Kömmähdyksiä sääntöjen kanssa......
Kömmähdyksiä sääntöjen kanssa......
Juu eli tämän topicin tarkoitus olisi kerätä kasaan kaikkien henkilöiden sääntö kömmähdyksiä...
eli tarkoitan sitä että kun aloititte pelaamaan Fabaa niin tuskin heti pelasitte oikeilla säännöillä.....
niin tähän ketjuun olisi tarkoitus kerätä juuri niitä omia sääntöjä...
Minä voin aloittaa...
Eli pelasimme kaverin (pyörii täällä nimellä Gilaelin) kanssa matsin, hän pelasi Dark elveillä ja hän sanoi että Gold oneilla on niin terävät kynnet että ne pystyy kiipeämään seiniä pitkin....ja minä hölmö uskoin.
Toinen oli kun olemme pelailleet alkupäässä, niin marssi oli 2D6,combat resoista ei ollut kuultukkaan, örkkien animosity...mikä se on, örkki katapultissa oli 5" template, siinäpä noita oli nyt muutamia nyt on teidän vuoronne....
.
.
eli tarkoitan sitä että kun aloititte pelaamaan Fabaa niin tuskin heti pelasitte oikeilla säännöillä.....
niin tähän ketjuun olisi tarkoitus kerätä juuri niitä omia sääntöjä...
Minä voin aloittaa...
Eli pelasimme kaverin (pyörii täällä nimellä Gilaelin) kanssa matsin, hän pelasi Dark elveillä ja hän sanoi että Gold oneilla on niin terävät kynnet että ne pystyy kiipeämään seiniä pitkin....ja minä hölmö uskoin.
Toinen oli kun olemme pelailleet alkupäässä, niin marssi oli 2D6,combat resoista ei ollut kuultukkaan, örkkien animosity...mikä se on, örkki katapultissa oli 5" template, siinäpä noita oli nyt muutamia nyt on teidän vuoronne....
.
.
The plan required something that felt no pity. No pain. No fear. Something unstoppable.
Aluksi ei ollut kirjaa joten jotkut urkkivat koulussa tietoa kirjan omistajalta ja tämä luultavasti selitti ihan oikein, mutta eihän meistä ketään sitä höpötystä ymmärtänyt.
Ensin aluks emme tienneet mitään combat resosta tai marssi liikkeestä ja fear testit heittelimme kahdella d6 kuten oikeasti ja terroria kolmella d6 ja jos epäonnistu ryhmästä pakeni d6 verran väkeä ja jos terror niin 2d6.
Saveista ei tiedetty mitään. omistimme vain kaveriltasaadun "to wound" taulukon ja käytimme sitä sekä woundaamiseen että osumiseen. Jossain vaiheessa sitten oli, että savet laskettiin yhteen (esim light armour+shield oli save 12), mutta en enään muista mitä ne vaikutti. Ja naurettavin oli se kun ratsastavien modeleiden ratsun ja henkilön tehot laskettiin yhteen ja saatiin sen "oikeat" tehot. mm. 14 tuumaa liikkuvia dark ridereitä ws seiskalla ja streng ja toughness kutosella.
Ja näitähän löytyy, tässä olivat vain huvittavimmat ja alkukantaisimmat virheet.
Ensin aluks emme tienneet mitään combat resosta tai marssi liikkeestä ja fear testit heittelimme kahdella d6 kuten oikeasti ja terroria kolmella d6 ja jos epäonnistu ryhmästä pakeni d6 verran väkeä ja jos terror niin 2d6.
Saveista ei tiedetty mitään. omistimme vain kaveriltasaadun "to wound" taulukon ja käytimme sitä sekä woundaamiseen että osumiseen. Jossain vaiheessa sitten oli, että savet laskettiin yhteen (esim light armour+shield oli save 12), mutta en enään muista mitä ne vaikutti. Ja naurettavin oli se kun ratsastavien modeleiden ratsun ja henkilön tehot laskettiin yhteen ja saatiin sen "oikeat" tehot. mm. 14 tuumaa liikkuvia dark ridereitä ws seiskalla ja streng ja toughness kutosella.
Ja näitähän löytyy, tässä olivat vain huvittavimmat ja alkukantaisimmat virheet.
"Ei se mitään"
- Executioner
Kerran pelattiin kaverin kanssa skirmishiä ihan huvikseen, ja sitten neljännellä kierroksella totean kaverille: "Btw, ehkä mun pitäs heittää stupidityä mun Cold One - sankarille."
Onhan näitä ollut, kuitenkin sen verran vähän olen pelaillut, ettei sääntöjä ole vielä kunnolla sisäistetty, vaikka se Suuri Punainen Kirja onkin pariin ootteeseen luettu kannesta kanteen.
Onhan näitä ollut, kuitenkin sen verran vähän olen pelaillut, ettei sääntöjä ole vielä kunnolla sisäistetty, vaikka se Suuri Punainen Kirja onkin pariin ootteeseen luettu kannesta kanteen.
DragonBowilla sai ampua kolmesti kun sellainen kerta oli empiren kenraalilla ja sillä on 3 hyökkäystä, liippasäännöistä ei ollut mitään hajua, arrer boyzzeillä oli lyhytjouset, handgunnereitten kengät oli piilossa, siitä tulee light coveri... Kaikkea sattuu (toisille vaan enemmän).
Hammerheart kirjoitti: Ota mallia vaikka Gorkiporkista, Exocowboysta tai Ratovaarista.
- Osqillator
Noh, oikeastaan aina unohtuu animosity, break testit, fear ja terror, stupidity... Ja sitten kaikkea satunnaista... Joskus oli ihan epäinhimillistä kun me pelattiin fabaa, kaverilla oli dark elffeillä niitä dog of war manflyereitä tai jotain vastaavaa. Kuitenkin luettiin säännöt väärin, kaikki kymmenen uketsua ampui semmoiset kaameat nuolisateet... En nyt kyllä muista tarkemmin, mutta 10 ukkoa ampui, noppia heitettiin jotain 30+... Ja tuho oli kuin ydinpommi. 
Heeyee.
Sanotko vielä sääntökohdan jossa näin mainittiin, olen nimittäin pelannut silloin 20v. Warhammeria väärillä säännöillä.flagu kirjoitti:Kerran oli unohdettu että US pitää olla tarpeeksi suuri, kun vastustajia pitää ajaa takaa. Pitkään naurettiin, kun 3 handgunneria ajoi 20 kaaos kääpiön yli ,joitten joukossa oli vielä hero.
Galleriaan pääsee tästä.
Noin minäkin sen luulin menevän, vaikka aina se on hassulta tuntunut kun 2 saurusta juoksee about 15 spearelffiä kiinni ja lahtaa ne.Rejector kirjoitti:Sanotko vielä sääntökohdan jossa näin mainittiin, olen nimittäin pelannut silloin 20v. Warhammeria väärillä säännöillä.flagu kirjoitti:Kerran oli unohdettu että US pitää olla tarpeeksi suuri, kun vastustajia pitää ajaa takaa. Pitkään naurettiin, kun 3 handgunneria ajoi 20 kaaos kääpiön yli ,joitten joukossa oli vielä hero.
To be Ulverized...
- Amazing Slug
Aah, taas ihana yhdistelmä MuTua ja hämäriä muistoja. Kummatkin oltiin tuon tilanteen jälkeen meinigillä "muistan lukeneeni jostain päin että, asia meneekin näin....". Kiitos että tämäkin seikka tuli tarksitettua. #polvistuu#
No nyt sitten voidaan laittaa ne kaikki tapaukset, jolloin minä en ole saanut ajaa takaa näitä vihuja
No nyt sitten voidaan laittaa ne kaikki tapaukset, jolloin minä en ole saanut ajaa takaa näitä vihuja
"Internet on paikka, jossa miehet ovat miehiä, naiset ovat miehiä ja lapset ovat FBIn agentteja"
-
DeathWizard
- Peliporukkavalvoja
Noh minun ensimmäisessä pelissä ei tullut nyt niin pahoja kämmejä koska vastustaja oli jo pelaillu jonkin aikaa (Peli oli vissiin 3500p ja olikohan se minor loss minulle. EN muista kysykää Khordonilta).
Päällimäisenä tulee mieleen kysymys viidennen vuoron lopulla "Hei, eikö näille Cold Oneille pitäis heittää ne Stupidity testit aina vuoron alussa?"
Enkä tietänkään ollut kuullut kaikesta niistä "jutuista" joka vaikuttaa Victory pointteihin. (Eli kaikki joukut oli häippässy hyökkäykseen enkä saanut sitten mitään pisteitä nurkista ja lippuäijien +50p oli myös uutinen). No niitä kämmejä oli myös muutenkin melkoinen läjä joten en jaksa luetella niitä tänne.
Päällimäisenä tulee mieleen kysymys viidennen vuoron lopulla "Hei, eikö näille Cold Oneille pitäis heittää ne Stupidity testit aina vuoron alussa?"
Enkä tietänkään ollut kuullut kaikesta niistä "jutuista" joka vaikuttaa Victory pointteihin. (Eli kaikki joukut oli häippässy hyökkäykseen enkä saanut sitten mitään pisteitä nurkista ja lippuäijien +50p oli myös uutinen). No niitä kämmejä oli myös muutenkin melkoinen läjä joten en jaksa luetella niitä tänne.
-Mikäpä pahan tappaisi?
Meillä oli kavereiden kanssa aluksi vaan joku suomenkielinen piiku opas, jossa säännöt kerrottiin tiivistettynä n.20 sivusessa osiossa. Ld-testit heitettiin jokaselle unitin figulle, fearista ja muusta psykologiasta ei ollut hajuakaan, joten skellut oli ihmeen huonoja
, armybookeja ei omistettu, pisteistä ei tietoakaan, tykkejä ei ostettu koska säännöt oli hakusessa, kukkulalta ampuvat sai +1 osumiseen...tätä vois jatkaa koko päivän.
no aivan ekassa pelissä kaikki osumiset ja woundaukset heitettiin kolikolla ja jokaisella oli 150 healthia, noin 3 ukkoa kentällä jne...
Sitten kun oli sääntökirja hankittu, niin sitten alko peli luistamaan. Combat resosta ei oltu kuultukkaan, marssia sai vain 2 vuoroa, sitten joutui pysähtymään ja vetämään henkeä, ampujat pystyivät ampumaan rakennuksen toisella puolella olevia vihuja roikulla, ei ollut mitään yksikkörajoituksia, sai pelata vaikka 50 heron armeijalla jos figut löyty, psykologia oli täysin tuntematonta, 2 20 käävän yksikköä piiloutuivat yhteen 3"*4" taloon, pisterajoja ei ollut. Siinä muutama sääntö kömmähdys.
Että sellaista meillä vuosi tai pari takaperin.
ps. deathwizardia vastaan peli päättyi minun solid victoryyn, näin muistelisin.
pps. Niin ja kaikki varustukset sai itse päättää, esim. itse pistin silverhelmeille varsijouset.
Sitten kun oli sääntökirja hankittu, niin sitten alko peli luistamaan. Combat resosta ei oltu kuultukkaan, marssia sai vain 2 vuoroa, sitten joutui pysähtymään ja vetämään henkeä, ampujat pystyivät ampumaan rakennuksen toisella puolella olevia vihuja roikulla, ei ollut mitään yksikkörajoituksia, sai pelata vaikka 50 heron armeijalla jos figut löyty, psykologia oli täysin tuntematonta, 2 20 käävän yksikköä piiloutuivat yhteen 3"*4" taloon, pisterajoja ei ollut. Siinä muutama sääntö kömmähdys.
Että sellaista meillä vuosi tai pari takaperin.
ps. deathwizardia vastaan peli päättyi minun solid victoryyn, näin muistelisin.
pps. Niin ja kaikki varustukset sai itse päättää, esim. itse pistin silverhelmeille varsijouset.
Douglas Walker
"Pokémon; It sounds like something that Jamaican shouts out when he wants to play cards"
"Pokémon; It sounds like something that Jamaican shouts out when he wants to play cards"