Lord Henrik Le Ganleon pyyhki hikeä otsaltaan. Pegasus ritarit olivat kertoneet lähestyvästä kaamos-hordesta, ja nyt oli taaas mentävä tappelemaan kun olisi tilaisuus päästä illalliselle naapurikunnan damselin kanssa.
-No miltä näyttää? Henkka kysyi pegesus-naattien komentajalta, joka oli juuri lentänyt katsomaan millainen vihollinen tarkalleen ottaen oli vastaan tulossa.
-3 rauskua, spawni, diski ja vaaleanpunainen velho tulee oikealta, Sir. Vasemmalta tulee pari laumaa koiria, 2 kärryä, toinen spawni, punaisia ritareita ja toinen diski, Sir, hän kertoi.
-LAKKAA KUTSUMASTA MINUA SIR:IKSI,EI OLLA MISSÄÄN 40K:N SODASSA, OLEN LORDI. No niin kaikki naatit tänne! Ei ehitä käydä järvellä joten rukoillaampas tämän lätäkön ääressä! ETTE TE! Te s******n maajussit mennette tounne oikean kukkulan taakse ja pystytätte sen heittokoneen! Ampujat heidän loukse lihamuuriksi, ja miehet aseissa vasemmalle meidän kaa!
-Okei okei, me vaan aateltiin että kun tapettiin se demoni prinssi viime kerralla niin saataisko mekin se siunaus?
-TEITÄ OLI 20, MINÄ VOISIN HOIDELLA SELLAISEN YKSIN! MENKKÄ SINNE VASEMPAAN LINJAAN ENNEN KUIN KÄSKEN TEIDÄT KAIKKI HIRTEEN!!!
-Psst, eiks meijjänkin pitäis mennä, ne kaamokset tulee jo? yksi pyhän raalin naateista kysäsi saatettuaan rukouksensa loppuun.
-Selvä selvä, mulla on vaan just nyt menkat ja se aiheuttaa närästystä, Henkka sanoi. -Okei, pegasukset ja böspin naatit, menkää tonne oikeelle hoitelemaan noi velhot ja rauskut. Te loput tuutte mun kaa vasempaan linjaan, niin tallotaan noiden pääjoukon päältä. Lets gou.
Eli Bretonnian armejja löytyy täältä...
http://www.sotavasara.net/keskustelu/vi ... hp?t=52511
(palautetta toki sinnekkin)
...ja kaamoslista näytti tältä:
Exalted sorcerer: 4x dispell scroll, lvl 4 370pts
Exalted champion of cahos: mark of khorne, gw, shield, barded chaos steed, armour of damnation, talisman of protection 205pts
Exalted champion of chaos: mark of tzeentch, disc, gw, exanted shield, gaze of gods. 261pts
Exalted champion of chaos: mark of tzeentch, disc, gw, golden eye of tzeench. mirror of knowledge, shield 273pts
5x Knights of chaos: fullcommand, warbanner, chosen, mark of khorne
345pts
chariot 120pts
chariot 120pts
3x screamers 99pts
5x warhounds 30pts
5x warhounds 30pts
fiend of slaanesh 75pts
fiend of slaanesh 75pts
total: 1997pts
Kentällä on kolme kukkulaa, yksi keskellä, toinen keskellä kaamosten deploimenttiä, ja kolmas Brettien oikeasa sivussa. Kentällä on yksi suuri metsä, mikä peittää osittain keskikukkulan. Pensasaita häiritsee liikkumista vasemmassa laidassa ja pieni kivimuuri suojaa jousimiehiä oikealla. (kaikki on katsottu brettien suunnasta)
Kaamokset eivät jääneet odottamaan että naatti-kansa saa sanottua "amen", vaan lähtivät liikkeelle. Rauskut lensivät kohti jousimiehiä raaka ihmisliha miellessään. Niiden vieressä spawni ja toinen diski kiisivät perässä. Vasemmalla koirat ja toinen spawni juoksivat eteempäin kohti ritareita, kun punaiset ritarit ja kärryt pysyivät pakoillaan. Vaalean punainen velho juoksi metsään piiloon. Sen jälkeen alkoivat velhot loihtia. Shadowia taitava pinkki mies manasi niin voimakkaan pit of shadesin että kukkulalla seisova damseli oli sanaton.
-Hei mitä v****a!!! Henkka huusi kun hänen alleen ilmestyi iso kuoppa.
-Apua mä tipun! huusi yksi Raali hänen vieressään. -Huh, ei käynnykkää mitää, mulla taitaa olla sujeluenkeli.
-No nyt menee vähä aikaa kun kiivetään täältä ylös, mut jatketaan vaan, Henkka totesi. Samaan aikaan toinen oikean puleinen diskivelvo koitti heittää green firee, mutta onnistuikin vaan antaa voimia damselille heittää father of the thorn häntä päin. Kaamokset päättivät kuitenkin dispellata tämän.
Henkka katsoi lähestyviä koiria ja spawnia.
-Älkää vielä rynnätkö päälle, niillä on ansa tuolla, HEI, ÄLKÄÄ RYNNÄTKÖ!!!. Mutta noret errantit eivät voineet hillitä itseään vaan jouksivat suoraan spawnin kimppuun. Spawni ehti juuri sanoa "ooo" kun siihen iskeykyi viisi lancea ja se muuttui pelkäksi limamössöksi. Errantit eivät väsyneet vaan näkivät edessään verikoiria ja kannustivat hevosensa laukkaan. Spawnimössö sai hevoset kuitenkin melkein kaatumaan, ja tasapainottelun vuoksi hevoset juoksivat 2" päähän koirista, ja mikä pahinta, edestä oli tulossa kärry, sivulta toinen, ja punaset ritarit toiselta puolelta. Samaan aikaan jousimiehet katselivat lähestyviä rauskuja.
-No niin pojat, ammutaampa noi rumilukset pois! päälikkö huusi.
-SELVÄ! huusivat talonpojat ja avasivat tulen. Kahdestatoista nuolesta peräti kaksi osui, ja nekin kimposivat rauskujen kumisesta ihosta. -Däm, -Liian kova tuuli, olisin muuten osunu, -Mulla oli roska silmässä: tekosyitä kuului kaikkialta. Heittokoneen crevi lopetti piirii-piirii-pyörii-leikkinsä ja väänsivät vivusta. Ammus nousi korkealle ja katosi metsäisen kuukkulan taa.
-Apua, kato mitä tuolta tulee! huusi kaamoskärryn crevi.
-Voi ei! tiiätkö mitä tulee kun yhdistää trebuckhet+direkt hit+chaoskärry?
-Jep. Hyvästi kamu.
-Mitä h******iä! me ollaan elossa!
-Voi v***u ne on paskoja.
Khornen valitut katsoivat kukkulalta edessään seisovia errantteja.
-JEE NYT PÄÄSTÄÄN TAPPAMAAN!!!
-VERTA! MÄ HALUUN VUODATTAA VERTA!!! Ja niiden sanojen saattamina punaiset ritarit laukkasivat karjuen erranttien oikeaan sivustaan. Juuri s10 hitistä selvinnyt kärry päätti mennä mukaan verilöylyyn.
-AUU MUHUN SATTUU!!! MÄ SYÖN SUN PÄÄN!!! AUTS MUN KÄSI!!! TÄSTÄ SAAT SENKIT HIENOSTELIA!!! Jäljelle jääneet kolme erranttia saivat tarpeekseen ja lähtivät karkuun. Punaiset naatit saivat heidät kuitenkin kiinni, ja niin nouret ritarit silpottiin ja heidän taikalippunsa poikkastiin ja otettiin talteen. Samaan aikaan lentivät rauskut suuren hyödyttömän nuolisateen läpi maajussien kimppuun ja söivät jokainen yhden.
-Hyi. Nää maistuu ihan sanonko miltä.
-Jep. Likaisia ja ällöttäviä. Toivottavasti ei tule AIDS.
Jousimiehet olivat niin peloissaan että lähtivät suoraan käpälämäkeen. Rauskut eivät kuitenkaan lähteneet perään vaan kääntyyvät katsomaan herkullisemman näköisiä crew-miehiä. Sen nähdessään päättivät peasantin nopean äänestyksen jälkeen, että elävät mielummin kuin sulavat demonien mahassa.
Vaaleanpunainen velho koitti jällen tiputtaa ritareita kuppaan, mutta nyt oli damsel hereillä, ja luki hätäisesti dispel scrollin. Diskielhot heittivät nyt puolestaan punaista ja sinistä tulta Questingnaatin ritareihin, muuta damsel oli shoppailutuulella, jote toinenkin scrolli meni, ja ritarit eivät ottaneet hittiä.
-No niin kaverit! mennään kostamaan teinien puolesta!!! Henkka huusi nostaen peitsensä korkealle ilmaan ja kannustaen hevostaan laukkaan kohti lähellä olevaa koiralaumaa. Samanaikaisesti ryntäsivät Questingritarin porukka toisten koirien kimppuun. Kummatkin laumat juoksivat kuitenkin häntä koipien välissä karkuun. Samoin teki kärry, jonne questigit nyt ryntäsivät koirien mentyä. Miehet aseisa ryntäsivä punaisten ritarien kylken, jotka seisoivat vasemman laidan pensasaidan vieressä. Pegasukset lensivät kohtaamaan toisen diskin. Miehet aseissa osoittivat jällen kerran olevansa koko armejan ehdoton eliitti, vaikka ritarit koittivat aina sen kieltää. Kuudesta iskusta joka ikinen löysi tiensä Khornen valitun puolustuksen läpi, tosin yksikään niistä ei haavoittanut tätä. Punainen naatti vastasi katkaisemalla yhden miehen pään. Talonpojat huusivat, karjuivat ja painostivat kuitenkin päälle niin kovaa, että Punaiset päättivät jättää taistelukentän. Toisella puolella taistelukenttää pegasukset iskeytyivä diskillä seisovaan taistelia-velhoon lyöden lujaa. Tällä oli kuitenkin jokin yliluonnollinen soja joka kimmotti kaikki iskut pois.
-Buahhahhaaa!!! nauroi Tzeentchin ukko ja tappoi yhden pegasusnaatin ja haavoitti toista. Ritarit olivat kuitenkin liian ylpeitä lähteäkseen pakoon.
Rauskut kääntyivät nyt Damselia kohti.
-Hei kattokaas tota!
-On varmaan hyvän makuiset aivot.
-Ei sääretkään pahoilta näytä. Sen sanottuaan lähtivät rauskut kiitämään naista kohti, joka lähti peläten karkuun. Ei kuitenkaan tarpeeksi nopeasti.
-HEI, MILLÄ OIKEUDELLA SINÄ SAAT SYÖDÄ AIVOT!!!
-KOSKA NÄIN SEN ENSIN, SITÄ PAITSI SISÄELIMISSÄ ON ENEMMÄN SYÖTÄVÄÄ!!!
-Nam, sillä on hyvän makuiset sääret. Sammalla kävi oikean puolen spawni pegasus-ritareiden kylkeen, tappaen toisen heistä. Jäljelle jäänyt ritari koitti haavoittaa taistelia-velhoa tuloksetta. Tämän jälkeen hän lensi pakoon, mutta diski sai hänet kiinni. Samaan aikaan heitettiin loitsuja.
-Hei, mitä sä teet ääliö?
-Lyön sua, meihinhän osui green fire.
-No jos sun on pakko koskea mua niin pyyhi toi pöly pois mun haarniskasta. Pari sekunttia myöhemmin Henkan ja raalien alle ilmestyi jälleen kuoppa.
-Hands up! meiän alla on taas kuoppa!
-Se sanotaan "Heads up", ei "hands up".
-APUA MÄ TIPUUUuuun...
...pum.
-Hemmetti nyt mä alan suuttua, Henkka sanoi.
Böspin ritarit ryntäsivät nyt kostamaan spawnille pegasusten puolesta, ja muuttivat sen suunilleen saman näköiseksi kuin sen toveri, ja juoksivat ulos kentältä. Questingin naatit lähtivät taas viime vuorolla rällännyttä käärryä kohti, mutta tämä jätti taistelukentän sattaen ritarit taktisesti erittäin huonoon asemaan.
-Mihin ne häipyi? kysyi Questing ritari.
-En tiiä mutta kato mitä tuolta tulee, vastasi kotr:ien gallantti.
-Toinen kärry. No kyllä me siitä selvitään.
-Ja kato taakse.
-Diski ja rauskuja! VOIHAN P*****E ME OLLAN KUOLTU!
-Jousimiehet! Ampukaa ne rauskut tai lisää naatteja delaa!!! Henkka huusi. Tämän kullessaan salaa rällänneet talonpojat kääntyivät ja ampuivat häthätää rauskuja. -Roska oli silmässä, olisin muuten osunu. -Ei oo mun vika että mun jouskari on huono. -Miks niillä pitää olla kuminen iho? Henkka ei voinut muuta kuin surra ja rynnätä koiralauman kimppuun joka juoksi ulos kentältä.
"Rauskut kiitää ilmassaa"
"Syömään Realmin ritareitaa"
"Tzeentchin laulu raikuukoon"
"Meiän kurko on Ron"
-Kuka on Ron?
-En tiiä, en keksiny muutakaan rimmaavaa.
Chariotti, diski ja rauskut iskeytyivät Questingin naatteihin aiheuttaen sellaista kaaosta naattien riveissä kuin chaosit vain voivat. (Seuraava virke on kokonaan sensuroitu koska se on liian raaka). Samalla vaaleanpunainen velho loihti epäonnistuneesti kuoppaa metsässä, ja toinen diski lensi raalien ja Henkan taakse. Ensin raalit saivat maistaa punaista tulta.
-Lämmittää hieman varpaita, etkö parenpaan pysty? raali kysyi halveksivasti olkansa yli.
-Se oli vaan lämmittely kierros! kuului vihainen vastaus. -Tästä saatte! sen jälkeen raalit saivat sinisestä.
-AU! TOI POLTTAA!! raalit huusivat. Henkka sulki silmänsä ja rukoili nopsaan Ladyn suojelua hänelle ja raaleille. Hän avasi silmänsä. Hän itse oli kunnossa mutta joka ikinen raali oli kärventynyt tuhkakasoiksi. Hän kääntyi katsomaan kippurassa nauravaa taistelia-velhoa. Ennen kuin diskimies ehti älytäkkään, oli Lord Henrik Le Ganleon lävistänyt hänet peitsellä, ja silponnut hänet miekallaan.
Böspin naatit tulivat takaisin ja ryntäsivät viimeisen kärryn perseeseen, tuhoten se totaalisesti.
Toinen diski viestitti maagisesti vaaleanpunaiselle:
-Mitäs tehdään, vaan me kaks ja rauskut ollaan jäljellä?
-Hoitele se lordi äläkä häiritse, mä oon kusella.
Kuullessaan kenraalinsa käskyn, vika diski huusi rauskuille hökkäys-käskyn ja hänkin lensi taisteluun Henkkaa vastaan. Rauskut lensivät Henkan yli, vieden palan lihaa mukanaan, mutta Henkka ei välittänyt.
-Miltä maistui?
-Hieltä. Taidan pysyä Damseleissa.
Diskimies tuli Henkan luo ja armoton kaksintaistelu alkoi...
...Ja loppui. Henkka osottautui ylivoimaiseksi vastustajaksi, ja vaikka Diskimies saikin kaksi osumaa läpi, oli hänen vihollisellaan jumalattarensa suojelu. Henkka löi kerran, toisen, kolmannen ja vielä neljännen kerran ennen kuin tajusi että hänen vastustaja oli jo kuollut.
Henkka ja böspin naatit kävivät rauskujen kimppuun. Vaikka rauskut olivat sitkeää kumia, sai Henkka tapettua yhden, ja loput kaksi katosivat warppiin.
-Mitäs nytte? kysyi böspi. -Toulla on viellä yksi velho metsässä?
-Jätetää sinne, jonkun täytyy kertoo noille kaamoksillekki ettei tänne kannata tulla koska sillon kuolee. Sitä paitsi mä saatan vielä ehtiä siihen illalliseen naapurikunnan Damselin kanssa jos lähetään nyt.
Lopputulos:
Breteille 1733 voittopojoo
Kaamoksille 1239 voittipojoo
Minor-voitto Breteille
Siinä sitten se. Toivottavasti tuo kepaa anteeksipyyntönä edellisestä. Koitin lisätä hieman huumoria pitäen raportin kuitenkin selkeänä, ja anteeksi vielä kirjoitusvirheistä.
Kertokaa toki mielipiteenne.