Kiitos.
Vanhojen miniatyyrien käyttö
Vanhojen miniatyyrien käyttö
Päätimpä nyt kirjoittaa vähän erityisemmän aiheen, että onko jollekulle muullekin tullut tunne, kun ei halua nähdä vanhoja figujaan paistattelemassa uusien hienouksien keskellä? Vanhoja ei haluasi esim. sulkea kaappiin, koska on joskus nähnyt sen eteen vaivaa, mutta ei kehtaa pitää näytillä. Toisaalta, onhan se toki hyvä merkki aina omasta kehittymisestään maalaajana. Pistäkää mielipiteitä.
Kiitos.
Kiitos.
- Sotalammas
kyllähän noita vanhoja alkuaikojan maalaus kuvatuksia on tullut kauhulla katseltua monesti. yleensä olen ongelmasta selvinnyt sillä että on ne halvalla myynnyt pois jollekkin jotta saa ostettua uusia tilalle.
Ja näin ei se maalattavakaan koskaan lopu. jos se nyt muutenkaan voisi koskaan loppua
Ja näin ei se maalattavakaan koskaan lopu. jos se nyt muutenkaan voisi koskaan loppua
Nopat ja Taktiikka Ry
Pääkaupunkiseudun pelikerho
Pääkaupunkiseudun pelikerho
- Berlin Monk
- ankara halla
- Valvoja
Nimenomaan näin olen itse tehnyt. Ja jos en nyt ole ihan kokonaan uusiksi pistänyt niin sitten vähän parannellut vanhaa jälkeä.Berlin Monk kirjoitti:No jos niin rumia maalauksia on joskus sutinut ettei enää kehtaa niitä katsella, niin kai niistä nyt mieluummin kannattaa poistaa ne maalit ja maalata uudelleen, kuin että vain antaa puoli-ilmaiseksi pois ja ostaa kalliita uusia tilalle?
Verienkeleistäni löytyy nykyään nappeja jotka ovat jo vanhempia kuin monet nykyään peliä harrastavat.
"Minä en kärsi mielisairaudesta, minä nautin joka hetkestä!"
Tuossa on vain se ongelma että maalattava vuori kasvaa turhankin paljoa :-(ankara halla kirjoitti:Nimenomaan näin olen itse tehnyt. Ja jos en nyt ole ihan kokonaan uusiksi pistänyt niin sitten vähän parannellut vanhaa jälkeä.
Verienkeleistäni löytyy nykyään nappeja jotka ovat jo vanhempia kuin monet nykyään peliä harrastavat.
Kaaos marineni tarttisi kipeästi uudelleenmaalausta mutta missäs vaiheessa nuo uudelleenmaalaat kun muitakin maalaamattomia löytyy enemmän kuin laki sallii.
https://middleagedstrategybattlegamers.home.blog/ <- Turun suunnan LOTR pelaajien blogi
- The Captain
- Valvoja
Oma ratkaisuni onkin ollut tyyliin "tunnin pikakuuri tuolle squadille", eli vähän lisätty highlightia ja inkintapaista sekä siistitty 15 vuoden takaisia floodeja. Tällä saadaan pelastettua edes jotain. Kyllähän tuo hieman silmään pistää, kun armeijassa on Blood Angeleita vv. 1992 - 2005, kun osaan nykyään maalata onneksi edes vähän paremmin kuin silloin, mutta ei sitä pidä hävetä, jos turnauksessa vastaantulija päättää sanoa scouttejani kuvottaviksi. Ovathan ne - mutten kuvittelisikaan luopuvani niistä!tneva82 kirjoitti:Tuossa on vain se ongelma että maalattava vuori kasvaa turhankin paljoa :-(ankara halla kirjoitti:Nimenomaan näin olen itse tehnyt. Ja jos en nyt ole ihan kokonaan uusiksi pistänyt niin sitten vähän parannellut vanhaa jälkeä.
Kaaos marineni tarttisi kipeästi uudelleenmaalausta mutta missäs vaiheessa nuo uudelleenmaalaat kun muitakin maalaamattomia löytyy enemmän kuin laki sallii.
Pääasiassa armeijani ovat kuitenkin kukin yhden aikakauden tuotosta, eli hirvittäviä taso- ja tyylieroja ei maalauksessa ole. Poikkeuksena ovat lähinnä juuri nämä kestoarmeijani, 40K:ssa Blood Angelit ja FB:ssä Empire. Kummastakin löytyy lähes flat coloureilla maalattuja kuvatuksia ja vastaavasti jo ihan kelvollisenkin näköistä tavaraa.
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
-Niillä on suvussa halogeenejä.
Itselläni taas vanhojen figujen kanssa ongelmana on se, että niitä inkkejä on liikaa... Varjoja hirveät määrät, inkeillä... ;(The Captain kirjoitti:Oma ratkaisuni onkin ollut tyyliin "tunnin pikakuuri tuolle squadille", eli vähän lisätty highlightia ja inkintapaista sekä siistitty 15 vuoden takaisia floodeja.
Hammerheart kirjoitti: Ota mallia vaikka Gorkiporkista, Exocowboysta tai Ratovaarista.
Liuotus
Tähän väliin olisi varmaankin sopivaa kysyä, mitkä aineet sopivat muovifigujen maalien poistoon? Olen kyllä itse käyttänyt metallisiin kynsilakanpoistoainetta hyvällä menestyksellä. Omana ongelmanani on, että olen liimannut metalli- ,että muoviosia yhteen, joten olisikohan olemassa keinoa, jolla ei syövytä molempiakaan? ( Liimattu GW Superliimalla )
Haulla varmasti löydät hyviä vastauksia, maalinpoistosta on keskusteltu ennenkin ja paljon.
Mutta täysin takuuvarma aine on (laimentamaton) mäntysuopa. Jarrunestekään ei sulata muoviosia, mutta olempa tainnut kuulla että tietyt merkit/mallit pehmentävät muovin. Kannattanee siis lukea maalinpoistoketjut ensin tarkkaan ja sitten varmuuden vuoksi testata nesteitä havillisimpiin figuihin.
Mutta täysin takuuvarma aine on (laimentamaton) mäntysuopa. Jarrunestekään ei sulata muoviosia, mutta olempa tainnut kuulla että tietyt merkit/mallit pehmentävät muovin. Kannattanee siis lukea maalinpoistoketjut ensin tarkkaan ja sitten varmuuden vuoksi testata nesteitä havillisimpiin figuihin.
- figunarkki
Muutamat nykyisistä armeijoistani olen koonnut lähes kokonaan uudelleen järjestämällä vanhan. Ensimmäinen armeijani, faba kaaos joutui jarrunesteeseen ja palasiksi. Nykyään hyllyssä komeilee ihan mukiin menevä khornen nistijyrä.
Vanha cadian kaartini on kokemassa muutosprosessia:
Kaarti---> Latd.
Kyllähän näitä figuja alkaa olemaan kai tarpeeksi kun pystyn tempaisemaan uuden armeijan ostamatta ainuttakaan figua. Hiljalleen laskin että minulla on tällähetkellä päälle 10 täysin pelikelpoista armeijaa.
Vanha cadian kaartini on kokemassa muutosprosessia:
Kaarti---> Latd.
Kyllähän näitä figuja alkaa olemaan kai tarpeeksi kun pystyn tempaisemaan uuden armeijan ostamatta ainuttakaan figua. Hiljalleen laskin että minulla on tällähetkellä päälle 10 täysin pelikelpoista armeijaa.
Maalaan vanhoja figuja sitä mukaan kun huomaan häiritsevän surkeaa maalausjälkeä. Esimerkiksi 40K örkkieni ihon väritys voi vaihdella armejassa hyvinkin paljon ryhmien välillä. Häiritsevän rumat troopit saavat nopeasti lisää maalia pintaansa, kunnes jälki on vähintään kohtuullisella tasolla ryhmässä.
Ryhmä on heti käyttökiellossa kunnes korjataan.
Erikoisemmat figut onkin yleensä joko korjattu tai tehty asianmukaisella tarkkuudella, lukunottamatta muutamaa pohjamaalamatonta metallifigua joiden väri hilseilee.
Samaa väriteemaa ei taida olla yhdessäkään ryhmässä vaan armeja koostuu lähinnä erilaisista ryhmistä. .
WarBoss on varmaan haalinut kokoon kaikki lähistöltä löytyvät örkit ihan tynnyrin pohjaa myöten.
Ryhmä on heti käyttökiellossa kunnes korjataan.
Erikoisemmat figut onkin yleensä joko korjattu tai tehty asianmukaisella tarkkuudella, lukunottamatta muutamaa pohjamaalamatonta metallifigua joiden väri hilseilee.
Samaa väriteemaa ei taida olla yhdessäkään ryhmässä vaan armeja koostuu lähinnä erilaisista ryhmistä. .
WarBoss on varmaan haalinut kokoon kaikki lähistöltä löytyvät örkit ihan tynnyrin pohjaa myöten.
War doesn't determine who's right, only who's left.
-Jep, berserkereillä on tapana vähän innostua. -Veripallo
-Jep, berserkereillä on tapana vähän innostua. -Veripallo
Onneksi on tarpeeksi noita figuja että ei niitä rumimpia tarvi tuoda peleihin.
Mutta sitten kun aikaa korjata niin fairy power spray käyttöön ja maalit pois (lähtee suht hyvin superliimatkin sillä). Sitten vaan uutta maalia ja kasausta. Tällä tavalla saatiin vanha Dreadnought ja Land Speeder heti paremmiksi. Kun vaan jaksaisi käydä ne vanhat squadit seuraavaksi
.
Mutta sitten kun aikaa korjata niin fairy power spray käyttöön ja maalit pois (lähtee suht hyvin superliimatkin sillä). Sitten vaan uutta maalia ja kasausta. Tällä tavalla saatiin vanha Dreadnought ja Land Speeder heti paremmiksi. Kun vaan jaksaisi käydä ne vanhat squadit seuraavaksi
- ankara halla
- Valvoja
hyvä! ei siis lähde! kiitos takaisin topikkiin. Pitääpä hankkia suopaa ja kylvettää kaamos warrut!Rakath kirjoitti:Riippuu miten ja millä on liimattu. Muovia sulattava liima ei lähde edes polttamalla, tavallinen pikaliima, jota ei ole liikaa tursattu, lähtee kyllä mäntysuovalla.
Skeneen paluu prokkiksena modata 3ed DE figuista about WYSIWYG armeija. Saa nähä kuin käy.
Pro-tip: Jos palaatte foorumeille puolen vuosikymmenne tauon jälkeen ei kannata lukea omia vanhoja viestejä.
Pro-tip: Jos palaatte foorumeille puolen vuosikymmenne tauon jälkeen ei kannata lukea omia vanhoja viestejä.
-
Purkki_Jugurtti
Re: Liuotus
sinolilla saa ainakin muovi osat puhtaaksi, eikä vahingoita millään lailla muovia. laittaa figun johonkin astiaan ja sinne sinolia, kannattaa olla joku sulettava rasia tai joku muu, koska sinoli haihtuu aika nopeasti....ja sitten vaan harjaa esim. hammasharjalla figun puhtaaksi...Aissi kirjoitti:Tähän väliin olisi varmaankin sopivaa kysyä, mitkä aineet sopivat muovifigujen maalien poistoon? Olen kyllä itse käyttänyt metallisiin kynsilakanpoistoainetta hyvällä menestyksellä. Omana ongelmanani on, että olen liimannut metalli- ,että muoviosia yhteen, joten olisikohan olemassa keinoa, jolla ei syövytä molempiakaan? ( Liimattu GW Superliimalla )
Re: Liuotus
Lähteekös maali nopeastikin harjauksella? Ja kuinka kauan figua pidetään rasiassa sinolissa? Kokeilin jo ehdotettua mäntysuopaa, eikä auttanut, lähti vain maalinpalasia. Kiitos ehdotuksestasi!Purkki_Jugurtti kirjoitti:sinolilla saa ainakin muovi osat puhtaaksi, eikä vahingoita millään lailla muovia. laittaa figun johonkin astiaan ja sinne sinolia, kannattaa olla joku sulettava rasia tai joku muu, koska sinoli haihtuu aika nopeasti....ja sitten vaan harjaa esim. hammasharjalla figun puhtaaksi...Aissi kirjoitti:Tähän väliin olisi varmaankin sopivaa kysyä, mitkä aineet sopivat muovifigujen maalien poistoon? Olen kyllä itse käyttänyt metallisiin kynsilakanpoistoainetta hyvällä menestyksellä. Omana ongelmanani on, että olen liimannut metalli- ,että muoviosia yhteen, joten olisikohan olemassa keinoa, jolla ei syövytä molempiakaan? ( Liimattu GW Superliimalla )