin kiveksi auringonvalossa.Trooper kirjoitti:mutta mistä ne peikot tuli? tuliko neki haltioista?
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
-Niillä on suvussa halogeenejä.
Oman käsitykseni mukaan örkkejä syntyy niin kuin urukit (katsokaa Sormuksen Ritarit) eli pulpahtaa maasta kuin kukat.Maata täytyy kumminkin pitää elossa jollakin tapaa, jotta örkki sikiöt saavat ravintoa ja sitten ne kasvavat siinä kuplassa (kohtu?) ja loppujen lopuksi ne leikataan sieltä pois.
Näin minä ainakin asian kuvittelen, mutta voin olla väärässä (, mutta tuskimpa olen
).En kumminkaan usko mihinkään "örkkimammaan".
Näin minä ainakin asian kuvittelen, mutta voin olla väärässä (, mutta tuskimpa olen
Loppiainen hyvin, kaikki hyvin
eikös kerran olut joku "mikä sitten olikaan" lordi ja silloin sauron oli vain armeijan ylipäälikkö...ja silloin tämä "kuka sitten olikaan" loi peikot ja teki vaarallisen balrog armeijan...ja kun se johtaja kaatui niin silloin sauron meni varjoihin piiloon ja palasi varjoista monien vuosien päästä ja balrogit menivät kallioiden sisään.. (korjatkaa jos olen vääräs...mut oon kuulut jotakin tälläist...oliko se johtaja joku melkor..en oo varma)
Suurinpiirtein noin. Suosittelen lukemaan Silmarillionin.Swarmp kirjoitti:eikös kerran olut joku "mikä sitten olikaan" lordi ja silloin sauron oli vain armeijan ylipäälikkö...ja silloin tämä "kuka sitten olikaan" loi peikot ja teki vaarallisen balrog armeijan...ja kun se johtaja kaatui niin silloin sauron meni varjoihin piiloon ja palasi varjoista monien vuosien päästä ja balrogit menivät kallioiden sisään.. (korjatkaa jos olen vääräs...mut oon kuulut jotakin tälläist...oliko se johtaja joku melkor..en oo varma)
Mikäli oikein muistan, ei olog-hait olleet alunperin peikkoja, vaan Sauron kasvatti ne örkeistä jalostamalla.The Captain kirjoitti:Vasta Sauron onnistui jalostamaan olog-hai-peikkorodun, joka ei muutu takaisin kiveksi auringonvalossa.Trooper kirjoitti:mutta mistä ne peikot tuli? tuliko neki haltioista?
Olet mitä syöt, minä olen ihminen
Azured kirjoitti:Hammerhead ilman Multi-Trackeria on kuin perunat ilman lihaa
Tämä on vain leffaan ideoitu juttu, jolla saatiin esiteltyä miten Saruman loi armeijansa. Kirjassa hommaan kului aikaa enemmän.Elrohir kirjoitti:Oman käsitykseni mukaan örkkejä syntyy niin kuin urukit (katsokaa Sormuksen Ritarit) eli pulpahtaa maasta kuin kukat.Maata täytyy kumminkin pitää elossa jollakin tapaa, jotta örkki sikiöt saavat ravintoa ja sitten ne kasvavat siinä kuplassa (kohtu?) ja loppujen lopuksi ne leikataan sieltä pois.
Tolkien kirjoitti: "örkit lisääntyvät kuten Iluvatarin lapset." End of conversation.Näin minä ainakin asian kuvittelen, mutta voin olla väärässä (,mutta tuskimpa olen).En kumminkaan usko mihinkään "örkkimammaan".
Juu, Iluvatar on jättihämähäkki joka siitti haltioita ja örkkejä ja Valarin ja Maiarin... ei millään pahalla siis. Se Silmarillion kannattaa kyllä lukea. Se Iluvatar on niin kun ylijumala, kun se loi jumalat eli Valarin. Se on vähän niin kuin kristinuskon Jumala. Eli the Big Boss joka ei ole aineellinen vaan joku henki ja tietää kaiken.